In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

08 jun 2019, 15:31

redelijk goed geslapen in twee grote stukken
niet simpel rechtzittend slapen
maar ik had me goed geïnstalleerd
met al de goede zorgen van kinderen en buren kom ik het weekend wel door
oudste kwam koken gisteravond en ik heb nu soep voor een heel week.
nu ga ik opnieuw een dutje doen

Oma-C

08 jun 2019, 20:12

Afbeelding

Goede avond iedereen, en beterschap aan wie het kan gebruiken
rustigaan doen is altijd goed als je niet lekker in je vel zit...
en dat kan gebeuren...

Helena goed dat er hulp is komen opdagen
en goede buren zijn goud waard...
Nu heb je soep voor de hele week... :lol: en dat smaakt altijd
ik heb er ook altijd in de vriezer zitten allerlei soorten ik heb keuze
navenant de goesting van de dag :) sterkte en beterschap...

clive arm vogeltje, dat gebeurt hier ook wel dat ze tegen het raam vliegen
ze zien dat niet dat er glas is, en denken dat ze door kunnen vliegen...
en een jonge vogel zeker :roll: hopelijk blijft het leven...

M-M ja met al die zondagen verwar ik wel eens....niet erg hé...
zolang jij het maar weet... :lol:

zwanenmeer, een fijn weekend ook voor jou...
veel onweer gehad daar.? en hopelijk geen waterschade :roll:

Alle seizoentjes een fijn weekend.. tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

09 jun 2019, 07:59

Goede morgen seizoentjes,

omdat het gisteren weder was om terug in je bed te kruipen heb ik dat na m'n broodje gedaan.
rechterschouder waar ik al eerder last van had is terug met wat last. spuitbus gebruiken en vanavond flexiummen.( wat een werkwoord :roll: )
Geeft niet hoor Oma C: met die feestdagen en al durf ik ook al eens missen. daarom heb ik mijn agenda naast me liggen en als ik iets invoer geeft google me een seintje.
Gimly kwam vannacht miauwen in de slaapkamer. had geen zin om op te staan, dus blijven liggen. hij heeft eten gehad.
straks mag ventje om de lamsboutsneden die we besteld hebben. het regent voorlopig niet, er is zelfs zon en hier hebben we communicantjes. ofwel is buurman zijn lattestoor op electriek kapot of ze zoeken de goede stand met de zon die uitzit. Gimly is met zijn oude krabpaal aan het spelen. dat is lang geleden zeg!
vandaag eten we hier kip aan het spit en mag ventje die erop steken en nadien alles mooi afwassen.
morgen de lamsboutsneden en vandaag daarvoor de lookmarinade maken.
gisteren was ik naar horatio aan het kijken toen de u-tube op tv aanging. ja, wel, ventje gebruikte zijn nieuwe gsm. of hij dinsdag om mijn toestel gaat weet ik niet want hij zei; het werkt nog allemaal bij jouw, hè? maakt mij niet uit. ik vind wel wat om me bezig te houden. wat ik dan wel vervelend vind is dat als ik naar iets zit te kijken die u tube of de heavy metal naast me horen me wel stoort. heb hem al een set oordopjes gegeven want als ik naar iets luister via de pc, doe ik dat wel. en als je dat dan zegt is hij "gestoord" ik wil niets horen over the battle of something something of apengebrul over de koning van egypte die had iets dat wipte.
Clive: toen wij hier die meeuw op de koer hadden, zo'n groot stout vogeltje zo dichtbij... Gimly was weg. Vinny zou zo'n kleintje wel gepakt hebben en ons Mies bracht er eens eentje naar huis. Ze was zo fier als een gieter. moest haar uitgebreid bedanken. heb met keukenhandschoenen vogeltje in een doos gestoken dat ventje dan maar naar de wheelie-bin moest doen, want mij hield Mies in de gaten.
ga straks eens zoeken waar ik een lege usb stick heb. ik heb nog twee maanden om de muziek op de bbq te verzorgen. maar beter voorbereid.
Nog een kopje koffie nemen en dan een eitje van de kippentjes van N. maken. zitten daar zo'n piepkleine eitjes in, een kwartel zijn kleiner.
vandaag verder doen met castle/lucifer of nog iets anders.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

09 jun 2019, 08:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Spring hier even vlug binnen want om 09.00H vertrekken we naar de hondenschool met Matice. Manlief moet nog op de plein gaan staan. Gisteren heeft Matice weer 3 speeltjes gescoord, 1 kapotte bal moest vervangen worden, is te gevaarlijk voor stukjes af te bijten, heeft dan nog een nylon bot gehad en een zachte knuffel.
Bij de slager 150 Gr kalfsworst en 150 Gr frikadellenkoek als beloning. Hij is een matige eter en dan heeft hij toch iets voedzaam binnen.
Het vogeltje van gisteren hebben we zien wegvliegen. Die is gered.

Muddy Maddy, dan heb je gisteren lang in bedje gelegen, het kan je maar deugd gedaan hebben.

Zo, we gaan vertrekken. Beterschap aan de zieken en een mooie dag voor iedereen. Liefs.

Oma-C

09 jun 2019, 09:26

Afbeelding

Voor alle maatjes een zalige Pinksterzondag
met een zonnige groet van hieruit :wink:

Voor alle vaders en opa's een fijne Vaderdag :)

Sterkte voor hen die het nodig hebben
en voor hen met plannen... maak er het beste van... :wink:

Muddy Maddy

10 jun 2019, 06:14

Fijne dag!
Cats Rule!

clive

10 jun 2019, 08:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, je was er vroeg bij vandaag :D .

Matice heeft gisteren echt zijn best gedaan op de hondenschool, behalve de laatste 10 minuten, toen verloor hij zijn concentratie. De les duurt een uur en dat is lang voor een pup van 8 maanden. Hij is ook doodmoe als we met hem thuiskomen na de les. Doet dan altijd een flinke dut Bij een 2 weken mag ik terug op de plein op voorwaarde dat de controle van mijn arm positief verloopt, maar dat zal wel.

Iemand iets gehoord van HVT, want ik heb haar gisteren niet gelezen ofwel heb ik erover gekeken.

We gaan namiddag naar een grote jaarmarkt in een naburig dorp. We hebben besloten Matice niet mee te nemen, want het is daar altijd oeverloos druk en daar heeft hij niets aan. We gaan vooral voor wat oorbellen voor mij, want als die sluiten met zo'n stekertje verlies ik ze geheid. En op de markt is er een kraam dat oorbellen verkoopt die volledig sluiten Manlief zei er een aantal te kopen zodat ik eens kan afwisselen. Die zijn daar echt niet duur en heb het paar dat ik daar vorig jaar heb gekocht wel nog altijd. Nu nog dat kraam vinden. Weet niet wat ik ga aantrekken vandaag. Het is zo'n raar weer. Te warm voor dikke kleding en te koud voor dunne. Zal straks wel iets vinden in de dressing .

Zo, ga plaats maken voor Oma-C en de andere Seizoentjes. Beterschap aan de zieken en lieve groetjes aan jullie allemaal.

Oma-C

10 jun 2019, 09:21

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
met een zonnetje, en bijna geen wind
heerlijk om buiten te zijn... maar nu eerst koffie :wink:
en genieten van de extra vrije dag...

clive ik heb nog altijd de oorbellen met stekertjes
van 30 jaar geleden, als die goed vast zitten achteraan dan
verlies je die toch niet.?? :roll: raar...ik heb die dag en nacht in... :?
alleen om te douchen doe ik ze uit...anders blijven ze in de handdoek zitten :oops:

M-M is zeker terug gegaan naar bed na de vroege boodschap :lol:

Niks van Helena gehoord.. hopelijk alles oké :roll:

Alle seizoentjes een fijne maandag(zondag) :wink:

Helena van Troje

10 jun 2019, 10:35

Hallo hallo hier ben ik dan.
Gisteren niet de fut om iets te vertellen.
Gisterenmorgen nog altijd veel te hoge bloeddrukwaarden.
Nog eens naar huisarts gebeld, dat mocht.
Andere tactiek uitgestippeld en die werkt blijkbaar.
Vooral gerustgesteld worden hielp al heel veel denk ik.
Vandaag komt mijn zus langs.
Het was SOS tuin en dat doet ze graag.
Ze wist nog van niets anders had ze hier waarschijnlijk al gestaan.

Ik heb nog maar alleen een douche genomen en gegeten en ik ben al buiten adem.
Als je het mij vraagt heb ik toch genoeg bloed verloren op die twee dagen.

