Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 jun 2017, 13:48

Groep Heylen in België gaat een distributiecentrum ter grootte van 20 voetbalvelden bouwen op Kampershoek in Weert. Dat biedt in eerste instantie ruimte voor 500 nieuwe banen, maar dat kan later worden verdubbeld. De erfpachtovereenkomst wordt woensdag getekend, zo heeft de gemeente Weert bekendgemaakt.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170614_0292 ... n-in-weert

Belgische bedrijven die net over de grens uitwijken?

Wil.

16 jun 2017, 14:33

Geert Bourgeois (N-VA) heeft aangekondigd dat op de Ford terreinen in Genk een nieuwe investeerder een bedrijf gaat opzetten. Er zullen ongeveer 1.000 arbeidsplaatsen komen.

Limburg staat nu al op het gemiddelde van Vlaanderen qua werkloosheid. Waar zullen die bijkomende werknemers nog kunnen gevonden worden? Iedereen is al aan het werk en nóg komen er jobs bij.

Het houdt niet op. De N-VA en de kracht van verandering.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

16 jun 2017, 14:52

Als ze best nog strenger worden geraakt iedereen aan het werk.
Mijn kleindochter studeerde dit jaar af in het TSO en werkte als stagair bij een supermarkt keten op de boekhouding. Kreeg een A+ en mocht direkt beginnen als ze wou.Maar gaat nu voor een batchelor
Dus er is wel werk.
dejules

16 jun 2017, 15:40

Wil. schreef:Geert Bourgeois (N-VA) heeft aangekondigd dat op de Ford terreinen in Genk een nieuwe investeerder een bedrijf gaat opzetten. Er zullen ongeveer 1.000 arbeidsplaatsen komen.

Limburg staat nu al op het gemiddelde van Vlaanderen qua werkloosheid. Waar zullen die bijkomende werknemers nog kunnen gevonden worden? Iedereen is al aan het werk en nóg komen er jobs bij.

Het houdt niet op. De N-VA en de kracht van verandering.
De jobs gedetaileerd :
1/2 non-profit
1/4 for-profit sociale sector
1/4 studentenarbeid, interim, flexijobs
44% van alle jobs betroffen deeltijdse banen.

Bron : radio 1
dejules

16 jun 2017, 15:45

Wil. schreef:Geert Bourgeois (N-VA) heeft aangekondigd dat op de Ford terreinen in Genk een nieuwe investeerder een bedrijf gaat opzetten. Er zullen ongeveer 1.000 arbeidsplaatsen komen.
Incl toelevering werkten op dat terrein op zijn hoogtepunt 18.000 mensen.
In 2003 werkten er op Genk-Zuid 25.000 mensen, vandaag nog 2.300.

Terrein is toegekend aan Machiels die oa Stevaert op zijn loonlijst had. Zij BELOVEN 1.250 banen op het grootste industrieterrein van Vlaanderen nl 140 hectare. Nergens werd gezegd dat dit nieuwe banen zijn.

* Machiels werkt veel met Oost-blokkers en staat bekend omwille van zijn lage verloning.
De groep Machiels doet voornamelijk aan afvalverwerking.

* De Vlaamse regering heeft gekozen voor één grote private investeerder om het Ford-terrein in Genk te ontwikkelen. Uit zeer goede bron vernemen wij dat het gaat om Genk Green Logistics van Group Machiels en enkele andere partners.

https://www.tvl.be/nieuws/groep-machiel ... genk-45644
Laatst gewijzigd door dejules op 16 jun 2017, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

16 jun 2017, 15:52

BASF heeft een bestelling voor citerns gedaan bij Van Hool.
Er zullen aanwervingen moeten gebeuren.
Ook weer positief.
dejules

16 jun 2017, 17:08

voorn schreef:BASF heeft een bestelling voor citerns gedaan bij Van Hool.
Er zullen aanwervingen moeten gebeuren.
Ook weer positief.
België heeft de laagste buitenlandse investeringen van alle Oeso-landen en zo'n investering brengt pro rata de minste arbeidsplaatsen op.

Wil.

16 jun 2017, 17:48

Julio, al wat je zegt is grotendeels zever. Al werd heel Vlaanderen jaren geleden afgedankt, zolang de werkloosheid en werkgelegenheidscijfer nu zeer goed zijn, is er geen vuiltje aan de lucht.

Doe beide kerncijfers verbeteren nog dagelijks. We komen stilaan in een toestand waarbij de bedrijven geen werknemers meer kunnen vinden. In de IT is dat al het geval.

Binnenkort beginnen de werkgevers de N-VA nog te verwijten dat het door hen is dat de economie oververhit geraakt.
dejules

16 jun 2017, 19:22

Wil. schreef:Julio, al wat je zegt is grotendeels zever. Al werd heel Vlaanderen jaren geleden afgedankt, zolang de werkloosheid en werkgelegenheidscijfer nu zeer goed zijn, is er geen vuiltje aan de lucht.
U als statutair kent natuurlijk de Vlaamse economie als uw broekzak maar toch betwist ik uw cijfers.
Werklozen worden massaal geschorst, zelfs voor ze ooit opdoken in de statistieken (schoolverlaters).
Ze verdwijnen niet maar ze duiken op in de leefloon- en ziekte statistieken.Uw partij is een leugenpartij die niet spreekt over jobs maar vacatures, niet over groei maar groeiverwachtingen, niet over bedrijven die aanwerven maar bijv "van alle kmo's VERWACHT 1/3 volgend jaar 1 of meer personen aan te werven".
Wij hebben de laagste economische groeicijfers vd Oeso nl 1.4%.
Indien uw partij beweert dat ze met deze cijfers banen in de privé te kunnen scheppen dan krijgt zij met zekerheid de nobelprijs economie.
Op dit ogenblik is de vergrijzing begonnen dwz dat elke maand 12.000 mensen in de pensioenleeftijd komen en die worden (niet allemaal!!!) vervangen. Zij krijgen echter zelden een vast contract en dikwijls gaat het om deeltijdse banen. Wij zien een kwalijke evolutie nl dat vele van deze jobs gesubsidieerd zijn : flexijobs, studentenarbeid,, ibo, stage, ...
Zonder deze massale pensioneringsgolf was de werkloosheid nu halucinant gegroeid maar toch blijft zij zeer hoog.
Het gaat dus niet om NIEUWE tewerkstelling maar om vervangende en die brengen nauwelijks nog op aan de sociale zekerheidskassen vandaar het tekort van 8 miljard Euro waarnaar uw N-VA-zooi naar op zoek is!
Bedrijven schrikken ook helemaal niet terug om nog goedkopere mensen te zoeken :

https://www.tvl.be/nieuws/werknemers-tr ... heid-45634
dejules

16 jun 2017, 19:25

Wil. schreef:Julio, al wat je zegt is grotendeels zever. Al werd heel Vlaanderen jaren geleden afgedankt
In België krijgen 2.000.000 aktieven hun loon uit de schatkist waarvan 1.270.000 uit Vlaanderen. Allemaal afdanken zal dus niet gaan. Dat voorecht is enkel voor de privésector.
Maar U als statutair kent daar natuurlijk alles over, toch?
dejules

16 jun 2017, 19:28

De jobs gedetaileerd :
1/2 non-profit

Wil.

16 jun 2017, 19:40

dejules schreef:U als statutair kent natuurlijk de Vlaamse economie als uw broekzak maar toch betwist ik uw cijfers.
(...)
Zonder deze massale pensioneringsgolf was de werkloosheid nu halucinant gegroeid maar toch blijft zij zeer hoog.
Je betwist mijn cijfers? OK. Laat me dan eens zien wat JOUW cijfers vertellen. Niet jouw nattevingerwerk, maar degelijke bronnen.

Zo lang jij niks anders kunt debiteren dan jouw fantasieën, blijft het gelijk aan mijn kant. Ik wacht.

Wil.

16 jun 2017, 19:42

dejules schreef:De jobs gedetaileerd :
1/2 non-profit

Bron: jouw dikke duim. Bewijzen op tafel. Waar is de link?
dejules

16 jun 2017, 19:55

Wil. schreef: Binnenkort beginnen de werkgevers de N-VA nog te verwijten dat het door hen is dat de economie oververhit geraakt.
Met zulke resultaten ga je een verpletterende verkiezingsoverwinning boeken. Ik begrijp dan ook niet waarom De Wever 7 miljoen Euro gratis smartphones aan zijn stadsambtenaren uitdeelt!?
Daarbij zou het de eerste keer in de wereldgeschiedenis zijn dat een politieke partij voor massale werkgelegenheid zorgt in de privésector!
Indien uw stelling klopt begrijp ik ook niet waarom uw partijgenoot Francken al de asielzoekers en economische vluchtelingen buiten wil sjotten!? Hij gaat ze nodig hebben!!
Laatst gewijzigd door dejules op 16 jun 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

16 jun 2017, 20:01

Wil. schreef:
Je betwist mijn cijfers? OK. Laat me dan eens zien wat JOUW cijfers vertellen. Niet jouw nattevingerwerk, maar degelijke bronnen.
Sedert N-VA in de regering :
- hoogste ziektecijfers (bijna 400.000 : verschuiving werkloosheid naar ziekte)
- hoogste aantal schorsingen werklozen
- laagste werkzaamheidsgraad vd Oeso
- negatieve handelsbalans
- ontsporing Vlaamse schulden sedert Bourgeois als mp
- hoogste nominale schuld uit de Belgische geschiedenis.
- begrotingstekorten van 12 en meer miljard Euro
- niet gefinancierde taxshift
- laagste aantal buitenlandse investeringen vd Oeso
- die ook pro rata het minste werkgelegenheid zorgen
- hoogste belastingsdruk vd wereld
- stijging armoede
- laagste economische groei nl 1.4% van alle Oeso-landen
- etc etc

Klopt het dat uw partij "op zoek is naar 8 miljard Euro"?
Laatst gewijzigd door dejules op 16 jun 2017, 20:45, 5 keer totaal gewijzigd.