Wordt arbeid schaars?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
1. Ik heb daarboven aangetoond dat de winst procentueel veel te klein is om te overleven.frits1955 schreef:""De aandeelhouders ontvingen dus 2,45% rendement op hun geïnvesteerde geld."
Wat een arme dompelaars.
Men maakt winst in buiten- en binnenland maar het "bedrijf dreigt niet te overleven". Zeg maar gewoon: de aandeelhouders willen een groter dividend dus gooi een deel van het personeel buiten.
2. De productiviteit van de werknemers bij Carrefour is veel te laag in vergelijking met die van Colruyt. De cijfers zijn beschikbaar en liegen niet. Dan móet er iets gebeuren. Ofwel gaat over enkele jaren de hele boel dicht, ofwel snijdt men nu in de kosten. Dat is wat nu gebeurt. Renault zat 20 jaar geleden in dezelfde situatie. Vandaag is dat een gezond bedrijf.
3. De aandeelhouders die slechts 2,45% rendement halen, zijn geen liefdadigheidsinstelling. Net zomin als mensen gratis gaan werken. Indien je in een ander bedrijf kunt investeren dat probleemloos 4% dividend oplevert, dan maakt men een keuze.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De enige oorzaak van de ramp is dat men aan de top een verkeerde visie had bij het inzetten van zijn personeel.
Een duur paritair commitee; een teveel aan personeel en zijn werk.
Dus moeten daar bij het manegment ook koppen rollen.
Het is nogal logisch dat de aandeelhouders klagen; een veel te laag rendement.
En zonder de aandeelhouders is er geen bedrijf.
Een duur paritair commitee; een teveel aan personeel en zijn werk.
Dus moeten daar bij het manegment ook koppen rollen.
Het is nogal logisch dat de aandeelhouders klagen; een veel te laag rendement.
-
Gast
Dat is wat jij denkt ......voorn schreef:.....
-
Het is een feit. Jouw bedenking dat aandeelhouders parasieten zijn, is het overduidelijkste bewijs dat je redenering zonder enige kennis is neergekwakt.The Spirit of Flanders schreef:Dat is wat jij denkt ......voorn schreef:.....

Het gaat niet om 'schuld'. De gegenereerde omzet per werknemer is te laag. Aangezien het om een verhouding gaat, zijn er twee componenten in het spel:frits1955 schreef:" "Dan móet er iets gebeuren."
Het is overduidelijk de schuld van de juffrouw aan de kassa , de rekkenaanvullers of de bedienden dat Carrefour de trein van de e-commerce volledig gemist heeft .
1. de teller (de omzet) kan verhogen of
2. het aantal werknemers kan verminderen (de noemer)
eventueel kun je beide elementen gelijktijdig proberen aan te pakken. Meer opties zijn er niet. Of toch: in Noord-Korea blijft iedereen op post in zo'n geval.
In Genk gaat van klein tot groot iedereen op zoek moeten gaan naar ander werk.

Gast
Ge hebt gelijk ! Mijn nicht is aandeelhoudster van het BVBA bedrijfje van hare vent , en kan dus niet als parasiet beschouwd worden , of toch ?Wil. schreef:Het is een feit. Jouw bedenking dat aandeelhouders parasieten zijn, is het overduidelijkste bewijs dat je redenering zonder enige kennis is neergekwakt.The Spirit of Flanders schreef:Dat is wat jij denkt ......voorn schreef:.....
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
""Het gaat niet om 'schuld'."
Als een zwaar betaald management kapitale fouten maakt - in dit geval een businessmodel dat achterhaald is gezien de concurrentie al lang de e-commerce ingepast heeft in hun businessmodel - moet er met de vinger naar dat management gewezen worden. Inzicht en opvolgen van de nieuwste evoluties in de retail lijkt mij de eerste taak te zijn van de ceo's en andere bonustrekkers. Maar aangezien die in het wereldbeeld van neoliberalen onaantastbaar zijn gooien we het voetvolk maar aan de deur.
Als een zwaar betaald management kapitale fouten maakt - in dit geval een businessmodel dat achterhaald is gezien de concurrentie al lang de e-commerce ingepast heeft in hun businessmodel - moet er met de vinger naar dat management gewezen worden. Inzicht en opvolgen van de nieuwste evoluties in de retail lijkt mij de eerste taak te zijn van de ceo's en andere bonustrekkers. Maar aangezien die in het wereldbeeld van neoliberalen onaantastbaar zijn gooien we het voetvolk maar aan de deur.
-
dejules
Brugpensioen bij Carrefour is niet het antwoord, er zijn 300.000 vacatures
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-b ... s~a2c353bb
Er zijn meer vacatures in Vlaanderen dan dat er werklozen zijn. Waarom is de N-VA dan tegen migratie? Wij hebben die mensen nodig!!!!
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-b ... s~a2c353bb
Er zijn meer vacatures in Vlaanderen dan dat er werklozen zijn. Waarom is de N-VA dan tegen migratie? Wij hebben die mensen nodig!!!!
-
dejules
Dus 300.000 jobs maar alleen voor hooggeschoolden?voorn schreef:Ik denk niet dat er bij Carrefour veel hooggeschoolden en technici rondlopen.
Dat laat al een deel van de openstaande knelpuntberoepen ontoegankelijk.
Waar werken die dan?
-
Dat zijn achterafbedenkingen van de stuurlui aan de wal.frits1955 schreef:""Het gaat niet om 'schuld'."
Het staat de kenners vrij om hun e-commerce winkel op te starten. Niet genoeg kapitaal, zeg je? Dan moet je aandeelhouders zoeken, maar dat zijn dan weer parasieten volgens een kenner die ook aan de wal staat.

dejules
Ook hier kent U alles vanaf, de e-commerce.Wil. schreef: Het staat de kenners vrij om hun e-commerce winkel op te starten.
Kwam U niet uit de levenslang benoemde leegloperij en 10 jaar te vroeg gestopt om te hangmatten?