Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

02 sep 2017, 11:48

"Ik ben een voorstander van het universeel basisinkomen. Artificiële intelligentie zal enorm veel jobs vernietigen," stelt serie-entrepreneur en adviseur aan bedrijven Peter Hinssen in Z-Talk Goossens. "De technologische ontwikkelingen zullen een maatschappelijk debat op gang trekken over hoe mensen in de toekomst hun leven zinvol kunnen vervullen."

http://kanaalz.knack.be/talk/peter-hins ... 95003.html

pcekspeer

07 sep 2017, 16:50

Dat "op gang trekken" is dat 1 vd komende dagen te verwachten? Is dat wel reëel?
Er zijn nog andere prioriteiten natuurlijk die een meer dringend karakter hebben en die grondig dienen voorbereid en geëvalueerd.
https://www.vlaamsparlement.be/over-het ... ijst/reces
Plenaire Kamer-zittingen zijn na het reces voor de 3de week van sept., direct gevolgd door de state of the union begin okt...Bij deze minimum inkomens kunnen onze grote leiders gegarandeerde burn-outs niet langer onlopen...
Afbeelding
Wie schiet er nog over om te trekken en wanneer?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn

09 sep 2017, 10:17

Meer dan 10000 personen zijn al 20 jaar werkloos.
Hoe kan dit?
Zijn die dan voor niks goed?
dejules

13 sep 2017, 00:51

voorn schreef:Meer dan 10000 personen zijn al 20 jaar werkloos.
Hoe kan dit?
Om een werkloosheidsuitkering te ontvangen moet U aan verschillende criteria voldoen anders krijg je ze niet of wordt U geschorst.
Deze mensen voldoen aan alle criteria!
Als je het artikel leest dan gaat het over zwakbegaafden, mensen met een verslavingsproblematiek of psychiatrische aandoeningen. Een aantal van deze mensen wonen ook in speciale homes.
Op FB staat veel over deze problematiek te lezen oa dat Fons Leroy (grote baas vd VDAB) zelf zegt dat er heel veel werklozen onbemiddelbaar zijn dwz hoeveel moeite je ook doet om een job te vinden voor deze mensen, zelfs met bakken vol subsidies is er maar 1 conclusie nl geen enkele werkgever wil deze mensen aanwerven.

http://kanaalz.knack.be/talk/we-zijn-te ... 78113.html

Blijkbaar zijn er ook wachtlijsten van 5-10 jaar voor beschutte werkplaatsen en is niet eens 5% productief genoeg om daar te mogen beginnen. Deze mensen zijn een speelbal tussen de ziekekas en de VDAB en wettelijk horen ze tot geen van beiden (voor de ziekekas moet je een heel hoge invaliditeitsgraad hebben, volgens FB moet je zelf met 2 geamputeerde benen U inschrijven op de VDAB en aangepast werk zoeken : blijkbaar laat men bijna niemand meer met rust).
Ik denk dat je vandaag de dag best ambtenaar zijt, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 13 sep 2017, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

13 sep 2017, 01:16

Bij Volvo worden er in november 250 mensen ontslagen . Ik geef Volvo Gent geen 5 jaar meer. Er rijdt sinds kort een goederentrein van China naar Zeebrugge in minder dan 3 weken! Die Gentse fabriek gaat gewoon verhuizen naar China.
Ook vandaag in de kranten : New Holland Zedelgem gaat 170 mensen afdanken.
Het gaat heel goed met de economie, U voelt dat toch ook?
250.000 vacatures erbij roepen die vd N-VA maar ze vergeten dat dit op jaarbasis is, dat vele 10.000den vacatures meermaals worden geplaatst door oa verschillende uitzendbureau's, dat veel van deze jobs deeltijds zijn, uiterst flexibel en tijdelijk.
Ze vergeten erbij te zeggen dat deze jobs ontstaan door de vergrijzing : dit jaar gaan meer dan 150.000 mensen met pensioen! Hoeveel schoolverlaters zijn er, hoeveel mensen verloren hun werk dit jaar en hoeveel nieuwkomers kwamen erbij in België?
Dit land wordt niet bestuurd door de middenstand, die zijn aan het uitsterven, maar door leugenaars!
En die doen niks anders dan mensen tegen elkaar op te zetten : Vlamingen tegen Walen, allochtonen tegen autochtonen, ...
Laatst gewijzigd door dejules op 13 sep 2017, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

13 sep 2017, 01:21

Vandaag in De Tijd : De Wever over de blockchaintechnologie : hij zegt dat binnenkort 95% vd ambtenaren overbodig worden!
Die heeft zijn kar gekeerd, die weet verdomd goed wie hem voedert!
dejules

13 sep 2017, 01:31

voorn schreef:Meer dan 10000 personen zijn al 20 jaar werkloos.
Hoe kan dit?
Op FB was ene die schreef : "Ik ken een mongool die bij zijn thuis (ouders) klinkers heeft gelegd en dat die dus maar bij een klinkerbedrijf moet gaan werken ipv heel zijn leven te doppen".
Er kwam reactie van een bedrijfsleider die schreef "Als ik U tegenkom dan sla ik op uw gezicht omdat ge zwakbegaafden "mongool" noemt en daarbij : deze mensen kunnen geen plan lezen, geen hoeveelheid materiaal berekenen, werktijd inschatten, hebben geen rijbewijs, kunnen niet zelfstandig werken, ... wij kunnen daar niks mee aanvangen.".
Is dit een antwoord op uw vraag?

Wil.

13 sep 2017, 09:54

dejules schreef:Ik denk dat je vandaag de dag best ambtenaar zijt, toch?
Daar had jij dan maar 30 of 40 jaar geleden moeten aan denken. Ik beklaag het me zeker niet en jij eet nu de zure druiven. Vandaar je dagelijkse portie uitgebraakte frustratie. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

13 sep 2017, 11:02

Wil. schreef:
dejules schreef:Ik denk dat je vandaag de dag best ambtenaar zijt, toch?
Daar had jij dan maar 30 of 40 jaar geleden moeten aan denken. Ik beklaag het me zeker niet en jij eet nu de zure druiven. Vandaar je dagelijkse portie uitgebraakte frustratie. Toch?
De N-VA wil nu ook de progeria-patiënten aktiveren. Deze mensen hebben een extreem korte levensduur.
Willy, ik denk dat ze niet meer weten waar nog geld te halen om uw leegloperspensioen te betalen. Het maatschappelijk draagvlak voor de leegloperspensioenen is er ook al niet. Uw tijdperk vd leeglopers loopt op zijn einde, toch?

Wil.

13 sep 2017, 13:17

Ik weet niet welke leeglopers jij bedoelt. Voor mij loopt alles op wieltjes. En ik heb al enkele reservewielen klaarstaan.
Jij vanzelfsprekend ook. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

13 sep 2017, 14:22

Wil. schreef:Ik weet niet welke leeglopers jij bedoelt. Voor mij loopt alles op wieltjes. En ik heb al enkele reservewielen klaarstaan.
Maar ge weet niet hoe ge ze moet opleggen met 2 linkse leeglopershanden, toch?

Horus1

13 sep 2017, 14:42

Jongen toch, hou daar toch eens over op. De ene is jaloers op een andere. Precies een peutertuin hier, altijd maar hetzelfde blijven herhalen. Gaat dat er iets aan veranderen? Neen, we zijn senioren al dan niet gepensioneerd of op swt. Onze meningen tellen niet meer mee! Naar senioren wordt niet meer geluisterd, we zijn nergens nog de doelgroep, buiten de thuiszorgwinkel.
So live and let live and enjoy the rest of the time you have.

Fokke

13 sep 2017, 15:20

Horus1 schreef:Jongen toch, hou daar toch eens over op. De ene is jaloers op een andere. Precies een peutertuin hier, altijd maar hetzelfde blijven herhalen. Gaat dat er iets aan veranderen? Neen, we zijn senioren al dan niet gepensioneerd of op swt. Onze meningen tellen niet meer mee! Naar senioren wordt niet meer geluisterd, we zijn nergens nog de doelgroep, buiten de thuiszorgwinkel.
So live and let live and enjoy the rest of the time you have.
Zei koe Horus1: "Beu!"... Waarop koe Fokke: "Je neemt mij de woorden uit de mond!" :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

13 sep 2017, 17:26

Fokke schreef:...
Zei koe Horus1: "Beu!"... Waarop koe Fokke: "Je neemt mij de woorden uit de mond!" :lol:
Koe ? Heimwee naar de kinderjaren en de roots , Fokke ? :D

Anderzijds , Jules heeft in al zijn "gezaag" overschot van gelijk. In de VS verhogen ze het toegelaten schuldenplafond om de haverklap. Hier zal dat omwille van Europa niet gebeuren , en dus stevenen we regelrecht af naar een Griekenland van ouwe peekes die langs de straat liggen te sterven van de honger.

Fokke

13 sep 2017, 17:37

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:...
Koe ? Heimwee naar de kinderjaren en de roots , Fokke ? :D
Anderzijds , Jules heeft in al zijn "gezaag" overschot van gelijk. In de VS verhogen ze het toegelaten schuldenplafond om de haverklap. Hier zal dat omwille van Europa niet gebeuren , en dus stevenen we regelrecht af naar een Griekenland van ouwe peekes die langs de straat liggen te sterven van de honger.
Aan een koe erger je je soms minder dan aan sommige mensen! En ik weet wel dat het belachelijk is van heimwee te hebben naar je roots en je kinderjaren! Het hoort eigenlijk niet in de ogen van sommigen. Maar die ouwe peekes kunnen nog altijd de Middellandse Zee oversteken en asiel vragen in Afrika of Klein Azië waar ze met open armen zullen opgevangen worden! :twisted: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!