Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

28 jan 2019, 00:35

Wil. schreef:Getweet door Steunpunt werk in oktober '18:

Afbeelding
"Neen, de zon schijnt NIET, zeg ik u!!!"

Er komen steeds meer mensen in de leeftijdscategorie 50+. In veel overheidsdiensten komt de helft van ALLE medewerkers binnen de 10 jaar in de pensioenleeftijd (dat zijn de verborgen werklozen uit de jaren 70-80). In het bedrijfsleven is dat 33%. Onze maatschappij is in snel tempo aan het vergrijzen.
Bedrijven krijgen ook grote rsz-verminderingen indien ze 50+ers in dienst nemen.

Kans op werk van werkloze 50-plussers stijgend maar nog steeds zeer laag

https://www.steunpuntwerk.be/node/3660

Dit is een natuurlijk fenomeen nl mensen worden nu eenmaal ouder en die groep wordt steeds groter.
ps : 3% meer op niks is nog steeds niks.
U weet, met cijfers kunt U olifanten laten vliegen.
Trouwens, U bent ondanks een levenslange benoeming 15 jaar voor uw pensioenleeftijd in vervroegd pensioen gaan leeglopen, VRIJWILLIG. Wat weet U van werkzoeken als 50+? U komt altijd af met "van horen zeggen", "ik heb gelezen", ...
Indien men 20 jaar geleden het ambtenarenstatuut had afgeschaft dan sprak jij heel anders.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 09:30, 4 keer totaal gewijzigd.
dejules

28 jan 2019, 00:41

"Ik merk dat ik in mijn vriendenkring nog als enige aan het werk ben,
en dat is jammer.
We moeten allemaal langer werken, niemand kan daaraan ontsnappen.
Maar
we krijgen van werkgevers vaak niet de kans om tot het einde van onze loopbaan een job uit te oefenen
waar we voldoening uit halen. Vijftigplussers worden vaak op een zijspoor gezet, waar ze zelf niet blij mee zijn."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/27 ... ijftigers/
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

28 jan 2019, 09:10

In 'Fifty fifty' zet Annemie Peeters oudere werknemers centraal. Ze getuigen over hun moeilijke positie op de arbeidsmarkt. In onderstaande video getuigen verschillende vijftigplussers over de moeilijkheden die op professioneel vlak bij die leeftijd horen.“Ik zal geen negen jaar radio meer maken”, vertelt Leen Demaré. “Ik doe dat nochtans al heel mijn leven, maar ik mag het binnenkort misschien niet meer doen.Ik zal iets anders moeten verzinnen. In theorie zijn bedrijfsleiders allemaal voor mensen met ervaring op de werkvloer, maar het zijn ook de eersten om zestigplussers buiten te werken.”

https://radio1.be/bedrijfsleiders-zijn- ... n03UoyZUVM
dejules

28 jan 2019, 09:24

Wat met de arbeidsdeal? De asociale degressiviteit van uitkeringen  nog verder en sneller omlaag trekken? Goed zot! 55plussers die nog steeds heel moeilijk een nieuwe job vinden, krijgen heden na 1 jr werkloos, MAX BRUTO €1160(alleenst) en €860 (samenw)
dejules

28 jan 2019, 09:58

Afbeelding
Tot eind 2014 konden 50+ers in het conventioneel brugpensioen stappen zonder beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt. Die moesten zich zelf niet inschrijven bij de VDAB! Werkloze 50+ers werden zelfs niet meer geactiveerd door de VDAB en waren vrijgesteld. 
Een werkloze 50+er die 1 dag interimwerk mocht doen aan 9 €/uur hoort ook bij die "werkenden"
U kunt gewoon geen tabellen interpreteren.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 jan 2019, 10:02

dejules schreef:

Afbeelding

Er komen steeds meer mensen in de leeftijdscategorie 50+. In veel overheidsdiensten komt de helft van ALLE medewerkers binnen de 10 jaar in de pensioenleeftijd (dat zijn de verborgen werklozen uit de jaren 70-80). In het bedrijfsleven is dat 33%. Onze maatschappij is in snel tempo aan het vergrijzen.
Bedrijven krijgen ook grote rsz-verminderingen indien ze 50+ers in dienst nemen.

Kans op werk van werkloze 50-plussers stijgend maar nog steeds zeer laag

https://www.steunpuntwerk.be/node/3660

Dit is een natuurlijk fenomeen nl mensen worden nu eenmaal ouder en die groep wordt steeds groter.
ps : 3% meer op niks is nog steeds niks.
U weet, met cijfers kunt U olifanten laten vliegen.
Trouwens, U bent ondanks een levenslange benoeming 15 jaar voor uw pensioenleeftijd in vervroegd pensioen gaan leeglopen, VRIJWILLIG. Wat weet U van werkzoeken als 50+? U komt altijd af met "van horen zeggen", "ik heb gelezen", ...
Indien men 20 jaar geleden het ambtenarenstatuut had afgeschaft dan sprak jij heel anders.
Wanneer de argumentendoos leeg is, rest je niks anders dan te proberen op de man te schieten, toch?

Van alle starters in een nieuwe job, is 1 op 11 een 50+ er. Dat zijn er dus héél veel. Neem de groep 40-50 of de groep 20-30 en zie hoeveel mensen dat zijn. Het móeten er wel meer zijn, maar de evolutie is duidelijk: door de maatregelen van de Zweedse regering loopt het aantal niet-werkenden die kúnnen werken snel terug.

Dat blijkt natuurlijk ook uit de werkzaamheidsgraad in Vlaanderen: 75% julio!!   Alles past in elkaar en jouw argumenten vallen allemaal in het water.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

28 jan 2019, 10:05

dejules schreef:"Ik merk dat ik in mijn vriendenkring nog als enige aan het werk ben,
en dat is jammer.
Maar
we krijgen van werkgevers vaak niet de kans om tot het einde van onze loopbaan een job uit te oefenen
waar we voldoening uit halen. Vijftigplussers worden vaak op een zijspoor gezet, waar ze zelf niet blij mee zijn."

Drogredenering: het doortrekken van 1 of 2 gevallen naar de algemeenheid. Het is een fout waar nogal wat mensen zonder basiskennis van de statistiek intrappen.
Wie kent geen rokende grootvader van 94 die nog altijd geen kanker heeft gekregen?  :roll:

Wil.

28 jan 2019, 10:09

dejules schreef:
Wil. schreef:"Neen, de zon schijnt NIET, zeg ik u!!!"
Tot eind 2014 konden 50+ers in het conventioneel brugpensioen stappen zonder beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt. Die moesten zich zelf niet inschrijven bij de VDAB! Werkloze 50+ers werden zelfs niet meer geactiveerd door de VDAB en waren vrijgesteld. 
Een werkloze 50+er die 1 dag interimwerk mocht doen aan 9 €/uur hoort ook bij die "werkenden"
U kunt gewoon geen tabellen interpreteren.
Sta je weer voor de spiegel te declameren, julleke?  Je begrijpt blijkbaar nog altijd de woorden 'voltijds equivalent' nog niet.
dejules

28 jan 2019, 10:12

Wil. schreef:
dejules schreef:

Afbeelding

Van alle starters in een nieuwe job, is 1 op 11 een 50+ er. Dat zijn er dus héél veel.
1/ de groep 50+ers neemt in aantal enorm toe
2/ indien U de subsidies, rsz-verminderingen, … voor 50+ers afschaft en aan een andere doelgroep geeft dan krijg je gewoon een verschuiving. Zonder massieve subsidies en kortingen zijn werkloze 50+ers bijna volledig
kansloos.
3/ indien U als werkloze 50+er 1 dag gewerkt hebt zit je ook bij de "werkenden". 
4/ er wordt geen gewag gemaakt van het soort jobs : zijn dat jobs bij Coca Cola in Hasselt of bij het Provinciebestuur in Hasselt of PWA of andere gesubsidieerde jobs. In onze gemeente mogen elk jaar tientallen werklozen 50+ers een half jaar "werken" in oa containerparken, ... Die krijgen dan 100 € extra boven hun dopgeld.
Met cijfers kunt U olifanten laten vliegen maar U kunt geen cijfers interpreteren.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.

socrates

28 jan 2019, 10:13

Hoe kunnen de netto lonen stijgen terwijl de bruto dezelfde blijven ? Door minder voorheffing toe te passen die dan later toch zal moeten worden opgehoest. Een van mijn bronnen is een erkend econoom, voormalig politicus, die zichzelf een onvoorwaardelijke kapitalist noemt. Hij ziet een van de oorzaken van bv; de gele hesjesbeweging, als een gevolg van de groeiende ongelijkheid bij de verdeling van de groei. Ik ga ervan uit dat die man er geen belang bij heeft de feiten te relativeren. In welke mate weerspiegelt de index de echte levensduurte ?  Waarom worden de allerhoogste inkomens niet hoger belast zoals in andere Westerse landen soms tot 90% aan de gemeenschap wordt terg gegeven ? 
Laatst gewijzigd door socrates op 28 jan 2019, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
dejules

28 jan 2019, 10:17

socrates schreef:Hoe kunnen de netto lonen stijgen terwijl de bruto dezelfde blijven ? Door minder voorheffing toe te passen die dan later toch zal moeten worden opgehoest. Een van mijn bronnen is een erkend econoom voormalig politicus die zichzelf een onvoorwaardelijke kapitalist noemt. Hij ziet een van de oorzaken van bv; de gele hesjes beweging als een gevolg van de groeiende ongelijkheid in de verdeling van de groei. Ik ga ervan uit dat die man er geen belang bij heeft de feiten te relativeren. In welke mate weerspiegelt de index de echte levensduurte ? 
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-W ... p-vrijdag/
dejules

28 jan 2019, 10:20

Wil. schreef:
dejules schreef:"Ik merk dat ik in mijn vriendenkring nog als enige aan het werk ben,
en dat is jammer.
Maar

Drogredenering: het doortrekken van 1 of 2 gevallen naar de algemeenheid. Het is een fout waar nogal wat mensen zonder basiskennis van de statistiek intrappen.
Wie kent geen rokende grootvader van 94 die nog altijd geen kanker heeft gekregen?  :roll:
1 of 2 gevallen?
Op de sociale media zijn 10.000den getuigenissen te vinden.
dejules

28 jan 2019, 10:28

Wil. schreef: Drogredenering: het doortrekken van 1 of 2 gevallen naar de algemeenheid.
In België krijgt 1 op 2 actieven zijn loon rechtstreeks uit de schatkist.
Deze groep heeft een grote mate van werkzekerheid.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/bijn ... 4fIm89vl68

Het gaat over 2.7 miljoen mensen waar werkloosheid nauwelijks bestaat.
De andere groep, en daar hebben wij het hier over, bedraagt ook 2.7 miljoen mensen en niet 1 of 2 en daar vallen de klappen.
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij. Wat weet U over werkloos worden?
Wat weet U over werk zoeken als 50+?

Wil.

28 jan 2019, 11:03

Je reactie is waardeloos: je blijft weg van de kern van de zaak: van alle nieuwe beginners in een nieuwe job is 1/11 een 50+ er.

Van mij weet jij niks, maar jij ligt nog altijd in de SWT-hangmat, toch?