TO BASH OR NOT TO BASH: that is the question!
-
Wilsophie - Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24
Wat ik nog wil zeggen Sacho dat het vaak wordt aangedikt, omdat andere mensen er een schep bovenop doen. En dat was nu ook het geval, dan wordt het zo uitvergroot en zo overdreven dat degene waar het omgaat zich ineens een zwaar gewond slachtoffer voelt.
Ik had net gelezen wat men over mij had gepost in dat item van "vuile Vlamingen" of zoiets. Men is daar zo schandalig met elkaar en op elkaar aan het schelden en daar zei ik iets van. Had ik dat maar nooit gedaan.
En met die knoop in mijn buik kwam ik terug in dit topic. Behoorlijk aangedaan. Want daar wordt over mij dingen beweerd die men ook van een ander forum pikt ofzo of elkaar napraat, en dat komt heel bedreigend over.
En zo word ik inmiddels op die hele forum zwart gemaakt. Er hoeft maar één iemand te beginnen en wat van internet vissen en de rapen zijn gaar.
En mijn man en mijn gezin zijn daar de dupe van. Daarom ben ik zo blij dat Red Poppy alles heeft weggehaald en hoop ik dat in dat subforum ook wordt ingegrepen.
Ik had net gelezen wat men over mij had gepost in dat item van "vuile Vlamingen" of zoiets. Men is daar zo schandalig met elkaar en op elkaar aan het schelden en daar zei ik iets van. Had ik dat maar nooit gedaan.
En met die knoop in mijn buik kwam ik terug in dit topic. Behoorlijk aangedaan. Want daar wordt over mij dingen beweerd die men ook van een ander forum pikt ofzo of elkaar napraat, en dat komt heel bedreigend over.
En zo word ik inmiddels op die hele forum zwart gemaakt. Er hoeft maar één iemand te beginnen en wat van internet vissen en de rapen zijn gaar.
En mijn man en mijn gezin zijn daar de dupe van. Daarom ben ik zo blij dat Red Poppy alles heeft weggehaald en hoop ik dat in dat subforum ook wordt ingegrepen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner
-
@ Sacho, je zegt nu pas dat je je beledigd en gekwetst voelt. Als ik al die beledigingen die ik naar mijn hoofd krijg elke keer moet melden ben ik de hele dag bezig op dit forum. Als je mijn excuus niet accepteert dan is dat jouw zaak. Meer kan ik niet doen.
Ik heb niet eens gemeld wat in dat "vuile Vlamingen" topic wordt gezegd omdat die moderatoren wel aan de gang kunnen blijven.
Beter is om niet meer te reageren en de boel te laten voor wat het is.
Ik heb niet eens gemeld wat in dat "vuile Vlamingen" topic wordt gezegd omdat die moderatoren wel aan de gang kunnen blijven.
Beter is om niet meer te reageren en de boel te laten voor wat het is.
-
sacho schreef:Wilsophie, u ligt bij mij lager als de onderste lade.
Over vuile Vlamingen heb ik niks gelezen, ik spreek 4 talen. Zonder te betalen.
Ok dat is dan evengoed een belediging. Ik weet niet precies hoe dat topic heet, in het café geloof ik.
Als je terug gaat beledigen dan is dat prima, maar dat kan ik ook melden natuurlijk.
Doe ik niet hoor, zo dramatisch vind ik het niet.
-
NOU Vesselin.
Praktischer kun je het al niet hebben.
Voorbeelden van bashen te over denk ik.
Je had bij je intro moeten meenemen dat voorbeelden gegeven mogen worden en dat TR's niet moeten worden gehanteerd.
Weet je wat een TR is?
Op sommige forums kun je een TR aanmaken of met een uitroepteken een "bash" melden bij de moderator.
Genoeg stof om het bashen te analyseren denk ik.
Ik lig op voorhand al in de onderste lade.
Echte Belgische uitdrukking denk ik. Ik ken het niet. Maar het zal geen fraaie positie zijn, neem ik aan.
Praktischer kun je het al niet hebben.
Voorbeelden van bashen te over denk ik.
