TRUMP wordt een goede president
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
"Waarschijnlijk heeft zo’n 40 tot 50% van de Amerikanen thuis wel pistool, revolver of geweer liggen."frits1955 schreef:Een overlevende van de moordpartij op de Parkland school - Emma Gonzalez 17 jaar - hield een beklijvende toespraak.
Dat is alvast te lezen op :
https://www.ditisamerika.nl/amerikaanse ... en-wapens/
Mochten er dus 300.000 jongeren gestaan hebben op die protestactie dan hebben minimaal 40% van de ouders daarvan (120.000 huisgezinnen !) een wapen in bezit.
Vraag die zich stelt is dus : waarom vegen die jongeren niet eerst voor hun eigen deur ???
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Wat wil je daar mee zeggen Flash: moeten die jongeren dan massaal breken met hun ouders, of het beheer van het gezin overnemen ZONDER dat daar een wettelijke basis voor is ?Flashback schreef:"Waarschijnlijk heeft zo’n 40 tot 50% van de Amerikanen thuis wel pistool, revolver of geweer liggen."frits1955 schreef:Een overlevende van de moordpartij op de Parkland school - Emma Gonzalez 17 jaar - hield een beklijvende toespraak.
Dat is alvast te lezen op :
https://www.ditisamerika.nl/amerikaanse ... en-wapens/
Mochten er dus 300.000 jongeren gestaan hebben op die protestactie dan hebben minimaal 40% van de ouders daarvan (120.000 huisgezinnen !) een wapen in bezit.
Vraag die zich stelt is dus : waarom vegen die jongeren niet eerst voor hun eigen deur ???
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Nee hoor, maar dat ze eerst eens met zijn allen de zin en onzin van wapenbezit THUIS bepleiten, alvorens op onze 'ver van hun bed' TV te komen mekkeren.Vrijzinnige schreef:... Wat wil je daar mee zeggen Flash: moeten die jongeren dan massaal breken met hun ouders, of het beheer van het gezin overnemen ZONDER dat daar een wettelijke basis voor is ?
De straat opkuisen begint voor uw eigen deur !
Zijn die ouders niet gevoelig voor dat pleidooi ... dan zal dat ook niet bij de 119.999 anderen zijn ... leer uw les en probeer niet anderen te overtuigen van uw standpunt als je dat zelfs niet kunt bij uw liefhebbende ouders. Een wettelijke basis is daarvoor NIET nodig !
-
M.a.w, de kinderen moeten de ouders (her)opvoeden, niet omgekeerd !Flashback schreef:Nee hoor, maar dat ze eerst eens met zijn allen de zin en onzin van wapenbezit THUIS bepleiten, alvorens op onze 'ver van hun bed' TV te komen mekkeren.Vrijzinnige schreef:... Wat wil je daar mee zeggen Flash: moeten die jongeren dan massaal breken met hun ouders, of het beheer van het gezin overnemen ZONDER dat daar een wettelijke basis voor is ?
De straat opkuisen begint voor uw eigen deur !
Zijn die ouders niet gevoelig voor dat pleidooi ... dan zal dat ook niet bij de 119.999 anderen zijn ... leer uw les en probeer niet anderen te overtuigen van uw standpunt als je dat zelfs niet kunt bij uw liefhebbende ouders. Een wettelijke basis is daarvoor NIET nodig !
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Hoe belachelijk en kortzichtig is uw opmerking Vrijzinnige!Vrijzinnige schreef:En wil jij ook dat er iemand met een handvuurwapen (en de juiste draagvergunning) tussen elke echtelijke ruzie zit Paca ?Paca schreef:Awel! Ge kunt dat draaien of keren zoals je wil maar ik kan maar één ding hopen dat er iemand met een handvuurwapen (en de juiste draagvergunning) tussen de mede-gijzelaars zit bij elke gijzelneming door de eerste de beste criminele gek.
Niet alle recreatieve en sportschutters zouden een riposte wagen natuurlijk ... maar er zijn er wel.
Zoals zovele dingen kan een wapen gebruikt en misbruikt worden. Alsof elke wapenbezit(s)ter de facto een echtelijke ruzie op een definitieve manier wil oplossen.
We spreken hier niet over een schietkraampje op de kermis, we spreken over het echte werk ... ik wens elke gijzelnemer toe te ondervinden wat een getrainde practical pistol shooter kan doen met zijn instrument.
-
Maar Paca, als IEDEREEN met een wapen gaat rondlopen is dat misbruik natuurlijk vele malen groter, en dat ontkennen zou pas echt kortzichtig zijn Paca!Paca schreef:Hoe belachelijk en kortzichtig is uw opmerking Vrijzinnige!Vrijzinnige schreef:En wil jij ook dat er iemand met een handvuurwapen (en de juiste draagvergunning) tussen elke echtelijke ruzie zit Paca ?Paca schreef:Awel! Ge kunt dat draaien of keren zoals je wil maar ik kan maar één ding hopen dat er iemand met een handvuurwapen (en de juiste draagvergunning) tussen de mede-gijzelaars zit bij elke gijzelneming door de eerste de beste criminele gek.
Niet alle recreatieve en sportschutters zouden een riposte wagen natuurlijk ... maar er zijn er wel.
Zoals zovele dingen kan een wapen gebruikt en misbruikt worden. Alsof elke wapenbezit(s)ter de facto een echtelijke ruzie op een definitieve manier wil oplossen.
We spreken hier niet over een schietkraampje op de kermis, we spreken over het echte werk ... ik wens elke gijzelnemer toe te ondervinden wat een getrainde practical pistol shooter kan doen met zijn instrument.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
""Nee hoor, maar dat ze eerst eens met zijn allen de zin en onzin van wapenbezit THUIS bepleiten, alvorens op onze 'ver
van hun bed' TV te komen mekkeren.
"
Zouden we niet beter beginnen met ons af te vragen waarom je vuurwapens kunt kopen in grootwarenhuizen zoals Walmart - dat is de grootste retailer ter wereld.? Dat lijkt me nauw samen te hangen met wapenbezit thuis.
Geen enkele researcher ter wereld twijfelt er nog aan dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de beschikbaarheid van wapens en het aantal slachtoffers die ze veroorzaken. De VS is het enige land ter wereld dat geen oorlog kent op eigen bodem en waar er meer mensen sterven door kogels dan door verkeersongevallen; gemiddeld zijn er wekelijks 6 mass shootings in de VS ( schietpartijen waar 4 of meer mensen bij omkomen)
van hun bed' TV te komen mekkeren.
"
Zouden we niet beter beginnen met ons af te vragen waarom je vuurwapens kunt kopen in grootwarenhuizen zoals Walmart - dat is de grootste retailer ter wereld.? Dat lijkt me nauw samen te hangen met wapenbezit thuis.
Geen enkele researcher ter wereld twijfelt er nog aan dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de beschikbaarheid van wapens en het aantal slachtoffers die ze veroorzaken. De VS is het enige land ter wereld dat geen oorlog kent op eigen bodem en waar er meer mensen sterven door kogels dan door verkeersongevallen; gemiddeld zijn er wekelijks 6 mass shootings in de VS ( schietpartijen waar 4 of meer mensen bij omkomen)
-
Wij in België kennen een redelijk strenge wapenwet. T.t.z. toch sinds de late zeventiger jaren. Ik zal niet de enige oudere hier zijn die nog geweten heeft hoe vrij lange, niet automatische, vuurwapens waren ... in feite allen die niet met militaire munitie schoten. Waarom zijn hier nooit toestanden geweest zoals in de US? Wie nogal wat te verliezen heeft denkt twee maal na vermoed ik.
BTW, er zijn nog heel wat vuurwapens vrij te koop, toegegeven ze zijn wat antiek.
BTW, er zijn nog heel wat vuurwapens vrij te koop, toegegeven ze zijn wat antiek.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Een wapenwet is altijd te omzeilen,zie wat die van temse gedaan heeft, wie echt de kolder in zijn kop krijgt en mensen wilt doodschieten geraakt aan een wapen, niet een wet gaat dat tegenhouden,moest men in het Antwerpse of in het Brusselse een wapen zoektocht houden, ze hebben een paar vrachtwagens illegale wapens,het is de brave burger die zijn wapen ingeleverd heeft ,waarvan er ontelbare wapens die moesten vernietigt worden verdwenen zijn.Paca schreef:Wij in België kennen een redelijk strenge wapenwet. T.t.z. toch sinds de late zeventiger jaren. Ik zal niet de enige oudere hier zijn die nog geweten heeft hoe vrij lange, niet automatische, vuurwapens waren ... in feite allen die niet met militaire munitie schoten. Waarom zijn hier nooit toestanden geweest zoals in de US? Wie nogal wat te verliezen heeft denkt twee maal na vermoed ik.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... ns/9861227
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
" "Waarom zijn hier nooit toestanden geweest zoals in de US?"
Ik vrees dat je daarvoor moet gaan delven in de ontstaansgeschiedenis van de VS - een natie die gebouwd werd door durvers, avonturiers, uitschot en economische vluchtelingen uit Europa en waarbij de bijbel en het geweer een centrale rol speelden. In het oude continent zijn natuurlijk ook naties ontstaan en verdwenen door wapengeweld maar wij hebben dat verheerlijken van individueel wapenbezit (en gebruik )toch niet gekend zoals aan de andere kant van de Grote Plas. En een lobby mastodont als de NRA kennen we ook niet.
Ik vrees dat je daarvoor moet gaan delven in de ontstaansgeschiedenis van de VS - een natie die gebouwd werd door durvers, avonturiers, uitschot en economische vluchtelingen uit Europa en waarbij de bijbel en het geweer een centrale rol speelden. In het oude continent zijn natuurlijk ook naties ontstaan en verdwenen door wapengeweld maar wij hebben dat verheerlijken van individueel wapenbezit (en gebruik )toch niet gekend zoals aan de andere kant van de Grote Plas. En een lobby mastodont als de NRA kennen we ook niet.
-
Het staat gewoon in de grondwet van Amerika, het 2de amendement
.https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_am ... gde_Staten
.https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_am ... gde_Staten
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat is al van 1791,het gaat ook over hun vrijheid en het verworven recht,en omdat er in die tijd geen regulier leger was, ja er vallen door "gekken "zo een 35000 doden door vuurwapen ,maar ik denk ook een veelvoud in het verkeer, gaat men dan alle auto's verbieden, want dat kan men ook als wapen gebruiken.En vervolgens moet je je afvragen waarom dat in de grondwet staat
https://www.ditisamerika.nl/blog/waarom ... n-amerika/
-
Wel tokkio, tot ongeveer eind 2008 mochten de mensen onder een amnestieregel hun illegale wapens van bovenop de kleerkast, de zolder of de kelder ongestraft op hun politiebureel binnenbrengen om te laten vernietigen.tokkio schreef: Een wapenwet is altijd te omzeilen,zie wat die van temse gedaan heeft, wie echt de kolder in zijn kop krijgt en mensen wilt doodschieten geraakt aan een wapen, niet een wet gaat dat tegenhouden,moest men in het Antwerpse of in het Brusselse een wapen zoektocht houden, ze hebben een paar vrachtwagens illegale wapens,het is de brave burger die zijn wapen ingeleverd heeft ,waarvan er ontelbare wapens die moesten vernietigt worden verdwenen zijn.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... ns/9861227
Nota bene! Het is me bekend dat ondertussen minstens zo'n 52 politiemensen wettelijke problemen gehad hebben met het "kwijtspelen" van "interessante/dure" exemplaren.
Het toeval wou dat ik in deze amnestieperiode mijn examen over de wapenwet ging afleggen op het politiecommisariaat. Het was in het bureel waar wapens ter vernietiging mochten binnengebracht worden ... ik heb me behoorlijk geërgerd aan de onwetendheid van de mensen die daar zaten om wapens ter vernietiging te aanvaarden.
Schietsport kan niet alleen een middel zijn om u te ontspannen, het kan ook een appeltje voor de dorst worden.

-
Want velen zullen zich de vroegere western films nog herinneren, de cowboy's (de goede) tegen de indianen (de slechte) en deze verhaaltjes zijn vandaag nog steeds heel actueel.frits1955 schreef:" "Waarom zijn hier nooit toestanden geweest zoals in de US?"