In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
het is hier ook grijs en somber weer ,
niet veel zin om nog wat te doen , ,
leve de zomer en licht en zon ,maar nog wat wachten voor dit
niet veel zin om nog wat te doen , ,
leve de zomer en licht en zon ,maar nog wat wachten voor dit
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
nog 11 dagen en de dagen beginnen te lengen Mammyretro
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
ja ,helena ,we leven op hoop ,,
deze avond zei papy ,we gaan moeten kijken voor onze vakantie
de laatste keer wilde hij niet direkt reserveren , ,
pfftt ,het zal weer zoals verleden jaar zijn ,,
wij die zullen moeten wijzigen ,
fijne avond bisous
deze avond zei papy ,we gaan moeten kijken voor onze vakantie
de laatste keer wilde hij niet direkt reserveren , ,
pfftt ,het zal weer zoals verleden jaar zijn ,,
wij die zullen moeten wijzigen ,
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Mammyretro, bij zulk somber weer heb ik ook altijd moeite te beginnen aan het huishouden. Is ook moeilijk weer om de pup steeds naar buiten te brengen als hij pipi moet doen en dat is heel vaak op 1 dag.
Oma-C, het was deze namiddag guur buiten toen ik Matice buiten liet, brr. Heb het liever wat kouder dan die kille regen, je kunt je veel beter kleden tegen de koude dan tegen de regen vind ik.
Anjelier, jouw kippen zijn dan wat bang van jouw 2 reuzenexemplaren
HVT, moet manlief doen , een fotootje maken van de kerstboom en hier op het forum plaatsen, ben daar echt niet goed in. Maar ik vind hem wel geslaagd, is vrij strak wat ik graag zie. Maar elk heeft een andere smaak natuurlijk. Zag gisteren nog in de winkel waar we de slingers waren gaan halen een hele bonte kerstboom en ook dat had zijn charme. En vind het ook vervelend als ze niet zeggen wat ze willen van cadeautje. Manlief is daar reuzegoed in, dus let ik tijdens het volledige jaar goed op wat hij zegt
Pak voeding van Matice vandaag niet geleverd, zag nu juist op de site dat het morgen zal aankomen.
Zo, ik ga eruit. Matice nog buiten laten straks, is nu een dut aan het doen.
Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later een zachte slaapwel.
Liefs en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
planning vandaag weer gewijzigd. gisteren nog kerstkaartjes zitten maken, want toen ik in mijn agenda keek, had ik er geen genoeg! twee speciaaltjes moeten maken voor de collagaatjes van ventje.
Bank is quasi in orde: fout ligt bij bank zelf. ze hebben talloze kleine bankjes opgeslorpt en nu, ja: de eeuwenoude smoes: het is een computerfout! als ze het met hun IT brein er niet goed insteken zal het er ook niet goed uitkomen! Zeg dat ik het gezegd heb! Ons moeder belde gisterenavond of ik al naar vriendin 1 had gebeld om haar te bedanken, maar help, ik heb sinds de fabrieksreset, een deel nummers verloren, dus ook die en die van haar buurvrouw, waar moeder de maandag op de kinderen past. ze dan gekregen. En vriendin gebeld. de doos chocolaatjes is bijna op
haar kerststukje staat op de schoorsteenmantel. Moet eigenlijk een grote grijze lange kaars vinden voor erin. buurvrouw, die zondag verjaarde, had een zelfgemaakt kaartje gekregen, kwam aan de telefoon en zei dat ik talent had. want ze vond het mooi en creatief.

moet vandaag nog een speciaal kaartje maken, maar ik ga hier niet zetten voor wie of voor welke gelegenheid, je weet nooit. en nog 3 januarikaartjes voorbereiden.
dan omkleden, nieuwe trui zoeken, want de rest chinees van gisteren is op mijn trui beland.
zal moeten een kwielebabbe aandoen als ik eet. want ik moet tegen 11 uur klaarstaan want ze komen me halen.
Morgen A. die mag strijken (zit witte was in- hemden!) de lakens doen en dan weet ik veel? de ramen? ze doet meestal toch wat ze wil. nu zit ik te twijfelen. ik heb nog die kreeft die ik vrijdag uitgehaald had, maar ze zit nog in de verpakking en is dus ontdooid. of die nog goed zal zijn en ik er van kan eten zonder ziek te worden of dat ik ze even moet "nuken" voor alle zekerheid ( bacteriën) of wegsmijten.
taken van vandaag: na 8 naar de glascontainer, kaartjes kan ik vooraf schrijven, om mijn leesvoer en mijn tafel feestklaar maken. salontafel opruimen enz...
ook een overschrijving doen voor Gimly's kerst aan "hippe snuffelzakjes". we zijn eruit voor het kerstmaal:geen hutsepot maar eendeborstfilet. kerstavond hapjes a volontè. nieuwjaar: parelhoenfilets op vel met dennenaardappeltjes. nieuwjaarsavond: nog geen idee. wss weer hapjes of kaasschoteltje. ben daar nog niet uit. moet eerst eens kijken hoeveel plaats er nog rest in de diepvries.
Clive: ik zie het al voor me 's avonds: Matice in zijn bench met zijn pootjes rond zijn sintknuffel... ( smelt)
HVT: ik hoor ook graag greoriaans gezang. ik heb dat leren kennen toen een groep daar een cd maakte van teksten gemengd met greoriaans gezang. ( kan wel niet meer op de naam van de groep komen: AL)
Sprak vanmorgen engels tegen de kat: zo van : yes, my liege, my lord, your majesty enz: staart in de lucht en miauwen! zal wel zijn van het vele engels van de series die hij hoort op tv. Gisteren seizoen 1 van castle begonnen. in januari seizoen 2 bestellen.
de boerderij heeft nieuwe update gemaakt, nu veel andere produkten en dingen die je kan maken! probleem: of je schuur is vol, of zoals ik: te weinig veld(en) okè: kopje koffie staat klaar, nu aventgeschenk gaan zoeken op de boerderij van gregg.
Fijne dag!
planning vandaag weer gewijzigd. gisteren nog kerstkaartjes zitten maken, want toen ik in mijn agenda keek, had ik er geen genoeg! twee speciaaltjes moeten maken voor de collagaatjes van ventje.
Bank is quasi in orde: fout ligt bij bank zelf. ze hebben talloze kleine bankjes opgeslorpt en nu, ja: de eeuwenoude smoes: het is een computerfout! als ze het met hun IT brein er niet goed insteken zal het er ook niet goed uitkomen! Zeg dat ik het gezegd heb! Ons moeder belde gisterenavond of ik al naar vriendin 1 had gebeld om haar te bedanken, maar help, ik heb sinds de fabrieksreset, een deel nummers verloren, dus ook die en die van haar buurvrouw, waar moeder de maandag op de kinderen past. ze dan gekregen. En vriendin gebeld. de doos chocolaatjes is bijna op
moet vandaag nog een speciaal kaartje maken, maar ik ga hier niet zetten voor wie of voor welke gelegenheid, je weet nooit. en nog 3 januarikaartjes voorbereiden.
dan omkleden, nieuwe trui zoeken, want de rest chinees van gisteren is op mijn trui beland.
Morgen A. die mag strijken (zit witte was in- hemden!) de lakens doen en dan weet ik veel? de ramen? ze doet meestal toch wat ze wil. nu zit ik te twijfelen. ik heb nog die kreeft die ik vrijdag uitgehaald had, maar ze zit nog in de verpakking en is dus ontdooid. of die nog goed zal zijn en ik er van kan eten zonder ziek te worden of dat ik ze even moet "nuken" voor alle zekerheid ( bacteriën) of wegsmijten.
taken van vandaag: na 8 naar de glascontainer, kaartjes kan ik vooraf schrijven, om mijn leesvoer en mijn tafel feestklaar maken. salontafel opruimen enz...
ook een overschrijving doen voor Gimly's kerst aan "hippe snuffelzakjes". we zijn eruit voor het kerstmaal:geen hutsepot maar eendeborstfilet. kerstavond hapjes a volontè. nieuwjaar: parelhoenfilets op vel met dennenaardappeltjes. nieuwjaarsavond: nog geen idee. wss weer hapjes of kaasschoteltje. ben daar nog niet uit. moet eerst eens kijken hoeveel plaats er nog rest in de diepvries.
