Jobs - Jobs - Jobs
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Ai, ai, Jockey hoort en ziet het donderen in...Keulen...
Cijfertjes op het tafeltje dus.
Cijfertjes op het tafeltje dus.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De ambtenarenstatus in Nederland is niet afgeschaft. Er staat letterlijk: "De ambtelijke status verdwijnt niet." ik geef toe: 5 woordjes waarvan 2 zelfs 'moeilijk' kunnen zijn voor sommigen. Daartegenover de bewering van juleke: "Nederland heeft het ambtenarenstatuut afgeschaft" Enkel hun ontslagregeling is in lijn gebracht met die van de werknemers in de privé.
Hoe heet dat ook weer, de waarheid verdraaien?

Bron
Wie weigert te geloven dat Nederland nog altijd een ambtenarenstatus heeft of nog steeds evenveel ambtenaren heeft als voordien, doet er goed aan om de wettekst zélf eens te lezen: Wij, Willem-Alexander, bij de gratie Gods...
Hoe heet dat ook weer, de waarheid verdraaien?

Bron
Wie weigert te geloven dat Nederland nog altijd een ambtenarenstatus heeft of nog steeds evenveel ambtenaren heeft als voordien, doet er goed aan om de wettekst zélf eens te lezen: Wij, Willem-Alexander, bij de gratie Gods...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Nederland schrapt ambtenarenstatuut
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html
-
dejules
Wanneer heb ik recht op een AOW-uitkering? De AOW (Algemene Ouderdomswet) is een door de overheid geregeld basispensioen voor iedereen die in Nederland woont of werkt. Om in aanmerking te komen voor een AOW-uitkering moet u 65 jaar zijn. De AOW-uitkering wordt uitgekeerd door de Sociale Verzekeringsbank (SVB).Om voor een volledig AOW-pensioen in aanmerking te komen moet u wel van uw 15e tot uw 65e jaar in Nederland hebben gewoond of gewerkt. Bent u tijdens deze periode slechts voor een deel in Nederland woonachtig of werkzaam geweest, dan komt u slechts in aanmerking voor een gedeeltelijk AOW-pensioen. U heeft dan een AOW-gat.Gedeeltelijk AOW-pensioen (AOW-gat)Als u na uw 15e jaar niet altijd in Nederland heeft gewoond of gewerkt, dan krijgt u een gedeeltelijke AOW-pensioen. Dit komt omdat de AOW werkt met een opbouwsysteem. Dit houdt in dat er tussen uw 15e en 65ste jaar gedurende vijftig verzekerde jaren het AOW-pensioen wordt opgebouwd. Voor elk verzekerd jaar wordt 2% van uw AOW-pensioen opgebouwd.In totaal kunt u tussen u 15e en 65e jaar dus 100% aan AOW opbouwen. Maar als u een aantal jaren niet voor de AOW verzekerd bent geweest, bijvoorbeeld omdat u een aantal jaren in het buitenland heeft gewerkt of gewoond, dan krijgt u op uw 65ste geen volledig AOW-pensioen. Het pensioen wordt dan gekort met 2% voor elk niet verzekerd jaar. Dit wordt het AOW-gat genoemd.Een voorbeeld.Mohamed is vanuit Marokko naar Nederland geëmigreerd toen hij 25 jaar was. Als Mohamed 65 jaar wordt, heeft hij veertig jaar in Nederland gewoond. Hij krijgt dan een AOW-pensioen ter grootte van 40 x 2% = 80% van het volledige AOW-pensioen.Een ander voorbeeld.Kees heeft van zijn 30e tot 45e in het buitenland gewerkt. Hij is in totaal dus 35 jaar verzekerd geweest voor de AOW. Dat levert hem dus een AOW-pensioen op van 70% van het volledige AOW-pensioen.Nog een voorbeeld.Jacques heeft in de jaren ‘60 zes jaar lang medicijnen gestudeerd aan de universiteit van Antwerpen. In die tijd huurde hij in Antwerpen een kamer. In het weekend was hij vaak bij zijn ouders in Bergen op Zoom. Jacques heeft helemaal niet het idee dat hij in het buitenland heeft gewoond. Toch krijgt hij op zijn 65e te maken met een korting van 12% op zijn AOW-uitkering.Grensarbeider en AOWAls u in België of Duitsland woont, maar u werkt in Nederland, dan bouwt u in Nederland wel AOW-pensioen op. U moet dan wel onderworpen zijn aan de loonbelasting. Hiermee wordt bedoeld dat u in principe loonbelasting moet betalen. Het kan voorkomen dat er bijvoorbeeld geen premies moeten worden afgedragen omdat uw inkomen lager is dan de belastingvrije voet. U bent dan toch verzekerd voor de AOW.De arbeid moet wel daadwerkelijk in Nederland worden verricht. Als u voor een Nederlandse werkgever werkt, maar u werkt feitelijk in het buitenland dan bent u niet verzekerd voor de AOW, ook al wordt er loonbelasting afgedragen.https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... uitkering/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Wil :lol:Dat zijn we ervan gewoon.Wil. schreef:De krant tegen het Nederlandse Staatsblad
Wie wint, juleke?
Hoe heet dat: 'de waarheid verdraaien'?
DOCH! Laat dat nu nog zijn, ik denk dat Dejules een Belg is, wat heeft hij dan met de Hollanders te maken???
Er zijn dedoeme nog landen in de wereld waar dat er nog gekoppensneld wordt, Dejules zijne kop er dan ook af?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
dejules
De werkloosheid in Vlaanderen bedraagt nu 6,3 procent, volgens de VDAB-statistieken.
Ruim tien jaar geleden, in mei 2008, bedroeg het percentage 5,3 procent.
Het gemiddelde voor het jaar 2008 lag op 5,9 procent, een niveau dat dit jaar nog geen enkele maand bereikt is.
Muyters verwijst in zijn mededeling ook naar de lange duur van de werkloosheidsdaling.
‘Er is al drie jaar een onafgebroken daling’.
Dat klopt, maar ook dat is verre van uniek.
De werkloosheid daalde ook tussen 1984 en 1990, een periode die dubbel zo lang duurde.
En eveneens tussen 1997 en 2001.
In die twee periodes was de daling bovendien sterker.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181106_03911444
Er zijn nu meer vacatures dan vroeger omdat zwart werk in horeca en poetsen/strijken/klusjes "gewit" werd via dienstencheques en flexijobs. Ook werd studentenarbeid versoepeld en dat leverde 550.000 studentenjobs op.
Dit werd gedaan omdat van Europa onze werkzaamheidsgraad omhoog moet.
Deze jobs zijn bijna allemaal deeltijds en de facto mogen werklozen geen deeltijdse jobs aanvaarden.
Ze krijgen geen aanvullende werkloosheidsuitkering meer en moeten full-time beschikbaar blijven ook voor opleidingen.
Ruim tien jaar geleden, in mei 2008, bedroeg het percentage 5,3 procent.
Het gemiddelde voor het jaar 2008 lag op 5,9 procent, een niveau dat dit jaar nog geen enkele maand bereikt is.
Muyters verwijst in zijn mededeling ook naar de lange duur van de werkloosheidsdaling.
‘Er is al drie jaar een onafgebroken daling’.
Dat klopt, maar ook dat is verre van uniek.
De werkloosheid daalde ook tussen 1984 en 1990, een periode die dubbel zo lang duurde.
En eveneens tussen 1997 en 2001.
In die twee periodes was de daling bovendien sterker.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181106_03911444
Er zijn nu meer vacatures dan vroeger omdat zwart werk in horeca en poetsen/strijken/klusjes "gewit" werd via dienstencheques en flexijobs. Ook werd studentenarbeid versoepeld en dat leverde 550.000 studentenjobs op.
Dit werd gedaan omdat van Europa onze werkzaamheidsgraad omhoog moet.
Deze jobs zijn bijna allemaal deeltijds en de facto mogen werklozen geen deeltijdse jobs aanvaarden.
Ze krijgen geen aanvullende werkloosheidsuitkering meer en moeten full-time beschikbaar blijven ook voor opleidingen.
Laatst gewijzigd door dejules op 06 nov 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal
Jobs jobs, jobs!
Moet maar eens kijken wie er op maandag allemaal bij de huisdokter zit!
En dat heeft allemaal werk! Werk dat ze liever niet doen!
En dan maar afgeven op werklozen en werkwilligen, welke dag en nacht naar een job zitten te zoeken!
De vraag is: "Hoe kan men bewijzen dat men werkwillig, en geen hangmatter is???"
En ..., is dat eigenlijk wel nodig? Waarom begrijpen de mensen elkaar niet?
Antwoord: Omdat ze NIET WILLEN begrijpen!
Ieder voor zich! Dàt, is de leuze!
De meerderheid van die groep, zou liever werkloos zijn, maar dat zal wel het laatste zijn dat ze willen toegeven!
Wie zijn dan de verborgen leeglopers?
Wie zijn dan die zgn oh zo werk-lievende werkenden, die eigenlijk groen van jaloezie zijn, op werklozen (velen tegen hun wil) die ontvangen zònder te moeten werken?
Werk kan men niet zomaar uit de mouw schudden, zoals de overheid ons tracht wijs te maken!
Voor hen heerst immers nog altijd het spreekwoord: "verdeel en heers!"
Tweedracht zaaien, zodoende hebben ze altijd een hele hoop dommeriken mee!
Partijen genoeg om keuzes te maken! NIET nadenken, gewoon meelopen met de meerderheid!
En dommeriken ..., mèèr dan GENOEG!
En dan maar afgeven op werklozen en werkwilligen, welke dag en nacht naar een job zitten te zoeken!
De vraag is: "Hoe kan men bewijzen dat men werkwillig, en geen hangmatter is???"
En ..., is dat eigenlijk wel nodig? Waarom begrijpen de mensen elkaar niet?
