Goede morgen seizoentjes,
planning vandaag weer gewijzigd. gisteren nog kerstkaartjes zitten maken, want toen ik in mijn agenda keek, had ik er geen genoeg! twee speciaaltjes moeten maken voor de collagaatjes van ventje.
Bank is quasi in orde: fout ligt bij bank zelf. ze hebben talloze kleine bankjes opgeslorpt en nu, ja: de eeuwenoude smoes: het is een computerfout! als ze het met hun IT brein er niet goed insteken zal het er ook niet goed uitkomen! Zeg dat ik het gezegd heb! Ons moeder belde gisterenavond of ik al naar vriendin 1 had gebeld om haar te bedanken, maar help, ik heb sinds de fabrieksreset, een deel nummers verloren, dus ook die en die van haar buurvrouw, waar moeder de maandag op de kinderen past. ze dan gekregen. En vriendin gebeld. de doos chocolaatjes is bijna op

haar kerststukje staat op de schoorsteenmantel. Moet eigenlijk een grote grijze lange kaars vinden voor erin. buurvrouw, die zondag verjaarde, had een zelfgemaakt kaartje gekregen, kwam aan de telefoon en zei dat ik talent had. want ze vond het mooi en creatief.

moet vandaag nog een speciaal kaartje maken, maar ik ga hier niet zetten voor wie of voor welke gelegenheid, je weet nooit. en nog 3 januarikaartjes voorbereiden.
dan omkleden, nieuwe trui zoeken, want de rest chinees van gisteren is op mijn trui beland.

zal moeten een kwielebabbe aandoen als ik eet. want ik moet tegen 11 uur klaarstaan want ze komen me halen.
Morgen A. die mag strijken (zit witte was in- hemden!) de lakens doen en dan weet ik veel? de ramen? ze doet meestal toch wat ze wil. nu zit ik te twijfelen. ik heb nog die kreeft die ik vrijdag uitgehaald had, maar ze zit nog in de verpakking en is dus ontdooid. of die nog goed zal zijn en ik er van kan eten zonder ziek te worden of dat ik ze even moet "nuken" voor alle zekerheid ( bacteriën) of wegsmijten.
taken van vandaag: na 8 naar de glascontainer, kaartjes kan ik vooraf schrijven, om mijn leesvoer en mijn tafel feestklaar maken. salontafel opruimen enz...
ook een overschrijving doen voor Gimly's kerst aan "hippe snuffelzakjes". we zijn eruit voor het kerstmaal:geen hutsepot maar eendeborstfilet. kerstavond hapjes a volontè. nieuwjaar: parelhoenfilets op vel met dennenaardappeltjes. nieuwjaarsavond: nog geen idee. wss weer hapjes of kaasschoteltje. ben daar nog niet uit. moet eerst eens kijken hoeveel plaats er nog rest in de diepvries.
Clive: ik zie het al voor me 's avonds: Matice in zijn bench met zijn pootjes rond zijn sintknuffel... ( smelt)
HVT: ik hoor ook graag greoriaans gezang. ik heb dat leren kennen toen een groep daar een cd maakte van teksten gemengd met greoriaans gezang. ( kan wel niet meer op de naam van de groep komen: AL)
Sprak vanmorgen engels tegen de kat: zo van : yes, my liege, my lord, your majesty enz: staart in de lucht en miauwen! zal wel zijn van het vele engels van de series die hij hoort op tv. Gisteren seizoen 1 van castle begonnen. in januari seizoen 2 bestellen.
de boerderij heeft nieuwe update gemaakt, nu veel andere produkten en dingen die je kan maken! probleem: of je schuur is vol, of zoals ik: te weinig veld(en) okè: kopje koffie staat klaar, nu aventgeschenk gaan zoeken op de boerderij van gregg.
Fijne dag!