Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 jan 2019, 17:10

dejules schreef:
Wil. schreef: Er wordt niet gezegd dat de 9% starters ook 9% is van de totale groep 50+ ers! Je conclusie dat 91% geen werk vindt, is dan ook op zijn best dwaas te noemen. Verder 'denkend' in jouw logica, zou dan uit de groep 50-54 jaar zelfs 96,4% geen werk vinden ….
U leest selectief. “Oudere werklozen bevinden zich ook en wel massaal in de ziekteuitkeringen. 405.000 mensen zijn momenteel onafgebroken langer dan 1 jaar ziek en de grootste groep zijn ouderen. Daarbij zitten nog 10.000den mensen in de "pipe-line". Die hebben gehoord dat ze ontslagen worden maar werken nog, zitten in hun opzeg of in outplacement en dat kan jaren duren!
Met cijfers kunt U olifanten laten vliegen.
Nog meer van die zotte praat. Je kunt niet analytisch denken, pakjesman! Waar ik werkte mocht jij enkel binnenkomen om de pakjes af te geven.
Het onderwerp was dat 1/11 van de nieuw aangeworven mensen uit de groep 50+ komt. Ziekteverlof komt hier niks bij doen. Leer 'proper' te denken (ik weet dat ik veel vraag - wat er niet in zit, kan er niet uitkomen).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

28 jan 2019, 17:16

dejules schreef:Bedrijven werven geen 55 ers aan, ze ontslaan ze en wel op zeer grote schaal.
De realiteit is wat ze is.
Hier zie, jongen: het groene deel is wat de privésector heeft toegevoegd in het 1e kwartaal van elk van de voorbije 4 jaar. 
Maar neen, de zon schijnt NIET!!!  :evil: bwèèèè !!

Oh, ja, ter info: de afkorting VTE staat voor Voltijdse Equivalenten - 

Afbeelding
dejules

28 jan 2019, 17:46

Wil. schreef:
dejules schreef:Bedrijven werven geen 55 ers aan, ze ontslaan ze en wel op zeer grote schaal.
De realiteit is wat ze is.
Hier zie, jongen: het groene deel is wat de privésector heeft toegevoegd in het 1e kwartaal van elk van de voorbije 4 jaar. 
Maar neen, de zon schijnt NIET!!!  :evil: bwèèèè !!

Oh, ja, ter info: de afkorting VTE staat voor Voltijdse Equivalenten - 

Afbeelding
Tal van zwaar gesubsidieerde sectoren zoals de thuisverpleging, poetsen- en strijken met dienstencheques, … worden nu beschouwd als zijnde "tewerkstelling in de private sector".
Indien U meer dan 75%FT werkt wordt dat door de regering beschouwd als FT.
Ook volgende entiteiten worden bij de privésector gerekend :

* de privaatrechtelijke naamloze vennootschappen waarvan het kapitaal meestal in handen is van de overheid
* de vzw's die opgericht zijn door de (vaak lokale) overheid
* de privévennootschappen en -instellingen die een gedeeltelijke opdracht van openbare dienstverlening vervullen: in België is dat bijvoorbeeld het geval voor de vakbonden en de ziekenfondsen die respectievelijk belast zijn met de uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen en de wettelijke terugbetalingen van kosten voor geneeskundige verzorging en ziekte-uitkeringen;
*de kerkfabrieken die volgens het concordaat van 1870 openbare instellingen zijn;
*uitzendkrachten die werken in de ambtenarij.
Met cijfers(manipulatie) kunt U olifanten laten vliegen.
dejules

28 jan 2019, 18:00

Wil. schreef:Waar ik werkte mocht jij enkel binnenkomen om de pakjes af te geven.
Ik heb nooit pakjes geleverd.
U was de conciërge, Hilaire Baconfoy?
Droeg U ook zo'n stoffen jas?

En vanaf 50 jaar hebt U de collega's vaarwel gezegd?
U was psychisch "op"?

Flashback

28 jan 2019, 20:33

Om 15h22 voorspeld en om 17h16 was het grafiekje er ... als je een heel leven lang tekeningen mag maken duurt het inderdaad niet lang om wat 'bewijzen' in mekaar te frutselen.
En Monique, je moet niet blozen als je hier 'Wil.' tegen 'dejules' tekeer ziet gaan en omgekeerd. De ene zoekt zijn gelijk in cijfertjes op papier terwijl de andere feiten aanhaalt uit de praktijk. De ene is een dagdromer die constant in slaap gewiegd is/wordt door zijn politieke voorkeur, de andere is een realist.
55 Monique

28 jan 2019, 21:10

Flasback 

Je had me door :lol: 

Wil.

