Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

04 mar 2016, 10:39

socrates schreef:De taxshift heeft al duizenden nieuwe banen opgeleverd. Wanneer gaan ze toegeven dat zij geen nieuwe banen kunnen creëren, dat op enige termijn de meeste laaggeschoolde jobs door robotten zullen worden gedaan. Dat voor robotten, behoudens grondige hervormingen van ons RSZ systeem geen sociale bijdragen moeten worden betaald. Dat ook hooggeschoolden die niet meteen een economisch rendabele studie achter de rug hebben, evenmin aan werk zullen geraken. Dat het dus hoog tijd is om aan echte politiek te doen, namelijk nieuwe koersen uitzetten en de taken evenals de rantsoenen, anders verdelen.
ik lees hier net dat 50% van de minder dan 35 jarigen in nederland een zogezegd zelfstandig statuut heeft....
mensen ...probeer zoveel mogelijk je kinderen binnen te krijgen in een sociaal goed beschermd statuut!
ambtenaar of politicus!
de rest levert wel in om die te blijven vetmesten
Gast

04 mar 2016, 10:43

stem aub volgende keer wéér nva mensen!
de aandeelhouders zouden graag een dividend hebben van méér dan een euro!
De kans zit er dik in dat NVA er de volgende keer niet meer bij is. Ik ben eens benieuwd welke maatregelen de volgende ploeg gaat terugschroeven die nu genomen zijn ?
Gaat de elektriciteit terug naar 6% ? Gaat de turteltaks in zijn geheel afgeschaft worden ? Gaan ze notionele aftrek afschaffen voor bedrijven ? De 700 miljoen terug eisen zoals Europa wil ? Gaan ze de pensioenleeftijd terug naar beneden zetten ? de bedrijfswagens/salariswagens serieus belasten ? Gaan ze de prijs voor kinderopvang terug verlagen ? Gaan ze de laagste pensioenen serieus optrekken ? Taksen op alcohol en sigaretten terug verlagen ? De taks op beleggen afschaffen enz, enz,enz...... ? Ik ben echt benieuwd.

socrates

04 mar 2016, 10:47

Dicksy schreef:
De kans zit er dik in dat NVA er de volgende keer niet meer bij is. Ik ben eens benieuwd welke maatregelen de volgende ploeg gaat terugschroeven die nu genomen zijn ?
Gaat de elektriciteit terug naar 6% ? Gaat de turteltaks in zijn geheel afgeschaft worden ? Gaan ze notionele aftrek afschaffen voor bedrijven ? De 700 miljoen terug eisen zoals Europa wil ? Gaan ze de pensioenleeftijd terug naar beneden zetten ? de bedrijfswagens/salariswagens serieus belasten ? Gaan ze de prijs voor kinderopvang terug verlagen ? Gaan ze de laagste pensioenen serieus optrekken ? Taksen op alcohol en sigaretten terug verlagen ? De taks op beleggen afschaffen enz, enz,enz...... ? Ik ben echt benieuwd.
Als ze pech hebben gaan de volgende regeringen gewoon doen wat zij nu doen; de schuld voor alle schuld op rekening van hun voorgangers schuiven. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Jockey

04 mar 2016, 10:55

The Spirit of Flanders schreef:Hot news :

De werkloosheid in Brussel is gedaald tot 26 % , die in Antwerpen is gestegen tot 27 % . Bravo BDW !
Even hot: Voor het eerst zijn de Brusselaars de armsten onder de belgen!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

socrates

04 mar 2016, 11:06

Jockey schreef:

De werkloosheid in Brussel is gedaald tot 26 % , die in Antwerpen is gestegen tot 27 % . Bravo BDW !
Even hot: Voor het eerst zijn de Brusselaars de armsten onder de belgen!
Dat komt doordat de leden van de "inner party" uitwijken naar de noord-oostelijke en zuidelijke rand, waardoor in het centrum en in Molenbeek, nog enkel "proles" overblijven. Nog een voorspelling van G. Orwell die uitkomt. Wij zijn goed bezig, wanneer "haatsessies" tegen bv. de vluchtelingen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Flashback

04 mar 2016, 11:20

Inderdaad, iedereen die het zich kan veroorloven vlucht weg uit het Brusselse, alleen ouderen en sukkelaars blijven daar noodgedwongen wonen.
De vrijgekomen ruimte wordt direct ingenomen door kantoorgebouwen nieuwe stijl en de oudere gebouwen blijven gewoon in leegstand verkommeren.
Gast

04 mar 2016, 11:21

socrates schreef:
Dicksy schreef:
Als ze pech hebben gaan de volgende regeringen gewoon doen wat zij nu doen; de schuld voor alle schuld op rekening van hun voorgangers schuiven. :idea:
voor mijn part mogen de drie trado's weer samengaan.
de grote verandering ven de grote leider is een grote flop geworden.
iedereen zorgt dan een beetje voor zijn doelgroep en de lasten worden tenminste evenredig verdeeld.

Flashback

04 mar 2016, 11:26

albert229 schreef:... voor mijn part mogen de drie trado's weer samengaan.
Helaba ! Toch de O-VLD niet met zijn Turtelfeeks in de Federale ! :x
Laatst gewijzigd door Flashback op 04 mar 2016, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

04 mar 2016, 11:26

Flashback schreef:Inderdaad, iedereen die het zich kan veroorloven vlucht weg uit het Brusselse, alleen ouderen en sukkelaars blijven daar noodgedwongen wonen.
De vrijgekomen ruimte wordt direct ingenomen door kantoorgebouwen nieuwe stijl en de oudere gebouwen blijven gewoon in leegstand verkommeren.
nog een paar jaar nva en we zitten in amerikaanse toestanden: de arme gekleurde bevolking heeft de grote steden ingenomen en de rijken gaan apart wonen in wijken die perfect afgesloten worden door prive milities.
het verschil tussen arm en rijk wordt belachelijk groot!
ik las gisteren een rapportje van het geld van de bv.....
iedereen die geld verdiend heeft nu een vennootschap om de belastingen te ontwijken?
Niemand heeft er iets tegen dat mensen veel geld verdienen, maar die personenvennootschappen zijn toch schandalig??
Gast

04 mar 2016, 11:38

Flashback schreef:
albert229 schreef:... voor mijn part mogen de drie trado's weer samengaan.
Helaba ! Toch de O-VLD niet met zijn Turtelfeeks in de Federale ! :x
waarom niet?
zet ze ergens op een postje waar ze geen kwaad kan doen en de boel toch al compleet aan de grond zit; dan kan ze niets meer kapot maken.

ik denk nu aan justitie!
:P

MichelN

04 mar 2016, 11:39

Linkse paljassen zitten nooit om een leugentje min of meer verlegen, nietwaar SoF.
In werkelijkheid bedraagt de werkloosheid in Antwerpen 16,1%, dat is nog veel te hoog omdat ze daarmee hiermee meer dan het dubbele boven het gemiddelde van Vlaanderen zitten.
De reden daarvoor is vrij simpel: ook Antwerpen zit net als Brussel opgescheept met grote aantallen ongeschoolde allochtonen waarvan meer dan de helft werkloos is. Dat is natuurlijk allemaal de schuld van BDW, of niet soms?
Als die vakbondsbandieten nog een tijdje doorgaan kunnen ze binnenkort nog een pak containerdokken sluiten. Bravo ABVV!

Jockey

04 mar 2016, 11:50

Flashback schreef:Inderdaad, iedereen die het zich kan veroorloven vlucht weg uit het Brusselse, alleen ouderen en sukkelaars blijven daar noodgedwongen wonen.
:-) Flash dàt verklaard dan het volgende :'De werkloosheid in Brussel is gedaald tot 26 % , die in Antwerpen is gestegen tot 27 % . Bravo BDW !'
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

04 mar 2016, 12:32

Jockey schreef:
:-) Flash dàt verklaard dan het volgende :'De werkloosheid in Brussel is gedaald tot 26 % , die in Antwerpen is gestegen tot 27 % . Bravo BDW !'
is dat hier nu bijna gedaan met "weverke-plagen"???
dat manneke doet zijn best he!
antwerpen is opgekuist, vlaanderen is opgekuist en de belgische put is gevuld!
een paar werklozen min of meer kan toch geen kwaad he?
ze pakken ze gewoon wat meer geld af , en 't is gedaan.
Gast

04 mar 2016, 13:32

MichelN schreef:
Linkse paljassen zitten nooit om een leugentje min of meer verlegen, nietwaar SoF.
In werkelijkheid bedraagt de werkloosheid in Antwerpen 16,1%, dat is nog veel te hoog omdat ze daarmee hiermee meer dan het dubbele boven het gemiddelde van Vlaanderen zitten.
Ik was 'toevallig' vergeten dat het over de jeugdwerkloosheid ging , niet over de totale werkloosheid. :twisted: :D Nu , dat verzacht de zwerende Antwerpse wonden die BDW er maakt uiteraard niet.

voorn

04 mar 2016, 14:04

Natuurlijk is in Brussel en zeker Molenbeek de werkloosheid gedaald.
Ze zitten allemaal in Syrië :lol: