Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Iemand die voor het leven benoemd is beseft niet de waarde van dat ongelofelijke voordeel.
U kent het verdriet niet van mensen die hun job, hun collega's, hun inkomen, hun trots, ... verloren.
U beseft niet wat het doet met een mens die tegen zijn gezinsleden moet zeggen dat hij zijn werk kwijt is.
Misschien kunt U bij dit topic beter zwijgen, toch?
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ik zou dat kunnen, maar ik ga dat niet doen.dejules schreef: ↑24 aug 2019, 19:49Iemand die voor het leven benoemd is beseft niet de waarde van dat ongelofelijke voordeel.
U kent het verdriet niet van mensen die hun job, hun collega's, hun inkomen, hun trots, ... verloren.
U beseft niet wat het doet met een mens die tegen zijn gezinsleden moet zeggen dat hij zijn werk kwijt is.
Misschien kunt U bij dit topic beter zwijgen, toch?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Technische jobs liggen voor het rapen: "Afstappen van idee dat je máár een technische opleiding volgt"
Meer dan ooit is er op de arbeidsmarkt nood aan mensen met een technische opleiding. In de regio Antwerpen-Waasland alleen al zijn er vandaag meer dan 23.000 vacatures, het merendeel daarvan in de industrie en de logistiek. Om al die jobs ingevuld te krijgen, is er een mentaliteitsverandering nodig, stelt werkgeversorganisatie Voka.
Bron
En maar poetsen en strijken
Meer dan ooit is er op de arbeidsmarkt nood aan mensen met een technische opleiding. In de regio Antwerpen-Waasland alleen al zijn er vandaag meer dan 23.000 vacatures, het merendeel daarvan in de industrie en de logistiek. Om al die jobs ingevuld te krijgen, is er een mentaliteitsverandering nodig, stelt werkgeversorganisatie Voka.
Bron
En maar poetsen en strijken

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
U begrijpt het niet want U kunt niet analytisch denken.
Elke maand komen er 12.000 mensen in de pensioenleeftijd die vervangen moeten worden.
Voor elke 100 nieuwe gepensioneerden zijn er slechts 80 schoolverlaters waarvan nauwelijks met technische scholing.
Dit heeft NIETS te maken met hoogconjunctuur (wij hebben al 7 jaar op rij de laagste economische groei van alle Oeso-landen, onze economische groei voor 2020 is bijgesteld onder de 1% en je hebt 3.5% groei nodig om nieuwe private jobs te creëren) maar met de babyboomgeneratie die nu massaal in pensioenleeftijd komt. De volgende 10 jaar komen er in de ambtenarij alleen al meer dan een half miljoen in de pensioenleeftijd.
Het grote probleem is dat er een tekort is aan technische profielen omdat het technisch onderwijs jarenlang achtergesteld werd en een slecht imago kreeg EN door het massale verlies van jobs in de industriële sector en een verschuiving naar diensten (meer dan 80% !! oa poetsen en strijken met dienstencheques) wilden ouders voor hun kinderen "schone" jobs met mooie uren en vooral met een levenslange jobzekerheid.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Voor de jobs die in de industrie verloren gingen heeft 90% geen diploma nodig.
Het zijn meer de technische diensten die gebrek hebben aan personeel.
Dat merk ik hier aan de firma's die ik ken voor onderhoud van liften verwarmingsinstallatie's sanitair werk
renovatie. Daarom wordt er veel gebruik gemaakt van buitenlanders
Dat merk ik hier aan de firma's die ik ken voor onderhoud van liften verwarmingsinstallatie's sanitair werk
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Dat klopt Voorn .
Is onmenselijk ze geraken aan geen personeel plus dat de werken niet tijdig worden uitgevoerd .
Ongeacht welk probleem dat er voordoet .
Ook al betalen ze voor opleiding personeel ( zelfstandigen ) , verlaten gewoon na tijdje de lessen .
Zijn vergeten Vlaamse overheid wat er op de agenda staat wat gaan ze doen als ZE geen personeel
vinden
Is onmenselijk ze geraken aan geen personeel plus dat de werken niet tijdig worden uitgevoerd .
Ongeacht welk probleem dat er voordoet .
Ook al betalen ze voor opleiding personeel ( zelfstandigen ) , verlaten gewoon na tijdje de lessen .
Zijn vergeten Vlaamse overheid wat er op de agenda staat wat gaan ze doen als ZE geen personeel
vinden
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat klopt. Sommige mensen hebben geen benul maar "weten" het allemaal wel.voorn schreef: ↑28 aug 2019, 10:30Voor de jobs die in de industrie verloren gingen heeft 90% geen diploma nodig.
Een pakje verslepen van links naar rechts is nog iets anders dan een technische gekwalificeerde job aankunnen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. schreef: ↑23 minuten geleden
Een pakje verslepen van links naar rechts is nog iets anders dan een technische gekwalificeerde job aankunnen.
Dejules.
U heeft een technisch profiel?
U heeft daar een boek over gelezen?
Waarom moet Wil boek lezen .
Als er gebrek aan personeel is wat ga je er tegen doen
( Hier zijn vier gevallen dat heeft voorgedaan in maart door onweder) en daar is totaal nog niks van gemaakt !!
En wanneer dat zal gemaakt worden
Dejules.
U heeft een technisch profiel?
U heeft daar een boek over gelezen?
Waarom moet Wil boek lezen .
Als er gebrek aan personeel is wat ga je er tegen doen
En wanneer dat zal gemaakt worden
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een trucker die gaat leveren in nl en B zei, nl heeft nieuwe infrastructuur, B is oud. En dan maar uitvluchten zoeken bij gemis aan volk.
Het werk dat verhuisd is naar laagloon en bezig is wegens geen werkvolk.....kun je naar gissen.
Het werk dat verhuisd is naar laagloon en bezig is wegens geen werkvolk.....kun je naar gissen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Voorn
Wat ik me afvraag is.....hoe is dat zo gekomen?
Toen ik jong was waren in de industrie op het veld genoeg technichi.
Lassers; branders; pipefitters; riegers,elekriciens;autotechniekers enz.
En nu is dat allemaal weg?
Tijden zijn veranderd .Leren allemaal verder en hogere studierichting .
En vroeger waren veel kinderen die hun ouders opvolgde in de zaak , dat is ook uitstervend ras geworden .
Wat ik me afvraag is.....hoe is dat zo gekomen?
Toen ik jong was waren in de industrie op het veld genoeg technichi.
Lassers; branders; pipefitters; riegers,elekriciens;autotechniekers enz.
En nu is dat allemaal weg?
Tijden zijn veranderd .Leren allemaal verder en hogere studierichting .
En vroeger waren veel kinderen die hun ouders opvolgde in de zaak , dat is ook uitstervend ras geworden .