Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

oomski

04 mar 2016, 14:06

Flashback schreef:Inderdaad, iedereen die het zich kan veroorloven vlucht weg uit het Brusselse, alleen ouderen en sukkelaars blijven daar noodgedwongen wonen.
De vrijgekomen ruimte wordt direct ingenomen door kantoorgebouwen nieuwe stijl en de oudere gebouwen blijven gewoon in leegstand verkommeren.
Ik ken toch verschillende studenten die Brussel loven en er blijven wonen en werken na hun studies.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
Gast

04 mar 2016, 14:12

MichelN schreef: Als die vakbondsbandieten nog een tijdje doorgaan kunnen ze binnenkort nog een pak containerdokken sluiten. Bravo ABVV!
Zaakje opgelost ! Ik denk dat men de "efficiente" , d.w.z. langer werken voor minder loon , des te meer gaat halen bij de zwakkere broertjes zoals rivierloodsen e.d. ten gunste van de "beteren" die nu hebben geprotesteerd. Dit is weeral eens het verschil tussen "rijk met aanzien" en "arm genoeg voor een kommeke soep" bevestigen. Tssss .... wat een wereld dat het rechts gespuis nu aan 't schapen is gaat ooit tot chaos leiden. Valt het jullie ook op dat woorden zoals "rechtvaardig" of "rechtvaardigheid" nog amper in het dagelijks taalgebruik ( en als zeker niet in het nieuws of door politiekers ) worden gebruikt ?

Phoebe

04 mar 2016, 14:26

En als ze niet in Syrië zitten, de werklozen , dan zeker uitgewaaierd van Bruxelles naar Vlaanderen toe om reden van goedkoper wonen bvb.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN

04 mar 2016, 14:31

albert229 schreef:ik las gisteren een rapportje van het geld van de bv.....
iedereen die geld verdiend heeft nu een vennootschap om de belastingen te ontwijken?
Niemand heeft er iets tegen dat mensen veel geld verdienen, maar die personenvennootschappen zijn toch schandalig??
Waarom zou dat schandalig zijn? Ik vind dat verstandige mensen. Als jij daardoor geërgerd bent, des te beter!
Het is uiteraard veel gemakkelijker iemand anders z'n rekening te maken op basis van wat het journaille in de door de staat gesubsidieerde gazettekes neerpent.
Wat jij gelezen hebt komt uit de kruin van zo'n typische linkse broodschrijver die voor de rest geen klap voor z'n kanus waard is, tenzij jaloers zijn op alles en iedereen wiens hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

MichelN

04 mar 2016, 14:35

oomski schreef:Ik ken toch verschillende studenten die Brussel loven en er blijven wonen en werken na hun studies.
Eén of alle twee?

oomski

04 mar 2016, 14:39

Geen tooghangers in ieder geval.

Als ik er ken, zullen anderen er ook kennen.

MichelN

04 mar 2016, 14:40

The Spirit of Flanders schreef:Zaakje opgelost ! Ik denk dat men de "efficiente" , d.w.z. langer werken voor minder loon , des te meer gaat halen bij de zwakkere broertjes zoals rivierloodsen e.d. ten gunste van de "beteren" die nu hebben geprotesteerd. Dit is weeral eens het verschil tussen "rijk met aanzien" en "arm genoeg voor een kommeke soep" bevestigen.

Arm genoeg voor een kommeke soep a rato van 7000€ (of 6000€ zoals de luchtverkeersleiders) netto per maand? Tja, voor die rooie bandieten is het nooit genoeg.

MichelN

04 mar 2016, 14:43

oomski schreef:Geen tooghangers in ieder geval.
Niet iedereen zit zoals jij heelder dagen aan de fles.

Flashback

04 mar 2016, 14:51

oomski schreef:Ik ken toch verschillende studenten die Brussel loven en er blijven wonen en werken na hun studies.
Dergelijke studenten loof ik ook, ze zijn waarschijnlijk in het Brusselse tewerkgesteld en dan is het wijs om daar ook te wonen en niet als gekken elke dag van hun woonplaats naar en van het werk te pendelen.
Het is als jongere trouwens goed vertoeven in delen van de hoofdstad !

oomski

04 mar 2016, 15:35

MichelN schreef:
oomski schreef:Geen tooghangers in ieder geval.
Niet iedereen zit zoals jij heelder dagen aan de fles.
Ah ge weet het dan toch.

oomski

04 mar 2016, 15:36

Flashback schreef:
Dergelijke studenten loof ik ook, ze zijn waarschijnlijk in het Brusselse tewerkgesteld en dan is het wijs om daar ook te wonen en niet als gekken elke dag van hun woonplaats naar en van het werk te pendelen.
Het is als jongere trouwens goed vertoeven in delen van de hoofdstad !
Absoluut. Kommer en kwel is er in iedere stad wel te vinden, maar het omgekeerde eveneens.
Gast

04 mar 2016, 16:11

The Spirit of Flanders schreef:
MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Hot news :
De werkloosheid in Brussel is gedaald tot 26 % , die in Antwerpen is gestegen tot 27 % . Bravo BDW !
Linkse paljassen zitten nooit om een leugentje min of meer verlegen, nietwaar SoF.
In werkelijkheid bedraagt de werkloosheid in Antwerpen 16,1%, dat is nog veel te hoog omdat ze daarmee hiermee meer dan het dubbele boven het gemiddelde van Vlaanderen zitten.
Ik was 'toevallig' vergeten dat het over de jeugdwerkloosheid ging , niet over de totale werkloosheid. :twisted: :D Nu , dat verzacht de zwerende Antwerpse wonden die BDW er maakt uiteraard niet.
zou ons wevertje één werkloze kennen denk je?
familie en vriendjes zitten nu al vast benoemd voor het leven.
en de rest wil niet werken!

socrates

04 mar 2016, 16:20

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Zaakje opgelost ! Ik denk dat men de "efficiente" , d.w.z. langer werken voor minder loon , des te meer gaat halen bij de zwakkere broertjes zoals rivierloodsen e.d. ten gunste van de "beteren" die nu hebben geprotesteerd. Dit is weeral eens het verschil tussen "rijk met aanzien" en "arm genoeg voor een kommeke soep" bevestigen.

Arm genoeg voor een kommeke soep a rato van 7000€ (of 6000€ zoals de luchtverkeersleiders) netto per maand? Tja, voor die rooie bandieten is het nooit genoeg.
Iemand die een pak ervaring heeft opgedaan als officier ter lange omvaart en vervolgens een moeilijk studietraject succesvol heeft doorlopen, om loods te mogen worden, vind ik met 6000 euro, niet overbetaald. Ik vergelijk dan wat die mens heeft gepresteerd om het tot loods te brengen en de enorme verantwoordelijkheid die hij persoonlijk draagt in zijn funcitie, met de 25.000 euro die een gedelegeerd bestuurder van een bank, geen CEO, dertig jaar geleden al verdiende, als lid van een directiecomité dat collegiaal verantwoordelijk was.
Opvallend: loods is duidelijk geen vrouwelijk beroep, maar het is inderdaad algemeen bekend dat vrouwen geen kaartlezers zijn. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

04 mar 2016, 16:32

socrates schreef:
MichelN schreef:

Iemand die een pak ervaring heeft opgedaan als officier ter lange omvaart en vervolgens een moeilijk studietraject succesvol heeft doorlopen, om loods te mogen worden, vind ik met 6000 euro, niet overbetaald. Ik vergelijk dan wat die mens heeft gepresteerd om het tot loods te brengen en de enorme verantwoordelijkheid die hij persoonlijk draagt in zijn funcitie, met de 25.000 euro die een gedelegeerd bestuurder van een bank, geen CEO, dertig jaar geleden al verdiende, als lid van een directiecomité dat collegiaal verantwoordelijk was.
Opvallend: loods is duidelijk geen vrouwelijk beroep, maar het is inderdaad algemeen bekend dat vrouwen geen kaartlezers zijn. :wink:
michelN is razend!!! zijn zwarte zakkenvullers hebben het eens moeten afleggen tegen de loodsen...
PRACHTIG!!
Gast

04 mar 2016, 17:08

MichelN schreef:

DIE loodsen hebben hun slag thuis gehaald. Ik vrees dat het ten koste gaat gaan van de minderbetaalde rivierloodsen. Daar moet het ABVV nog zijn achterban voor over raadplegen. Zoals ik al schreef , men gaat afnemen van de kleintjes wat men nu aan de groten heeft toegegeven.