Jobs - Jobs - Jobs
-
55 Monique
Zie naar Btw de grootste bron van inkomsten ....
Sinds 1971 van kracht ....
Lees zonet dat in Nederland van 6% naar 9% met ingang 01/01/2019 ....
En welke producten zijn 6% ....voeding onder meer
Hoewel de eerste en de tweede kamer nog moeten instemmen ....
En toch waren ze verplicht alles in werking te stellen met ingang 01/01/2019 (Bedrijven)
En wie zegt dat andere landen daar niet in meegaan .....
https://www.bouwendnederland.nl/nieuws/ ... et-u-weten
Sinds 1971 van kracht ....
Lees zonet dat in Nederland van 6% naar 9% met ingang 01/01/2019 ....
En welke producten zijn 6% ....voeding onder meer
Hoewel de eerste en de tweede kamer nog moeten instemmen ....
En toch waren ze verplicht alles in werking te stellen met ingang 01/01/2019 (Bedrijven)
En wie zegt dat andere landen daar niet in meegaan .....
https://www.bouwendnederland.nl/nieuws/ ... et-u-weten
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 26 jan 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
55 Monique
Mevrouw, wegkijken helpt niet.
Indien U iets wilt oplossen moet U eerst de problemen benoemen.dejules Ten eerste ben ik Monique , mevrouw ken ik niet .die zit warme oorden lekker te zonnebaden of skipiste's

Iets willen oplossen , prima , hoe ga je aanpakken verklaar , heb hier zonet artikels weer neergezet ....
Als zij bepalen moeten we ons daar naar schikken , ook al zijn we niet akkoord met de beslissing die ze nemen ....
En eerlijk gezegd zie geen snelle verbetering .... (Ga van kwaad naar erger ) En Maand mei zie ik niet graag komen , eerlijk gezegd , maar heb er eerlijk geen goed oog in , hoop dat ik er naast zit , t'is te hopen , ga niet vooruit lopen .
Indien U iets wilt oplossen moet U eerst de problemen benoemen.dejules Ten eerste ben ik Monique , mevrouw ken ik niet .die zit warme oorden lekker te zonnebaden of skipiste's
Iets willen oplossen , prima , hoe ga je aanpakken verklaar , heb hier zonet artikels weer neergezet ....
Als zij bepalen moeten we ons daar naar schikken , ook al zijn we niet akkoord met de beslissing die ze nemen ....
En eerlijk gezegd zie geen snelle verbetering .... (Ga van kwaad naar erger ) En Maand mei zie ik niet graag komen , eerlijk gezegd , maar heb er eerlijk geen goed oog in , hoop dat ik er naast zit , t'is te hopen , ga niet vooruit lopen .
-
dejules
1/ Er bestaat geen enkel land met een vrije markteconomie waar de lonen NIET stijgen indien er zich een krapte op de arbeidsmarkt voordoet want dat is een economische wetmatigheid nl een tekort van een product drijft de prijs op. Dit betekent dat die "krapte" artificieel is. Indien bedrijven dit aanwenden kunnen zij de classificatie "knelpuntberoep" ontvangen waardoor zij binnen- en buiten de Eu kunnen rekruteren. U begrijpt wat daar de reden van is.Ice schreef: onbestaande tekorten op de arbeidsmarkt om de vakbonden te dwarsbomen in hun eis tot degelijke lonen die de levensduurte kunnen dekken en welvaart/koopkracht betekenen.
2/ Kan een land dat bijna geen werklozen heeft industrie aantrekken? Kunt U daarmee in Davos investeerders mee overtuigen? (zie punt 1/)
3/ Jaarlijks komen er meer mensen in de pensioenleeftijd (de babyboomers) dan dat er mensen instromen. Die nieuwe instromers werken aan veel slechtere voorwaarden nl precair dwz tijdelijk, slecht betaald, uiterst flexibel en deeltijds. Voorwaar de juiste ingrediënten om de koopkracht te verhogen. Niet dus.
-
dejules
De regering Michel hanteert sedert 2015 alle mensen die minstens 75% FT werken als zijnde full-time tewerkgesteld. Dit gaat over meer dan een half miljoen mensen die valselijk de classificatie "full-time" krijgen. Wie rekent zich hier rijk?Wil. schreef:Rekenen is je sterkste kant niet? Full-time equivalenten: zoek de betekenis eens op.
ps In datzelfde jaren werden de inkomsten van hoeren en drugdealers opgenomen in het Belgisch BBP.
Laatst gewijzigd door dejules op 26 jan 2019, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
55 Monique
Rekenen niet mijn sterkste kant ....
Niet van toepassing op jou Wil .
Ik weet voor mijn eigen wat ik heb afgedragen en belastingen heb betaald ....
En ben ook niet verplicht van hier neer te pennen , wat ik heb afgedragen -belastingen ...
Je kan er zover in gaan dat je wilt ....maar heeft geen zin als je de koe niet bij de oren vat en stappen onderneemt .
Wij kunnen hier iedere dag van alles neerpennen , maar tot slot hebben wij niks te zeggen , zij beslissen voor ons ...En daar moeten wij met doen ... Zie naar die man Gele hesjes , zijn eigen vrouw heeft alles zien gebeuren .Heeft opgebracht ....Neen integendeel ...En die man zal ook niet vertrokken zijn met de gedachten , dat zoiets zou gebeuren , en die man kwam ook op dat zo niet verder kan .... En dan spreken we nog niet over verdriet van collega's en familie en kinderen , maar transporteur wagen in beslag , eer vrij wordt geven de zorgen die er bijkomen , chauffeur die is opgepakt , bedrijf moet ook zijn verantwoordelijkheid opnemen ... Die man heeft daar ook niet om gevraagd , wie zal de kosten dragen enz enz ....(Dat is staking ) Denk dat je zoiets best kan missen , zeker in deze moeilijke tijden ....
En neen ben nooit gaan stempelen .
Maar wil niet zeggen als de mensen hun job verliezen , dat ze daar kunnen op terugvallen , tot dat ze ander job hebben gevonden .... En ik ben daar zeker niet jaloers op ....
En ga dan ook eens opzoeken JOBS , die onderbetaald worden ( diploma''s ) en zeker bij de vrouwen , die voor veel minder moeten gaan werken en die ook maar moeten aanvaarden ...T'is te nemen of te laten ....Dag van vandaag ...En dat mank loopt , kun je niet ontkennen , merk je iedere dag op .
Bekijk de taxichauffeurs als zo verder gaat , kunnen daar ook weer ontslagen vallen ,zeker bij grote taxibedrijven
https://www.hln.be/video/ben-weyts-en-g ... erd~p65123
Wie beslist weer de regering Ben Weyts
Je zou raar opkijken onkostenplaatje in zo bedrijf , maar daar houden ze geen rekening mee .....
Zoiets zou dag en nacht moeten rijden om uit de kosten te geraken , maar dan gaan ze weer graaien (Inkomsten)
Dat is verlies post als die aan kant staan voor zo bedrijf .
En neen maak ander zijn rekening niet ....En ben zeker niet jaloers op iemand ...Heb niet liever dat iedereen goed heeft ....
Geeft den boffer een brood, de klager heeft geen nood
Ik weet voor mijn eigen wat ik heb afgedragen en belastingen heb betaald ....
En ben ook niet verplicht van hier neer te pennen , wat ik heb afgedragen -belastingen ...
Je kan er zover in gaan dat je wilt ....maar heeft geen zin als je de koe niet bij de oren vat en stappen onderneemt .
Wij kunnen hier iedere dag van alles neerpennen , maar tot slot hebben wij niks te zeggen , zij beslissen voor ons ...En daar moeten wij met doen ... Zie naar die man Gele hesjes , zijn eigen vrouw heeft alles zien gebeuren .Heeft opgebracht ....Neen integendeel ...En die man zal ook niet vertrokken zijn met de gedachten , dat zoiets zou gebeuren , en die man kwam ook op dat zo niet verder kan .... En dan spreken we nog niet over verdriet van collega's en familie en kinderen , maar transporteur wagen in beslag , eer vrij wordt geven de zorgen die er bijkomen , chauffeur die is opgepakt , bedrijf moet ook zijn verantwoordelijkheid opnemen ... Die man heeft daar ook niet om gevraagd , wie zal de kosten dragen enz enz ....(Dat is staking ) Denk dat je zoiets best kan missen , zeker in deze moeilijke tijden ....
En neen ben nooit gaan stempelen .
Maar wil niet zeggen als de mensen hun job verliezen , dat ze daar kunnen op terugvallen , tot dat ze ander job hebben gevonden .... En ik ben daar zeker niet jaloers op ....
En ga dan ook eens opzoeken JOBS , die onderbetaald worden ( diploma''s ) en zeker bij de vrouwen , die voor veel minder moeten gaan werken en die ook maar moeten aanvaarden ...T'is te nemen of te laten ....Dag van vandaag ...En dat mank loopt , kun je niet ontkennen , merk je iedere dag op .
Bekijk de taxichauffeurs als zo verder gaat , kunnen daar ook weer ontslagen vallen ,zeker bij grote taxibedrijven
https://www.hln.be/video/ben-weyts-en-g ... erd~p65123
Wie beslist weer de regering Ben Weyts
Je zou raar opkijken onkostenplaatje in zo bedrijf , maar daar houden ze geen rekening mee .....
Zoiets zou dag en nacht moeten rijden om uit de kosten te geraken , maar dan gaan ze weer graaien (Inkomsten)
Dat is verlies post als die aan kant staan voor zo bedrijf .
En neen maak ander zijn rekening niet ....En ben zeker niet jaloers op iemand ...Heb niet liever dat iedereen goed heeft ....
Geeft den boffer een brood, de klager heeft geen nood
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 26 jan 2019, 19:18, 6 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dezelfde regels gelden in de ganse EU, rakker. Waar blijf je dan met opmerkingen?dejules schreef:De regering Michel hanteert sedert 2015 alle mensen die minstens 75% FT werken als zijnde full-time tewerkgesteld. Dit gaat over meer dan een half miljoen mensen die valselijk de classificatie "full-time" krijgen. Wie rekent zich hier rijk?Wil. schreef:Rekenen is je sterkste kant niet? Full-time equivalenten: zoek de betekenis eens op.
ps In datzelfde jaren werden de inkomsten van hoeren en drugdealers opgenomen in het Belgisch BBP.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Blijf bij je pakjes, schoenmaker.dejules schreef: 1/ Er bestaat geen enkel land met een vrije markteconomie waar de lonen NIET stijgen indien er zich een krapte op de arbeidsmarkt voordoet want dat is een economische wetmatigheid nl een tekort van een product drijft de prijs op. Dit betekent dat die "krapte" artificieel is. Indien bedrijven dit aanwenden kunnen zij de classificatie "knelpuntberoep" ontvangen waardoor zij binnen- en buiten de Eu kunnen rekruteren. U begrijpt wat daar de reden van is.
De regering heeft een loonstop ingevoerd. Al van gehoord?
De investeringen zijn in geen jaren zo hoog geweest. QED.2/ Kan een land dat bijna geen werklozen heeft industrie aantrekken? Kunt U daarmee in Davos investeerders mee overtuigen? (zie punt 1/)
Bewijs? Nul. Ja: je dikke duim. Die doet al jáááren dienst.3/ Jaarlijks komen er meer mensen in de pensioenleeftijd (de babyboomers) dan dat er mensen instromen. Die nieuwe instromers werken aan veel slechtere voorwaarden nl precair dwz tijdelijk, slecht betaald, uiterst flexibel en deeltijds. Voorwaar de juiste ingrediënten om de koopkracht te verhogen. Niet dus.

dejules
De werkzaamheidsgraad (‘employment rate’) wordt door Eurostat gedefinieerd als de verhouding tussen het aantal tewerkgestelde personen en de totale bevolking binnen dezelfde leeftijdsgroep. Een tewerkgestelde persoon is iemand die minstens 1 uur per week werkte voor een loon of een andere vergoeding tijdens de ‘referentieweek’.Wil. schreef:Jan Denys is arbeidsexpert bij uitzendbureau Randstad, maar die jongens weten natuurlijk niks van de échte wereld:
WAUW!! Bijna 75% !
Zo'n parameter zegt niets over de financieel economische toestand van een land.
Een land als Duitsland kan 250.000 mensen in de automobielsector tewerkstellen in full-time regime.
Vlaanderen kan zeggen dat ze 250.000 mensen tewerkstellen in de dienstenchequesector in deeltijds regime.
Beide landen kunnen dezelfde werkzaamheidsgraad hebben.
Aan de lezer om te bepalen welke land performant is en welk land een vogel voor de kat is.
Vlaanderen kan morgen een werkzaamheidsgraad hebben van 100% gewoon door zijn werklozen een ander statuut te geven bijvoorbeeld het ambtenarenstatuut. Zij mogen ook vanuit thuis werken en hun opdracht is om elke dag het aantal witte merels in hun tuin te tellen en die cijfers door te geven aan het Nationaal instituut voor de statistiek. Hun uitkering blijft behouden en we noemen het gewoon "loon".
-
Larie, julleke.
1. De werkzaamheidsgraad wordt al jaren op dezelfde manier berekend. Wanneer er dan een evolutie merkbaar is van minder dan 70 tot nu bijna 75%, dan wijst dat erop dat méér mensen ook aan de slag gaan.
2. De werkzaamheidsgraad wordt in alle Europese landen waar Eurostat die meting verricht, op dezelfde wijze berekend, waardoor onderlinge vergelijking mogelijk is.
3. Er bestaat ook zoiets als full-time equivalents: als je alle gedeeltelijke jobs samenpakt en ze herleidt naar voltijdse jobs, hoeveel zijn er dat dan? Wel, best man, vooral bij deze laatste meting stijgt Vlaanderen machtig ver boven bv. Nederland uit, en dat is toch een land waar men alles op orde heeft. Toch?
En ja, wat weet zo'n man als Denys nu van de arbeidsmarkt, hé? Vanuit een hangmat ziet men die toestand veel objectiever, vermoed ik?
Het probleem is "belgië", niet Vlaanderen, daar is het budget in evenwicht, daar is de overheidsschuld-ratio kleiner dan in elke ontwikkeld Europees land (bewijs me eens het tegendeel, slimmerd). Daar nemen de buitenlandse investeringen in sneltreintempo toe.
En ik durf zelfs zeggen dat de laatste Zweedse regering daar voor iets tussen zit. Jij mag natuurlijk roeptoeteren dat dat niet zo is, maar de zon schijnt wel degelijk elke dag, julio.
1. De werkzaamheidsgraad wordt al jaren op dezelfde manier berekend. Wanneer er dan een evolutie merkbaar is van minder dan 70 tot nu bijna 75%, dan wijst dat erop dat méér mensen ook aan de slag gaan.
2. De werkzaamheidsgraad wordt in alle Europese landen waar Eurostat die meting verricht, op dezelfde wijze berekend, waardoor onderlinge vergelijking mogelijk is.
3. Er bestaat ook zoiets als full-time equivalents: als je alle gedeeltelijke jobs samenpakt en ze herleidt naar voltijdse jobs, hoeveel zijn er dat dan? Wel, best man, vooral bij deze laatste meting stijgt Vlaanderen machtig ver boven bv. Nederland uit, en dat is toch een land waar men alles op orde heeft. Toch?
En ja, wat weet zo'n man als Denys nu van de arbeidsmarkt, hé? Vanuit een hangmat ziet men die toestand veel objectiever, vermoed ik?
Het probleem is "belgië", niet Vlaanderen, daar is het budget in evenwicht, daar is de overheidsschuld-ratio kleiner dan in elke ontwikkeld Europees land (bewijs me eens het tegendeel, slimmerd). Daar nemen de buitenlandse investeringen in sneltreintempo toe.
En ik durf zelfs zeggen dat de laatste Zweedse regering daar voor iets tussen zit. Jij mag natuurlijk roeptoeteren dat dat niet zo is, maar de zon schijnt wel degelijk elke dag, julio.

dejules
De werkzaamheidsgraad (‘employment rate’) wordt door Eurostat gedefinieerd als de verhouding tussen het aantal tewerkgestelde personen en de totale bevolking binnen dezelfde leeftijdsgroep. Een tewerkgestelde persoon is iemand die minstens 1 uur per week werkte voor een loon of een andere vergoeding tijdens de ‘referentieweek’.Wil. schreef:Larie, julleke.
Zo'n parameter zegt niets over de financieel economische toestand van een land.
Een land als Duitsland kan 250.000 mensen in de automobielsector tewerkstellen in full-time regime.
Vlaanderen kan zeggen dat ze 250.000 mensen tewerkstellen in de dienstenchequesector in deeltijds regime.
Beide landen kunnen dezelfde werkzaamheidsgraad hebben.
Aan de lezer om te bepalen welke land performant is en welk land een vogel voor de kat is.
Vlaanderen kan morgen een werkzaamheidsgraad hebben van 100% gewoon door zijn werklozen een ander statuut te geven bijvoorbeeld het ambtenarenstatuut. Zij mogen ook vanuit thuis werken en hun opdracht is om elke dag het aantal witte merels in hun tuin te tellen en die cijfers door te geven aan het Nationaal instituut voor de statistiek. Hun uitkering blijft behouden en we noemen het gewoon "loon".
-
55 Monique
Zij mogen ook vanuit thuis werken en hun opdracht is om elke dag het aantal witte merels in hun tuin te tellen
Zeer laag beste Dejules .
Zeer laag beste Dejules .
-
dejules
Voor poetsers met dienstencheques en ambtenaren.Wil. schreef: Vlaanderen is een topregio binnen Europa.
Wij zijn de snelst deïndustrialiserende regio vd wereld.
Wij kunnen de elektriciteit NIET garanderen en staan van 's morgens tot 's avonds in de file.
Indien wij een topregio zijn, waarom verlaten industriële bedrijven Vlaanderen in nooit geziene aantallen?