Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

29 jan 2016, 22:27

Wil. schreef:De begroting blijft binnen de Europese perken, maar er had meer moeten gebeuren.

Daarom moet er harder bespaard worden. Hoog tijd dat men eens ophoudt met dat oppervlakkig geschaaf om hier een beetje en daar een beetje af te halen.

Leg alle posten op tafel en zet er de bijl in. Brugpensioen moet compleet gebannen worden. Mensen die toch in dat systeem willen en waar het bedrijf die mensen steunt, wel die krijgen nog enkel de toelage van het bedrijf, maar geen cent dop meer. Gedaan.

Sociale zekerheid: 5% besparing moet het doel zijn. Waarom moeten welgesteld burgers kindergeld krijgen? Gedaan.

Vakbonden: stoppen met die groep te subsidieren. uitbetaling aan de leden gebeurt via de staat rechtstreeks naar de betrokkene zoals ook weddes worden uitbetaald. Gedaan daarmee. Bovenop: rechtspersoonlijkheid. Onterechte staking? Schade vergoeden.

Er valt nog veel vet weg te snijden. Er is enkel wat daadkracht voor nodig. Vroeg of laat gebeurt het toch.
Juist Wil. Er valt veel te snijden in de megalomane "investeringen" , de weddes van het kolossaal aantal Belgische aantal ministers , staatssecretarissen , burgemeesters en vooral hun welvoeglijke schepenen , de cadeaus aan multinationals , ... en dan ben ik nog zoveel vergeten te vermelden. Kunnen we die 700 miljoen die we van Inbev & co. gaan terugkrijgen ook niet meteen van het begrotingstekort aftrekken ?

Het verwondert me Wil. , jij die zo nauwgezet bent , dat je dit allemaal niet vermeldt in jouw "posten op tafel onder de bijl" . Zo dom ben jij toch ook niet , dacht ik.

Wil.

29 jan 2016, 22:30

Zoals Fokke vroeger in zijn klas hoogstwaarschijnlijk zei: "Als ik iets vergeet, dan is het om te zien of jullie wel opletten".
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

29 jan 2016, 22:43

Wil. schreef:Zoals Fokke vroeger in zijn klas hoogstwaarschijnlijk zei: "Als ik iets vergeet, dan is het om te zien of jullie wel opletten".
.. ik vul aan met subsidies aan allerhande lucratieve vzw's , de Antwerpse filmindustrie , diamantsector , ... aan sport evenementen , aan ontspanningsinfrastructuren voor gepriviligeerden , zelfs aan kwekers van rijpaarden ...

Fokke

29 jan 2016, 22:48

Wil. schreef:Zoals Fokke vroeger in zijn klas hoogstwaarschijnlijk zei: "Als ik iets vergeet, dan is het om te zien of jullie wel opletten".
Toch ene die hier oplet! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

oomski

30 jan 2016, 01:46

Betweters hebben altijd voor alles een uitleg (ik heb het niet over fokke).
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Fokke

30 jan 2016, 07:23

oomski schreef:
Betweters hebben altijd voor alles een uitleg (ik heb het niet over fokke).
Ik vertel alleen over zaken die ik zelf heb meegemaakt! Nog zoiets: Ik kon niet goed tekenen maar legde nogal veel uit met een schets op het bord. Een buitenstaander die die schets niet zag groeien begreep er niets van. Soms zei ik dan tegen mijn leerlingen: "Dàt is nu een meesterwerk!" Waarop ze mij uitlachten want het trok op niets! Daarop zei ik: "Het werk van een meester is... een meesterwerk!" :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

oomski

30 jan 2016, 09:57

Hahaha, en je had nog gelijk ook. :D
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

socrates

30 jan 2016, 10:41

Fokke schreef: Ik vertel alleen over zaken die ik zelf heb meegemaakt! Nog zoiets: Ik kon niet goed tekenen maar legde nogal veel uit met een schets op het bord. Een buitenstaander die die schets niet zag groeien begreep er niets van. Soms zei ik dan tegen mijn leerlingen: "Dàt is nu een meesterwerk!" Waarop ze mij uitlachten want het trok op niets! Daarop zei ik: "Het werk van een meester is... een meesterwerk!" :lol:
Proficiat Fokke, je hebt je pedagogisch-didactisch vermogen duidelijk nog niet verloren. Jammeer dat we hier geen schets kunnen laten ontstaan, dat zou anders de vaak abstracte formulering hier ten goede komen evenals de verstandhouding.😊
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fokke