Hopelijk blijft de zaak onder controle nu.
Nog twee dagje met die vervelende wiek in mijn neus.
Ook dat wordt een mens gewoon.
Het sijpelen is dan uiteindelijk toch gestopt sinds gisteren.

Ik ga nog wat rusten tot de zus er is.
Merci voor het medeleven.
Dat is fijn.

Ik weet ook wel dat er veel ergere dingen kunnen voorvallen, wat ik niet hoop, maar het doet toch deugd dat er iemand bezorgd om je is.

Ik vind hieraan het moeilijkste dat je er alleen voor staat.
Dan denk ik altijd aan grootvake die zegde: "Zo rap zijde nog niet dood zenne"
Hij had goed spreken, er stond wel altijd iemand paraat voor hem hé.

mariajohanna

10 jun 2019, 14:40

Goede namiddag, dames,
Oei, M-H, wat lees ik hier allemaal....
Is het enkel door die schommelende BD , die bloedneus?
Ons dochter heeft ooit, toen ze nog thuis woonde, ook een bloedneus gehad om U tegen te zeggen. Dokter kon niet de gepaste hulp bieden en we werden doorgestuurd naar ziekenhuis, naar Spoed. Daar hebben ze dat 'toegebrand'. Die dag (zondag) was het juist 'opendeurdag' in dat ziekenhuis, mannekes, wat een volk dat daar toen was.....
Enfin, ik hoop dat alles zo spoedig mogelijk terug bij 'het oude' is, ziek zijn is ongezond, maar we kunnen er niets aan doen.....

Clive, zo'n achterste van de oorbelletjes om te steken kan je vinden (kopen 😏 ) waar ze zo'n oorbelletjes verkopen. Wij hebben er zo eens een zakje, waar er 10 inzaten, gekocht. Wel de belletjes meenemen, want er zijn ook 'diktes' in, en anders klikken ze niet goed vast.

Heb alles intussen zo'n beetje 'bijgelezen' , we zijn naar zee geweest , kennismaking met onze nieuwe bovenburen , ginder, maar nu terug alles 'normaal' ! 😉
Uitpakken, bijpraten met de buurvrouw, pizza in de oven ........, En dan hier he ! Aan zee is geen internet en mijn data van de smartphone tikt vlug aan als ik dat opzet, dus zuinig zijn is (soms) de boodschap !

Dames, ga nog wat voortdoen nu, straks is het een gewone simpele boterham, het kan niet elke dag 'kermis' zijn, he 😃 !
Hou jullie zo goed mogelijk en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

11 jun 2019, 06:21

Wat was dat gisteren een grauwe dag. wij hebben alle theelichtjes laten branden en onze nephaard.
maar toch....
Lamsbout gegeten en er een lekker flesje rode wijn bij gedronken wat we ons 's avonds beklaagden. ventje had hoofdpijn, ik het zuur. seffens de grote grillplaat afwassen. gewoon om leesvoer want geen idee wat we vanavond eten, en ventje wil erom
Clive: die stekkertjes voor achter je oren zou je ook eventueel bij "wish" kunnen bestellen maar je zal lang(er) moeten wachten. je betaald bv zo'n 2 euro kosten, maar je moet geduld hebben zoals nu met mijn make-up applicators en mijn handwaaier.
HVT: alles ok?
vrijdag naar de vampier die schrikt als ze toch een blauwe plek bezorgt. ik heb al erger gehad: een hele blauwe arm toen ze voor de verdoving door de wand van de ader gegaan waren en alle verdoving in mijn lichaam liep. en ik kreeg het masker als nood, maar ze waren halverwege de ingreep, die niet al te prettig is, toen ik weer wakker werd.
ik heb weer mijn vit d capsule vergeten in te nemen gisteren. zal dat dan zeker vandaag doen en hem gereed leggen.
we zouden dit weekend een beetje beter weer hebben maar geen bbq weer. Ons moeder kloeg er ook van: heeft ze nu een deftige tuinset: geen weer om buiten te zitten.
ventje denkt dat ze op z'n verjaardag geen ossobucco gaan hebben waar we gaan eten. in bredene hadden ze een restaurantje niet ver van de liedl en AH die dit op de kaart staan had maar de Helvetia is over te nemen.
ga nog een kopje koffie nemen, straks dan opruimen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

