Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

07 okt 2018, 08:53

Wil. schreef:Er zijn zo goed als geen werkloze elektriciens, ingenieurs, chemici en andere technici te vinden.
U en miljoenen anderen behoren niet tot deze categorieën.
U bent een verstopte werkloze met 2 linkse poten die een levenslange benoeming kreeg om leeg te lopen in een zinloze gesubsidieerde "job".
Ondanks uw levenslange benoeming ging U en uw echtgenote vrijwillig leeglopen als prille 50-er in vervroegd pensioen.
Men had U en de andere leeglopers moeten ontslaan en opleiden tot  elektriciens, ingenieurs, chemici en andere technici en activeren naar jobs die actief bijdragen aan de welvaart van dit land. Toch?
De levensverwachting in gezonde levensjaren ligt in België onder de 64 jaar en voor ambtenaren is dat 10 jaar langer.
U bent zelf als prille 50-er vrijwillig in vervroegd pensioen gaan leeglopen ipv U om te scholen en nuttig te worden!
Schaam U !!!!!
Laatst gewijzigd door dejules op 07 okt 2018, 09:59, 3 keer totaal gewijzigd.
dejules

07 okt 2018, 08:54

Wil. schreef:In een straal van 40 km rond de Antwerpse haven is iedereen met een behoorlijk diploma aan het werk.
Nergens ligt de jeugdwerkloosheid zo hoog als in Antwerpen. Sinds begin dit jaar klimmen we boven 27 procent.

https://www.hln.be/regio/antwerpen/werk ... a9816510f/
dejules

07 okt 2018, 09:06

Wil. schreef:In een straal van 40 km rond de Antwerpse haven is iedereen met een behoorlijk diploma aan het werk.
U telt meer dan 2 miljoen Nederlanders mee, toch?
dejules

07 okt 2018, 09:24

Wil. schreef:In een straal van 40 km rond de Antwerpse haven is iedereen met een behoorlijk diploma aan het werk. Er zijn zo goed als geen werkloze elektriciens, ingenieurs, chemici en andere technici te vinden. In Antwerpen stad hangen nog wel een aantal hangjongeren rond te lummelen maar die ga je altijd hebben. Daarbij is er nog wat instroom van asielzoekers en illegalen maar behalve wat jobs voor laagopgeleiden kun je die mensen niets laten doen. Zeker niet in de bedrijven rond de haven.
Waarom zijn U en uw echtgenote meer dan anderen?
Iedereen wil dat zijn kinderen een levenslange benoeming krijgen met een riant loon, 4 maanden betaald verlof en een pensioen dat factor 2.3 hoger is tov  elektriciens, ingenieurs, chemici en andere technici, vervroegd pensioen op 50 zonder beschikbaarheid meetellend voor een vol pensioen en :
Welke andere voordelen en tegemoetkomingen zijn er nog voor Vlaamse ambtenaren?
Naast het loon (inclusief eindejaarspremie en vakantiegeld) maak je bij de Vlaamse overheid nog kans op andere (financiële) voordelen, tegemoetkomingen, vergoedingen en toelagen zoals :
● Hospitalisatieverzekering

● Maaltijdcheques

● Tussenkomst woon-werkverkeer

● Internet en computer

● Persoonlijk gebruik dienstwagen

● Tussenkomst beeldschermbril

● Tussenkomst medische check-up 50+

● Rechtsbijstand

● Voordelige kinderopvang tijdens schoolvakanties

● Begrafenisvergoeding

● Opleidings- en vormingsaanbod

● Psychosociale en juridische hulp

● Griepvaccinatie

● Toelage voor dienstreizen

● Vakantiegeld en eindejaarstoelage

● Haard- en standplaatstoelage

● Toelage voor tijdelijke functieverzwaring

● Prestatietoelage

● Mandaattoelage

● Nacht-, zaterdag- en/of zondagsvergoedingen

● Permanentietoelage

● Oplage ploegenarbeid

● Overuren

● Gevaartoelage

● Kraamgeld en kinderbijslag

● Competentiepremie

● Toelagen voor specifieke personeelscategorieën zoals loodsen en luchthavenpersoneel

https://www.hln.be/geld/vacature-com/di ... ~add7e7cf/

ipv voor een bedrijf te werken waar elk jaar een herstructurering is of een sluiting omdat de eigenaars, de klanten, … bovenvermelde zooi niet meer wensen te onderhouden.
Men zaait wat men oogst en wij hebben miljoenen statutaire leeglopers gezaaid.
De "diensten" was de toekomst.
De industrie was vies, toch?
En nu hebben jullie angst want jullie weten zeer goed wat een netto-ontvanger is en wie jullie voedert.
Het zweet loopt langs U af, toch?
dejules

07 okt 2018, 09:28

voorn schreef:Het is een onbegrijpelijk feit dat produktiemedewerkers in de chemie moeilijker te vinden zijn dan in onze tijd.
Ondanks lonen van 3000€ netto plus extra's.
Diploma  technisch A2 of hoger. Wel volkontinu. arbeid.
Bron?
dejules

07 okt 2018, 09:29

voorn schreef: Maar heb gans mijn cariere in deze branche gewerkt; en weet dus hoe dat gaat.
Ook zal er onder die 100 jobs onderhoudspersoneel zitten.
Ook poetsers met dienstencheques!
dejules

07 okt 2018, 09:33

Wil. schreef:In Antwerpen stad hangen nog wel een aantal hangjongeren rond te lummelen maar die ga je altijd hebben.
Toen ik studeerde aan het EHSAL zag ik elke dag vele 1000-den statutaire leeglopers laveloos dronken lummelen rond en in de café's en biertenten van Centraal-Station. Zelfs vele uren voor het einde van hun "werk".

voorn

07 okt 2018, 10:32

Mijn bron
De huidige werknemers en PR op de gepensioneerden dag.
dejules

07 okt 2018, 10:34

voorn schreef:Mijn bron
De huidige werknemers en PR op de gepensioneerden dag.
Werklozen mogen zelfs geen aangeboden job weigeren.

voorn

07 okt 2018, 10:49

dejules schreef:
Werklozen mogen zelfs geen aangeboden job weigeren.
Mijn zoon doet regelmatig gesprekken met mogelijk personeel.
Men mag de werkelijke reden van ongeschiktheid niet vermelden maar men krijgt wat over de vloer. Zeker bij werklozen.
Als men in een winkel komt werken weet ge toch dat die op zaterdag open zijn bv.

Wil.

07 okt 2018, 11:16

dejules schreef:
Wil. schreef:In Antwerpen stad hangen nog wel een aantal hangjongeren rond te lummelen maar die ga je altijd hebben.
Toen ik studeerde aan het EHSAL ....
:roll:   1e kan. pakjesverplaatser en dan nog gebuisd? Vervolgens maar overgegaan naar hangmatten voor gevorderden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

07 okt 2018, 11:52

Wat doet u als arbeider bij Ford en bij een pakjesverzender als U afgestudeerd bent bij het EHSAL?
Dat is wel een post graduaat voor manegment na een bachelor of master
dejules

07 okt 2018, 12:03

Wil. schreef:  pakjesverplaatser ?
Ik was in bijberoep floater bij DHL in WE operations, dat houdt veel meer in dan pakjes verplaatsen.
Wij waren de enige partij die voor het Amerikaans leger op Irak mocht vliegen.
Dat waren serieuze pakjes. Zelfs explosievenhonden vervoerden wij.
En wat deed U in uw leven?
U bent de enige op dit forum die nooit iets lost over zijn professioneel leven.
Heeft U ooit een "werkje" moeten doen? Kan U over niets meepraten?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
De moeilijkste vraag op het ambtenarenexamen is "Wat doet U als U merkt dat het toiletpapier op is?". 

Wil.

07 okt 2018, 12:12

dejules schreef:Kan U over niets meepraten?
Neen. Lees mijn postings. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 okt 2018, 12:13

voorn schreef:Wat doet u als arbeider bij Ford en bij een pakjesverzender als U afgestudeerd bent bij het EHSAL?
Dat is wel een post graduaat voor manegment na een bachelor of master
Ik ben nooit arbeider geweest, ook niet bij Ford. Ik heb nooit pakjes verzonden.