Jobs - Jobs - Jobs
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
U bent in de petrochemie zwaar overbetaald geworden. Een bachelor in het middelbaar secundair onderwijs verdient op die leeftijd minimum rond de 2000 € Netto om 20 uren per week aanwezig te zijn op school en dit voor een periode van minder dan 9 maanden per jaar. Het werk van de leraar is daarbij spielerei ivm dat van de verpleegkundig.
Het begint stilaan tot U door te dringen dat de Jules wel eens overschot van gelijk heeft, als hij aanklaagt dat deze situatie, onhoudbaar is.
Door de massale afdankingen in de banksector, worden de verhoudingen privé-staat nog eens verder ontwricht. De verhouding werkers-netto ontvangers verandert continu. Een steeds kleiner wordende groep werkers, draait op om de netto ontvangers te betalen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een gewone verpleegkundige heeft een professionele bachelor. Enkelen vervolmaken zich en halen een master. De assistenten zijn nog geen verpleegkundigen.
Het gaat hier over een assistente van een verpleegkundige. Zo'n assistente had vroeger hooguit een A2 diploma. Vaak nog lager. Je kunt niet verwachten dat mensen met die opleidingsgraad, die onder toezicht van anderen in een hoogtechnologische omgeving werken, ook nog met meer dan 2000 euro netto naar huis gaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De kannibaal schreef:
Allez, gij? De kleuterjuf moet de kindjes op het potje zetten en ze proper maken. En de verpleegkundige doet hetzelfde met de wat oudere mensen.Het werk van de leraar is daarbij spielerei ivm dat van de verpleegkundig.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ice
Dan behoor jij nog tot de gelukkigen, het weze je gegund maar er zijn een pák meer mensen die het met mínder pensioen moeten rooien na 40+jaren hun knoken te hebben afgedraaid.
En natuurlijk ligt daar de oorzaak dat er geen 'zorg- en verpleegkundigen' meer te vinden zijn, nét als voor zowat élk job - maar een unieke kans om buitenlanders goedkoop aan de slag te helpen (waarna ze telkens 3 maanden mogen gaan uitrusten met een uitkering van onze SZ) en dan wijst de politiek wel telkens naar, voorál 'luie', vergrijzende werklozen die ze zélf bijmaken, hé?
-
Een uitstekende waardemeter om U eigen behaalde diploma's eens te toetsen aan de huidige realiteit. Voor het A2 diploma waarop U duidelijk zo neerbuigend neerkijkt is vandaag een bachelor diploma gevraagd. Zo komt U waarschijnlijk tot de vaststelling, dat de eigen waarden papieren waarover U beschikt, vandaag nog voldoende zijn om kleuters tot een hoger peil te brengen, of de interne postverdeling te verzorgen binnen een gebouw van de Vlaamse administratie.Wil. schreef: ↑04 sep 2019, 17:01Een gewone verpleegkundige heeft een professionele bachelor. Enkelen vervolmaken zich en halen een master. De assistenten zijn nog geen verpleegkundigen.
Het gaat hier over een assistente van een verpleegkundige. Zo'n assistente had vroeger hooguit een A2 diploma. Vaak nog lager. Je kunt niet verwachten dat mensen met die opleidingsgraad, die onder toezicht van anderen in een hoogtechnologische omgeving werken, ook nog met meer dan 2000 euro netto naar huis gaan.
-
Ook dat is veranderd.
Ik sprak ook over de leraren en niet over kleuterjuffen.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Haat nijd en jaloezie is uw handelsmerk.De kannibaal schreef: ↑04 sep 2019, 14:45Het begint al met in de juiste wieg terecht te komen. De keuze van de juiste schoonouders hebt gij inderdaad al zelf in hand. Heeft U praktische inspraak in het vermogenbeheer van het kapitaal van ouders en schoonouders, dan beheert gij zelfs Uw erfenis. Voor de rest kunt gij zeer weinig in Uw leven afdwingen. Zijt gij in Uw zaken totaal onafhankelijk van de Staat, dan stinkt het verschrikkelijk naar fraude, want als trouwe landgenoot beheert de Staat 50% van Uw inkomen. Als gij binnen zijt, kunt gij lopen gaan naar het buitenland, maar ook daar zult gij moeten rekening houden en bijdragen in de lasten die het land waar gij woont, U oplegt.
Ik kan niet begrijpen dat een man, beweert dat hij niks te maken heeft met de Vlaamse of Belgische Staat, en zich hier dagelijks komt bemoeien met het leven van de doorsnee man. Ik voel mij hier dagelijks figuurlijk misbruikt door een omhooggevallen emigrant, die mij voor stommerik komt uitmaken en stelt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn zorgen.![]()
Of is er hier dagelijks een fantast aan het woord, die zich als hochstapler wil profileren?
Zielig uw denigrerend betoog dat uitpuilt van narcisme.
Leer eens dat de zon ook ergens anders in het water schijnt.
Jaloerse kloothommel !!
-
Fazal
Beste petrol, ik had nooit kunnen denken dat jij zo ne kinderachtige onnozelaar waart! (op z'n Vlaams)
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
U valt altijd in herhaling.
Waar heb ik het woord rotzak gebruikt???
Ga dat eens opzoeken in mijn reacties en bewijs me dat eens?
-
dejules
Het loon van een anesthesieverpleegkundige (4/5) en vrijwillige brandweervrouw: 1.555 euro netto en vergoedingen.
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... home-blok1
Het probleem voor veel verpleegkundigen is dat die jobs meestal deeltijds zijn, ploegen/nacht/weekend/feestdaden (uiterst flexibel) en slecht betaald.
Typisch voor een knelpuntberoep.
-
Alleen dat allerlaatste stukje klopt. Dat zegt dan weer iets over de kwaliteit en het niveau van een aantal bachelordiploma's.De kannibaal schreef: ↑04 sep 2019, 17:27Een uitstekende waardemeter om U eigen behaalde diploma's eens te toetsen aan de huidige realiteit. Voor het A2 diploma waarop U duidelijk zo neerbuigend neerkijkt is vandaag een bachelor diploma gevraagd.Wil. schreef: ↑04 sep 2019, 17:01Een gewone verpleegkundige heeft een professionele bachelor. Enkelen vervolmaken zich en halen een master. De assistenten zijn nog geen verpleegkundigen.
Ik weet niet over welk diploma jij beschikt, maar het is er eentje waarbij spelling van het Nederlands niet erg heeft doorgewogen om het te behalen.(…) om U eigen behaalde diploma's …
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ...Zo komt U waarschijnlijk tot de vaststelling, dat de eigen waarden papieren waarover U beschikt, vandaag nog voldoende zijn om kleuters tot een hoger peil te brengen, of de interne postverdeling te verzorgen binnen een gebouw van de Vlaamse administratie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.