11 jun 2019, 08:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank je wel allemaal wat die stekertjes van de oorbellen betreft, maar ben de oorbellen zelf kwijt. En dat komt omdat ik " grote " gaatjes heb, zeker aan de achterkant van mijn oren. Die gaatjes hebben ze gezet toen ik 5 jaar was en dat gebeurde toen met een kurk achter je oor en een dikke naald. Je kreeg dan een snoepje als je niet brulde, heb dat snoepje niet gehad :D . Maar kan die stekertjes niet echt vast zetten omdat ze anders verdwijnen in mijn oor. Zijn dus gisteren naar de jaarmarkt in een naburig dorp geweest en hebben dat kraam gevonden waar ik vorig jaar een paar had gekocht die ik nog steeds heb omdat die sluiten met een kliksysteem. Heb er gisteren meerdere gekocht met dan zo'n sluitsysteem en kreeg van de vriendelijke marktkramer meteen een korting van 10%. Vond ik echt lief van hem, want tenslotte moet hij geen korting geven. Manlief heeft er ook mee zitten uitzoeken, die valt vooral op creooltjes. Waren blij dat we Matice niet bij hadden, want het was daar erg druk en er was enorm veel lawaai. En vooral van lawaai, zeker als dat plots is, schrikt hij. Zijn daar ook niet lang gebleven, want ook ik hou niet van die drukte.

Vandaag op de bel letten want ze komen het eten van Matice brengen en ze komen namiddag de TV van de slaapkamer terugbrengen en ophangen. Die viel gelukkig nog onder garantie. Hebben we terug TV daar.

Benieuwd hoe het met HVT is.

Zo, ik wens iedereen een zo'n aangenaam mogelijke dinsdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

11 jun 2019, 09:54

Afbeelding

Een zonnige groet van hieruit...
gisteren was het ook zo en in de namiddag kregen we regen
Ja... pakken zoals het komt hé :roll:

clive ik was pas 2 toen ze ook met kurk en naald zo'n gaatjes
in mijn oren hebben gemaakt, een oom deed dat
bij al de kindjes van de familie... en hij verzorgde nadien
de ringetjes die ingestoken waren, we hebben zoals
ons mama vertelde nooit last gehad van die gaatjes...
Toen was dat nog zo'n primitieve manier hé, nu doet een juwelier dat.. :?
Ik kan alleen niet tegen nep-juweeltjes of zilver daar ben ik allergisch aan
alleen wit of geel goud...

M-M het is pas juni, de zomer komt wel(hoop ik)
om buiten te eten en te BBQ-en een fijne dag vandaag

Voor alle maatjes ook nog een fijne dag en tot later

Helena van Troje

11 jun 2019, 11:05

Goede voormiddag al.
Ik kom even uitrusten van de douche en het ontbijt.
Dacht ineens verder de was te sorteren, maar na mand één kom ik toch maar eventjes nar hier.
Ik blijf een beetje duizelig of het moest van de straffe antibiotica zijn.

Ons dochter heeft pas later gaatjes laten schieten.
Ze had als kind de ene oorontsteking na de andere.
Dat was op zich al miserie genoeg om daar dan nog gaatjes bij te maken.
Bij kleindochter heeft de juwelier dat gedaan met een soort ponstangetje.
Wel nu weet ik niet of jongste kleindochter al gaatjes heeft.
Zelf wou ik dat niet laten doen.
Ik zou zeker die snoep niet gekregen hebben.

Zus was net op tijd klaar voor de eerste hoosbui met het gazon en de randjes.
Ze geraakte alleen niet meer binnen en heeft dan maar de grasmachine proper gemaakt in het tuinhuis.
Daar zat ze ook droog.
Ik wist niet dat de garagepoort nog open stond...
De kokosmat is nog altijd drijfnat.

Ng één dagje met die wiek in mijn neus.
Morgen mag ze er uit.
Duimen omhoog dat het zaakje niet weer aan het bloeden gaat.

Voorlopig schijnt het zonnetje hier.
Tot later.

Oma-C

11 jun 2019, 19:35

Een goeie avond iedereen en hopelijk een fijne dag gehad
Hier kregen we in de loop van de namiddag een regenbui
maar nadien was het weer min of meer zonnig...

Helena, hopelijk is het bloeden gestopt als morgen de wiek
eruit gaat, niet teveel inspanningen doen en niet teveel gebukt staan..
Beterschap gewenst want het is bangelijk...
Ook sterkte aan de andere seizoentjes die last hebben...
Slaap lekker straks en tot morgen.... :wink: