Een Woedende God Verklaart de "Gij Zult Niet Doden" Regel (deel I)
NEW YORK - Reagerend op recente gebeurtenissen op aarde, heeft God - de alwetende schepper-godheid, die wordt vereerd door miljarden volgelingen van verschillende godsdiensten, al meer dan 6000 jaar lang - woedend, zijn lange-termijn houding, aangaande mensen die elkaar vermoorden, verklaard.
"Kijk, ik weet het niet: misschien heb ik mezelf niet helemaal duidelijk gemaakt. Dus - en noteer het! - zeg ik het nog een keer!" zei de Heer - waarbij Zijn goddelijke gelaat zichtbare emotie verried - tijdens een persconferentie, in de nabijheid van de ingestorte Twin Towers. "Op de een of andere manier, blijven mensen opkomen voor het idee: dat Ik wil dat ze hun buren doden. Wel... dat Wil Ik Niet! En om eerlijk te zijn: Ik word er werkelijk moe en ziek van. Klaar en duidelijk: Niet alleen wil Ik niet, dat iemand iemand anders doodt, maar heb Ik, specifiek, jullie het gebod gegeven om dat niet te doen! En dat in werkelijk zeer eenvoudige termen, die iedereen toch zou moeten kunnen begrijpen."
Vereerd wordende door zowel christenen, Joden, en moslims, zei God: dat zijn Naam ontelbare keren aanroepen werd, door de eeuwen heen, als rechtvaardiging om te doden, in wat Hij "een niet eindigende cyclus van geweld" noemde.
"Ik geef er niet om, hoe heilig iemand beweert te zijn," zei God. "Als een persoon je vertelt dat het Mijn Wil is, dat ze iemand vermoorden, hebben ze het verkeerd voor. Snap je? Het kan me niet schelen welke godsdienst je aanhangt, of van wie je denkt dat het je vijand is, Ik zeg het nog een keer: Niet Doden! Niet in Mijn naam, of die van iemand anders. Nooit meer!"
Deze persconferentie verraste de mensheid, omdat God zelden tussenbeide komt bij aardse gebeurtenissen. Als een manier van aloud beleid, heeft Hij de taak, om Zijn boodschap en goddelijke wil te interpreteren, overgelaten aan clerici, rabbijnen, priesters, imams, en Bijbelse geleerden.
Zowel aan theologen als aan leken, werd de taak gegeven om diep na te denken over Zijn onuitsprekelijke mysteries, waarbij ze voor zichzelf moeten besluiten hoe te handelen bij zaken van het geloof. Zijn besluit om Zich te manifesteren op het niveau van de materie, was gemotiveerd door het diepe gevoel van shock, verontwaardiging en verdriet, dat Hij voelde over het geweld van 11 september, dat uitgevoerd werd in zijn naam, en de verschrikkelijke potentiële uitbreiding hiervan, over de hele wereldbol.
"Ik heb geprobeerd om het in de eenvoudigst mogelijk termen te formuleren voor jullie mensen - zo dat er geen twijfel mogelijk was - want Ik vond het heel belangrijk," zei God, Jahwe of Allah genoemd, in respectievelijk de Joodse en moslim tradities. "Ik was er van overtuigd dat Ik geen ruimte voor twijfel overgelaten had, nadat ik het in een zin van vier woorden, van één of twee lettergrepen (Gij Zult Niet Doden ~ Vess.), gegrift had in de tabletten die ik aan Moses gaf. Hoeveel duidelijker kan ik zijn?!"
Laatst gewijzigd door Vesselin op 04 mei 2016, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain