Wordt arbeid schaars?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
België .... dat is Vlaanderen niet. Het is wel duidelijk wie in dit land het blok aan het been is.pcekspeer schreef:Eurostat: Werkgelegenheid 2016:
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... tistics/nl
By the way, pcekspeer, heb je al gevonden waar die Nederlanders van De Telegraaf bewijzen dat ze niet eens het verschil kennen tussen Vlaanderen en West-Vlaanderen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Nooit eerder verkasten zo veel West-Vlamingen naar Gent. Vorig jaar waren het er meer dan 2.200.Wil. schreef: heb je al gevonden waar die Nederlanders van De Telegraaf bewijzen dat ze niet eens het verschil kennen tussen Vlaanderen en West-Vlaanderen?
Het is een open deur intrappen, maar het zijn vooral 20- tot 29-jarigen die naar Gent trekken. Dat is een algemene trend in West-Vlaanderen", zegt Stephanie Devisscher, senior consultant bij het West-Vlaams Economisch Studiebureau (WES).
Op werkvlak zien jongeren meer mogelijkheden én betere arbeidsvoorwaarden buiten West-Vlaanderen.
http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... 54631.html
Zelfs in Henegouwen betalen werkgevers meer dan in West-Vlaanderen!
In West-Vlaanderen moeten werknemers heel hard werken, uiterst flexibel en aan het laagste loon van alle Belgische provincies en dan klagen ze dat ze geen werkvolk vinden.
-
Gast
dejules schreef:.....
In West-Vlaanderen moeten werknemers heel hard werken, uiterst flexibel en aan het laagste loon van alle Belgische provincies en dan klagen ze dat ze geen werkvolk vinden.
-
dejules
Dat is retail, deeltijdse jobs voor jonge mensen, meestal studenten en zeer slecht betaalt. Daar kan je geen leven mee opbouwen. ps niet met spek schieten : op de Meir komt misschien een winkel goed voor 30 part-time medewerksters maar zeker geen distributiecentrum! Dat is eerder iets voor de haven maar ik vrees dat België veel te duur is en dat Primark in Nederland zit met zijn distributiecentrum. Die zullen misschien een werfreserve aanleggen van 500 mensen want het verloop bij Primark is zeer groot. Ik kom regelmatig bij Primark in Hasselt en daar zie je telkens nieuwe medemerkers. Ze houden het daar heel snel voor bekeken!voorn schreef:In Antwerpen op de Meir komt een nieuwe kledingswinkel met een distributiecenter.
Goed voor 517 jobs.Primark heet de keten.
-
dejules
Een distributiecentrum OP DE MEIR?voorn schreef:Voor 517 jobs; zal er wel ergens een distributie center komen. Eén winkel heeft zoveel volk niet nodig.
Komt U uit de ambtenarij?
-
denlowie - Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Primark betaal de minimumlonen die van toepassing zijn op de zelfstandige kleinhandel.
Wat de studenten betreft die worden hier in Vlaanderen zeer goed betaald, dan in Nederland.
Ik heb hier de cijfers bij me van de horeca Nederland 2018!!
16 jaar 3,31€ per uur of 544,40 per maand
17 jaar 3,79€ per uur of 623.30 per maand
18 jaar 4,56 per uur of 749,55€ per maand
19 jaar 6,71 per uur 867,90 € PER MAAND
En ik denk dat de lonen in de winkels in Nederland zeker niet hoger zijn dan in de horeca
Bij primark
16 jaar 1213 per maand
17 jaar 1274€ per maand
18 jaar 1334€ per maand dit is 586€ meer dan in nederland
19 jaar 1395 € per maand
20 jaar 1456 € per maand
Onze lonen liggen 78% hoger dan in Nederland voor de winkel verkoopsters en nog niet genoeg ???
Wat de studenten betreft die worden hier in Vlaanderen zeer goed betaald, dan in Nederland.
17 jaar 3,79€ per uur of 623.30 per maand
18 jaar 4,56 per uur of 749,55€ per maand
19 jaar 6,71 per uur 867,90 € PER MAAND
En ik denk dat de lonen in de winkels in Nederland zeker niet hoger zijn dan in de horeca
Bij primark
16 jaar 1213 per maand
17 jaar 1274€ per maand
18 jaar 1334€ per maand dit is 586€ meer dan in nederland
19 jaar 1395 € per maand
20 jaar 1456 € per maand
Onze lonen liggen 78% hoger dan in Nederland voor de winkel verkoopsters en nog niet genoeg ???
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
-
dejules
Bij Adient in het Oost-Vlaamse Assenede worden 80 banen bedreigd. Dat meldt AVS en het bericht wordt bevestigd door de vakbonden. Het vroegere Johnson Controls, dat zetels levert aan Volvo Cars in Gent, wil de nachtploeg afbouwen.
De intentie om de nachtploeg af te schaffen is vandaag bekendgemaakt op een bijzondere ondernemingsraad, zegt David Baele, secretaris bij de Algemene Centrale (ABVV). Bij die nachtploeg werken 160 mensen. Door de plannen is de helft van die banen bedreigd. De andere helft zou overdag aan de slag kunnen.Volgens de vakbondssecretaris wil de directie de nachtploeg afschaffen omdat de volumes aan autozetels voor de nieuwe Volvo XC40 onvoldoende de verloren volumes voor de XC60 compenseren. De zoektocht naar alternatieve klanten leverde niets op, argumenteert de directie.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/05 ... -assenede/
De intentie om de nachtploeg af te schaffen is vandaag bekendgemaakt op een bijzondere ondernemingsraad, zegt David Baele, secretaris bij de Algemene Centrale (ABVV). Bij die nachtploeg werken 160 mensen. Door de plannen is de helft van die banen bedreigd. De andere helft zou overdag aan de slag kunnen.Volgens de vakbondssecretaris wil de directie de nachtploeg afschaffen omdat de volumes aan autozetels voor de nieuwe Volvo XC40 onvoldoende de verloren volumes voor de XC60 compenseren. De zoektocht naar alternatieve klanten leverde niets op, argumenteert de directie.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/05 ... -assenede/
Laatst gewijzigd door dejules op 08 jan 2018, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Natuurlijk niet, daar moet minstens 500€ per maand bij plus bedrijfswagen met tankkaart, laptop met internetabonnement en uiteraard ook een smartphone, pas dan kunnen we beginnen praten over arbeidsvoorwaarden.denlowie schreef: Onze lonen liggen 78% hoger dan in Nederland voor de winkel verkoopsters en nog niet genoeg ???
-
dejules
Wat heet de Belgische student die 10 u per week werkt in de Primark Antwerpen die niet eens bestaat op dit moment!!! te maken met DE HORECA VAN NEDERLAND? Weet U wat Horeca is?denlowie schreef:Primark betaal de minimumlonen die van toepassing zijn op de zelfstandige kleinhandel.
Laatst gewijzigd door dejules op 08 jan 2018, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
U bent gestoord!denlowie schreef: Onze lonen liggen 78% hoger dan in Nederland voor de winkel verkoopsters en nog niet genoeg ???
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zeg niet: 'U bent gestoord' , maar zeg: 'U bent ambtenaar?'dejules schreef:U bent gestoord!denlowie schreef: Onze lonen liggen 78% hoger dan in Nederland voor de winkel verkoopsters en nog niet genoeg ???

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
De ene ambtenaar is de andere niet.Wil. schreef:maar zeg: 'U bent ambtenaar?'
U bent statutair, toch?