Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paul Siemons

31 jan 2016, 14:45

Spirit of flanders schreef:
Weet je dat Renault "fantastische" veliezen maakten bij de ontwikkeling van hun electrische modellen ? In zoverre dat ze met Nissan moesten gaan samenwerken.

Gij denkt toch werkelijk met idioten te maken te hebben : Renault en Nissan werken al vanaf het jaar 2000 samen er rijden al miljoenen wagens van rond waar enkel een verschil in het opgekleefde logo zit!

Het Franse Renault en het Japanse Nissan besloten vijftien jaar geleden de handen ineen te slaan en samen de enorme investeringen te dragen die nodig zijn om relevant te blijven op het wereldtoneel. De samenwerking heeft in vijftien jaar tijd zo'n 10 miljard euro aan kostenbesparingen opgeleverd.

De twee bedrijven vormen een van de weinige echt succesvolle internationale allianties in de autobranche. Zij verkochten vorig jaar samen 8,3 miljoen auto's. Daarmee zijn ze de op drie na grootste speler op de wereldwijde automarkt, na Toyota, Volkswagen en General Motors.

http://www.nu.nl/auto/3689386/renault-e ... erken.html

Wil.

31 jan 2016, 15:05

Sof, je zit hier een project en een aanpak te verdedigen die compleet onhoudbaar is.

Ik kan ook wel een winkel in een of ander futuristisch product gaan opdoen en dan vragen aan de overheid dat ze me subsidieren omdat mijn product zo innoverend, zo flexibel, zo vóór op zijn tijd is.

Maar de mensen willen het maar met mondjesmaat kopen.... Een bedrijf dat jaar na jaar tekorten opstapelt kan maar op twee manieren overleven:

1. de staat springt elk jaar bij (zoals de koolmijnen vroeger)
2. er wordt gevraagd aan de bestaande en eventueel nieuwe aandeelhouders om nóg meer geld te geven aan de leiding van het bedrijf, zodat ze daarmee de productie weer enkel maanden of jaren kunnen volhouden. Dat is het geval met Tesla. Vorig jaar heeft Musk voor 640 miljoen dollar nieuw geld gevraagd aan de geïnteresseerden.

Er is geen derde optie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

31 jan 2016, 18:43

Wil. schreef:Sof, je zit hier een project en een aanpak te verdedigen die compleet onhoudbaar is.

Ik kan ook wel een winkel in een of ander futuristisch product gaan opdoen en dan vragen aan de overheid dat ze me subsidieren omdat mijn product zo innoverend, zo flexibel, zo vóór op zijn tijd is.
Tja , wat te bewijzen was. Met zo'n mentalteit blijft men eeuwig buitenlanders nalopen , zei het niet Nederlanders , dan maar Duitsers. Enig idee waarom De Wever dan nog de moed heeft om met Musk te praten ? Tijdverlies , nietwaar.

Maar de mensen willen het maar met mondjesmaat kopen.... Een bedrijf dat jaar na jaar tekorten opstapelt kan maar op twee manieren overleven:

1. de staat springt elk jaar bij (zoals de koolmijnen vroeger)
2. er wordt gevraagd aan de bestaande en eventueel nieuwe aandeelhouders om nóg meer geld te geven aan de leiding van het bedrijf, zodat ze daarmee de productie weer enkel maanden of jaren kunnen volhouden. Dat is het geval met Tesla. Vorig jaar heeft Musk voor 640 miljoen dollar nieuw geld gevraagd aan de geïnteresseerden.

Er is geen derde optie.
Precies ! Je beschrijft hier netjes de zwoengloze gedachtengang van een Belg.

Wat is er verkeerd aan geld vragen aan geinteresseerden ? Tegenwoordig noemt men dat crowdfunding. Hij heeft er trouwens ook een stuk van zijn eigen kapitaal in gestoken , en waarschijnlijk ook nog voor een pak transfers van SpaceX naar Tesla. Hij is nu ook gestart met een "Gigafactory" : https://www.teslamotors.com/gigafactory

socrates

31 jan 2016, 19:39

Ik had nooit de gelegenheid om na te gaan of die verhalen effectief kloppen. Meermaals kreeg ik mails en fotografische bijlagen toegestuurd over elektrische auto's die in de jaren ? 90 al door GM en een Japans merk ? werden geproduceerd en ook in het verkeer gebracht. Beide fabrikanten wilden evenwel die wagens enkel verhuren, nooit verkopen. Na een aantal jaar werden alle wagens terug gevorderd en vernietigd. Mogelijk, en voor zover dit geen stadslegende was, gebeurde dat onder druk van de olielobby ??
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Paul Siemons

31 jan 2016, 19:59

Spirit of Flanders schreef: Tesla is veel flexibeler dan eender welke auto constructeur

Probeer dat eens ne keer hard te maken !

