Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fokke

07 jul 2017, 22:17

socrates schreef:
Fokke schreef:
LUC7515 schreef:Over het algemeen speelt armoede geen rol in het politieke leven - behalve voor de pvda, armen zijn politiek interessant. Als kiesgroep vallen ze in het niet bij de omvangrijke middenklasse in Amerika (Europa) die met haar relatieve luxeproblemen de verkiezingen domineert. Voor veel andere Amerikanen (Europeanen) ook is het hartverscheurend hoe gemakkelijk Amerika (Europa) honderden miljarden uitgeeft om het lot van Irakezen te verbeteren, terwijl het niets doet om zijn eigen kansarmen te helpen.
Dat is hier toch ook zo? Een arbeider die een heel leven gewerkt en bijgedragen heeft krijgt als pensioen VAN ZIJN EIGEN BIJDRAGEN een 1000 à 1200 € per maand terwijl hij gelaten moet toezien hoe al of niet echte vluchtelingen een veelvoud aan opvang kosten aan de gemeenschap! Met dank aan onze politiekers!
Ik weet niet of deze redenering steek houdt. Hadden diezelfde arbeiders, die gemiddeld langer hadden gewerkt (zeker tot 65) dan de hedendaagse gepensioneerden ,dan een hoger pensioen toen hier nog geen vluchtelingen werden onderhouden ?
Die arbeider KRIJGT geen pensioen, die heeft het VERDIEND!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

socrates

07 jul 2017, 23:04

Ik ben de laatste om te beweren dat arbeiders een pensioen krijgen, wie de voorziene tijd gewerkt en dus bijgedragen heeft, heeft zijn pensioen zelf betaald. Zelf heb ik meer bijgedragen dan gemiddeld maar krijg minder dan gemiddeld. Iemand die vele jaren minder heeft bijgedragen ontvangt even weinig als ik. Maar toen mijn vader pensioen trok waren hier geen migranten toch was zijn pensioen, in verhouding tot zijn voormalig loon, even onvoldoende als de pensioenen in de privésector dat nu zijn!
Laatst gewijzigd door socrates op 08 jul 2017, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
dejules

08 jul 2017, 01:10

socrates schreef: Wat is het verband tussen zo goed als laagste pensioenen in Europa en de aanwezigheid van vluchtelingen ? In andere Europese landen zijn ook vluchtelingen maar toch zijn de arbeiderspensioenen daar hoger dan hier. wat is het verband ?
In België krijgen 2.000.000 AKTIEVEN hun inkomen uit arbeid uit de schatkist.
Ook ontvangen 700.000 gepensioneerde statutairen een pensioen dat factor 2.3 hoger is dan dat van mensen die voor welvaart zorgen.
Dit zagen wij eerder nl in Griekenland!
dejules

08 jul 2017, 11:27

Wil. schreef:Hun koopkracht was niet hoger, maar ... er wordt sinds de instroom van de vluchtelingen heel wat geld besteed aan die mensen. Dat geld kan niet naar koopkracht gaan van gepensioneerde arbeiders.
Wij geven jaarlijks 32 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland!
Dat geld kan dus niet gaan naar de mensen die voor echte welvaart zorgen. Dat wordt getransfereerd naar de ambtenarij, een staat binnen de staat.
Gast

08 jul 2017, 11:30

Wil. schreef:Hun koopkracht was niet hoger, maar ... er wordt sinds de instroom van de vluchtelingen heel wat geld besteed aan die mensen. Dat geld kan niet naar koopkracht gaan van gepensioneerde arbeiders.

Het is niet zeker dat het geld daar zónder de vluchtelingen voor gebruikt zou zijn, maar nu is zelfs die mogelijkheid uitgesloten.
"Rechts" wil dat toch zo ! Goedkope Polen , Bulgaren , Tsjechen , ... asielzoekers voor Huts , en de bouwpromotoren , schoonmaakbedrijven , hotels en restaurants halen grotere winstmarges. Of denk je dat hierdoor de prijzen lager worden ? No way !

Fokke

08 jul 2017, 11:49

dejules schreef:
Wij geven jaarlijks 32 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland!
Dat geld kan dus niet gaan naar de mensen die voor echte welvaart zorgen. Dat wordt getransfereerd naar de ambtenarij, een staat binnen de staat.
Dat is nu de eerste keer dat ik daar iets van lees! Het werd tijd dat iemand dat eens duidelijk stelt! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.

09 jul 2017, 11:54

Fokke schreef:Dat is nu de eerste keer dat ik daar iets van lees! Het werd tijd dat iemand dat eens duidelijk stelt! :lol:
Voor mij ook een openbaring. Gelukkig is dit een bericht zoals in de rolkrant op TV.
Je kunt hier 3 weken afwezig blijven en kom je dan terug, dan draait dezelfde molen nog altijd dezelfde treurnis voor je ogen. Wel handig voor de nieuwkomers die dan ineens 'bij' zijn.
(bijna vergeten: " Toch?" :lol: )
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 jul 2017, 12:08

Wil. schreef:Je kunt hier 3 weken afwezig blijven en kom je dan terug, dan draait dezelfde molen nog altijd dezelfde treurnis voor je ogen.
Zoals uw 35.000 topics over moslims, toch?

Wil.

09 jul 2017, 12:26

dejules schreef:
Wil. schreef:Je kunt hier 3 weken afwezig blijven en kom je dan terug, dan draait dezelfde molen nog altijd dezelfde treurnis voor je ogen.
Zoals uw 35.000 topics over moslims, toch?
Slechts 1 topic, met veel nieuwigheden. Toch?

A propos, wat bedoel je eigenlijk met dat onderschrift van jou?
dejules

09 jul 2017, 12:34

Wil. schreef: A propos, wat bedoel je eigenlijk met dat onderschrift van jou?
Begrijpend lezen is geen voorwaarde om een levenslange benoeming te krijgen?
A propos, via welke politieke lange arm kreeg jij je benoeming?
Was het rood?

Wil.

09 jul 2017, 12:39

dejules schreef:
Wil. schreef: A propos, wat bedoel je eigenlijk met dat onderschrift van jou?
Begrijpend lezen is geen voorwaarde om een levenslange benoeming te krijgen?
A propos, via welke politieke lange arm kreeg jij je benoeming?
Was het rood?
Laatste vraag eerst: neen.

Moet dat onderschrift niet zijn: 'Er bestaat geen enkele land met een ambtenarenmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers heerst.' ??

Gezien je eeuwigdraaiend molentje zónder toegevoegde nieuwswaarde zou dat beter passen bij je frustratie.
dejules

09 jul 2017, 12:57

Wil. schreef:Moet dat onderschrift niet zijn: 'Er bestaat geen enkele land met een ambtenarenmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers heerst.' ??
Daarom dat Vlaanderen niet compatibel is met Nederland : daar kennen ze geen ambtenarenstatuut en geven ze 32.000.000.000 Euro minder uit aan leeglopers.

Horus1

09 jul 2017, 13:08

Dan maar direct het swt afschaffen zeker dejules? Of misschien uit je hangmat komen én zelf werk zoeken. Wat een hoop gezaag, wordt jij jezelf nooit beu?
dejules

10 jul 2017, 11:34

Tussen 2000 en 2016 is de werkgelegenheid in België met 533 000 gestegen. Maar de bevolking op beroepsactieve leeftijd is met 613 000 gestegen. Deze situatie is bijvoorbeeld niet aan de orde in Duitsland, waar de bevolking krimpt.

Van de jaren ’70 tot 2000 zagen wij, gecorrigeerd voor de verschuivingen in deeltijds werk, dat er per saldo geen enkele job in voltijdsequivalent was bij gecreëerd.
De aftakeling in de private werkgelegenheid kon enkel opgevuld worden met publiek gefinancierde jobs.

De Hoge Raad voor de Werkgelegenheid laat evenzeer zien dat de jobcreatie in de binnenlandse economie kleiner is dan de nieuwe jobs die zijn ingenomen door bijkomende vanuit het buitenland gedetacheerde werknemers en zelfstandigen.

Jozef Pacolet is hoogleraar bij HIVA- KU Leuven en hoofd van de Onderzoeksgroep Verzorgingsstaat en Wonen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.3021270

Wij zijn een land van ambtenaren en gesubsidieerde jobs.
Het is onmogelijk om dit stelsel in stand te houden want het vernietigd zich zelf. De kostprijs echter is gigantisch nl een collectieve verarming.
Schaf het ambtenarenstatuut af en maak er werknemers van. Organiseer een performante overheid. Privatiseer waar nodig en plaats de honderdduizenden verstopte werklozen daar waar ze horen nl de werkloosheid.

Wil.

10 jul 2017, 11:53

Als je dat artikel leest, dan komt woord 'ambtenaar' daar NIET ÉÉN KEER in voor. Maar jij geeft wel aan dat de ambtenaren moeten vervangen worden door werknemers. Niets daarvan in het artikel van die prof.

Wat er wél staat is dit:

" Belastinghervorming, solidaire loonpolitiek, industriepolitiek, vorming en re-integratie, jobcreatie in de noodzakelijke expansie van de quartaire sectoren van onderwijs en zorg, federaal en regionaal, met inbegrip van de interregionale mobiliteit"

D.w.z. dat er méér mensen door de overheid zouden moeten aan het werk gezet worden in het onderwijs en de zorg. Kruip alvast in uw pen om die prof eens op zijn plaats te zetten.