TRUMP wordt een goede president
-
dejules
Als iemand u dus vertelt dat het werkloosheidscijfer in de VS ongeveer 4% bedraagt, moet u gewoon even lachen.
Je kunt het nauwelijks geloven, maar op dit moment overstijgt het aantal Amerikanen dat iedere maand geld van de regering of andere sociale uitkeringen krijgt, het aantal werknemers met een volledige baan in de privé-economie met meer dan 60 miljoen mensen.
Op dit moment bevindt zich één op de vijf gezinnen in heel Amerika in de situatie dat geen enkel gezinslid een baan heeft. Dat is inclusief vaders, moeders en kinderen. Hieronder een klein stukje van een artikel van Ali Meyer van 28 april, die de nieuwe arbeidsmarktcijfers uitlegt:
“Het Bureau voor de Statistiek (BLS) definieert een gezin als een groep van twee of meer mensen die samenleven en door geboorte, adoptie of huwelijk familie van elkaar zijn. In 2013 waren er in de VS 80.445.000 gezinnen en in 16.127.000 gezinnen – of 20% – had niemand werk.”
Deze aantallen herinneren, om eerlijk te zijn, aan de Grote Depressie eind jaren-20. Maar in het verloop van de tijd werd het begrip “werkloosheid” zo vaak opnieuw gedefinieerd, dat het niet meer dezelfde betekenis als vroeger heeft. De regering vertelt ons dat het officiële werkloosheidscijfer bij ongeveer 4% ligt, maar dit cijfer is praktisch zonder betekenis.
Een meting die ik als veel zinvoller beschouw, betreft de relatie tussen werk en bevolking, het aantal mensen dat een baan zoekt, die niet alleen werknemers met verplichte banen via de sociale verzekering, maar ook zelfstandigen en mensen met een mini-job omvat. In de VS ligt deze waarde al meer dan 4 jaar achter elkaar onder de 59%.
Dat betekent omgekeerd, dat meer dan 41% van alle Amerikanen in de werkbare leeftijd geen baan heeft.
Wanneer mensen niet in staat zijn hun eigen levensonderhoud te verdienen, moet de regering inspringen om hun overleven te garanderen. En de afgelopen jaren kon men herkennen dat de afhankelijkheid van geld van de regering een unieke omvang heeft bereikt.
En in werkelijkheid maken sociale uitgaven 69% van de totale rijksbegroting uit. Nadere details kunt u in mijn eerder verschenen Engelstalige artikel “18 statistieken, die bewijzen dat de afhankelijkheid van de regering epidemische vormen heeft aangenomen” lezen.
Maar nog erger is het feit, dat er dagelijks steeds meer gezinnen uit de middenklasse vallen. Zoals CNN onlangs berichtte, leeft naar schatting een derde deel van alle Amerikaanse huishoudingen “van de hand in de mond”, wat niets anders betekent dan dat zij constant aan de rand van de financiële ineenstorting moeten leven:
“Ongeveer een derde deel van alle Amerikaanse huishoudingen leeft van de spreekwoordelijke ´hand in de mond´, d.w.z. dat zij hun hele inkomen moeten uitgeven aan direct levensonderhoud.
De schrijver van het onderzoek was echter verbaasd dat 66% van deze gezinnen tot de middenklasse behoort en over een middelbaar inkomen van 41.000 dollar beschikt. Ze beschikken weliswaar niet over liquide middelen zoals spaarrekeningen of aandelen in investeringsfondsen, maar ze bezitten eigen huizen en een pensioenverzekering met een gemiddelde nettowaarde van 41.000 dollar.
´We hadden er niet op gerekend dat ze zich zogezegd van betaaldag naar betaaldag moesten slepen´, zei Greg Kaplan, medeauteur van de studie en assistent-professor voor economische wetenschappen aan de universiteit Princeton.”
De Amerikaanse droom wordt steeds meer de Amerikaanse nachtmerrie.
In mijn kinderjaren en jeugd woonde ik in een typische middenklassenwijk. Iedereen had een mooi huis en enkele auto´s en kon zich ´s zomers een vakantie veroorloven. Ik kan me niet herinneren dat iemand levensmiddelenbonnen gebruikte of naar een gaarkeuken moest. Ik kan me niet eens herinneren dat iemand ouders had van wie er eentje werkloos was. Als iemand ontslagen werd, vond hij in de regel heel eenvoudig een nieuwe baan.
Nu echter komt de middenklasse steeds meer van alle kanten onder druk te staan en in een nieuw rapport staat dat 49 miljoen Amerikanen dit jaar moeten vechten om hun gezinnen en zichzelf voldoende te kunnen voorzien van levensmiddelen.
Het is onmogelijk deze ontwikkelingen niet te zien. Amerika bevindt zich middenin een lang aanhoudende economische neergang, maar de mainstream media en de meeste politici zijn blijkbaar van mening dat de huidige situatie beter is dan ooit tevoren. Ze proberen ons er van te overtuigen dat men alles bij het oude moet laten en gewoon zo moet doorgaan als tot nu toe.
Maar in één op de vijf gezinnen in de VS heeft niemand een baan. Uiterlijk op dit punt aangekomen moeten we toch eigenlijk toegeven dat onze politiek gewoon niet functioneert. Willen we wachten tot 30% van alle gezinnen zonder werk zit? Of 40%? Of zelfs 50%?
Als we zo doorgaan als tot nu toe, zal de algemene situatie steeds slechter worden. Nog eens miljoenen arbeidsplaatsen zullen naar het buitenland worden verplaatst, miljoenen andere arbeidsplaatsen zullen door nieuwe technologieën vervangen worden en ingrijpende bepalingen van de regering zullen nog eens miljoenen arbeidsplaatsen vernietigen. De middenklasse zal nog kleiner worden, de afhankelijkheid van geld van de regering zal dienovereenkomstig toenemen.
De meeste mensen willen werk, ook zwaar werk, eten op tafel en genoeg geld om hun hypotheek te betalen en zich een gepaste levensstandaard voor zichzelf en hun gezin kunnen veroorloven. Maar het aantal mensen dat dit zal lukken, wordt steeds minder.
Het wordt tijd dat Amerika eindelijk wakker wordt. De Amerikaanse middenklasse staat op het punt ten onder te gaan.
Bron:
http://info.kopp-verlag.de
Auteur: Michael Snyder
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Cijfers van 2013, hé? Kijk in de grafiek waar je toen zat wat betreft werkloosheid.dejules schreef: ↑06 jul 2019, 23:38
“Het Bureau voor de Statistiek (BLS) definieert een gezin als een groep van twee of meer mensen die samenleven en door geboorte, adoptie of huwelijk familie van elkaar zijn. In 2013 waren er in de VS 80.445.000 gezinnen en in 16.127.000 gezinnen – of 20% – had niemand werk.”
(...)
E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)
Hier dan de info die je vandaag zélf had kunnen aflezen op de webstek van het BLS:
Bron: https://www.bls.gov/news.release/famee.nr0.htm

