Tropische hitte?!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

23 jun 2019, 12:41

Oei, oppassen, het wordt tropisch heet, we moeten ons vooral goed beschermen tegen de zon want we krijgen huidkanker, genoeg drinken want we drogen uit, zuinig zijn met waterverbruik, zéker geen druppel water verspillen, verkoeling zoeken, airco kopen en installeren om te kunnen slapen, vooral 'kwetsbare' kinderen en oudjes moeten oppassen of we gaan eraan dood...

Ik vermoed pure volksverlakkerij om iedereen angst aan te jagen, paniek te zaaien met hun gekleurde népcodes en met de vinger naar de opwarming van het klimaat te kunnen wijzen en hoe doen ze dat?

Nergens wordt duidelijk hóe er gemeten wordt, dat wordt uiteraard doodgezwegen.
Altijd al werd de temperatuur aangehouden door in de schaduw te meten.
Nu wordt opzettelijk in volle zon gemeten en uiteraard scheelt dat een pak graden en worden het zo tropische temperaturen tot wel 45° en meer ook hé??
Tiens, dat was toch altijd al zo? :roll:
Zelfs door berichtgeving over het weer worden we bedonderd. :x

maior domus

23 jun 2019, 13:00

De opwarming van de aarde is één grote hoax.
In het leven geroepen door extreem-linksgroenen en rasechte communisten om de Westerse samenleving op de knieën te dwingen.
Ondank is 's werelds loon

flupke2

23 jun 2019, 14:06

ice schreef : "Nergens wordt duidelijk hóe er gemeten wordt, dat wordt uiteraard doodgezwegen.
Altijd al werd de temperatuur aangehouden door in de schaduw te meten.
Nu wordt opzettelijk in volle zon gemeten en uiteraard scheelt dat een pak graden en worden het zo tropische temperaturen tot wel 45° en meer ook hé?? "

De officiële metingen gebeuren nog altijd op dezelfde manier als vroeger : in thermometerhut die op gras staat, thermometer 1,5 meter boven de grond.
Enige verschil met vroeger : de apparatuur is moderner waardoor er niet telkens iemand naar de thermometer moet gaan kijken, aflezen, opschrijven en doorsturen : gaat nu allemaal automatisch.

walteropdemaan

23 jun 2019, 14:18

In mijn tijd werd dat gewoon ‘zomer’ genoemd. Binnenkort moet je eerst naar je personal coach of therapeut om een weekje zon te overleven.
MaLoReg

23 jun 2019, 14:26

Vanochtend 11uur Griekse tijd in de zon gemeten op mijn terras: 47°.
DAT noem ik heet. Hier bij ons in Vlaanderen gaan alle sirenes loeien als ze
29 of 30° meten. Pfffffff.
(en 't goeie is: hier is géne migrant te bespeuren hahahaha.)

popov1

23 jun 2019, 16:43

walteropdemaan schreef:
23 jun 2019, 14:18
In mijn tijd werd dat gewoon ‘zomer’ genoemd. Binnenkort moet je eerst naar je personal coach of therapeut om een weekje zon te overleven.
vraag het eens aan frank de boosere

Wil.

24 jun 2019, 13:51

Vandaag was het een nieuwsitem op het 1-uur journaal: " Werknemers kregen ijsjes wegens de hitte!!!"

Ze hebben bij de vrt hun prioriteiten wel op goed op een rijtje :evil:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas

24 jun 2019, 16:18

Toen ik nog op de lagere school zat (dat is wel eventjes geleden) stond op zulke warme
dagen "Mijnheer Bestuurder" met een emmer fris water en een beker op de speelplaats.
De kinderen mochten aanschuiven om te drinken.
Detail: er was maar één beker in gebruik.

E.T.

24 jun 2019, 16:24

Eén zinken tas en gewoon "put"water …

Wil; wat is er mis met ijsjes?

Wil.

24 jun 2019, 16:42

Niks. Er is iets mis met de mensen die het nieuws in elkaar flansen.

Ik geef hen nog een tip: hoeveel mensen nemen een waterflesje mee in de auto en vooral: wat gaat er door hen heen wanneer ze de eerste teug koel water tot zich nemen? Daar zou Terzake vandaag zeker moeten mee beginnen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

fregat

24 jun 2019, 16:43

Hier kan het ook om uw beker te vullen ! ( Geraardsbergen )
Afbeelding

:P
Doe wel en zie niet om !
Fazal

24 jun 2019, 17:17

Een paar goeie tips die eigenlijk iedereen weet, en noch geld noch moeite kost:

- niet te warm eten, en niet te warm drinken, zoals koffie of thee bvb;
- voetjes in fris water, eventueel terwijl je naar de televisie kijkt en intijds verversen;
- af en toe polsen onder de kraan, met koud water, hoeft er zelfs niet bijgezegd;
- zeker genoeg fris water drinken, maar ook weer niet 'te' veel voor het slapen gaan;
- natte handdoek in de nek en op tijd verversen, wordt anders te snel warm;
- keukenhanddoek in de vrieskast, en op hoofdkussen leggen, enkele minuten voor het slapen gaan.
En als het dan weer te warm wordt, even opstaan en eventueel een paar van die trucjes herhalen, want je kan zowiezo toch niet verder slapen. :wink:

E.T.

24 jun 2019, 17:22

en dan om 7 uur in 't Nieuws nog eens volledig hetzelfde item, woord voor woord … :roll: :roll: :roll:

boeffer

26 jun 2019, 23:55

Van Fransmannen geleerd, neem een fles water mee in de auto. Ik heb 2 uur in file gestaan zonder drinken, nu weet ik dat.
En dan heb je wilskracht, In Kreta zag ik een postbode bij die 40° bedelen, nog een paar uur en dan was zijn werk gedaan. Op de terrasjes zaten Grieken(toeristen?) gelaten te drinken, die waren niet van plan moed te te tonen ,de ene water een andere dan weer ouzo met ijs of bier.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk