Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Indien bedrijven aangeven geen werknemers in België te vinden dan wordt dit door het Ministerie van Werk erkend als zijnde een knelpuntberoep.voorn schreef:Zelfs goed betaalde jobs krijgen het moeilijk.
Volcontinu in petrol en chemie blijken niet op het verlanglijstje van afgestudeerden te staan.
Al is 3000€ netto nergens te krijgen.
Eens het bedrijf die erkenning heeft mag het goedkope arbeiders uit het buitenland aanwerven.
-
dejules
In veel bedrijven is de voertaal Engels!voorn schreef:Ik denk niet dat de chemie staat te springen op buitenlanders.
Taal onkundig kan voor de veiligheid van het bedrijf helemaal niet.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Weer zo'n journalist die wat azijn staat te pissen tegen de muur van de N-VA?dejules schreef:De werkzaamheidsgraad in Vlaanderen is de voorbije tien jaar amper gestegen.
http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 1535039504
In de tekst staat het volgende:
"Voor een deel is dat terecht, want de Vlaamse arbeidsmarkt draait op volle toeren. Maar tegelijk zouden de cijfers veel beter moeten zijn. Zeker als we kijken naar de werkgelegenheidsgraad, dat deel van de beroepsbevolking (20-64 jaar) dat effectief aan de slag is. Vlaanderen scoort met een werkgelegenheidsgraad van 72,7 procent wel een pak beter dan Wallonië (62,2 procent) en Brussel (60,1 procent), maar we presteren ondermaats in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland en de Scandinavische landen. Daar schommelt de werkgelegenheidsgraad rond 80 procent."
Laten we eens gaan kijken naar de werkgelegenheid uitgedrukt in Voltijdse Equivalenten (2016) In Nederland is een halftijdse of kwarttijdse baan immers veel voorkomend: nu blijkt Nederland 6% lager te staan dan Vlaanderen. De Denen komen ook nog na ons.

Laat u maar eens gaan, julio. Of spreek er anders eens over met uw therapeut.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
In Vlaanderen werken 687.000 mensen in gesubsidieerde niet-ambtenaren jobs.Wil. schreef:Weer zo'n journalist die wat azijn staat te pissen tegen de muur van de N-VA?dejules schreef:De werkzaamheidsgraad in Vlaanderen is de voorbije tien jaar amper gestegen.
http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 1535039504
In de tekst staat het volgende:
"Voor een deel is dat terecht, want de Vlaamse arbeidsmarkt draait op volle toeren. Maar tegelijk zouden de cijfers veel beter moeten zijn. Zeker als we kijken naar de werkgelegenheidsgraad, dat deel van de beroepsbevolking (20-64 jaar) dat effectief aan de slag is. Vlaanderen scoort met een werkgelegenheidsgraad van 72,7 procent wel een pak beter dan Wallonië (62,2 procent) en Brussel (60,1 procent), maar we presteren ondermaats in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland en de Scandinavische landen. Daar schommelt de werkgelegenheidsgraad rond 80 procent."
Laten we eens gaan kijken naar de werkgelegenheid uitgedrukt in Voltijdse Equivalenten (2016) In Nederland is een halftijdse of kwarttijdse baan immers veel voorkomend: nu blijkt Nederland 6% lager te staan dan Vlaanderen. De Denen komen ook nog na ons.
Laat u maar eens gaan, julio. Of spreek er anders eens over met uw therapeut.
ps Vlaanderen heeft dank zij de N-VA procentueel meer ambtenaren dan Franstalig België.
De grootste gesubsidieerde "sector" is de poets/strijk/kinderopvang/groendienst met dienstencheques met een kwart miljoen "werkenden". Vlaanderen kent de grootste afname van alle geïndustrialiseerde tewerkstelling alsook een enorme afname vd tewerkstelling in de bouw van alle regio's in de wereld. U en uw vrouw komen uit de levenslang benoemde statutaire leegloperij, toch? Jullie zijn de "top of the bill" vd gesubsidieerde tewerkgestelden.
Peumans, De Wever, De Roover, Becaus, Bracke, Van Overtveldt, Vuye, Wouters, Zuhal, Weyts, Francken, etc etc etc Allemaal leeglopers uit de levenslang benoemde ambtenarij.
Het stikt hier van de buitenlandse arbeiders en dan vooral Polen, Portugezen, Brazilianen, etc etc in de bouwsector. Gepensioneerden mogen onbeperkt klussen, studenten mogen tig meer uren werken. De Block stuurt alle zieken en mensen met kanker terug werken, zelfstandigen mogen onbelast gaan bijklussen enz enz . Hoe moeten werklozen die nog willen werken een job vinden waarbij ze wat meer verdienen dan hun uitkering???? U en uw zooi kwam nooit in concurrentie met deze globalisatie. De vraag is of uw nutteloze job wel in concurrentie te brengen valt. Leeglopers zorgen zeer goed voor elkaar, toch?
Indien Vlaanderen zijn werklozen 1 uur per week gemeenschapsdienst laat doen dan is de Vlaamse werkzaamheidsgraad 100%. De N-VA stuurt daarop aan!
Echter, de werkzaamheidsgrad zegt niets over de economische noch de financiële toestand van een land.
In Vlaanderen bedraagt de industriële tewerkstelling slechts 9%. In Duitsland is dat 24%. Wij zitten op niveau van derdewereldlanden. Met statistieken kunt U olifanten laten vliegen en van statutaire leeglopers netto-betalers maken. De waarheid heeft haar rechten, Wilpunt!
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb de 'argumenten' van julio eens uitgebeend: het rode deel mag zó de vuilnisbak in wegens naast de kwestie.
De rest heb ik met enige schamperheid en ironie willen beantwoorden. Jongens toch
De werkzaamheid, geteld volgens voltijdse equivalenten, wordt overal op dezelfde manier berekend.

De rest heb ik met enige schamperheid en ironie willen beantwoorden. Jongens toch
De werkzaamheid, geteld volgens voltijdse equivalenten, wordt overal op dezelfde manier berekend.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Een drietalige doctor in de wetenschappen is op zoek naar werk. De VDAB raadde haar een beschutte werkplaats aan. Ze is tenslotte doof.petrol schreef:De sossen hebben door de jaren heen dit vet staatsapparaat opgebouwd.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170419_02841434
Laat ons de ambtenarij afschaffen en een performante overheid overhouden met een werknemersstatuut.
De ambtenarenwereld (1/2 krijgt zijn loon rechtstreeks uit de schatkist) leidt tot totale waanzin en achterlijkheid. Mensen die onzinnig werk doen worden krankzinnig.
-
dejules
Werkt U in een statutair slachthuis?Wil. schreef:Ik heb de 'argumenten' van julio eens uitgebeend:
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Tja Flupke2 ,dat is vrije menings-uiting, en ergens heeft hij wel gelijk dat hij dikwijls op de zelfde nagel klopt,en ik hoop dat er ministers zijn die Sen net lezen , dan gaan ze misschien eens wakker worden ,van wat het volk op de maag ligt,als ik op het beging van de maand ons gezins- pensioentje bekijk, en ik weet wat ik er voor gedaan heb, en dan lees en hoor dat er andere zijn, die veel later s'morgens naar hun werk gaan ,en veel vroeger terug thuis waren ......dan vloek ik ook op die onrechtvaardigheid. 
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dat het overheidspersoneel een beter pensioen statuut hebben is niet de schuld van de regering maar wel van hun vakbonden.
Nooit genoeg.
Maar ik herinner me niks van een nationale staking als De Haene een maximum pensioen uitvond voor de privé alleen.
Waar waren de vakbonden toen.
Nooit genoeg.
Maar ik herinner me niks van een nationale staking als De Haene een maximum pensioen uitvond voor de privé alleen.
Waar waren de vakbonden toen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Vakbonden waren vroeger eerst voor de werkmens(de tijd van Daens)nu zijn ze voor de werkgever,en alle middelen zijn goed, zelfs mensen met gezondheid problemen kunnen aan de slag als vrachtwagen bestuurder :Dmaar hoe ze dan die medische keuring gaan oplossen .......
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a4361da2/
En ook de langdurige werkzoekende moet aan de slag......zoals ik gisteren in het avondnieuws zag,alleen was die man het gras aan het afrijden, niet in een klein hofje bij een sukkelachtig vrouwtje, maar op een domein men een kast van een villa......
.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ch ... ~a30b43cb/
En ze gaan er nog geld voor krijgen ook......Een eerste groep kan bij bpost aan de slag als vrachtwagenchauffeur. Maar in de toekomst worden gelijkaardige projecten opgezet in de
automobiel-, zorg- en distributiesector.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a4361da2/
En ook de langdurige werkzoekende moet aan de slag......zoals ik gisteren in het avondnieuws zag,alleen was die man het gras aan het afrijden, niet in een klein hofje bij een sukkelachtig vrouwtje, maar op een domein men een kast van een villa......
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ch ... ~a30b43cb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
dejules
Uitzendarbeid :
Er wordt hoe langer hoe meer gebruik gemaakt van dagcontracten.
Een steeds groter aandeel uitzendkrachten wordt hiermee geconfronteerd.
In 2016 werden meer dan 14 miljoen interimcontracten opgesteld.
Bijna 9 miljoen of 61,8 procent daarvan waren dagcontracten,
terwijl dit regime van dagcontracten uitzonderlijk zou moeten zijn.
In 2004 bedroeg dit percentage nog 44 procent.
De cijfers zijn nog dramatischer wanneer we niet naar het aantal contracten kijken, maar naar het aantal personen.
In 2016 hebben 625.211 personen gewerkt met een uitzendcontract.
Minstens 540.377 personen onder hen hebben een keer gewerkt met een dagcontract.
Dat is 86 procent van alle uitzendkrachten.
Er zijn zelfs uitzendkrachten die een heel jaar lang met dagcontracten tewerkgesteld werden.
Er wordt hoe langer hoe meer gebruik gemaakt van dagcontracten.
Een steeds groter aandeel uitzendkrachten wordt hiermee geconfronteerd.
In 2016 werden meer dan 14 miljoen interimcontracten opgesteld.
Bijna 9 miljoen of 61,8 procent daarvan waren dagcontracten,
terwijl dit regime van dagcontracten uitzonderlijk zou moeten zijn.
In 2004 bedroeg dit percentage nog 44 procent.
De cijfers zijn nog dramatischer wanneer we niet naar het aantal contracten kijken, maar naar het aantal personen.
In 2016 hebben 625.211 personen gewerkt met een uitzendcontract.
Minstens 540.377 personen onder hen hebben een keer gewerkt met een dagcontract.
Dat is 86 procent van alle uitzendkrachten.
Er zijn zelfs uitzendkrachten die een heel jaar lang met dagcontracten tewerkgesteld werden.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 aug 2018, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Nen Duitser is slimmer, die gaat eerst kijken of die job erkend is. Anders zit je op een zijspoor of sukkelstraatje(de baas en zijn handlangers)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk