Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Voor elke 100 nieuwe gepensioneerden zijn er slechts 80 schoolverlaters.
U doet uitschijnen alsof wij overspoeld worden met nieuwe bedrijven op zoek naar personeel.
Wij hebben al vele jaren de laagste economische groeicijfers van alle ontwikkelde landen (Oeso).
De meeste vacatures betreffen ambtenarij en andere gesubsidieerde jobs oa in de zorg en de poets en strijk met dienstencheques alsook studentenjobs, flex-contracten, gratis stages, ...
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Kijk Jules, ik sta in de realiteit, niet in de google-realiteit.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 18:16Voor elke 100 nieuwe gepensioneerden zijn er slechts 80 schoolverlaters.
U doet uitschijnen alsof wij overspoeld worden met nieuwe bedrijven op zoek naar personeel.
Wij hebben al vele jaren de laagste economische groeicijfers van alle ontwikkelde landen (Oeso).
De meeste vacatures betreffen ambtenarij en andere gesubsidieerde jobs oa in de zorg en de poets en strijk met dienstencheques alsook studentenjobs, flex-contracten, gratis stages, ...
Overal waar ik mensen ontmoet uit de privé-sector, maar ook in de openbare sector wordt er geklaagd over personeelstekorten en de 'war on talent'.
Dat is nu eenmaal de realiteit.
En google nu maar gerust verder het internet plat naar argumenten die in uw kraam passen.
En ja, er zijn veel gepensioneerden die erbij komen.
Straks zullen het nog de ambtenaren zijn die voor de babyboom hebben gezorgd...
-
dejules
Voor elke 100 nieuwe gepensioneerden zijn er slechts 80 schoolverlaters.
Hoe minder werklozen, hoe hoger de lonen.
Daarom wil men alle inactieven op arbeidsleeftijd activeren alsook arbeidsmigratie versoepelen.
-
Om de sociale zekerheid betaalbaar te houden, moet men inderdaad inactieven activeren.
Een politieke keuze waar ik totaal niet achter sta.
Volgens mij moet de overheid zich daar niet mee bezighouden, laat mensen die inactief zijn gerust ( maar dan ook letterlijk, dus ook geen maandelijkse cheque)
Enkel zieken, echte werkzoekenden en gepensioneerden zouden volgens mij van de sociale zekerheid mogen genieten.
Laatst gewijzigd door Lars op 22 aug 2019, 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Klopt niet, inactieven activeren heeft tot doel de groep werkzoekenden te vergroten omdat anders de lonen stijgen. Bedrijven zullen tegen elkaar opbieden en zelfs hun activiteiten hier stopzetten.
De sociale zekerheid wordt niet eens voor 60% gefinancierd door bijdragen uit arbeid maar steeds meer door algemene middelen. Als we 10 jaar verder zijn zal dat niet eens 40% bedragen want arbeid wordt steeds minder zwaar of zelfs niet meer belast!
Politici gebruiken modellen uit de jaren 70 en 80 die vandaag niet meer bruikbaar zijn.
Arbeid in de private sector met significante bijdragen aan de sociale zekerheid worden met de dag schaarser.
Meer mensen aan de slag gaat onze sociale zekerheid niet redden. Eerder versneld doen imploderen aangezien de meeste arbeid gesubsidieerd is.
-
Toch geloof ik dat jij als ex-SWT'er eerder deel uitmaakt van het probleem dan van de oplossing.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 19:00Klopt niet, inactieven activeren heeft tot doel de groep werkzoekenden te vergroten omdat anders de lonen stijgen. Bedrijven zullen tegen elkaar opbieden en zelfs hun activiteiten hier stopzetten.
De sociale zekerheid wordt niet eens voor 60% gefinancierd door bijdragen uit arbeid maar steeds meer door algemene middelen. Als we 10 jaar verder zijn zal dat niet eens 40% bedragen want arbeid wordt steeds minder zwaar of zelfs niet meer belast!
Politici gebruiken modellen uit de jaren 70 en 80 die vandaag niet meer bruikbaar zijn.
Arbeid in de private sector met significante bijdragen aan de sociale zekerheid worden met de dag schaarser.
Meer mensen aan de slag gaat onze sociale zekerheid niet redden. Eerder versneld doen imploderen aangezien de meeste arbeid gesubsidieerd is.
Laatst gewijzigd door Lars op 22 aug 2019, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verhuis anders naar Somalië, daar zijn geen ambtenaren.
-
Ik?
Ik heb het hier perfect naar mijn zin.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Basiskennis ontbreekt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wist jij bovendien in welk soort mensen de Vlaming het meeste vertrouwen heeft?
Inderdaad, ambtenaren...
Uw analyse wordt door een verwaarloosbaar aantal mensen (één man?) gedeeld...
Arme Jules
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190212_04171274
Inderdaad, ambtenaren...
Uw analyse wordt door een verwaarloosbaar aantal mensen (één man?) gedeeld...
Arme Jules
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190212_04171274