Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

07 mar 2016, 18:19

Phoebe schreef:Jij lijkt alvast beter gezelschap te kunnen gebruiken, Oomski afgaand op je twijfelachtig favoritisme alhier . Maar ja , men kan zich maar goed voelen op de gangbare frequentie waarop jij steevast graag afstemt en voor papegaait , nietwaar ?.

@ SW
Zo bezorgd of ie diep genoeg zit, SW , ben ik dan ook weer niet , ik doe namelijk niet aan ramptoerisme :D
De 'bezorgde' die op de afbeelding in de put tuurt zou dan ook niet voor niks een dom blondje genoemd kunnen worden .....

Voor de goeie orde : ik ben een brunette . :wink:
dat blondje mag wél in de put vallen!!!!

oomski

07 mar 2016, 19:07

Het gezelschap waar ik me vertoef is fantastisch beste Phoebe en ik heb helemaal geen twijfels over wat ik verkies en denk, en... wat ik denk of meen bedenk ik volledig zelf. Ik heb daar niemand voor nodig, ook geen messias.
Mijn mening over iets is hier nog nooit veranderd. En wat papegaaien betreft, speak for yourself. Ik denk zelf en papegaai zeker niet jouw mening.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Phoebe

07 mar 2016, 19:14

Proficiat Oomski ! Genoeg voor jezelf herhalen zou ik zo zeggen , zo is er alvast toch 1 van overtuigd .
en OK , pfff.. opluchting , wat goed dat je mijn meningen niet papegaait , ik hoef zeker geen groupies en ... zoek namelijk 'beter' gezelschap . Jij bent goed af bij de 'berten' . :wink: :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

oomski

07 mar 2016, 19:51

Phoebe schreef:Proficiat Oomski ! Genoeg voor jezelf herhalen zou ik zo zeggen , zo is er alvast toch 1 van overtuigd .
en OK , pfff.. opluchting , wat goed dat je mijn meningen niet papegaait , ik hoef zeker geen groupies en ... zoek namelijk 'beter' gezelschap . Jij bent goed af bij de 'berten' . :wink: :D
Wat een kleutergedrag Phoebe. Je begint meer en meer op man te spelen...teken van onmacht. :D
Laatst gewijzigd door oomski op 07 mar 2016, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

socrates

07 mar 2016, 19:52

Phoebe schreef: @ Socrates tenslotte ; Jouw laatste bijdrage lijkt wel een titel geschikt voor de 'boekskes' . Ik had dergelijk fantasierijk talent bij jou niet verwacht . Zo kan een mens toch nog wel eens verrast worden over wat er onder dat bovenste laagje kan schuilgaan . Om bij de topic te blijven Jobs ,Jobs ,Jobs . Misschien kan je er nog brood in zien, Socrates, als brainstormer voor de wekelijkse bladvulling in de boekskes voor bij de kapper ?
Wie veel talenten heeft kan die moeilijk allemaal tegelijk tonen nietwaar. :lol:
Meestal als een onderwerp is "uitgepraat" verglijdt de commentaar al snel naar ofwel een poging tot humor, ofwel een rechtstreekse sneer, gewoonlijk in de richting van een andersdenkende. Ik ben nooit lang genoeg bij de kapper om de "boekskes" die u dan blijkbaar wel leest, te kennen, ik weet dus niet of mijn schrijfstijl aan hen kan worden besteed. Maar bedankt voor de tip, ik zal eens solliciteren.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Jockey

07 mar 2016, 20:16

Beste mensen;
Als een bepaald persoon jullie niet aanstaat negeer die dan. Vindt je dat het topic niet de goeie richting uitgaat,open dan haar melding niet meer en je zal er geen nieuws meer over krijgen.Mijn gedacht,hier mag veel,maar moeten moet je niets,en zèker niet lezen wat je niet aanstaat.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

07 mar 2016, 20:22

Jockey schreef:Beste mensen;
Als een bepaald persoon jullie niet aanstaat negeer die dan. Vindt je dat het topic niet de goeie richting uitgaat,open dan haar melding niet meer en je zal er geen nieuws meer over krijgen.Mijn gedacht,hier mag veel,maar moeten moet je niets,en zèker niet lezen wat je niet aanstaat.
op het eerste kruispunt,sla je links af, en we zitten terug op de goeie weg: jobs-jobs-jobs

al die bruggepensioneerden kunnen weer jobs gaan zoeken als die van pensioenen zijn zin krijgt

Silver Wolf

08 mar 2016, 06:50

Na alle geweeklaag over pensioen toch deze vaststelling....
De modale senior, die op deze site terecht komt zoekt enkel topics om de leegte in de dagen te vullen.
Vereenzaming bij bejaarden is een al langer vaststaand fenomeen.
En nu de jongere generaties opgroeien met de zogenaamd nieuwe media (die enkel de kassa doen rinkelen bij handige zakenlui en verder illusies verkopen), wordt het contact met ouders afgeschreven als ouderwets, terwijl oma en opa bij de oude besjes worden geklasseerd. :wink:

