Wordt arbeid schaars?
-
dejules
De ambtenarij is de toekomst!voorn schreef:Mijn kleindochter kreeg bij een groot voedingsketen de mogelijkheid na haar middelbare studies aan de slag te gaan voltijds op het bureel ( aangeboden na de stage)
Maar ze gaat verder studeren.
-
dejules
Tussen 2000 en 2016 is de werkgelegenheid in België met 533 000 gestegen. Maar de bevolking op beroepsactieve leeftijd is met 613 000 gestegen. Deze situatie is bijvoorbeeld niet aan de orde in Duitsland, waar de bevolking krimpt.Wil. schreef:De natte vinger, dus. Dacht ik aldejules schreef:Ik geloof uw partij niet! Ik zie de werkelijkheid rondom mij. Ik lees Knack, De Tijd, De Standaard, ...Wil. schreef:Ik tel niks. Het wordt voor mij gedaan door officiële instanties. En wie telt er voor jou?
Van de jaren ’70 tot 2000 zagen wij, gecorrigeerd voor de verschuivingen in deeltijds werk, dat er per saldo geen enkele job in voltijdsequivalent was bij gecreëerd.
De aftakeling in de private werkgelegenheid kon enkel opgevuld worden met publiek gefinancierde jobs.
De Hoge Raad voor de Werkgelegenheid laat evenzeer zien dat de jobcreatie in de binnenlandse economie kleiner is dan de nieuwe jobs die zijn ingenomen door bijkomende vanuit het buitenland gedetacheerde werknemers en zelfstandigen.
Jozef Pacolet is hoogleraar bij HIVA- KU Leuven en hoofd van de Onderzoeksgroep Verzorgingsstaat en Wonen.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.3021270
Wij zijn een land van ambtenaren en gesubsidieerde jobs.
Het is onmogelijk om dit stelsel in stand te houden want het vernietigd zich zelf. De kostprijs echter is gigantisch nl een collectieve verarming.
Schaf het ambtenarenstatuut af en maak er werknemers van. Organiseer een performante overheid. Privatiseer waar nodig en plaats de honderdduizenden verstopte werklozen daar waar ze horen nl de werkloosheid.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dat de rekening van de vluchtelingen begint door te wegen.
De OCMW uitgaven zijn de laatste maanden fors gestegen.
Meer dan 22.000 vluchtelingen leven van een leefloon.Elke maand kassa kassa.
En dan maar de schuld geven aan de regering dat er geld moet gevonden worden.Wanneer geraken we van die nietsnutten vanaf; want dat is hier beter dan thuis.
Dat is voor een alleenstaande 10.408€ voor een gezin 13.900€
En dan maar de schuld geven aan de regering dat er geld moet gevonden worden.Wanneer geraken we van die nietsnutten vanaf; want dat is hier beter dan thuis.
-
dejules
De kosten van de asielcrisis en de beveiliging ... zijn niet opgenomen in de begroting.voorn schreef:Dat de rekening van de vluchtelingen begint door te wegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zullen we het plaatje ook maar op 'repeat' zetten? Juleke postte exact dezelfde posting als bovenaan deze blz., op blz. 33
Vanaf hier kun je gewoon beginnen lezen op blz. 33 en dan in een cirkeltje blijven ronddraaien.
BDW zegt: 'Julio, zet die ploat af!'
Vanaf hier kun je gewoon beginnen lezen op blz. 33 en dan in een cirkeltje blijven ronddraaien.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Stop met liegen!Wil. schreef:Zullen we het plaatje ook maar op 'repeat' zetten? Juleke postte exact dezelfde posting als bovenaan deze blz., op blz. 33
-
Gast
Will schreef:
Bedoel je die posting van Ma 10 Jul 2017 om 11.53 Hr ? Is inderdaad identiek aan deze van Vr 14 Jul 2017, 15.38 Hr.
Volgens mij een fout van seniorennet, van het programma zelf
Will ben je zeker want liegen mag niet, dat zou je toch moeten weten en niemand doet dat hier.Zullen we het plaatje ook maar op 'repeat' zetten? Juleke postte exact dezelfde posting als bovenaan deze blz., op blz. 33
Bedoel je die posting van Ma 10 Jul 2017 om 11.53 Hr ? Is inderdaad identiek aan deze van Vr 14 Jul 2017, 15.38 Hr.
Volgens mij een fout van seniorennet, van het programma zelf
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Belgen die in het buitenland werken zijn expats. De vergelijking gaat alleen op met vreemde expats die in België werken...socrates schreef:Weet die krant misschien ook hoeveel Belgen in het buitenland werken? Zou een interessante vergelijking kunnen worden;
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zijn die Fransen of die Nederlanders dan geen expats ?Fokke schreef:Belgen die in het buitenland werken zijn expats. De vergelijking gaat alleen op met vreemde expats die in België werken...socrates schreef:Weet die krant misschien ook hoeveel Belgen in het buitenland werken? Zou een interessante vergelijking kunnen worden;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Onder expats versta ik mensen die in een ander land werken...socrates schreef:Zijn die Fransen of die Nederlanders dan geen expats ?Fokke schreef:Belgen die in het buitenland werken zijn expats. De vergelijking gaat alleen op met vreemde expats die in België werken...socrates schreef:Weet die krant misschien ook hoeveel Belgen in het buitenland werken? Zou een interessante vergelijking kunnen worden;
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!