Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Onzen Elon laat zich niet tegenhouden door een paar miljard aan schulden meer of minder en schud weeral wat nieuws uit zijn mouw :
Tesla begint met de productie van dakpannen met zonnepanelen.
Inmiddels zijn meer dan 500 werknemers bezig met het produceren van de dakpannen. Klanten die al een aanbetaling van duizend dollar hebben gedaan, kunnen de komende maanden hun dakpannen verwachten.Het Amerikaanse bedrijf onthulde de dakpannen twee jaar geleden. Op iedere dakpan is een speciale coating aangebracht. Wie direct op een pan kijkt, ziet de zonnecel. Vanuit een andere kijkhoek – bijvoorbeeld vanaf de oprit – verdwijnt de zonnecel en lijkt de dakpan op een traditioneel exemplaar.
www.scientias.nl/tesla-start-productie- ... e-opvangen
Dus: begin die antieke zonnepanelen al maar van uw dak te halen!!
Tesla begint met de productie van dakpannen met zonnepanelen.
Inmiddels zijn meer dan 500 werknemers bezig met het produceren van de dakpannen. Klanten die al een aanbetaling van duizend dollar hebben gedaan, kunnen de komende maanden hun dakpannen verwachten.Het Amerikaanse bedrijf onthulde de dakpannen twee jaar geleden. Op iedere dakpan is een speciale coating aangebracht. Wie direct op een pan kijkt, ziet de zonnecel. Vanuit een andere kijkhoek – bijvoorbeeld vanaf de oprit – verdwijnt de zonnecel en lijkt de dakpan op een traditioneel exemplaar.
www.scientias.nl/tesla-start-productie- ... e-opvangen
Dus: begin die antieke zonnepanelen al maar van uw dak te halen!!
Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)?The Spirit of Flanders schreef:Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Het begint een beetje op Lernaut en Hauspie te lijken.Paul Siemons schreef:
We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)?
Ondank is 's werelds loon
Ge bedoelt de "investeerders" de dieperik induwen ? Daar heb ik geen compassie mee , dat zijn aasgieren. Zijn SpaceX zou al bvb overgenomen worden door de staat ( door de NASA ). Zonder zijn SpaceX gaan er geen voorraden meer naar het ISS ruimtestation. Tesla is een te mooi verhaal om het te laten kapot gaan , de Chinezen kopen dat met veel geld en plezier op. Ik denk dat het zelfs zijn bedoeling is om zoveel mogelijk "passiva" op poten te zetten , zoals zijn mega-factory voor lithium-ion batterijen en daarvoor zoveel mogelijk schulden te maken. Bij een failliet "verdampen" de schulden en krijgt hijzelf een monsterbedrag voor hetgeen hij kan verkopen. Hij was ook de oprichter van PayPal en heeft dat voor een flinke prijs verkocht. PayPal is een succes op wereldniveau. Vergeet ook niet dat hij nu een pak mensen met al zijn uitvindsels tewerkstelt. Met één Elon Musk hier ter plaatste zou Vlaanderen de meest welvarende regio binnen Europa worden ... zolang hij maar niet bij Mark Coucke ten rade gaat...Paul Siemons schreef:We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)?The Spirit of Flanders schreef:Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Die allemaal betaalt worden van overheidsgeld !The Spirit of Flanders schreef: Vergeet ook niet dat hij nu een pak mensen met al zijn uitvindsels tewerkstelt.
En dan hebben we het nog niet over de miljarden die gepompt (en nog steeds gepompt) zijn in de infrastructuur die zo goed als zeker als verloren mogen beschouwd worden
Zelfde als hierboven: er heeft iemand vooraf al het voorbeeld van Lernout en Hauspie aangehaald waar heel der wijken zijn voor neergepoot met geld van de overheden!The Spirit of Flanders schreef:
Met één Elon Musk hier ter plaatste zou Vlaanderen de meest welvarende regio binnen Europa worden ... zolang hij maar niet bij Mark Coucke ten rade gaat...
Musk doet het niet anders!
Er is wel degelijk een verschil. Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief en hebben dat klein beetje rommel opgeblazen tot een olifant terwijl de Amerikanen ( Microsoft ) al evenver stonden met hun text-to-speech , speech to-text en voice recognition. Musk heeft wel al iets geproduceerd. De Tesla' s zijn echt geliefd door hun gebruikers. Moest hij zijn Tesla opgeven , dan ben ik er van overtuigd dat ze verder blijven "leven" zoals dat met de DeLorean ( DMC ) nu ook nog het geval is.Paul Siemons schreef:.....