Een paar modellen voor de hogere klasse en dat is het !
Nogmaals ... want ge zult het niet gesnapt hebben ..... Musk mag hopen dat
andere wagenbouwers nog even nodig hebben om hun product verkoopsklaar te krijgen .... en dan heb ik het nog niet over de mogelijkheid dat die een kleine wagen gaan produceren betaalbaar voor de modale burger want dan is het over en uit met Tesla en gaan ze hetzelfde gat uit als "DeLorean" in het verleden!
Een troost voor U mag zijn dat ze dat ze de Tesla dan kunnen gebruiken in de zoveelste remake van de film "Back to the Future" !

Blijf ik nog met de vraag zitten waarom je Musk die miljarden staatsteun per jaar verslind op een troon plaatst maar dat hier te lande met een schijntje gepoogd wordt om fabrieken hier te houden door jou neergesabeld word???

Paul Siemons

31 jan 2016, 21:06

Spirit of Flanders schreef: Wat is er verkeerd aan geld vragen aan geinteresseerden ? Tegenwoordig noemt men dat crowdfunding.

Geld van de belastingbetaler noemt SOf tegenwoordig "Crowdfunding"
8O 8O 8O 8O

How Elon Musk's Growing Empire is Fueled By Government Subsidies
Enkele citaten:

And he's built those companies with the help of billions in government subsidies.

Tesla Motors Inc., SolarCity Corp. and Space Exploration Technologies Corp., known as SpaceX, together have benefited from an estimated $4.9 billion in government support, according to data compiled by The Times. The figure underscores a common theme running through his emerging empire: a public-private financing model underpinning long-shot start-ups.

"He definitely goes where there is government money," said Dan Dolev, an analyst at Jefferies Equity Research. "That's a great strategy, but the government will cut you off one day."

Musk and his companies' investors enjoy most of the financial upside of the government support, while taxpayers shoulder the cost.

New York state is spending $750 million to build a solar panel factory in Buffalo for SolarCity. The San Mateo, Calif.-based company will lease the plant for $1 a year. It will not pay property taxes for a decade, which would otherwise total an estimated $260 million.

The federal government also provides grants or tax credits to cover 30% of the cost of solar installations. SolarCity reported receiving $497.5 million in direct grants from the Treasury Department.

Since 2006, SolarCity has installed systems for 217,595 customers, according to a corporate filing. If each paid the current average price for a residential system — about $23,000, according to the Union of Concerned Scientists — the cost to the government would total about $1.5 billion, which would include the Treasury grants paid to SolarCity.

Nevada has agreed to provide Tesla with $1.3 billion in incentives to help build a massive battery factory near Reno.
Government support is a theme of all three of these companies, and without it none of them would be around,"

Battery subsidies
What he didn't say: Tesla has already secured a commitment of $126 million in California subsidies to companies developing energy storage technology.

Lees het hier maar eens na: http://www.latimes.com/business/la-fi-h ... story.html

Ik krijg een déjà vu gevoel van eenzelfde verhaal zo'n dikke 25 jaar geleden waar ook zowat alle regeringen van diverse landen en de grootste multinationals honderden miljarden in een zeepbel pompten ... en we weten allemaal hoe dat is afgelopen!!
Gast

31 jan 2016, 21:15

Paul Siemons schreef: Spirit of Flanders schreef: Tesla is veel flexibeler dan eender welke auto constructeur

Probeer dat eens ne keer hard te maken !

Een paar modellen voor de hogere klasse en dat is het !
Nogmaals ... want ge zult het niet gesnapt hebben ..... Musk mag hopen dat
andere wagenbouwers nog even nodig hebben om hun product verkoopsklaar te krijgen .... en dan heb ik het nog niet over de mogelijkheid dat die een kleine wagen gaan produceren betaalbaar voor de modale burger want dan is het over en uit met Tesla ...
Die kleine wagens bestaan toch al ? Voor 25.000 incl. BTW heb je al een Renault ZOE. Ondanks dat haalt Tesla één van de hoogste verkoopcijfers in Noorwegen.

De Tesla is eigelijk de perfecte keuze voor leasing bedrijven. ( fleet market ).

....

Blijf ik nog met de vraag zitten waarom je Musk die miljarden staatsteun per jaar verslind op een troon plaatst maar dat hier te lande met een schijntje gepoogd wordt om fabrieken hier te houden door jou neergesabeld word???
Musk is een Amerikaan en krijgt staatssteun van Amerika .
Hier krijgen buitenlandse bedrijven staatssteun en dat is pure "geldexport" . Uiteindelijk trekken dan toch nog weg , ... zoals Opel.

Nigmaals , wij hebben Vlaamse "Musk"-en nodig. Gasten die HIER iets puur Belgisch in gang steken en in het buitenland verkopen. Dat betekent "geldimport" .

Zin in een projectje voor een Vlaomsche "Musk" ?

Wij waren destijds koplopers in onderzoek en ontwikkeling van kern energie ( Mol ) , zodus ...

"Ontwikkel en bouw een mini kerncentrale" zoals die destijds in satellieten voor stroom zorgden.

Specificaties :
- minimum continu vermogen : 5 kW
- maximum volume : 1 kubiek meter
- maximum gewicht : 1 ton
- ononderbroken werking en onderhoudsvrij gedurende 5 jaar , niet demonteerbaar , verzegeld.
- brandstof : ( gerecycleerd ) kernafval
- niet koopbaar , alleen huurbaar voor 5 jaar met een huurcontract.

En als er nu een idioot is die dit een belachlijk "projectje" zou vinden , dan is dit met de allerhoogste waarschijnlijkheid een Vlaming ....

Theor

31 jan 2016, 22:05

Hier ontwikkelen, produceren, en ook deel van de productie verkopen in buitenland is interessant, brengt geld naar ons land.
Voor zover natuurlijk dat het een belgisch bedrijf is.

Denk dat nu het zwakke punt de batterij nog is voor electrische wagens,

en mochten we allemaal electrisch rijden en tanken aan stopcontact, durf
te betwijfelen of dit haalbaar is qua aanbod electriciteit.
Gast

31 jan 2016, 22:39

Theor schreef:Hier ontwikkelen, produceren, en ook deel van de productie verkopen in buitenland is interessant, brengt geld naar ons land.
Voor zover natuurlijk dat het een belgisch bedrijf is.

Denk dat nu het zwakke punt de batterij nog is voor electrische wagens,
De Tesla kan al 400 km autonoom rijden zonder bijladen. Dat is toch al meer dan voldoende , denk ik ...

en mochten we allemaal electrisch rijden en tanken aan stopcontact, durf
te betwijfelen of dit haalbaar is qua aanbod electriciteit.
Neen , maar wel als de stroom ook uit batterijen zou komem die op hun beurt door zonnepanelen opgeladen worden.

Thuis 's nachts opladen is eigelijk nu al best haalbaar als je de stroom beperkt tot 10 of 16 Ampere. Het laden duurt dan wel ongeveer 8 tot 10 uur. 's Morgens staat hij dan weer paraat voor de dagrit.

Wil.

31 jan 2016, 22:53

Sof, je bent nu echt door de limieten van verstandelijk redeneren gegaan.

Een bedrijf dat al sinds het een beursgenoteerde vennootschap geworden is, niets dan verliezen opstapelt is een voorbeeld voor Vlaanderen? Bespaar ons deze 'zegening'.

