bedriegelijk ?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

ovl

18 feb 2016, 08:56

Geachte,

Reeds vele jaren ben ik reeds klant bij telenet tot algehele tevredenheid.
Ik nam al meermaals deel aan uw enquêtes met ingave van positieve resultaten.
Ik moet echter mijn mening herzien wegens de bedrieglijke reclame mij aangeboden.
Ik werd telefonisch gecontacteerd met de uitleg dat ik gratis als trouwe klant een nieuwe recentere router zou krijgen met als voordeel een beter signaal en een sterkere wifi verbinding zodat de bereikbaarheid binnenshuis sterk zou toenemen. Bij mijn vraag zouden verder geen wijzigingen aan mijn lopend abonnement gebeuren. Er werd een afspraak met een technieker vastgelegd.
Wat bleek, ‘savonds kreeg ik een e- mailbericht van orderbestelling waaruit blijkt dat ik mijn abonnement zou upgraden van basic naar fiber 100 met als gevolg een verhoging van mijn maandelijks abonnement van ongeveer € 5.00 .
Ik veronderstel dat men na plaatsing een document had moeten onderteken waarin in kleine lettertjes de aanpassing van abonnement tarief staat vermeld, dat dus bedrieglijk overkomt.
Niettegenstaande hierover in het tel. gesprek hierover niets werd vermeld tracht men op dergelijke wijze de klanten te verplichten een hoger niet gewenst abonnement te slijten.
Ik vind dit jammer genoeg een bedrieglijke methode om klanten te benaderen en zal niet nalaten
deze wansmakelijke methode aan te kaarten.
Het enige positieve was dat ik na telefonisch contact de geregelde afspraak heb kunnen vernietigen en kan terugvallen op mijn oud aansluiting tarief van mijn vroege overeenkomst.
Nog mijn beleefde groeten
Van loock omer
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

paullamb

18 feb 2016, 09:03

Niets nieuw hoor. Dagelijkse praktijk van Telecom bedrijven Telenet en zeker Proximus.

ovl

18 feb 2016, 09:14

Ik vermoed dat er meerdere ongewenst gaan intrappen, opletten dus. En eerst goed informeren.
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

elvee

18 feb 2016, 12:02

Ik had vroeger bij Telenet een "basis" aansluiting voor internet. De modem was een niet-draadloze, met een apart "access point" (kastje met antenne) voor de wifi-verbinding.

Na enige tijd werd mijn wifi-signaal alsmaar zwakker, en viel soms zelfs uit.
Om hieraan te verhelpen, raadde Telenet mij aan over te schakelen naar "whop", d.w.z. met een draadloze modem (= met wifi, en zonder apart kastje met antenne). Vanaf dan was mijn wifi-signaal terug voldoende.

En inderdaad, mijn nieuw abonnement was duurder . . .