Dus is het forum een gezonde bezigheidstherapie en tegelijk een ideale uitlaatklep, om de opgekropte frustraties te kanaliseren. En zou Mega Maggie (De Block) moeten overwegen om seniorennet te subsidiëren. Want wie hier actief kan mopperen en/of schelden, hoeft geen kalmeerpillen te consumeren. Dat is goed voor de kas van de RMZ.
Maar...slecht voor diegenen, die alles wat hier wordt geloosd, ernstig willen nemen.
Een scheet in een fles mag dan wel stinken, maar het blijft lucht.
Zij het verontreinigd met mercaptanen en dan toch slecht voor het milieu.
Doch dat is de zorg van Joke (de schouwvlieg).

sw
Gast

08 mar 2016, 08:01

Silver Wolf schreef:Na alle geweeklaag over pensioen toch deze vaststelling....
De modale senior, die op deze site terecht komt zoekt enkel topics om de leegte in de dagen te vullen.
Vereenzaming bij bejaarden is een al langer vaststaand fenomeen.
En nu de jongere generaties opgroeien met de zogenaamd nieuwe media (die enkel de kassa doen rinkelen bij handige zakenlui en verder illusies verkopen), wordt het contact met ouders afgeschreven als ouderwets, terwijl oma en opa bij de oude besjes worden geklasseerd. :wink:

Dus is het forum een gezonde bezigheidstherapie en tegelijk een ideale uitlaatklep, om de opgekropte frustraties te kanaliseren. En zou Mega Maggie (De Block) moeten overwegen om seniorennet te subsidiëren. Want wie hier actief kan mopperen en/of schelden, hoeft geen kalmeerpillen te consumeren. Dat is goed voor de kas van de RMZ.
Maar...slecht voor diegenen, die alles wat hier wordt geloosd, ernstig willen nemen.
Een scheet in een fles mag dan wel stinken, maar het blijft lucht.
Zij het verontreinigd met mercaptanen en dan toch slecht voor het milieu.
Doch dat is de zorg van Joke (de schouwvlieg).

sw
eigenlijk heb je gelijk,he
ieder forum is zinloos.
laat ze maar pakken.

Phoebe

08 mar 2016, 08:30

@ Socrates

Ik lees de boekskes ook nooit en bij mijn eveneens korte bezoeken bij de kapper enkel de titels, die dus voor mogelijk sensatiebeluste individuutjes, die daar langer vertoeven, uitnodigen om zich in de voor hen spannende vervolgjes binnenin te verliezen .

Maar alle gekheid op een stok , goeie humor is gezond en een fijne of pittige sneer kan al eens opluchten en de boel wat opleuken voor de half ingedommelde lezer(s) van minder interessant gezever van en door hun immer aanwezig replicerende fans ervan , wat men hier ook volop aangeboden krijgt .
Lange tenen zijn dus niet op hun plaats en een gespeelde verontwaardiging wordt direct herkend als dusdanig. Dat is evenwel niet aan iedereen gegeven .

Dus, Socrates, bespaar maar niet op alle je talent(en) die je hier met ons zou kunnen delen , enne niet gaan solliciteren hé . Je kan ze in je ' spare time' hier best volop kwijt en worden fijntjes gewaardeerd voor wat ze zijn . De boekskes hebben , denk ik, trouwens al titels genoeg !
:wink:

socrates

08 mar 2016, 09:22

Omdat we so wieso al veel te ver van het topic zitten, laat ik dit voor wat het waard is, bladvulling! Maar bedankt voor het advies, ik zal dan maar niet solliciteren, VDAB heeft al klanten genoeg en Jobs zijn een zeldzame stof,. Dat weten de politici ook wel, maar ze draaien ons een rad voor de ogen. Als straks Europa desintegreert zullen we niet meer naar jobs zoeken maar naar brood en dan nog zonder spelen !y

Phoebe

08 mar 2016, 09:33

En misschien, voor dat dit allemaal staat te gebeuren, toch maar eerst het geld van de spaarboek halen en de Eurootjes omzetten in Amerikaanse Dollars of toch maar Saudische Ryals ?

socrates

08 mar 2016, 09:48

Phoebe schreef:En misschien, voor dat dit allemaal staat te gebeuren, toch maar eerst het geld van de spaarboek halen en de Eurootjes omzetten in Amerikaanse Dollars of toch maar Saudische Ryals ?
ik zou durven wedden op CH frank.
Gast

08 mar 2016, 09:50

Phoebe schreef:En misschien, voor dat dit allemaal staat te gebeuren, toch maar eerst het geld van de spaarboek halen en de Eurootjes omzetten in Amerikaanse Dollars of toch maar Saudische Ryals ?
Aan de snelheid waarmee mijn spaarboekje afslankt zal ik er waarschijnlijk niet meer toe komen om Euros in Dollars om te zetten. Dank u "rechts" gespuis ! Trouwens , de rente dekt de inflatie zelfs niet eens meer : http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Laatst gewijzigd door Gast op 08 mar 2016, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoebe

08 mar 2016, 10:06

Goh Socrates , het zou wel eens kunnen dat mensen dit idee écht ernstig gaan nemen en wanneer men in het nieuws nog wat meer de onrust zaait onder de bevolking over negatieve rente en banken die in moeilijkheden komen etc.. voeg daarbij de sputterende Europese economie, de vluchtelingenproblematiek, de oorlog die dichterbij kruipt en alle onrust die deze hierbij losweekt dan is men niet ver meer van een rush op de banken .

Zeg eens , wanneer men het Europese beleid in ogenschouw neemt , wie vertrouwt deze meute politici nog en méér , waarmee ze bezig zijn ?