30 jan 2016, 10:52

socrates schreef:
Fokke schreef: Ik vertel alleen over zaken die ik zelf heb meegemaakt! Nog zoiets: Ik kon niet goed tekenen maar legde nogal veel uit met een schets op het bord. Een buitenstaander die die schets niet zag groeien begreep er niets van. Soms zei ik dan tegen mijn leerlingen: "Dàt is nu een meesterwerk!" Waarop ze mij uitlachten want het trok op niets! Daarop zei ik: "Het werk van een meester is... een meesterwerk!" :lol:
Proficiat Fokke, je hebt je pedagogisch-didactisch vermogen duidelijk nog niet verloren. Jammeer dat we hier geen schets kunnen laten ontstaan, dat zou anders de vaak abstraformulering ten goede komen evenals de verstandhouding.😊
Och, het was niet allemaal kommer en kwel! Er waren ook heel fijne momenten. Trouwens, je zou verrast zijn hoe kinderen, en ook ouders, een humoristische relativerende aanpak weten te waarderen! En dan bedoel ik niet het vertellen van moppen! :lol:
dejules

30 jan 2016, 12:10

The Spirit of Flanders schreef:
dejules schreef: Is de sociale zekerheid gered?
Dat al zeker niet. De begroting klopt weeral eens niet , en dus gaat er weeral bespaard moeten worden. Van Overtveldt gaat hiervoor de bom in de sociale zekerheid gooien ...
De regering-Michel heeft vorig jaar bijna 700 miljoen euro bespaard op het budget voor de werkloosheid. Het is de grootste besparing in jaren.

http://www.tijd.be/politiek_economie/be ... 3-3136.art

Dewever zei dat er nog "geld te rapen" valt bij de werklozen!
Van Overtveld zei vanmorgen dat hij de langdurige zieken gaat aanpakken. Die moeten allemaal aan het werk anders ...
Gast

30 jan 2016, 13:25

Ik heb het hier vroeger al geschreven : dit is geen centrum-rechtse regering meer , dit is een diep-blauwe regering met een ideologie anno 1910.

Gehoord in 't nieuws : Van Overtveldt wil de venootschapbelasting verlagen. In de praktijk bedraagt die nu gemiddeld ... +- 11 % ! Reden van zijn geklaag is uiteraard het uitgestoken vingertje van Europa. Met zo'n maatregel tracht hij Europa voor de 700 miljoen eis van Inbev & co. te paaien.
Laatst gewijzigd door Gast op 30 jan 2016, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

30 jan 2016, 14:12

Hij probeert de kip met de gouden eieren, weer aan de leg te krijgen.

socrates

30 jan 2016, 14:17

Wil. schreef:Hij probeert de kip met de gouden eieren, weer aan de leg te krijgen.
Misschien moet hij gewoon de vulgaire kippen, dat is een meerderheid in het hok, slachten;zo krijgt de goudeneierenkip dan nog meer te eten en kan zij haar eieren op een beter geschikt en tax-free erf gaan leggen. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

30 jan 2016, 14:19

Wil. schreef:Hij probeert de kip met de gouden eieren, weer aan de leg te krijgen.
Hij doet dit om het Europese verwijt van concurrentievervalsing tussen kleine en grote bedrijven ( multinationals ) glad te strijken. En wie zijn die kippen met gouden eieren dan wel ? Inbev alleszins niet , Atlas Copco ook al niet , en blijkbaar lafaard Van Hool ook niet.

Wil.

30 jan 2016, 14:28

De gouden kip 'Van Hool' is van het erf gevlucht omdat ze dreigde geslacht te worden.

Trek je conclusies.