Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana

24 feb 2015, 19:41

Geosloeber schreef:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150223_01543900

aub en vriendelijke groeten

Bedankt Geosloeber , vind ik fijn :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.

24 feb 2015, 22:58

Gaston: "‘Ik heb den Duits nog in de ogen gekeken, dus waarom zou ik schrik moeten hebben? "

Se! Dat doet deugd. Hopelijk zien die plastieken Is-baarden met welke mannen ze hier te maken hebben. Geef die Gaston een UK- 47 en steek een broodmes tussen zijn tanden, en die gasten durven hier geen poot over onze grens zetten. En die politierechter vind ik ook een toffe Tiep! Er zijn er anderen, die die mens tot zijn 105 jaar rijverbod zouden hebben gegeven.:)

katana

27 feb 2015, 14:35

Zondag is het Nationale Stoofvlees-frietdag .
Staat het bij u zondag op het menu ?

Poll Deredactie.be

Ja 18.92 %
Neen 81.08 %

Bij katana zeker niet zou het zeer graag hebben , maar Lady is er niet voor te vinden :(

katana

02 mar 2015, 14:41

Het valt op , overlijdens van onder de tachtig , is dat een ander ras of wat :?: :)

In de toekomst minder tachtigers- plussers als het verder evolueert , denkelijk is het ras na den tweeden oorlog , zwakker , stof tot nadenken :o

ED.

02 mar 2015, 16:17

Het zijn altijd de sterksten die het overleven. Bezie de honderdjarigen. Dikwijls zijn dit mensen die hun hele leven hard moeten werken hebben en ergens vierkantig hun voeten hebben gevaagd aan al die hedendaagse voedingsadviezen. 's Morgens een "schelle" spek met een bruine boterham, die dan nog gesmeerd was met "smout", en ze konden ertegen. Des 's middags en 's avonds een goeie pint en een pijpke met zelf gekweekte toebak, en ze konden beginnen met hun avondtaak: kindekes maken. Nu zijn er niet veel jonge gasten meer die in hun jeugd hebben gaan helpen bij den boer. Wij waren al content met een bruine boterham met vet en een plak zout op. Dat kon smaken. Wij leerden patatten en groenten planten en werden sterk als beren.En wat wat wij verder tussen de hooimijten nog leerden,hoeft geen betoog. Op éne keer waren we volleerd! :) Hoewel, voor de plus tachtigjarigen er nog vervolmakingscursussen bestaan. Reclame mag niet. Maar toch hieronder staat er ene van ons net zelf, speciaal voor de 83-jarigen.

Voor mij een koffie aub! :lol:

http://www.seniorennet.be/Magazine/arti ... eze-5-tips
Fazal

02 mar 2015, 17:09

ED schreef:En wat wat wij verder tussen de hooimijten nog leerden,hoeft geen betoog. Op éne keer waren we volleerd! :)
Je sais! (Jean Gabin)

katana

05 mar 2015, 16:40

Fazal schreef:
ED schreef:En wat wat wij verder tussen de hooimijten nog leerden,hoeft geen betoog. Op éne keer waren we volleerd! :)
Je sais! (Jean Gabin)
Beste ED EN Fazal , het is bijzonder fijn , te ontdekken , wat jullie verborgen eigenschappen betreft , namelijk jullie repliek, met één woord grandios :lol:

katana

09 mar 2015, 13:40

Betaald katana te veel ?

Graag vergelijking met andere senioren ...

Proximus internet + TV + Telefonie( +Mob ) 45.42 euro

Telefonie 2.4711 euro

Decorder 6.61 euro

Telefoonlijn gesprekken periode 01/01-31/01 13.1652 euro

Dit is excl.btw samen 67.6648

TOTAAL 67.66 + 21% BTW 14.21 = 81.87
Fazal

09 mar 2015, 20:48

Ik betaal voor dit alles bij Telenet maandelijks ± 75 euro, GSM, en natuurlijk ook BTW inclusief. Maar die GSM gebruik ik dan ook uiterst zelden.
Het is wel gemakkelijk als ik hem (eens) nodig heb.
Ik neem hem overal mee, maar thuis, ligt hij af.

Er zijn trouwens weinigen die mijn nummer hebben. Niet dat ik dat persé geheim wil houden, verre van. Maar als ik aan het stuur van mijn wagen zit, kan ik toch niet opnemen, en thuis, heb ik een antwoordapparaat.
Die vaste lijn daarentegen, gebruik ik frequent, en iedereen kan mij er op bereiken.

Meer nog, dat is 'gratis'(sic!) ..., (omdat ik daarvoor betaal). :wink:
Want zelfs gratis..., kost geld! Maar tòch, komt het voor mij uiteindelijk een heel stuk goedkoper uit.

Mijn digicorder, apart gerekend, kost mij maandelijks 8 Euro, maar zit in de prijs begrepen welke ik hierboven heb vermeld. (Alles samen dus: ± 75 Euro).

Heel uitzonderlijk kan dat eens oplopen tot ± 80 Euro, maar dat komt dan omdat ik in de loop v/d maand 'verplicht' geweest ben mijn GSM te gebruiken.
Want men krijgt soms van die wachtmuziekjes weet je wel, en dat kan je duur te staan komen met een GSM. Klinieken, openbare diensten, enz. .
Alleen daarom al, behoud ik zeker mijn vaste lijn.

katana

10 mar 2015, 14:57

Katana begrijpt het niet meer ; voor België is het dit jaar de beurt aan de Franstalige openbare omroep om een kandidaat te selecteren , verleden jaar was er toch een Waal afgevaardigde :?: :(

Het nummer van dit jaar is " RHIJTHM INSIDE " de Belgische hoop :lol:

katana

11 mar 2015, 16:06

Het debat is ten einde over het onderwerp " Rusthuizen en zoverder" , niets wijzer geworden , katana hoopt dat hij nooit in één rusthuis zou opgenomen worden , zal mij daar tot het uiterste tegen verzetten , wel één uitzondering , driedubbele verhoging van zijn pensioen :lol:

katana

17 mar 2015, 11:41

Vandaag mooi weer in Leopoldsburg , katana heeft zijn home voor hem alleen , Lady is met een vriendinne , shoppen naar AKen .

Zal gebruik maken van mijn vrijheid , jobkens opkappen die allang zou moeten gedaan worden , maar ook de geheime bar aanspreken , werkt beter :lol:

katana

17 mar 2015, 14:59

Katana geniet er van ; al zijn tweeden "Grimbergen Trippel " en luisteren naar de Strangers Chop Soy Fighting , spijtig kan dit niet in beeld brengen hier , maar soit , misschien een helpende hand van iemand :?: :)

ED.

17 mar 2015, 20:10

'T is pertang niet moeilijk!

www.youtube.com/watch?v=Zc8qcKT6JfE