Clive: ik zie het al voor me 's avonds: Matice in zijn bench met zijn pootjes rond zijn sintknuffel... ( smelt)
HVT: ik hoor ook graag greoriaans gezang. ik heb dat leren kennen toen een groep daar een cd maakte van teksten gemengd met greoriaans gezang. ( kan wel niet meer op de naam van de groep komen: AL)
Sprak vanmorgen engels tegen de kat: zo van : yes, my liege, my lord, your majesty enz: staart in de lucht en miauwen! zal wel zijn van het vele engels van de series die hij hoort op tv. Gisteren seizoen 1 van castle begonnen. in januari seizoen 2 bestellen.
de boerderij heeft nieuwe update gemaakt, nu veel andere produkten en dingen die je kan maken! probleem: of je schuur is vol, of zoals ik: te weinig veld(en) okè: kopje koffie staat klaar, nu aventgeschenk gaan zoeken op de boerderij van gregg.
Fijne dag!
Cats Rule!
-
Goede morgen seizoentjes,
haar kerststukje staat op de schoorsteenmantel. Moet eigenlijk een grote grijze lange kaars vinden voor erin. buurvrouw, die zondag verjaarde, had een zelfgemaakt kaartje gekregen, kwam aan de telefoon en zei dat ik talent had. want ze vond het mooi en creatief.

zal moeten een kwielebabbe aandoen als ik eet. want ik moet tegen 11 uur klaarstaan want ze komen me halen.
Fijne dag!
Fijne dag!
Cats Rule!
-
Goedemorgen Seizoentjes,
Het is me gelukt een fotootje van de kerstboom te plaatsen. Maar de foto is heel anders, het lijkt hier wel dat er gouden slingers in hangen, maar het zijn dus zilveren en dan allemaal doorzichtige glazen ballen en figuurtjes zoals glazen klokjes met daarin een klepeltje. Die heb ik voor Matice veilig hoog gehangen.
Maar hij blijft nu wel op een veilige afstand van de boom.
Er moeten alleen nog geschenkjes onder, zeker voor Matice.
Vandaag alles boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken. En terwijl letten op de bel, want Matice zijn voeding komt vandaag pas aan. Was al om 06.00H opgestaan, Matice verzorgd en een tas koffie gedronken en dan ben ik meteen mijn haren gaan wassen en heb badje genomen zodat ik klaar was als de bestelling vroeg komt.
Morgen moeten manlief en ik naar de oogarts en dan gaan we de pakketjes naar de Post doen, ben benieuwd hoe lang het duurt eer ze bij jullie aankomen, de Post kennende.
Matice heeft weer een hele nacht doorgeslapen, maar als je naar beneden komt, moet je hem wel onmiddellijk uit zijn bench halen. Plus zijn knuffels waar hij blijkbaar ' s nachts af en toe met speelt.
Muddy Maddy, dan heb je een drukke dag voor de boeg, gelukkig komt A. of heb ik dat verkeerd gelezen ?
Zo, Matice moet nog eens buiten, het is tenminste droog.
Wens elk van jullie een mooie dag en stuur jullie veel groetjes en een dikke knuffel

Het is me gelukt een fotootje van de kerstboom te plaatsen. Maar de foto is heel anders, het lijkt hier wel dat er gouden slingers in hangen, maar het zijn dus zilveren en dan allemaal doorzichtige glazen ballen en figuurtjes zoals glazen klokjes met daarin een klepeltje. Die heb ik voor Matice veilig hoog gehangen.
Maar hij blijft nu wel op een veilige afstand van de boom.
Er moeten alleen nog geschenkjes onder, zeker voor Matice.
Vandaag alles boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken. En terwijl letten op de bel, want Matice zijn voeding komt vandaag pas aan. Was al om 06.00H opgestaan, Matice verzorgd en een tas koffie gedronken en dan ben ik meteen mijn haren gaan wassen en heb badje genomen zodat ik klaar was als de bestelling vroeg komt.
Morgen moeten manlief en ik naar de oogarts en dan gaan we de pakketjes naar de Post doen, ben benieuwd hoe lang het duurt eer ze bij jullie aankomen, de Post kennende.
Matice heeft weer een hele nacht doorgeslapen, maar als je naar beneden komt, moet je hem wel onmiddellijk uit zijn bench halen. Plus zijn knuffels waar hij blijkbaar ' s nachts af en toe met speelt.
Muddy Maddy, dan heb je een drukke dag voor de boeg, gelukkig komt A. of heb ik dat verkeerd gelezen ?
Zo, Matice moet nog eens buiten, het is tenminste droog.
Wens elk van jullie een mooie dag en stuur jullie veel groetjes en een dikke knuffel

-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, hier grijs en nat..
M-M, A komt ben benieuwd welke commentaar ze weer heeft...
Een aangename dag verder...
clive, mooie boom... ik ben verwonderd dat Matice
er eens niet aan gaat snuffelen
Een gezellige dag verder... en succes bij de oogarts.
Helena, gisteren geluk gehad op het Schoonselhof
voor de begrafenis...wel een koude wind maar 't was droog...
mammyretro, succes met het bestellen van de vakantie
Alle seizoentjes een aangename dag, ik ga nog wat HH doen
elke dag een stukje, zo komt de week ook rond
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ Clive & Oma C: A. komt morgen pas. altijd de woensdag, in de namiddag moet ik naar de pedicure.
@ Clive: als je even inzoomt zie wèl dat het zilveren slingers zijn, maar bovenaan oogt het goud, denk van lichtinval van een lamp ofzo? Pootje van Gimly aan Matice. ( eindelijk zijn naam goed geschreven (domme ik) )
@ Clive: als je even inzoomt zie wèl dat het zilveren slingers zijn, maar bovenaan oogt het goud, denk van lichtinval van een lamp ofzo? Pootje van Gimly aan Matice. ( eindelijk zijn naam goed geschreven (domme ik) )
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ja, bijna avond, de zon is er nog doorgekomen vanmorgen maar nu kruipt ze weg... er zat een koude wind vandaag
maar ik ben niet verder dan de brievenbus geweest
Straks witloof met ham en kaas in de oven...
en dan is het tijd om te bankhangen...
M-M ik onthou dat niet allemaal, en als ik
het gelezen heb gaat het door mijn 'zeef', sorry..
Voor alle seizoentjes een warme avond en een goeie nacht..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Eindelijk thuis.
Vanmorgen naar de kine.
Daarna met buurvrouw van een beetje verder op verkenning naar het nieuwe ziekenhuis.
Dat is daar groooooooooooooottttttttttttt!!!!!!!!!
We hebben gevonden waar we zullen moeten zijn.
Ben even dag gaan zeggen aan De Mantel.
Hoofd wist nog dat grootvake daar gelegen had.
Zelfs nog op welke kamer.
Bloembak vooraan is leeg.
Effe rap geflikt voor ik binnen ging daarnet.
Morgen opruimen wat ik op de grond heb gegooid.
Nu zal het lang kaal blijven...
Of ik moest er een kerstboom in zetten met lichtjes.
Pakt veel teveel licht weg.
Niet meer koken vandaag, want gegeten in de Lunch Garden aan het ziekenhuis.
Prettige avond iedereen!
Vanmorgen naar de kine.
Daarna met buurvrouw van een beetje verder op verkenning naar het nieuwe ziekenhuis.
Dat is daar groooooooooooooottttttttttttt!!!!!!!!!
We hebben gevonden waar we zullen moeten zijn.
Ben even dag gaan zeggen aan De Mantel.
Hoofd wist nog dat grootvake daar gelegen had.
Zelfs nog op welke kamer.
Bloembak vooraan is leeg.
Effe rap geflikt voor ik binnen ging daarnet.
Morgen opruimen wat ik op de grond heb gegooid.
Nu zal het lang kaal blijven...
Of ik moest er een kerstboom in zetten met lichtjes.
Pakt veel teveel licht weg.
Niet meer koken vandaag, want gegeten in de Lunch Garden aan het ziekenhuis.
Prettige avond iedereen!
-
@ Oma C: geen probleem hoor, ik heb dat ook. ik lees, begin dan te schrijven en vergeet...
@ Anjelier: hartelijke dank voor het mooie kaartje vandaag in de bus! eindresultaat van gezonden kaartjes: 13! - eind resultaat virtuele wensen 28 op FB, 3 sms.
ben vandaag niet veel thuis geweest. op boodschap en dan gaan eten, nog boodschappen: kruidvat, boekwinkel ( 3 stuks + 1 originele bestelling- geen datum gegeven) action: van alles en nog wat maar geen besteklades.
