Ban de islam uit het Westen
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Maloreg schijnt ook niet te hebben geweten dat, tot een eind in de jaren negentig van vorige eeuw, in haar eigen Antwerpen, nog dagelijks een Franstalige krant verscheen onder de naam "Gazette d'Anvers" In hoeverre haar Antwerpen toen nog haar eigen was ? ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
London Bridge: minstens 6 doden en een buslading gewonden.
Dan mogen de aanvallers nog zo vaak als ze willen schreeuwen dat het voor Allah is wat zij doen, geen journalist zal het geloven en zal zelfs willen verhinderen dat wíj het geloven. Wie zal de eerste journalist of politicus zijn die het 'argument' aandraagt dat er miljoenen goede moslims zijn, maar tegelijk zal zwijgen over de nefaste doctrine die islam heet?
De moslims die nu dood en vernieling hebben gezaaid, stonden gisteren nog zwijgzaam tussen die massa goede moslims. De journalisten en politici in kwestie zagen hun knappe argumentatie bevestigd door zoveel goede, zwijgzame moslims.
"Zij die mét hem (Mohammed) zijn, zijn hard tegen ongelovigen maar zachtaardig onder elkaar" - soera 48: 29
Dan mogen de aanvallers nog zo vaak als ze willen schreeuwen dat het voor Allah is wat zij doen, geen journalist zal het geloven en zal zelfs willen verhinderen dat wíj het geloven. Wie zal de eerste journalist of politicus zijn die het 'argument' aandraagt dat er miljoenen goede moslims zijn, maar tegelijk zal zwijgen over de nefaste doctrine die islam heet?
De moslims die nu dood en vernieling hebben gezaaid, stonden gisteren nog zwijgzaam tussen die massa goede moslims. De journalisten en politici in kwestie zagen hun knappe argumentatie bevestigd door zoveel goede, zwijgzame moslims.
"Zij die mét hem (Mohammed) zijn, zijn hard tegen ongelovigen maar zachtaardig onder elkaar" - soera 48: 29

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Voetbal is hopelijk toch wel Halal ???MichelN schreef:Woeha! Al bekomen van de uppercut die Ronaldo en co uitdeelden?Dicksy schreef:" juve wint, veel kijkgenot.
Oscar van de match: Marcelo.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Je vergeet er nog eentje: de Mie Petrol ofte La Métropole, al gaf die er al ergens in de jaren zeventig de brui aan.socrates schreef:Maloreg schijnt ook niet te hebben geweten dat, tot een eind in de jaren negentig van vorige eeuw, in haar eigen Antwerpen, nog dagelijks een Franstalige krant verscheen onder de naam "Gazette d'Anvers" In hoeverre haar Antwerpen toen nog haar eigen was ? ?
-
Gast
Woeha! Al bekomen van de uppercut die Ronaldo en co uitdeelden?
Oscar van de match: Marcelo.
-
Voetballen is enkel toelaatbaar als het gebeurt tussen kleine groepjes mannen om zich te ontspannen of zich fysiek te trainen als voorbereiding voor de jihad (aanvallen en terugtrekken) dan kan het best. Wanneer een 6-tal mensen wat met de bal spelen en oefeningen doen, dan is het OK.
Voetbal zoals dat vandaag bestaat, tussen ploegen die geld verdienen, die het berokkenen van kwetsuren niet uit de weg gaan, is haram. Dwz. het is verboden. Het voetbalspel verhindert de deelnemers om op de gepaste uren te bidden, het leidt hun gedachten af van Allah en de kans is groot dat voetballers die beroemd worden in verleiding gebracht worden door vrouwen.
Ploegen uit islamitische landen zullen in contact komen met de cultuur van ongelovigen wanneer ze aan internationale wedstrijden deelnemen. Dat kan leiden tot twijfel over het geloof (fitna). Daarom is voetbal - zeker op het niveau van de Champions League - absoluut te vermijden.
Bijkomend: vooral vroeger was een deel van de intieme zone (awrah) zichtbaar bij mannen. De zone tussen navel en knieën moet bedekt blijven.
Vanzelfsprekend is vrouwenvoetbal een abominatie in de ogen van Allah.
Voetbal zoals dat vandaag bestaat, tussen ploegen die geld verdienen, die het berokkenen van kwetsuren niet uit de weg gaan, is haram. Dwz. het is verboden. Het voetbalspel verhindert de deelnemers om op de gepaste uren te bidden, het leidt hun gedachten af van Allah en de kans is groot dat voetballers die beroemd worden in verleiding gebracht worden door vrouwen.
Ploegen uit islamitische landen zullen in contact komen met de cultuur van ongelovigen wanneer ze aan internationale wedstrijden deelnemen. Dat kan leiden tot twijfel over het geloof (fitna). Daarom is voetbal - zeker op het niveau van de Champions League - absoluut te vermijden.
Bijkomend: vooral vroeger was een deel van de intieme zone (awrah) zichtbaar bij mannen. De zone tussen navel en knieën moet bedekt blijven.
Vanzelfsprekend is vrouwenvoetbal een abominatie in de ogen van Allah.

