Wordt arbeid schaars?
-
dejules
Fons Leroy, gedelegeerd bestuurder van de VDAB
"Anderzijds weten we van tienduizenden mensen dat - wat we bij de VDAB ook proberen - ze nooit naar een job zullen worden geleid, omdat hun afstand ten opzichte van een werkgever te groot is geworden. We zouden graag hebben dat deze mensen zich niet meer beschikbaar moeten houden voor de arbeidsmarkt. Maar eigenlijk moeten we de komende tijd nog een grote groep van langdurig werklozen gaan screenen om echt zicht te krijgen op de exacte aantallen van dit soort mensen", aldus de topman van de VDAB.
http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 1500024288
"Anderzijds weten we van tienduizenden mensen dat - wat we bij de VDAB ook proberen - ze nooit naar een job zullen worden geleid, omdat hun afstand ten opzichte van een werkgever te groot is geworden. We zouden graag hebben dat deze mensen zich niet meer beschikbaar moeten houden voor de arbeidsmarkt. Maar eigenlijk moeten we de komende tijd nog een grote groep van langdurig werklozen gaan screenen om echt zicht te krijgen op de exacte aantallen van dit soort mensen", aldus de topman van de VDAB.
http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 1500024288
-
Gast
En ondertussen ... is het aantal leefloners met bijna 10 % gestegen ( en dat zijn niet allemaal asielzoekers ) !
-
dejules
'Bijna 42 procent van de actieve bevolking wordt betaald door de overheid'Wil. schreef:Werkgevers vinden hier nu al moeilijk personeel.
Vlaanderen topregio als men vergelijkt en meet met dezelfde maatstaven. Goe bezig.
Vandaag worden ruim twee miljoen Belgen - bijna 42 procent van de actieve bevolking - betaald door de overheid. Het personeel van 'autonome' overheidsbedrijven als de NMBS en Infrabel, die zonder overheidsgeld niet kunnen overleven, niet eens meegeteld.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html
Rond 1960 was er iets meer dan 1% werkloosheid in België.
Dat waren juiste cijfers, de huidige zijn gemanipuleerd.
Om de echte werkloosheid te kennen moet je de volgende categorieën meetellen :
- de vervroegd gepensioneerden
- de bruggepensioneerden
- de mensen in tijdskrediet
- loopbaanonderbreking
- mensen in economische werkloosheid
- mensen in opleiding (ibo, stage, ...)
- de honderdduizenden verstopte werklozen in de ambtenarij en gesubsidieerde sectoren, vzw's, intercommunales, parastatalen, ngo's, kabinetten, etc. (wij geven jaarlijks 32 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland)
- de mensen die zich verstopt hebben op de ziekenkas (als ze terug gaan werken worden ze afgedankt omdat ze hun rendement niet meer halen)
- etc
De echte werkloosheid zit rond de 50%.
Door de automatisering, digitalisering, globalisering, etc wordt dat nog veel hoger!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wordt dat probleem overal met dezelfde maatstaven gemeten ?Wil. schreef:Werkgevers vinden hier nu al moeilijk personeel.
Vlaanderen topregio als men vergelijkt en meet met dezelfde maatstaven. Goe bezig.
Als je de jongere schoolverlaters niet meer bij de werklozen telt vermindert hun aantal al meteen drastisch.
Als je de tewerkstellings graad dan afleidt van het aantal officieel werklozen, dan kom je straks wel aan 3% werkloosheid.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
dejules
In België staan 25.000 bedrijven leeg. Waar werkt al dat volk?Wil. schreef:De tewerkstellingsgraad - hoeveel mensen op 100 arbeidsgeschikten er effectief werken - is in Vlaanderen óók hoger dan het Europees gemiddelde. In belgië niet ...
In de ambtenarij, strijkateliers, ...
-
dejules
Zijn er nieuwe bedrijven bijgekomen?Wil. schreef:Jij telt de bedrijven die dichtgegaan zijn vanaf 1970 , toch?
Zelfs de magazijntjes laten ons links liggen!
Sedert 1997 worden enkel nog jobs in de ambtenarij en sociale tewerkstelling gecreërd. Uw biotoop, toch?
Zelfs in Zaventem is de leegloop begonnen.
ps Op Kanaal Z zegt Leroy dat Audi Brussel en Volvo Gent op korte termijn gaan verdwijnen en dat die mensen moeten herscholen.
Kunt U zeggen tot wat?
Hij denkt aan herscholen tot ingenieur.
-
dejules
U telt de bedrijven die de N-VA na 2019 naar hier gaat halen?Wil. schreef:Jij telt de bedrijven die dichtgegaan zijn vanaf 1970 , toch?
De snelst stijgende sector is de outplacementsector die mensen die hun job verloren begeleiden naar niet bestaande jobs!
Laatst gewijzigd door dejules op 14 jul 2017, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Ik geloof uw partij niet! Ik zie de werkelijkheid rondom mij. Ik lees Knack, De Tijd, De Standaard, ...Wil. schreef:Ik tel niks. Het wordt voor mij gedaan door officiële instanties. En wie telt er voor jou?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De natte vinger, dus. Dacht ik aldejules schreef:Ik geloof uw partij niet! Ik zie de werkelijkheid rondom mij. Ik lees Knack, De Tijd, De Standaard, ...Wil. schreef:Ik tel niks. Het wordt voor mij gedaan door officiële instanties. En wie telt er voor jou?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.