Zelfde als hierboven: er heeft iemand vooraf al het voorbeeld van Lernout en Hauspie aangehaald waar heel der wijken zijn voor neergepoot met geld van de overheden!
Musk doet het niet anders!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Wat product en hoe die dat verkregen zouden hebben maakt geen bal uit al hadden ze dat van de paus gejat .... het gaat erom wat ze ermee gedaan hebben om het te comercializeren.The Spirit of Flanders schreef:
Er is wel degelijk een verschil. Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief ....
Ze zullen het heel goed hebben kunnen uitleggen om geld te verkrijgen voor hun product ( bij ons zeggen ze
"die kan een str*nt in een zilverpapier aan alleman verkocht krijgen")
Musk heeft diezelfde gave en buit die natuurlijk uit.
Leep als hij is speelt die de amerikaanse staten tegen elkaar uit : "Staat X, ik denk een batterijfabriek ergens neer te zetten met een zoveel honderdtal werknemers .... ben al eens gaan polsen in staat Y maar daar vond ik de "condities" die ik kon krijgen toch wat aan de minne kant " ..... en de geldbeugel word opengetrokken!
Musk heeft niks geproduceerd: Hij heeft zich gewoon ingekocht in "Tesla" dat opgericht was door Martin Eberhard en Marc Tarpenning ........ die hij een tijd later alle twee heeft buitengewerkt .... (met zijn geld natuurlijk)The Spirit of Flanders schreef: Musk heeft wel al iets geproduceerd.
Zelfs "PayPal" heeft Musk niet zelf "geproduceerd" ... "PayPal" was van het bedrijf "Confinity" dat heeft hij ook gewoon met zijn vermogen gekocht
Het rare vind ik dat U deze "investeerder",E.Musk dus, zowat als een afgod vereerd om zijn "daden" waar U even terug in het topic het volgende over investeerders schrijft :
...."Daar heb ik geen compassie mee , dat zijn aasgieren."
Voor alles dat er bestaat (of bestaan heeft) zullen er wel liefhebbers zijn en die het spijtig vinden dat hun geliefde product niet meer gemaakt word.The Spirit of Flanders schreef: De Tesla' s zijn echt geliefd door hun gebruikers. Moest hij zijn Tesla opgeven , dan ben ik er van overtuigd dat ze verder blijven "leven" zoals dat met de DeLorean ( DMC ) nu ook nog het geval is.
Heb je bijvoorbeeld enig idee hoeveel autoconstructeurs/merken van Belgische makelij er in het verleden geweest zijn die er nu niet meer zijn ?
Ze hebben ergens ooit hun eigen software laten integeren in ander software paket , dat ondertussen al niet meer bestaat. Het is inderdaad nooit iets van waarde geworden , eerder een prul zoals er vele gratis op het internet te vinden zijn.Paul Siemons schreef:Wat product en hoe die dat verkregen zouden hebben maakt geen bal uit al hadden ze dat van de paus gejat .... het gaat erom wat ze ermee gedaan hebben om het te comercializeren.The Spirit of Flanders schreef:Er is wel degelijk een verschil. Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief ....
Het zal wel een machtstrijd geweest. Dat soort gasten ligt soms letterlijk op straat te vechten.Musk heeft niks geproduceerd: Hij heeft zich gewoon ingekocht in "Tesla" dat opgericht was door Martin Eberhard en Marc Tarpenning ........ die hij een tijd later alle twee heeft buitengewerkt .... (met zijn geld natuurlijk)
Volgens Wiki is Musk de oprichter van X.com dat met Confinity samensmolt en pas nadien PayPal werdZelfs "PayPal" heeft Musk niet zelf "geproduceerd" ... "PayPal" was van het bedrijf "Confinity" dat heeft hij ook gewoon met zijn vermogen gekocht
https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Hij heeft toch een aantal bedrijven opgericht , en niet alleen als investeerder de boel geplunderd. SpaceX is blijkbaar van hem en van hem alleen. Hij zal wel lugubere trekjes hebben , maar anderzijds is het een prototype van een geslaagde combinatie tussen een ingenieur en een marketeer. In feite is hij te vergelijken met Bill Gates , maar dan met een turbo motor in zijn lijf. In de VS is het ook geen schande om failliet te gaan , het is zelfs "hip" , maar dan moet de ondernemer nadien bewijzen dat hij opnieuw met iets anders zal beginnen.
Een aantal , en hoe zijn die aan hun eind gekomen ? In de meeste gevallen door "luiheid" ( niet verder investeren en renoveren , geen markten trachten te veroveren , etc ... )
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Zoals ik in een vorige posting al heb gezegd doet dat niks ter zake waar die hun beginidee vandaan halen!The Spirit of Flanders schreef:Ze hebben ergens ooit hun eigen software laten integeren in ander software paket , dat ondertussen al niet meer bestaat. Het is inderdaad nooit iets van waarde geworden , eerder een prul zoals er vele gratis op het internet te vinden zijn.
The Spirit of Flanders schreef:Het zal wel een machtstrijd geweest. Dat soort gasten ligt soms letterlijk op straat te vechten.
Heeft weeral niks met de het feit te maken dat E. Musk Tesla zou hebben opgericht (dus niks geproduceerd!)
Weeral mis:The Spirit of Flanders schreef: Volgens Wiki is Musk de oprichter van X.com dat met Confinity samensmolt en pas nadien PayPal werd
https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
In maart 1999 richtte Musk X.com op, een online betaalplatform.Hij investeerde hier 10 miljoen dollar in. Een jaar later werd dit bedrijf
samengevoegd met Confinity, dat ook een betaalplatform had, genaamd PayPal.Zijn X.Com zal niet gewerkt hebben zoals gewenst en dan koopt hij zich maar in in een ander bedrijf!
En zelf daar ben ik eigenlijk mis mee : E. Musk was helemaal geen eigenaar van PayPal maar CEO.... omdat hij een grote aandeelhouder was (iets van een 12 tal % dacht ik)
Sterker nog : de raad van bestuur van PayPal heeft hem afgezet als CEO (terwijl hij op huwelijksreis was )
in het jaar 2001 als mijn geheugen me niet in de steek laat , wegens wanbeheer en nog wat serieuze akkefietjes!
The Spirit of Flanders schreef: SpaceX is blijkbaar van hem en van hem alleen.
Ook weeral mis: dat blijkt tussen de 20 en 30 % te liggen
The space-exploration company he founded in 2002 raised $1 billion from Google Inc. (GOOGL) and Fidelity Investments in January 2015. According to Forbes, SpaceX is valued at more than $20 billion as of December 2017. Some reports say that Musk owns the same percentage of SpaceX as he does of SolarCity and Tesla, where his stakes are in the 20 to 30% range.
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
- Locatie: Suzhou
Ben geen burgerlijk ingenieur maar vraag me toch af waarom een elektrische wagen meer moet kosten als een klassieke wagen met verbrandingsmotor. Dat er wat onderzoekingswerk aan voorafgegaan is kan ik begrijpen en dat dit wat investering gekost heeft die er terug moet uitgehaald worden begrijp ik ook nog wel. Dat batterijen nog wat in hun beginstadium staan begrijp ik ook wel ietwat (niet volledig hoor!).
Een kenner mag me terechtwijzen (graag zelfs) maar nu gaat er me toch niemand proberen wijs te maken dat het vervaardigen van een verbrandingsmotor goedkoper is als een elektrische motor?
Please enlighten me!
Een kenner mag me terechtwijzen (graag zelfs) maar nu gaat er me toch niemand proberen wijs te maken dat het vervaardigen van een verbrandingsmotor goedkoper is als een elektrische motor?
Please enlighten me!
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Waar de gevestigde automerken mee bezig zijn om hun klanten wat op de mouw te spelden is van langsommeer gekend; welk merk durft het aan om op eender welk type uit hun gamma het voor de klant onmisbaar attribuut toe te voegen (zonder dit de volgende jaren steeds te herhalen, tot vervelens toe...) Volvo bv. en vele anderen ? Totaal nieuwe versies van ongekende merken moeten dus zo vlug mogelijk geweerd of verguisd worden ! Tesla ontspringt die dans ook niet ! Wie niet meedanst met die kermis moet met de grond gelijk gemaakt en daar doet de overheid maar al te graag aan mee. De prijs wordt niet bepaald bij vraag en aanbod, maar wat de roverheid eraan kan verdienen !
Den Musk mag het nu toch wel eens terecht uitschreeuwen : "ich habe es geschaft !" Zijn Tesla roadster vliegt nu zelfs rond de zon , de aliens gaan straks een nieuw planeet ontdekken Moet je die zijdelingse motoren terug zien landen , gewoon fantastisch ! Mijn respect voor wat de Amerikanen verwezelijkt hebben , het werd trouwens tijd dat ze nog iets konden bewijzen van wat ze beweren te kunnen ....
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Totdat de overheid (en haar fiscaal beleid) er zich mee gaat moeien ! Dan is een faillissement niet ver meer af ! Voorbeelden uit het verleden te over....