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
De werkloosheidsdefinitie werd sedert 1962 in Amerika 27 keer herdefinieerd.Wil. schreef: ↑07 jul 2019, 08:26Cijfers van 2013, hé? Kijk in de grafiek waar je toen zat wat betreft werkloosheid.dejules schreef: ↑06 jul 2019, 23:38
(...)
E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)
Hier dan de info die je vandaag zélf had kunnen aflezen op de webstek van het BLS:
Bron: https://www.bls.gov/news.release/famee.nr0.htm
![]()
Door mensen uit de statistieken te weren verandert er niets aan hun werkloosheid, toch?
Met statistieken kan je olifanten laten vliegen.
En met peptalk van de President kan je in 1750 luchthavens en vliegtuigen toveren.
-
dejules
Ik heb niets verzonnen.
Dit zijn mijn bronnen :
Bron:
E.J. Bron
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Gefundenes Fressen.dejules schreef: ↑07 jul 2019, 15:28Ik heb niets verzonnen.
Dit zijn mijn bronnen :
Bron:
E.J. Bron
-
Trump heeft het tegenwoordig geregeld aan de stok met 'de bende van 4': vier vrouwen uit de democratische partij die zich geregeld anti-Amerikaans uitlaten en waarvan er een paar echt anti-semitisch zijn. Deze vrouwen - men noemt ze 'the squad ' in de VS - zijn lekker links en pro open grenzen, pro Palestijnen en anti blanken die zich republikeins noemen (de white supremacists).
De politieke cartoonisten hebben er een kluif aan. AOC bv. werd als volgt afgebeeld:

De applicatie Faceapp produceert een beeld van jou zoals je er over 50 jaar zult uitzien. Maar met die app is nog iets verrassends aan de hand
De politieke cartoonisten hebben er een kluif aan. AOC bv. werd als volgt afgebeeld:

De applicatie Faceapp produceert een beeld van jou zoals je er over 50 jaar zult uitzien. Maar met die app is nog iets verrassends aan de hand

Na een terreuraanslag door een moslim in Canada in 2017, is de politie vooral waakzaam om de door terreur geviseerde burgers - westerse Canadezen - onder controle te houden.
Het is de 'backlash' die het gevaarlijkst is, niet zozeer de terrorist en de ideologie die de haat tegenover niet-moslims in de basisteksten heeft staan.
bron
Het is de 'backlash' die het gevaarlijkst is, niet zozeer de terrorist en de ideologie die de haat tegenover niet-moslims in de basisteksten heeft staan.
bron

maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
TRUMP laat opnieuw onderzoeken of de V.S. Groenland kunnen overkopen van de Denen.
Ge moogt er nu van zeggen wat ge wilt, maar ik denk dat vriend en vijand zullen moeten erkennen dat Trump een frisse wind heeft doen waaien in de internationale politiek.
Hij is geen president die genoegzaam achteroverleunt op zijn troon.
Het is een man die vanalles in beweging zet:
Actieve toenaderingspogingen met Noord-Korea, zullen er waarschijnlijk toe leiden dat een hereniging van Noord en Zuid dichterbij komt.
Eindelijk de volkomen terechte verplaatsing van de ambassade naar Jerusalem.
En nu de denkpiste over Groenland.
EN, vraagje aan de tegenstanders: heeft hij nu al ergens een oorlog in gang gezet??
Het zou gewis anders gelopen zijn met die crimineel van een Hillary Clinton.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/do ... ~ae9439b5/
Ge moogt er nu van zeggen wat ge wilt, maar ik denk dat vriend en vijand zullen moeten erkennen dat Trump een frisse wind heeft doen waaien in de internationale politiek.
Hij is geen president die genoegzaam achteroverleunt op zijn troon.
Het is een man die vanalles in beweging zet:
Actieve toenaderingspogingen met Noord-Korea, zullen er waarschijnlijk toe leiden dat een hereniging van Noord en Zuid dichterbij komt.
Eindelijk de volkomen terechte verplaatsing van de ambassade naar Jerusalem.
En nu de denkpiste over Groenland.
EN, vraagje aan de tegenstanders: heeft hij nu al ergens een oorlog in gang gezet??
Het zou gewis anders gelopen zijn met die crimineel van een Hillary Clinton.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/do ... ~ae9439b5/
Ondank is 's werelds loon
-
dejules
Noord-Korea vuurt twee raketten af en zegt ‘nooit meer’ met Zuid-Korea te pratenmaior domus schreef: ↑16 aug 2019, 09:46
https://www.demorgen.be/nieuws/noord-ko ... ~bb48b84c/