kleurenprobleem

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

24 mar 2016, 08:31

beste helpers,
het gaat om kleurprobleem met een HPofficejet 6700 all in one printer.
Ik heb deze printer (nieuw aangekocht) sedert september 2015 in gebruik. Alles werkte perfect tot voor enkele dagen. Toen sloegen de kleuren plots paraplu. Het cyaan is bruin en het geel heeft een groene schijn.
De cartridges werden tot op heden één maal vervangen en ik kan op mijn communiezieltje melden dat ik uitsluitend originele HP cartridge gebruik.
Tot op heden heb ik enkele malen "printkop reiniging" (ook diepe reiniging) toegepast maar noppens. Ook de contacten op de cartridges kregen een kuisbeurt.
Heeft er iemand een okus pokus middel?

Ik werk met OS Win7.
Laatst gewijzigd door maneli op 24 mar 2016, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 mar 2016, 08:35

Neen, alleen er mee naar de winkel gaan en garantie inroepen.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

24 mar 2016, 12:13

Je kan ook is print en scan dokter is inschakelen , doe je niks verkeerd mee aangaande garantie op je apparaat .

Lees hier eens.
http://support.hp.com/be-nl/document/c03287492
Heeft me al dikwijls geholpen .
De scan /print dokter kan je daar downloaden.
Het programma test je printer en herstelt fouten.

Succes.

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

26 mar 2016, 16:39

Hallo Marieken,
ik had deze link reeds gebruikt maar vind er geen oplossing voor het probleem. Vermoedelijk gaat het om een defect aan de printkop zelf.
Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
De printkop vernieuwen ga ik zeker niet doen daar de prijs ervan + nieuwe cardriges vermoedelijk hoger zal liggen dan een nieuwe printer.
Ik ga de kop zelf eens demonteren en zien of ik hem kan herstellen.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

26 mar 2016, 18:17

Ok maneli ,
het was het proberen waard .
Maar hou die print/scan dokter toch maar bij de hand ( je weet maar nooit )
Groetjes en prettig paas weekend :)

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

01 apr 2016, 08:36

Hoi Marieken,

het is mij gelukt om de printer uiteen te halen, de printkop los te krijgen en volledig te kuisen. Soms met aanroeping van enkele "heiligen" hierboven.....verder ben ik erin geslaagd om alles keurig terug te monteren en..........alles werkt terug normaal.
Nochtans was het demonteren volgens HP niet mogelijk, maar toch dus.
Bedankt nogmaals voor je suggestie.

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

01 apr 2016, 11:18

Prima werk maneli !!
Groetjes.

Marieke. :)
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 apr 2016, 09:06

marieke72 schreef:Prima werk maneli !!
Groetjes.

Marieke. :)
En waarschijnlijk zijn garantie naar de filistijnen geholpen.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

02 apr 2016, 10:23

hviaene,

Toch geen garantie meer .
maneli schreef:Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 apr 2016, 09:11

lode schreef:hviaene,

Toch geen garantie meer .
maneli schreef:Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
Dat is wel niet wat hij in zijn originele post schrijft.

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

03 apr 2016, 11:18

Ja, inderdaad. Hiviaene. Mijn eerste posting was niet duidelijk. Het gaat om een printer van 2013 die wegens defect vervangen werd rond 15.10.2015 Zie trouwens mijn bericht van 26.03.2016
Sorry voor de wat verkeerde info.

manu