Antwoord: Omdat ze NIET WILLEN begrijpen!
Ieder voor zich! Dàt, is de leuze!
De meerderheid van die groep, zou liever werkloos zijn, maar dat zal wel het laatste zijn dat ze willen toegeven!
Wie zijn dan de verborgen leeglopers?
Wie zijn dan die zgn oh zo werk-lievende werkenden, die eigenlijk groen van jaloezie zijn, op werklozen (velen tegen hun wil) die ontvangen zònder te moeten werken?
Werk kan men niet zomaar uit de mouw schudden, zoals de overheid ons tracht wijs te maken!
Voor hen heerst immers nog altijd het spreekwoord: "verdeel en heers!"
Tweedracht zaaien, zodoende hebben ze altijd een hele hoop dommeriken mee!
Partijen genoeg om keuzes te maken! NIET nadenken, gewoon meelopen met de meerderheid!
En dommeriken ..., mèèr dan GENOEG!
-
Heb dat nog nooit gedaan, want dan zitten de wachtkamers vol met de week-end-stappers...Fazal schreef: Moet maar eens kijken wie er op maandag allemaal bij de huisdokter zit!
Maar jij loopt wel bij alle dokters even langs om poolshoogte te nemen?
Waarom ga je eens niet op een andere weekdag, of beter nog, op afspraak?
-
Fazal
Ach man, wat ben jij toch kleinzielig zeg!
1 - Iedereen weet dat! Behalve jij weer natuurlijk!
2 - Niets zegt dat een werkwillige ook niet ziek kan zijn op maandag!
Hoe ga je het verschil zien?
Maar dat zal jij dan wel weer weten natuurlijk.
En trouwens, ik had het niet over mij. Maar jij werd alweer persoonlijk!
Het gaat u gewoon niet aan 'wanneer' ik mijn dokter bezoek!
Al heb ik ook daar geen geheim over, het zijn zéker 'uw' zaken niet!
Idioot!
1 - Iedereen weet dat! Behalve jij weer natuurlijk!
2 - Niets zegt dat een werkwillige ook niet ziek kan zijn op maandag!
Hoe ga je het verschil zien?
Maar dat zal jij dan wel weer weten natuurlijk.
En trouwens, ik had het niet over mij. Maar jij werd alweer persoonlijk!
Het gaat u gewoon niet aan 'wanneer' ik mijn dokter bezoek!
Al heb ik ook daar geen geheim over, het zijn zéker 'uw' zaken niet!
Idioot!
-
Eens piepen?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ambtenaren
Enkele groepen vallen juist niet onder de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren. Zij krijgen niet te maken met het arbeidsrecht, maar houden hun oude positie. Dit zijn onder andere:
- medewerkers van politie en defensie;
- rechters en officieren van justitie;
- politieke ambtsdragers, zoals Kamerleden, burgemeesters en wethouders.
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 06 nov 2018, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
De bedrijfsvloer is aan het vergrijzen. Als ik terugblik dan zag ik nieuwe knieën/heupen/pacemakers/ dotteren/overbruggingen, stents/… kanker, hartaanvallen, hersenbloedingen, structurele slapeloosheid, burn-out, artrose, copd, … bij mijn leeftijdsgenoten en mezelf.Fazal schreef:Jobs jobs, jobs!
Er werd/wordt geen uitzondering gemaakt ts jonge en oude(re) werknemers. Iedereen moest dezelfde produktiviteit behalen en dat werd gemeten. Deze regering heeft de uitbolregelingen voor de ouderen uitgehold zodat ze rapper doodvallen. Het verwondert mij niet dat er 404.000 mensen op actieve leeftijd onafgebroken langer dan 1 jaar ziek zijn. De meesten verstoppen zich voor ontslag. De werkloosheid is verschoven naar de ziekekas en leefloon.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Jonge werknemers hebben soms toch rare inzichten op ouder personeel en leiding.
Als toenmalig ploegleider van de produktie hoefde ik in feite enkel te zorgen dat ieder zijn job deed en inspringen als het verkeerd liep.
Daar ik nogal actief ben ingesteld nam ik soms een job over als er veel werk was met de onderhoud van de eenheid of in de winter als er ijsvorming ontstond.
Een ouder werknemer verklapte mer dat de jongeren reclameerden omdat ik het labo koos i.p.v een zwaardere job
Dat hoor je dan van kerels van 20 jaar t;o;v van hun ploegleider van 58 jaar.
Als toenmalig ploegleider van de produktie hoefde ik in feite enkel te zorgen dat ieder zijn job deed en inspringen als het verkeerd liep.
Daar ik nogal actief ben ingesteld nam ik soms een job over als er veel werk was met de onderhoud van de eenheid of in de winter als er ijsvorming ontstond.
Een ouder werknemer verklapte mer dat de jongeren reclameerden omdat ik het labo koos i.p.v een zwaardere job
Dat hoor je dan van kerels van 20 jaar t;o;v van hun ploegleider van 58 jaar.