28 jan 2019, 23:21

Flashback schreef:Om 15h22 voorspeld en om 17h16 was het grafiekje er ... als je een heel leven lang tekeningen mag maken duurt het inderdaad niet lang om wat 'bewijzen' in mekaar te frutselen.
En Monique, je moet niet blozen als je hier 'Wil.' tegen 'dejules' tekeer ziet gaan en omgekeerd. De ene zoekt zijn gelijk in cijfertjes op papier terwijl de andere feiten aanhaalt uit de praktijk. De ene is een dagdromer die constant in slaap gewiegd is/wordt door zijn politieke voorkeur, de andere is een realist.
Aha, nr.2 die beweert dat de zon NIET schijnt. Gefeliciteerd! :roll:
55 Monique

28 jan 2019, 23:36

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201901 ... 3727102648

Bye bye jobs, jobs, jobs. Slechtste januari sinds sluiting Opel Antwerpen in 2010

Wie zegt dat de zon schijnt ..... :evil:

Start goed voor jaar 2019 ....  

Proximus bijkomend 1.500 banen zal kosten bij onderaannemers waar het telecombedrijf een beroep op doet,
zoals Mifratel (Moeskroen en Gent), Ikanbi (Luik), IPG (Hasselt, Antwerpen en Brussel),
B-connected (Brussel) en Call Excell (Hasselt).
Proximus heeft die bedrijven gevraagd om over te schakelen op “meer kostenefficiënte werkmodellen via nearshoring en offshoring”,
in mensentaal: met goedkopere krachten in het buitenland.
“Pure sociale dumping. En dat bij een bedrijf waar de overheid met 53 procent de grootste aandeelhouder is”, klinkt het bij de bonden in koor.

socrates

29 jan 2019, 10:11

Tijdens de Golden Sixties was België voor buitenlandse, vooral Amerikaanse investeerders, een veelbelovend land. Ze vonden hier immers rijkelijke staatssteun, een grote werklustige bevolking van kort geschoolden en een ideale ligging in Europa. Niet het lokale artisanaat maar reuzen zoals General Motors, Ford, Philips kwamen met graagte de voormalige steenkool- en staal werkers tot werkmieren herscholen. Toen die mieren mettertijd meer ambitie toonden, werden ze te duur en daarom geleidelijk aan vervangen door een toenemend aantal robots. Toen ook dat onvoldoende rendabel bleek begon de delocalisatie.  Vandaag zijn werkmieren in alle domeinen, ook die van de pennenlikkers, aan vervanging toe, werkmieren zijn overbodig geworden. Daardoor zal arbeid steeds meer door kapitaal worden vervangen, dat is gewoon consequent in een kapitalistisch systeem. Hoog geschoolden zullen nog mogen "werken" zo lang zij up to date blijven met de revolutionair veranderende technologie. Als de politiek een mierenopstand wil vermijden, zal ze moeten zorgen voor een overlevingsloon voor al wie uit de "winstboot" is gevallen. Immers zonder koopkracht is er geen verkoop. Sterke spieren en "algemene ontwikkeling" zijn immers geen troeven meer in de huidige economische wedloop.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
55 Monique

29 jan 2019, 10:28

zonder koopkracht is er geen verkoop

Dat is de grootste oorzaak ....
En die hun niet flexibel gaan opstellen , en geen opleidingen gaan volgen , zoals bij de meeste bedrijven ...
Vallen uit de boot ...

Flashback

29 jan 2019, 12:46

Wil. schreef:... Aha, nr.2 die beweert dat de zon NIET schijnt. Gefeliciteerd! :roll:
Tja jongen, ge staat er nu alleen voor om uw cijfertjes te geloven ... volg uw grote leider en doe een oppositiekuur !

Wil.

29 jan 2019, 13:28

Fb, ik moet niet geloven want ik zie feiten en ik meld ze hier. Iedereen kan daarover zijn gedacht vormen.
dejules

29 jan 2019, 14:19

Wil. schreef:Fb, ik moet niet geloven want ik zie feiten en ik meld ze hier. Iedereen kan daarover zijn gedacht vormen.
Hoeveel herstructureringen heeft U in uw statutair hol meegemaakt?
Sluitingen?
Delokalisaties?
Faillissementen?
Kwam U in contact met doorgedreven automatisatie, globalisatie, robotisatie, digitalisatie, …?
Stonden er Roemenen aan de deur van uw hol om uw plaats in te nemen voor minder dan de helft van uw loon?
U bent op uw 50ste gaan lopen uit uw hol met 75% van uw laatste en hoogste wedde en bent in een ivoren toren gekropen.
U weet niets van het bedrijfsleven.
Laatst gewijzigd door dejules op 29 jan 2019, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

29 jan 2019, 14:26

En hoeveel keer heeft Jules met een vlag buiten gestaan om meer loon arbeidsduurvermindering ( om op een ander bij te verdienen) tot we op internationaal vlak een slechte naam kregen voor investeringen.