Droedels

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

socrates

05 apr 2018, 21:46

Man en Vrouw ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

procman4
Contacteer:

06 apr 2018, 01:16

@ Socrates

Als het niet wil lukken, wat zijn dan de regels als jullie allemaal de handdoek in de ring gooien ?

- dan moet ik uitleggen wat het antwoord is - Lijkt me logisch 

- verwacht u dan ook nog van mij dat ik 'n nieuwe droedel plaats ? ? :wink:Een droedel van 1 Nederlands woord ? 

- of ... zal ik maar overstappen naar --> "hier klikken aub"   

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@ allen 

Zeg me aub wat jullie in deze rode cirkel zien. Omschrijf het zo uitgebreid mogelijk.

Dan zal ik, tip per tip, iemand naar twee zwaar verdiende punten leiden. De eindsprint is ingezet.

Afbeelding

chérie

06 apr 2018, 08:02

die ene hand is precies een voet...ze zijn ook in een innige omhelzing:

AAN HANDEN EN VOETEN GEBONDEN ZIJN?  (hoeveel woorden eigenlijk?)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

lotte

06 apr 2018, 08:57

Hij lijkt  zin in te hebben in dat friemelen

HANDEN DIE JEUKEN ?

Reini

06 apr 2018, 10:33

HAND EN SPANDIENSTEN ?

socrates

06 apr 2018, 10:37

procman4 schreef:@ Socrates

Als het niet wil lukken, wat zijn dan de regels als jullie allemaal de handdoek in de ring gooien ?

- dan moet ik uitleggen wat het antwoord is - Lijkt me logisch 

- verwacht u dan ook nog van mij dat ik 'n nieuwe droedel plaats ? ? :wink:Een droedel van 1 Nederlands woord ? 

- of ... zal ik maar overstappen naar --> "hier klikken aub"   

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@ allen 

Zeg me aub wat jullie in deze rode cirkel zien. Omschrijf het zo uitgebreid mogelijk.

Dan zal ik, tip per tip, iemand naar twee zwaar verdiende punten leiden. De eindsprint is ingezet.

Afbeelding

Tot nog toe is het, bij  mijn weten, na eventuele tips, nooit gebeurd dat niemand de oplossing vond, we hebben dus geen regel op dat vlak  . Uiteraard blijf jij welkom om nieuwe droedels voor te stellen. Wel aangeven of er één of meer woorden moeten worden gevonden, het zou bv. over een gezegde kunnen gaan. Als we, na zoveel pogingen, inderdaad geen oplossing vinden, is er maar één uitkomst, jij geeft zelf de oplossing die wij dan nog eventueel kunnen becommentariëren.
Ik zie in de cirkel enkel twee voorarmen en handen met gekromde vingers ???
Laatst gewijzigd door socrates op 06 apr 2018, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

chérie

06 apr 2018, 10:48

HANDENVOL?  (hij heeft toch zijn handen vol, een staat er zelfs krom van)

Reini

06 apr 2018, 11:14

Antwoord bestaat uit drie woorden cherie .😉

procman4
Contacteer:

06 apr 2018, 17:23

Ik schreef eerder :
procman4 schreef: Terug naar de droedel.

Hetgeen we zoeken heeft niks met voetbal te maken. De tekst die ik hier onder in het rood schrijf is om jullie gedachtengang op een goed spoor te zetten.

Een voetbalmakelaar is iemand die voor een voetbalclub goede voetballers zoekt ; weg haalt bij een andere club. 
De gezochte voetballer moet over bepaalde eigenschappen beschikken, wil hij passen in het 11-tal. 
En in elke suggestie van jullie lees ik de volgende letters :  "h"  "a"  "n"  "d". Soms in 't meervoud of met achtervoegsel enz.

Lees de quote hierboven ;  houd die 4 letters, beter nog, houd dat woord in gedachten.
Combineer dat woord met de rode tekst.

En waar kom je dan uit ? Wat levert het jou op ?

lotte

06 apr 2018, 17:46

Nog een poging :wink:

SCOREN MET HANDEN

scoren moet een goeie voetballer als hij bij het team hoort.
Laatst gewijzigd door lotte op 06 apr 2018, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

chérie

06 apr 2018, 18:02

ik dacht al een hand en een  rareVOET te herkennen

DE VOET DWARSZETTEN?  (moet men kunnen om te scoren)

denook

06 apr 2018, 19:27

NEMEN EN GEVEN

denook

socrates

06 apr 2018, 19:35

Op vrijers voeten  ?
PS. is wellicht fout want dat begrip bestaat eigenlijk uit maar twee woorden bovendien hebben de personages zelfs geen voeten :lol:

Reini

06 apr 2018, 20:17

Mee eens S. Bovendien schreef de aangever dat het middenste woord een voegwoord is.

procman4
Contacteer:

07 apr 2018, 17:09

VAK 1.

Eerder schreef ik : 

...  van jullie lees ik de volgende letters :  "h"  "a"  "n"  "d". Soms in 't meervoud of met achtervoegsel enz. ;
houd die 4 letters, beter nog, houd dat woord in gedachten
_______________________________________________________________________________________________________

VAK 2. 

Ook schreef ik : (lees en herlees a.u.b. onderstaande rode lijn)

De gezochte voetballer moet over bepaalde eigenschappen beschikken, wil hij passen in het 11-tal.  

-  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -

Onderstaande tekening is de opstelling van één elftal ; voorgesteld door 10 gele driehoekjes (= veldspelers) en 1 blauwe cirkel ( = keeper).

Van die 10 veldspelers zijn er 2 rood omcirkeld, en 2 zwart omcirkeld.

Rood omdat : de rode hun eigen eigenschap hebben. Die voor alle twee hetzelfde hoort te zijn.
Zwart omdat : de zwarte hun eigen eigenschap hebben. Die voor alle twee hetzelfde hoort te zijn.

Afbeelding
______________________________________________________________________________________________________

VAK 3.

Van voorheen weet je : gezocht is : drie woorden, en het middelste is een voegwoord.
________________________________________________________________________________________________________

Combineer wat die man van de oorspronkelijke tekening met de 3 vakken hier boven te maken heeft.
______________________________________________________________________________________________

En dan ben je er.  Meer kan ik echt niet geven aan tips, hoor.  :oops: en  :x          't Is aan jullie