N-VA wil partij Islam verbieden
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je kunt spartelen wat je wilt, frits. De tekst staat er zwart op wit:frits1955 schreef:""Mij goed. We kijken bijgevolg wel uit naar die minimaal 25% stemmen voor de pvda."
Sommigen hier vertonen steeds hetzelfde soort merkwaardige gedrag: beginnen blaten over een onderwerp waar ze niets vanaf weten en daar allerlei conclusies aan vast zitten knopen die op volstrekt niets gebaseerd zijn. Dit soort blaters heeft -in dit geval - de bevraging zelf nooit gezien en weet dus niet dat één van de allerlaatste vragen was:" Op welke partij zou U overwegen te stemmen bij de volgende verkiezing - U MAG MEERDERE PARTIJEN AANDUIDEN". Aangezien ik allicht als enige in deze kolommen zelf een namiddag heb doorgebracht met het afnemen van bevragingen ( niet in Antwerpen, maar in een randgemeente nl Brasschaat) heb ik - ook bij de verwerking - kunnen vaststellen dat nogal wat mensen de combinatie PVDA en NVA aangekruist hadden. Toen we sommige respondenten daar naar vroegen kregen we steeds hetzelfde antwoord:" Als het gaat over pensioenen, werken, sociale zekerheid....zouden we op de PVDA stemmen; als het gaat over veiligheid en migratie op de NVA/Vlaams Belang. Het feit ,dat men meerdere partijen kon aankruisen zorgt er uiteraard voor dat je geen realistisch beeld krijgt van de echte kiesintenties.
Maar goed, dezelfde soort blaters veroordelen een schrijver en zijn boeken zonder dat ze die boeken ooit gelezen hebben. Dat zegt voor mij genoeg.
"Slechts een derde van de respondenten geeft aan zeker voor de PVDA te stemmen in de volgende verkiezingen."
Dat zijn de woorden die de pvda zelf gebruikt in de conclusie van 'de grote bevraging'. Zelfs al is de N-VA de tweede keuze in een aantal gevallen, dan blijft het feit bestaan dat één derde zeker voor de pvda belooft te stemmen.
Wanneer iemand aangeeft dat hij zeker voor de partij zal stemmen, dan is de tweede keuze van geen belang meer. Aangezien de enquête werd gehouden volgens de principes van een goede enquête: breed staal van de bevolking (zo maar even 9.000 mensen!) en de respondenten niet bij de arm werden geleid naar een einddoel (dat zou pas onwetenschappelijk zijn), is de kans bijgevolg héél groot dat we zullen eindigen in de omgeving van de voorzegde 33%. Maar omdat ik toegeeflijk ben, neem ik al genoegen met een kwart minder: slechts 25% .
Al het overige gemekker doet niets ter zake, frits. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Gast
Wat mij opvalt is dat het aantal linksen tot extreem-linksen hier op dit forum langzaam de overhand neemt
. Een 5 tal jaar of meer geleden was het hier al VB en NV(A) dat de plak zwaaide.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
""Al het overige gemekker doet niets ter zake, frits."
De kiesintenties van de respondenten in deze bevraging zijn bijkomstig - daar ging het helemaal niet om. Waar het wel om ging is dat voor 60% van de bevraagden "armoede" een item is dat dringend moet aangepakt worden.( en vervolgens veiligheid en mobiliteit) Als dusdanig is dat dus een volmondige bevestiging van wat door een aantal mensen in voorgaande posts geopperd werd nl. de voortschrijdende verarming van een significant deel van de bevolking. "Armoede" is een item dat voor de huidige bewindsploeg in Antwerpen niet bestaat. De stad volplempen met woontorens waarvan de appartementen enkel voor dikke tweeverdieners betaalbaar zijn ...daar hebben ze daarentegen de mond van vol.
De kiesintenties van de respondenten in deze bevraging zijn bijkomstig - daar ging het helemaal niet om. Waar het wel om ging is dat voor 60% van de bevraagden "armoede" een item is dat dringend moet aangepakt worden.( en vervolgens veiligheid en mobiliteit) Als dusdanig is dat dus een volmondige bevestiging van wat door een aantal mensen in voorgaande posts geopperd werd nl. de voortschrijdende verarming van een significant deel van de bevolking. "Armoede" is een item dat voor de huidige bewindsploeg in Antwerpen niet bestaat. De stad volplempen met woontorens waarvan de appartementen enkel voor dikke tweeverdieners betaalbaar zijn ...daar hebben ze daarentegen de mond van vol.