De wagens kosten rond de 80.000 euro en dat noem jij als voorbeeld voor een fleet-auto?
Gast

31 jan 2016, 23:34

Wil. schreef:
De wagens kosten rond de 80.000 euro en dat noem jij als voorbeeld voor een fleet-auto?
Pardon , de duurste versie kost 130.000 :lol: ( maar die rijdt dan ook al vanzelf , "zonder handen , mama" :lol: )

En waarom niet voor de fleet/leasing ? Die wagens zijn praktisch onderhoudsvrij en onverslijtbaar ( uitgezonderd de batterij ). Het "tanken" bij Tesla laadpunten is 100 % gratis , dus een extra voordeel voor een bedrijf dat anders ook nog eens de brandstof betaalt. Stel eens dat de Staat de inschrijvingstaks voor wagens met verbrandingsmotor van leasingsbedrijven op het Noorse niveau brengt en dat van electrische op nul behoudt. Zouden die bedrijven daar niet happy mee zijn , denk je ? Die nul taks is toch mooi meegenomen ! En binnen de 5 jaar halen we onze CO2 normen !

Ik wil hier eigelijk niet de goodies van Tesla ten top drijven. Ik wou alleen maar uitleggen dat we hier een grote nood hebben aan chauvinistische "Musk"-en. Die mag van mij zelfs keukengerei fabriceren , als het maar HIER gemaakt wordt met een Belgisch label , EN geexporteerd wordt.
Laatst gewijzigd door Gast op 01 feb 2016, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Fokke

01 feb 2016, 00:17

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef: De wagens kosten rond de 80.000 euro en dat noem jij als voorbeeld voor een fleet-auto?
Pardon , de duurste versie kost 130.000 :lol: ( maar die rijdt dan ook al vanzelf , "zonder handen , mama" :lol: )
En waarom niet voor de fleet/leasing ? Die wagens zijn praktisch onderhoudsvrij en onverslijtbaar ( uitgezonderd de batterij ). Het "tanken" bij Tesla laadpunten is 100 % gratis , dus een extra voordeel voor een bedrijf dat anders ook nog eens de brandstof betaalt. Stel eens dat de Staat de inschrijvingstaks voor wagens met verbrandingsmoter van leasingsbedrijven op het Noorse niveau brengt en dat van electrische op nul behoudt. Zouden die bedrijven daar niet happy mee zijn , denk je ? Die nul taks is toch mooi meegenomen ! En binnen de 5 jaar halen we onze CO2 normen !
Ik wil hier eigelijk niet de goodies van Tesla ten top drijven. Ik wou alleen maar uitleggen dat we hier een grote nood hebben aan chauvinistische "Musk"-en. Die mag van mij zelfs keukengerei fabriceren , als het maar HIER gemaakt wordt met een Belgisch label , EN geexporteerd wordt.
Mag een bedrijf wel proberen kostenbesparend te werken? Als daar geen vakbondsacties van komen!... :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Silver Wolf

01 feb 2016, 06:38

Afbeelding :roll: Mooi, zo'n elektrische auto...
maar spijts de mogelijke actieradius, ben ik intussen wel verhuisd om binnen (verleng)-kabelafstand van de dichtstbijzijnde supermarkt te wonen. :?

Wil.

01 feb 2016, 09:19

Sof, het bedrijf maakt al jaaaaren aan een stuk verlies. Punt.

huisje

01 feb 2016, 10:50

aan de mensen die akkoord zijn met de belastingvermindering voor de bedrijven deze inlichting.Vanwaar komen de miljarden zwart geld die op zwitzerse banken staan.Spijtig dat dit nu niet meer mogelijk is men zal ergens anders moeten zoeken om dit te plaatsen.Gelukkig moeten de rekeninghouders maar een kleine boete betalen en mag me de rest behouden,gratis.Ik dacht dat gratis niet bestond volgen open vld.En de 700.000€ moet men ook niet terugstorten,de werkende mensen zullen wel de staatsschuld oplossen.Wat betreft de zonnepanelenvergoeding,hoe is die schuld gekomen?Eenvoudig door de schuld van de rijke partikulieren en bedrijven,zij lieten massa's panele plaatsen(veel meer dan nodig voor eigen gebruik)om van die vergoeding te profiteren.Ik ken bedrijven die al hun daken vol staan en boeren die grote delen van hun land niet meer groenten planten maar panelen hebben gezet.En als men deze vergoeding niet wil betalen moeten ook alle andere vergoedingen ook afgeschaft worden.Ik denk aan de kindervergoeding,de woonbonus,alle premies voor de woning,de vermindering voor milieuvriendelijke wagens enz.De subsiedies die de bedrijven krijgen(honderden miljoenen) Waarom moeten de gemeenschap mee betalen voor andermans bezittingen.