In Nederland hebben ze ook speciale 'gevallen' in de gemeenteraad zitten. In Den Haag zetelt ene Abdoe Khoulani voor de Islamitische Unionistische Partij.
Ter gelegenheid van het bezoek van een aantal Israëlische schoolkinderen aan het Nederlandse Parlement, schreef deze man op zijn Facebook dat deze "Zionisten in de dop de toekomstige moordenaars en bezetters uit Israël zijn".
Hij voegde er nog een video aan toe die moest bewijzen dat in kinderen in Israël worden gehersenspoeld en worden opgeleid om hatelijk te zijn tegenover anderen. De goede man beseft echter niet eens dat die video in kwestie een overduidelijk geval van Israëlische satire is.
Oordeel zelf : https://www.youtube.com/watch?v=WUU05ej4le0
Ter gelegenheid van het bezoek van een aantal Israëlische schoolkinderen aan het Nederlandse Parlement, schreef deze man op zijn Facebook dat deze "Zionisten in de dop de toekomstige moordenaars en bezetters uit Israël zijn".
Hij voegde er nog een video aan toe die moest bewijzen dat in kinderen in Israël worden gehersenspoeld en worden opgeleid om hatelijk te zijn tegenover anderen. De goede man beseft echter niet eens dat die video in kwestie een overduidelijk geval van Israëlische satire is.

Ik acht het niet ondenkbaar dat kinderen van kolonisten in Palestijns gebiedn direct of indirect, gehersenspoeld zouden worden.Wil. schreef:In Nederland hebben ze ook speciale 'gevallen' in de gemeenteraad zitten. In Den Haag zetelt ene Abdoe Khoulani voor de Islamitische Unionistische Partij.
-
Weer een kwestie van definities. 'Gehersenspoeld': wat is dat in jouw visie?socrates schreef:Ik acht het niet ondenkbaar dat kinderen van kolonisten in Palestijns gebiedn direct of indirect, gehersenspoeld zouden worden.Wil. schreef:In Nederland hebben ze ook speciale 'gevallen' in de gemeenteraad zitten. In Den Haag zetelt ene Abdoe Khoulani voor de Islamitische Unionistische Partij.
Ik kan me een bepaling van die term indenken waardoor jij en (zelfs) ik als gehersenspoelden zullen gelabelled worden.
De video in kwestie had alvast niets met hersenspoelen te maken. Je moet al een behoorlijk deel van je hersenen hebben laten amputeren om dat niet te zien (ik bedoel hier met 'je' onze Abdoe Khoulani)
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 jun 2017, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik heb de video niet bekeken vermits jij de essentie ervan al had mee gegeven. Ik bedoel niet letterlijk hersenspoelen maar kan me voorstellen dat je als kind dat binnen een bepaalde cultuur wordt opgevoed, bewust en onbewust een aantal normen en waarden van zijn omgeving overneemt en dat bv. kinderen van Joodse kolonisten die radicale en zionistische joden zijn, van nature die normen en waarden overnemen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor kinderen die in Libanese kampen zijn geboren of op de Westoever maar even goed voor kinderen van rabiate e flaminganten en hun tegenhangers.Wil. schreef:Weer een kwestie van definities. 'Gehersenspoeld': wat is dat in jouw visie?socrates schreef:Ik acht het niet ondenkbaar dat kinderen van kolonisten in Palestijns gebiedn direct of indirect, gehersenspoeld zouden worden.Wil. schreef:In Nederland hebben ze ook speciale 'gevallen' in de gemeenteraad zitten. In Den Haag zetelt ene Abdoe Khoulani voor de Islamitische Unionistische Partij.
Ik kan me een bepaling van die term indenken waardoor jij en (zelfs) ik als gehersenspoelden zullen gelabelled worden.
De video in kwestie had alvast niets met hersenspoelen te maken. Je moet al een behoorlijk deel van je hersenen hebben laten amputeren om dat niet te zien.
Kinderen zijn sponzen en slikken kritiekloos wat ouderen hen voorhouden als juist en goed.
-
Natuurlijk gebeurt elke opvoeding van een kind binnen een kader van waarden. Dat geldt voor iedereen.
Jouw suggestie lijkt me te zijn dat deze Nederlander per ongeluk een filmpje op het internet plaatste dat niets met indoctrinatie en haat-aanleren te maken heeft. Dat was zijn vergissingetje maar ... hij had eigenlijk de bedoeling om "het juiste filmpje" te plaatsen dat we echter niet te zien hebben gekregen.
De niet-geschreven boodschap die je lijkt te willen geven is: er zal binnen de Israëlisch-joodse gemeenschap voorzeker wel een groep mensen bestaan die hun kinderen aanleren dat Arabieren en zeker Palestijnen nauwelijks mensen zijn. Later worden deze joodse kinderen moordenaars en bezetters, exact zoals Abdoe Khoulani het bedoelde.
Wat ik vooral ook lees is : indoctrineren van kinderlijke hersensponzen gebeurt aan alle kanten en de ene groep is niet beter dan de andere. Dat klopt niet: er is wel degelijk een onderscheid tussen opkomen voor ideeën en voor de groep waaruit je bent voortgekomen en daarnaast het afbreken en ontmenselijken van de tegenpartij met de finale bedoeling om hen fysiek uit de weg te ruimen. Dat is nl. het geval in hoofde van Hamas, de spreekbuis van de meerderheid der Palestijnen en hun Nederlandse supporters zoals deze Abdoe.
PS. bemerk de wijziging die ik in de vorige posting heb aangebracht in de laatste regel.
Jouw suggestie lijkt me te zijn dat deze Nederlander per ongeluk een filmpje op het internet plaatste dat niets met indoctrinatie en haat-aanleren te maken heeft. Dat was zijn vergissingetje maar ... hij had eigenlijk de bedoeling om "het juiste filmpje" te plaatsen dat we echter niet te zien hebben gekregen.
De niet-geschreven boodschap die je lijkt te willen geven is: er zal binnen de Israëlisch-joodse gemeenschap voorzeker wel een groep mensen bestaan die hun kinderen aanleren dat Arabieren en zeker Palestijnen nauwelijks mensen zijn. Later worden deze joodse kinderen moordenaars en bezetters, exact zoals Abdoe Khoulani het bedoelde.
Wat ik vooral ook lees is : indoctrineren van kinderlijke hersensponzen gebeurt aan alle kanten en de ene groep is niet beter dan de andere. Dat klopt niet: er is wel degelijk een onderscheid tussen opkomen voor ideeën en voor de groep waaruit je bent voortgekomen en daarnaast het afbreken en ontmenselijken van de tegenpartij met de finale bedoeling om hen fysiek uit de weg te ruimen. Dat is nl. het geval in hoofde van Hamas, de spreekbuis van de meerderheid der Palestijnen en hun Nederlandse supporters zoals deze Abdoe.
PS. bemerk de wijziging die ik in de vorige posting heb aangebracht in de laatste regel.

Kort samengevat: waar radicalisme tot de cultuur behoort zullen onvolwassen individuen die cultuur overnemen. De graad van overtuiging van eigen waarden en de cohesie binnen de eigen groep is vaak rechtstreeks evenredig met het bestaan en het erkennen van een gemeenschappelijke vijand. Of men die vijand nu al dan niet letterlijk wil doden dan wel op een culturele of economische manier overtreffen, hangt dus af van hoe radicaal de cultuur als geheel wel is. Religie heeft bij dat proces heel vaak een multiplicator effect.
-
Daar zit wel waarheid in, maar iedereen zou toch een scherpe scheidingslijn moeten trekken tussen het woordelijk opkomen voor je zaak (of met vreedzame daden ervoor strijden) en daartegenover het fysiek uitschakelen van de andere partij.
De woorden van Abdoe Khoulani moeten wij met 'tegenwoorden' ten sterkste afkeuren. De aantijging dat onschuldige adolescenten moordenaars in de dop zijn, moet met een waterval van afkeuring gesmoord worden.
De woorden van Abdoe Khoulani moeten wij met 'tegenwoorden' ten sterkste afkeuren. De aantijging dat onschuldige adolescenten moordenaars in de dop zijn, moet met een waterval van afkeuring gesmoord worden.

In elk geval is bij de publieke opinie (zoals waargenomen in de media) de mening aanwezig dat bv. jihadisten cfr. Daish; adolescenten niet alleen hersenspoelen maar ook trainen om de vijand te vernietigen. Waarom zou dit aan Zionistische zijde anders verlopen bij mensen die eigenlijk constant op voet van oorlog leven binnen vijandelijk gebied ? Zij zullen dat betitelen als zelfverdediging en het heroveren van door god aan hen geschonken gebied. Om nog maar eens een cliché boven te halen; in naam en ter ere van een god mag iedereen doden. (Op "Religie" gaf iemand ooit vlot toe dat hij/zij zeker wel een mens zou doden als god hem/haar dat zou vragen.)Wil. schreef:Daar zit wel waarheid in, maar iedereen zou toch een scherpe scheidingslijn moeten trekken tussen het woordelijk opkomen voor je zaak (of met vreedzame daden ervoor strijden) en daartegenover het fysiek uitschakelen van de andere partij.