-
Ja, ja, dat weten we wel, maar heeft 1/3 van de 9.000 willekeurig gekozen Antwerpenaren gezegd "zeker op de pvda te stemmen" ? Dat staat zwart op wit op de website. En dat wordt in verband gebracht met die enquête!frits1955 schreef: De kiesintenties van de respondenten in deze bevraging zijn bijkomstig

""Ja, ja, dat weten we wel, maar heeft 1/3 van de 9.000 willekeurig gekozen Antwerpenaren gezegd "zeker op de pvda te stemmen" ?
Ja natuurlijk, dat staat er. Kiesintenties zijn wat ze zijn: intenties. En op dit moment dus volstrekt irrelevant. Die worden pas relevant in oktober.
Nogmaals: de bevraging had volstrekt niets met toekomstig kiesgedrag te maken. Maar zo als zo vaak zit je te focussen op een detail terwijl de essentie aan de kant gelaten wordt.Verder zit je uiteraard te hinten naar willekeur en manipulatie bij de bevraging , is het niet.
Uit de bevraging blijkt dat armoede een heel belangrijk item is voor de meeste respondenten - een item waar NVA & co steeds zoveel als mogelijk zedig over zwijgen. Misschien kan je daar wat meer op focussen ipv op bijkomstigheden. De vorige reeks posts gingen niet over het kiesgedrag maar over de voortschrijdende armoede.
Meer dan 1 op 4 kinderen in Antwerpen groeit op in armoede ....
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zijn- ... 67159.html
Ja natuurlijk, dat staat er. Kiesintenties zijn wat ze zijn: intenties. En op dit moment dus volstrekt irrelevant. Die worden pas relevant in oktober.
Nogmaals: de bevraging had volstrekt niets met toekomstig kiesgedrag te maken. Maar zo als zo vaak zit je te focussen op een detail terwijl de essentie aan de kant gelaten wordt.Verder zit je uiteraard te hinten naar willekeur en manipulatie bij de bevraging , is het niet.
Uit de bevraging blijkt dat armoede een heel belangrijk item is voor de meeste respondenten - een item waar NVA & co steeds zoveel als mogelijk zedig over zwijgen. Misschien kan je daar wat meer op focussen ipv op bijkomstigheden. De vorige reeks posts gingen niet over het kiesgedrag maar over de voortschrijdende armoede.
Meer dan 1 op 4 kinderen in Antwerpen groeit op in armoede ....
http://www.knack.be/nieuws/belgie/zijn- ... 67159.html
-
Het is een kwaliteit als een goede lezer ook tussen de regels kan lezen en ziet wat er op het eerste gezicht niet zo duidelijk staat.frits1955 schreef:""Ja, ja, dat weten we wel, maar heeft 1/3 van de 9.000 willekeurig gekozen Antwerpenaren gezegd "zeker op de pvda te stemmen" ?
Nogmaals: de bevraging had volstrekt niets met toekomstig kiesgedrag te maken. Maar zo als zo vaak zit je te focussen op een detail terwijl de essentie aan de kant gelaten wordt. Uit de bevraging blijkt dat armoede een heel belangrijk item is voor de meeste respondenten - een item waar NVA & co steeds zoveel als mogelijk zedig over zwijgen. Misschien kan je daar wat meer op focussen ipv op bijkomstigheden. De vorige reeks posts gingen niet over het kiesgedrag maar over de voortschrijdende armoede.
Wel onnozel van de pvda om zo'n detail bij op de site te zetten. Of zouden zij er wél geloof aan hechten? In elk geval behoud ik dat linkje voor de laatste weken van oktober
Indien armoede de hoofdbekommernis is van de Antwerpse inwoners, dan moet dat ook wel een doorslaggevende rol gaan spelen in de verkiezingsstrijd? Vergelijk in dit overzicht - tot stand gekomen via de 9.000 respondenten - eens welke troeven de N-VA heeft en welke de pvda heeft: het overwicht licht m.i. bij de thema's van de pvda:

Gezien de representativiteit van het bevraagde staal, moet het al raar lopen als de pvda niet een overdonderende overwinning behaalt. Om het in julio's termen af te sluiten: toch?

