Hé Fazalleke , een beetje geduld hé ! Als 86 jarige geniet ik van alles en neem er mijn tijd voor !
Wat God met al die STERREN bedoelde ? Volgens mij heeft alles echt een doel , al is mijn verstand daar soms te klein voor ! In elk geval is het heel wonderbaar hoe die biljarden hemellichamen zo netjes aan elkaar voorbij schuiven , een eigen weg volgen , dat werd zeker met een vast doel zo geschapen ; net zoals een DNA zo perfect en doelgericht informatie geeft . De Geleerde Francis Collins verteld in zijn boek ( weet de titel niet meer ) , over de taal van ons DNA . Zoiets is zeker met een vast voornemen gemaakt ! Ja , dat is voldoende bewijs dat er een Maker is , ja , God bestaat dunkt mij !
Maar hoe al die formules in elkaar zitten , kunnen mijn hersenen niet vatten , dat is voor Wiskundigen weggelegd ! Ik had het uit een lezing van Simon Edwards , een Wiskundige en Filosoof .
De ZONDVLOED : de oorzaak was de verdorvenheid van de mensheid zegt de Schrift , dat is voor gelovigen duidelijk . Maar dieren , en ook vissen , hebben GEEN ZIEL , zij hebben hun doel in de natuur , op de aarde , in de lucht en in het water . Om de dingen rein te houden , zich te voeden , als hulp voor de mensen , enz.
Dieren kunnen dus geen schuld hebben aan de zondeval , maar dragen wel door onze schuld de gevolgen er van .God voorzag daarom ook voor hun voortbestaan . Vissen hadden dus wel geluk dat ze zwemmen konden , maar omdat ze geen ziel hebben , hebben ze daar dan ook geen besef van .
God zelf gebruikte soms ook dieren voor Zijn doel met de mens , zoals bij Jona en de grote vis , en de ezel van Biliam of de duif in de Ark van Noach , als Schepper kon Hij dat natuurlijk .
Alles kunnen we niet begrijpen , en dat is ook niet nodig , omdat zo'n machtige Schepper dan ook ten volle te vertrouwen is !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .