kleurenprobleem
-
maneli - Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
beste helpers,
het gaat om kleurprobleem met een HPofficejet 6700 all in one printer.
Ik heb deze printer (nieuw aangekocht) sedert september 2015 in gebruik. Alles werkte perfect tot voor enkele dagen. Toen sloegen de kleuren plots paraplu. Het cyaan is bruin en het geel heeft een groene schijn.
De cartridges werden tot op heden één maal vervangen en ik kan op mijn communiezieltje melden dat ik uitsluitend originele HP cartridge gebruik.
Tot op heden heb ik enkele malen "printkop reiniging" (ook diepe reiniging) toegepast maar noppens. Ook de contacten op de cartridges kregen een kuisbeurt.
Heeft er iemand een okus pokus middel?
Ik werk met OS Win7.
het gaat om kleurprobleem met een HPofficejet 6700 all in one printer.
Ik heb deze printer (nieuw aangekocht) sedert september 2015 in gebruik. Alles werkte perfect tot voor enkele dagen. Toen sloegen de kleuren plots paraplu. Het cyaan is bruin en het geel heeft een groene schijn.
De cartridges werden tot op heden één maal vervangen en ik kan op mijn communiezieltje melden dat ik uitsluitend originele HP cartridge gebruik.
Tot op heden heb ik enkele malen "printkop reiniging" (ook diepe reiniging) toegepast maar noppens. Ook de contacten op de cartridges kregen een kuisbeurt.
Heeft er iemand een okus pokus middel?
Ik werk met OS Win7.
Laatst gewijzigd door maneli op 24 mar 2016, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
marieke72 - Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00
Je kan ook is print en scan dokter is inschakelen , doe je niks verkeerd mee aangaande garantie op je apparaat .
Lees hier eens.
http://support.hp.com/be-nl/document/c03287492
Heeft me al dikwijls geholpen .
De scan /print dokter kan je daar downloaden.
Het programma test je printer en herstelt fouten.
Succes.
Marieke.
Lees hier eens.
http://support.hp.com/be-nl/document/c03287492
Heeft me al dikwijls geholpen .
De scan /print dokter kan je daar downloaden.
Het programma test je printer en herstelt fouten.
Succes.
Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram
8 Ram
-
Hallo Marieken,
ik had deze link reeds gebruikt maar vind er geen oplossing voor het probleem. Vermoedelijk gaat het om een defect aan de printkop zelf.
Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
De printkop vernieuwen ga ik zeker niet doen daar de prijs ervan + nieuwe cardriges vermoedelijk hoger zal liggen dan een nieuwe printer.
Ik ga de kop zelf eens demonteren en zien of ik hem kan herstellen.
ik had deze link reeds gebruikt maar vind er geen oplossing voor het probleem. Vermoedelijk gaat het om een defect aan de printkop zelf.
Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
De printkop vernieuwen ga ik zeker niet doen daar de prijs ervan + nieuwe cardriges vermoedelijk hoger zal liggen dan een nieuwe printer.
Ik ga de kop zelf eens demonteren en zien of ik hem kan herstellen.
-
marieke72 - Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00
Ok maneli ,
het was het proberen waard .
Maar hou die print/scan dokter toch maar bij de hand ( je weet maar nooit )
Groetjes en prettig paas weekend
Marieke.
het was het proberen waard .
Maar hou die print/scan dokter toch maar bij de hand ( je weet maar nooit )
Groetjes en prettig paas weekend
Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram
8 Ram
-
Hoi Marieken,
het is mij gelukt om de printer uiteen te halen, de printkop los te krijgen en volledig te kuisen. Soms met aanroeping van enkele "heiligen" hierboven.....verder ben ik erin geslaagd om alles keurig terug te monteren en..........alles werkt terug normaal.
Nochtans was het demonteren volgens HP niet mogelijk, maar toch dus.
Bedankt nogmaals voor je suggestie.
het is mij gelukt om de printer uiteen te halen, de printkop los te krijgen en volledig te kuisen. Soms met aanroeping van enkele "heiligen" hierboven.....verder ben ik erin geslaagd om alles keurig terug te monteren en..........alles werkt terug normaal.
Nochtans was het demonteren volgens HP niet mogelijk, maar toch dus.
Bedankt nogmaals voor je suggestie.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
hviaene,
Toch geen garantie meer .
maneli schreef:Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Dat is wel niet wat hij in zijn originele post schrijft.lode schreef:hviaene,
maneli schreef:Het toestel is reeds een vervangtoestel door HP korrect onder waarborg afgeleverd. De waarborg van mijn eerste (aangekochte) printer is reeds vervallen sedert 15 december 2015 en ik kan dus begrijpen dat HP niet meer tussen komt.