""Gezien de representativiteit van het bevraagde staal, moet het al raar lopen als de pvda niet een overdonderende
overwinning behaalt. "
Je weet dat dat flauwe kul is. Tegen de verkiezingsperiode aan zal NVA een enorm offensief ontketenen - vooral op sociale media en in de brievenbussen - met hun identair verhaaltje. Voor vele mensen zal dat toch weer de doorslag geven- dat blijkt ook uit de bevraging als het gaat over veiligheid. Wit-zwart verhaaltjes gaan er nu eenmaal veel makkelijker in dan sociale en politieke thema's.
overwinning behaalt. "
Je weet dat dat flauwe kul is. Tegen de verkiezingsperiode aan zal NVA een enorm offensief ontketenen - vooral op sociale media en in de brievenbussen - met hun identair verhaaltje. Voor vele mensen zal dat toch weer de doorslag geven- dat blijkt ook uit de bevraging als het gaat over veiligheid. Wit-zwart verhaaltjes gaan er nu eenmaal veel makkelijker in dan sociale en politieke thema's.
-
Wat houdt de pvda tegen om een gelijkaardige aanpak naar voor te schuiven? Of gaan ze daar willens en wetens met hun neus tegen de muur lopen?
Als pvda bij de 9.000 willekeurig gekozen Antwerpenaren goed heeft kunnen te weten komen wat de échte bezorgdheden zijn waar de mensenvan wakker liggen, hoe kan het dan dat ándere items plots de weegschaal helemaal naar de andere kant gaan doen overhellen? En wat is dan de waarde en de bedoeling van die enquête als je op voorhand weet dat er door de kiezer toch geen rekening zal mee gehouden worden?
Als pvda bij de 9.000 willekeurig gekozen Antwerpenaren goed heeft kunnen te weten komen wat de échte bezorgdheden zijn waar de mensenvan wakker liggen, hoe kan het dan dat ándere items plots de weegschaal helemaal naar de andere kant gaan doen overhellen? En wat is dan de waarde en de bedoeling van die enquête als je op voorhand weet dat er door de kiezer toch geen rekening zal mee gehouden worden?

De waarde en bedoeling van de enquete is om te peilen naar de thema's die de respondenten belangrijk vinden. Op basis daarvan werd een programma opgesteld. Bij een partij als de PVDA liggen de sociaal-economische thema's boven in de schuif. Partijen zoals de NVA doen dat niet en hameren op het al dan niet latente onveiligheidsgevoel en de problematiek van de verkleuring van het straatbeeld - een thematiek die bijzonder eenvoudig en zwart-wit is, inwerkt op emoties en weinig of geen inspanning vraagt om te begrijpen. Gecombineerd met de grootste financiële oorlogskas ooit zal die thematiek dus allicht in alle media gaan overheersen.
De hoop bij de PVDA is natuurlijk dat na jaren werken van onderuit en in de wijken overal aanwezig te zijn dat zal resulteren in een significant verkiezingsresultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen.
De hoop bij de PVDA is natuurlijk dat na jaren werken van onderuit en in de wijken overal aanwezig te zijn dat zal resulteren in een significant verkiezingsresultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen.
-
Phoebe - Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Ochgottekes , ja wat is het alternatief ?
Stemmen op een marxistische partij waarvan de kiezer op voorhand weet dat noch CD&V , Open VLD of NV.A met hen zal gaan regeren omdat men nu éénmaal voorbeelden genoeg heeft in de wereld waar dergelijke partijen aan het roer staan om te weten hoe het er aan toe gaat inzake welvaart , mensenrechten etc...?
Ik las trouwens deze week in een krant dat de partij zo'n 250 'Raoul's Hedebouw zoekt en dat de echte Raoul haast niet meer zichtbaar is in Wallonië ...en in Vlaanderen is hij ook niet hé. Het laatste percentage van PTB in de recentste peiling toont ondertussen aan dat er precies serieus wat zand in de machine zit . Hun populistische mayonaise schijnt precies wat te kabbelen ?
Maar ' what the heck' ?! Het leven is aan de optimistische kiezer nietwaar ? ...