Je had bij je intro moeten meenemen dat voorbeelden gegeven mogen worden en dat TR's niet moeten worden gehanteerd.
Weet je wat een TR is?
Op sommige forums kun je een TR aanmaken of met een uitroepteken een "bash" melden bij de moderator.
Genoeg stof om het bashen te analyseren denk ik.
Ik lig op voorhand al in de onderste lade.
Echte Belgische uitdrukking denk ik. Ik ken het niet. Maar het zal geen fraaie positie zijn, neem ik aan.
-
Daar zijn ook forums voor Vesselin, daar aaien ze elkaar de hele dag over de bollekes. Met vrome teksten en zalverige plaatjes.Vesselin schreef:Het is zó-ó-ó eenvoudig!
Als je aardig gevonden wilt worden, moet je aardige dingen zeggen.
Niet mijn ding!
-
Vraag maar aan Wiana waar dat topic te vinden is. Ik heb er genoeg van.sacho schreef:Wilsophie, u ligt bij mij lager als de onderste lade.
Over vuile Vlamingen heb ik niks gelezen, ik spreek 4 talen. Zonder te betalen.
En het is zoooo eenvoudig. Als je aardig gevonden wil worden moet je aardige dingen zeggen.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Goed... Time Out!
Laten we even de psychologie achter deze waterval van verbaal geweld bekijken.
Je zou zou je kunnen afvragen waarom je in 's hemelsnaam alles voortdurend op jezelf betrekt en je aangevallen en/of tekort gedaan voelt.
Daarmee verpest je de mogelijkheid van blijvende innerlijke vrede, hier en nu - wat het ware "godsgeschenk" is!
Je zou zou je kunnen afvragen waarom je in 's hemelsnaam alles voortdurend op jezelf betrekt en je aangevallen en/of tekort gedaan voelt.
Daarmee verpest je de mogelijkheid van blijvende innerlijke vrede, hier en nu - wat het ware "godsgeschenk" is!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Sorry, Vesselin, maar het ging hier vanavond wel degelijk om een persoonlijke aanval, ja toch?Vesselin schreef:Goed... Time Out!
-
En daarom heet het "bashen". Wat dus in elk topic in religie gebeurt en in elke post van de meesten wordt wel iemand persoonlijk aangevallen.Sorry, Vesselin, maar het ging hier vanavond wel degelijk om een persoonlijke aanval, ja toch?
En daarom is het goed dat iedereen de analyse van Vesselin tot zich neemt.
Welterusten.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik begrijp niet hoe men zich persoonlijk kan aangevallen voelen terwijl hier toch enkel nicks aanwezig zijn. Ik schrijf en lees hier als nick, niet als IK. Het tweeletterwoord IK komt hier buitensporig veel voor, De virtuele wereld is toch meer dan de werkelijkheid toch een illusie ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
"Bashen" (pótverdérrie: ik begin een punthoofd te krijgen van dat woord!) is geweld, verbaal geweld, en, in die zin, altijd een "aanval".Wiana schreef:Sorry, Vesselin, maar het ging hier vanavond wel degelijk om een persoonlijke aanval, ja toch?
De bedoeling van dit topic is: de psychologie achter dat verbaal geweld tegenover anderen - wat bashen tenslotte is - te duiden, te onderzoeken en daar inzicht in te krijgen. Niet om dat verbale geweld te stimuleren! (Dat heeft, zoals iedereen hier kan zien, geen stimulatie nodig!)
Ik zal proberen (sic) een gesprek daarover aan de gang te krijgen.
Er is een term in de psychologie: "Projectie"... Dat wil zeggen: dat je dát, wat in jouw psyche leeft, op de psyche van anderen projecteert.
Als je dit principe doorhebt, kun je heel snel bewust worden van je eigen psychologische motivatie en daar verandering in brengen ten goede.
Je haat, in een ander, wat je haat in jezelf! Dat is een zeer "ongemakkelijke" waarheid, maar je moet die onder ogen durven zien als je vrede wil...
Als je je aangevallen voelt, is dat, omdat je zelf aanvalt!
Zo, dat is voorlopig genoeg stof om over na te denken, dacht ik...

The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
-- Mark Twain
-- Mark Twain