Online snuffelzakjes besteld en rekening juist op de euro juist. Ook kerstbestelling gedaan op lidl ( vers- vis) ventje weet nog niet wat hij gaat willen ipv hapjes. diepvriesbestelling gedaan maar nog geen antwoord gehad, zal wel op 15/12 om ? uur zien.
verder twee gebroken kerstballen van buiten en juist de lichtjes van buiten aan het raam aangezet. ( tot licht v/d straat aangaat.) morgen kaartjes schrijven en posten enz, enz. straks was in droogkast en strijkmand voor A. klaarzetten.
Fijne avond allen!
@ Anjelier: hartelijke dank voor het mooie kaartje vandaag in de bus! eindresultaat van gezonden kaartjes: 13! - eind resultaat virtuele wensen 28 op FB, 3 sms.
ben vandaag niet veel thuis geweest. op boodschap en dan gaan eten, nog boodschappen: kruidvat, boekwinkel ( 3 stuks + 1 originele bestelling- geen datum gegeven) action: van alles en nog wat maar geen besteklades.
Online snuffelzakjes besteld en rekening juist op de euro juist. Ook kerstbestelling gedaan op lidl ( vers- vis) ventje weet nog niet wat hij gaat willen ipv hapjes. diepvriesbestelling gedaan maar nog geen antwoord gehad, zal wel op 15/12 om ? uur zien.
verder twee gebroken kerstballen van buiten en juist de lichtjes van buiten aan het raam aangezet. ( tot licht v/d straat aangaat.) morgen kaartjes schrijven en posten enz, enz. straks was in droogkast en strijkmand voor A. klaarzetten.
Fijne avond allen!
Cats Rule!
-

Goedenavond Seizoentjes,
Ik ga er ook uit. Boven alles gedaan gekregen, enkel het dekbed moet nog in de hoes, maar dat doen we vanavond met zijn tweeën. Gaat dan veel vlotter.
Ben even met Matice gaan wandelen, maar hij is nog vlug moe en meestal moet ik hem het laatste eindje dragen. Nu heeft hij net nog wat brokjes gegeten en is uitgeteld, het ideale moment voor mij om mij te gaan verzorgen voor de nacht. Wat ik ook dadelijk ga doen.
Ga wel een pijnstiller moeten innemen.
En dan ga ik samen met Matice wat lezen of TV kijken, ik weet het nog niet goed.
Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor veel later vandaag een zachte nachtrust.
Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie het nodig heeft.
-
Vergat ik nog te zeggen dat je kerstboom heel mooi is Clive!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive:ik bestel ook hondenvoeding via internet .Het komt altijd 1 dag later aan omdat het uit Nederland komt.Mocht je in Nederland wonen, heb je het de volgende dag.
Je hebt een prachtige kerstboom staan, ik ga de mijne volgende week zetten.
MM: die ontdooide kreeft zou ik niet meer eten(is toch al enkele dagen ontdooid).Vis bederft sneller dan vlees.
Het kaartje pas vandaag gekregen, is nochtans op tijd verzonden.Volgende keer nog vroeger op de post
.
Vandaag heeft dakwerker geweest en oorzaak is gekend: een kapotte dakpan.Volgens dakwerker een fabricagefout, ze komen dat nog tegen.Gelukkig hadden we nog 1(jawel 1) op overschot.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive:ik bestel ook hondenvoeding via internet .Het komt altijd 1 dag later aan omdat het uit Nederland komt.Mocht je in Nederland wonen, heb je het de volgende dag.
Je hebt een prachtige kerstboom staan, ik ga de mijne volgende week zetten.
MM: die ontdooide kreeft zou ik niet meer eten(is toch al enkele dagen ontdooid).Vis bederft sneller dan vlees.
Het kaartje pas vandaag gekregen, is nochtans op tijd verzonden.Volgende keer nog vroeger op de post
Vandaag heeft dakwerker geweest en oorzaak is gekend: een kapotte dakpan.Volgens dakwerker een fabricagefout, ze komen dat nog tegen.Gelukkig hadden we nog 1(jawel 1) op overschot.
Dames, tot morgen allemaal.