Stemmen op Groen dan ? Zwevers ?
Haha ! Sp.a dan ?
OMG !
De 'Dag van de Arbeid ' lijkt 'dag van hun onzin ' te worden . Paroles, paroles ,paroles ..
Hun 1 mei discours .. waar het op neer komt . Veel verdienen en weinig werken . Wie dat gaat betalen is ondergeschikt .. of toch .. De rijken !!! enne wat méér nog : Geld uitgeven en per direct hé ! Heeft men nu eens een begrotingsoverschot van 200 miljoen bijeen ( let wel : zonder hén in de regering !!) en het moet op !
Notionele Rudy De Leeuw dan . Wie laat zich daar nu nog door vangen door wat die man lult . Zelf grootverdiener .
Kop van een vakbond die leeft van , bij en door staking , mensen belet om te gaan werken en er uiteindelijk voor zorgt dat bedrijven naar elders uitwijken om daarna nog eens de boel bijeen te schreeuwen !
Ik las ergens . 'Sinterklaas zijn mantel is rood ' Wél , dat is er bots op !
Weet je , waarom niet ook hé ? Ik zou zeggen : minstens 2000 Euro pensioen per maand per kop ! . Allez vooruit , rood geweld, wat houdt jullie tegen ?
Voor jullie kiezers voluit gaan op de 'Dag van de goedgelovigheid !'
Stemmen op een marxistische partij waarvan de kiezer op voorhand weet dat noch CD&V , Open VLD of NV.A met hen zal gaan regeren omdat men nu éénmaal voorbeelden genoeg heeft in de wereld waar dergelijke partijen aan het roer staan om te weten hoe het er aan toe gaat inzake welvaart , mensenrechten etc...?
Ik las trouwens deze week in een krant dat de partij zo'n 250 'Raoul's Hedebouw zoekt en dat de echte Raoul haast niet meer zichtbaar is in Wallonië ...en in Vlaanderen is hij ook niet hé. Het laatste percentage van PTB in de recentste peiling toont ondertussen aan dat er precies serieus wat zand in de machine zit . Hun populistische mayonaise schijnt precies wat te kabbelen ?
Maar ' what the heck' ?! Het leven is aan de optimistische kiezer nietwaar ? ...
Stemmen op Groen dan ? Zwevers ?
Haha ! Sp.a dan ?
OMG !
De 'Dag van de Arbeid ' lijkt 'dag van hun onzin ' te worden . Paroles, paroles ,paroles ..
Hun 1 mei discours .. waar het op neer komt . Veel verdienen en weinig werken . Wie dat gaat betalen is ondergeschikt .. of toch .. De rijken !!! enne wat méér nog : Geld uitgeven en per direct hé ! Heeft men nu eens een begrotingsoverschot van 200 miljoen bijeen ( let wel : zonder hén in de regering !!) en het moet op !
Notionele Rudy De Leeuw dan . Wie laat zich daar nu nog door vangen door wat die man lult . Zelf grootverdiener .
Kop van een vakbond die leeft van , bij en door staking , mensen belet om te gaan werken en er uiteindelijk voor zorgt dat bedrijven naar elders uitwijken om daarna nog eens de boel bijeen te schreeuwen !
Ik las ergens . 'Sinterklaas zijn mantel is rood ' Wél , dat is er bots op !
Weet je , waarom niet ook hé ? Ik zou zeggen : minstens 2000 Euro pensioen per maand per kop ! . Allez vooruit , rood geweld, wat houdt jullie tegen ?
Voor jullie kiezers voluit gaan op de 'Dag van de goedgelovigheid !'
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
-
Gast
Het fascistisch anti-sociaal front is hier precies in gang geschoten !
Goe geslapen , meiske ? 
-
""Of hoe de 'waarheid' uitermate grappig kan zijn hé Frits ?! "
Maar het is wel de waarheid. Men wil vermijden dat men de spreekwoordelijke nonkel Jos en zijn zatte buurman in een verkozen zetel moet plempen - zoals eerder het Vlaams Blok en recenter de NVA overkomen is na verkiezingssuccessen. Vooral het zootje ongeregeld dat de gemeentelijke zetels vulde namens het Blok was bij tijd en wijle hilarisch dan wel beschamend.