BDW : We kunnen niet anders dan te snoeien in de sociale zekerheid

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Valium

10 sep 2019, 09:42

dejules schreef:
09 sep 2019, 21:46
Valium schreef:
09 sep 2019, 17:48

Indien je nu geen reet over hebt
Is uw reet ook chronisch ziek?
Helemaal niet, maar er zit meer verstand in dan in uw hoofd.

Valium

10 sep 2019, 09:44

Valium schreef:
10 sep 2019, 09:42
dejules schreef:
09 sep 2019, 21:46
Valium schreef:
09 sep 2019, 17:48

Indien je nu geen reet over hebt
Is uw reet ook chronisch ziek?
Helemaal niet, maar er zit meer verstand in dan in uw hoofd.
EN HOE ZIT HET MET JE PVB ?
dejules

10 sep 2019, 09:52

Valium schreef:
10 sep 2019, 09:44

EN HOE ZIT HET MET JE PVB ?
Ik zit niet in de invalide-uitkering maar in swt medische redenen.
Ik zou wat betreft vragen over PVB U wenden tot de dichts bijzijnde mutualiteit.

gast43

10 sep 2019, 09:58

Dejules .
Ik zou wat betreft vragen over PVB U wenden tot de dichts bijzijnde mutualiteit.

Wat moet Valium vragen aan de mutualiteit , denk dat die mens veel beter weet de betekenis invaliditeit .
Heb jij nu echt geen respect !!
Heb je al eens u woordenschat bekeken hier op forum wat jij allemaal typt naar de mensen .
Onmenselijk en als dat @ dat hier toelaten op forum 8O :evil:
dejules

10 sep 2019, 10:02

gast43 schreef:
Dejules .

Wat moet Valium vragen aan de mutualiteit , denk dat die mens veel beter weet de betekenis invaliditeit .
Heb je al eens u woordenschat bekeken hier op forum wat jij allemaal typt naar de mensen .
Madame, ik heb op dit forum geen emmers stront maar karrenvrachten vol over mijn hoofd gekregen.
Zelfs pm-kes met doodsbedreigingen.
U ziet de splinter in een ander zijn oog maar niet de balk in uw eigen oog.
Trouwens, wees niet hypocriet en zeg gewoon dat ge mij van dit forum af wil hebben, definitief.

Wil.

10 sep 2019, 10:32

dejules schreef:
08 sep 2019, 12:30
gast43 schreef:
08 sep 2019, 12:25
Als je dat toch niet meer kon gaan werken kon je evengoed op invaliditeit , maar je koos toch een andere weg , waarom zal ook wel strategie achter zitten en daarmee is alles gezegd .
U bent een dwaas
dejules schreef:
08 sep 2019, 13:33
Dicksy schreef:
08 sep 2019, 13:00
Het kan ook zijn dat ze dezelfde dokters aangesproken heeft als u en het haar dan toch gelukt is om in de hangmat te gaan liggen, toch?
(…) U bent zot!!!
dejules schreef:
07 mei 2019, 10:14
Wil. schreef:
07 mei 2019, 10:05
:lol: :lol: :lol:
Een pakjessleper die iets over bbp komt raaskallen.
Back to school, slimmerd!
U bent uitschot.
Ik begin te begrijpen waarom ze die jongen afgedankt hebben. Dat moet een plezierige collega-pakjesman geweest zijn.

Ik vraag me af of de moderator af en toe meeleest?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 sep 2019, 10:52

Wil. schreef:
10 sep 2019, 10:32

Ik begin te begrijpen waarom ze die jongen afgedankt hebben.
Ik werd samen met 6.000 collega's collectief ontslagen.
U kunt dat niet begrijpen, U bent benoemd voor het leven.

Valium

10 sep 2019, 11:12

gast43 schreef:
Dejules .

Ik moet maar 1 ding doen hier, en dat is mijn maandelijks netto inkomen vermelden ( zonder belastingen te betalen ) en ons Julleke krijgt een hartaanval - RIP Julle
VOORBEELD / -> Een PVB zit dit jaar tussen de 25.000 en 83.000€ / jaar ( vrij van belastingen ) EN hierin zit je pensioen nog niet in ( ook belastingvrij )
Betaal bijna geen electr... gas enz ..
EN DAAR MOET JIJ 3 JOBBEN VOOR WERKEN OM MIJ TE BETALEN.
Ik zal niet zo oud als jij worden julleke, maar nu, leef ik als God in Frankrijk.
Maar leven met Alzheimer als jij ( toch komende blijkbaar ) , dat is het ook niet é manneke.
Hoe voelt dit Julleke, uitgescheten worden ?
Ice

10 sep 2019, 11:44

Gaat dit draadje nog over hoe bdw in onze SZ gaat snoeien of is het een wedstrijdje geworden wie het minste pensioen heeft door eigen schuld of alleenrecht op invaliditeit door elkaar de huid vol te schelden?
We zijn wel héél ver afgeweken van het onderwerp in dit topic! :roll:

Verdeel en heers en ze trappen er allemaal in!
Bdw lacht zich een breuk: de beproefde tacktiek werkt nog steeds, intussen broedt de politiek volop hoe ze jullie állemaal nog beter kunnen bestelen en pluimen met de meest absurde drogredenen!
Begrijpen jullie dan niet dat deze houding, onderlinge verdeeldheid, nét de oorzaak is dat de politiek hun goesting kán blijven doen? 8O

Leer toch eens om persoonlijke situaties UIT een discussie over politiek te houden!
Wie graag anderen hun persoonlijke/financiële situatie of levensloop wil weten moet maar een PB sturen!
Daar dient een openbaar forum niet voor.

@dejules: wie jou via PB doodsbedreigingen stuurt voor je vrije mening: klacht indienen!
Dat kan níet door de beugel. :evil:

petrol

10 sep 2019, 11:55

Daar zijn er nog altijd die er intrappen.Ze leren het niet.

frits1955

10 sep 2019, 13:02

"Divide et impera" zou BDW zeggen in zijn schoonste Latijn als hij dit onderlinge gekrakeel zou lezen - wat hij natuurlijk nooit zal doen :wink:

gast43

10 sep 2019, 13:11

Ice trap jij daar nog in wat die schrijft , denk dat iedereen van ons volwassen genoeg is , dat die met zo zaken hun niet bezig houden . Tussen schrijven en realiteit is groot verschil .

Ben veel ouder dan de Heer Dejules , Telkens met zijn zever praat dat hij verkoopt naar de mensen .
Maar wij zitten hier niet te klagen . Wij moeten leren aanvaarden als je ouder word dat er mankementen op onze weg komt . Respect voor Valium . Dat hij nog op positieve manier aanpakt en probeert beste van te maken .

Dat hij dan eens denkt dat we Nachtbries ook niet meer lezen , daar heb ik al veel aan gedacht .

gast43

10 sep 2019, 13:18

Wil ,

Raakt echt mijn koude kleren niet Dejules zijn uitspraken .
Normale mens zegt zo geen dingen en zeker niet op openbaar forum
en daarmee is alles gezegd .
Je kan bedroefd zijn over u ganse levensloop , maar zoiets werk je niet op andere mensen uit !
Ice

10 sep 2019, 14:53

De Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB krijgt naar alle waarschijnlijkheid de bevoegdheid om langdurig werklozen op gemeenschapsdienst te sturen.
Bij de N-VA, Open Vld en CD&V, de drie partijen die over een nieuwe Vlaamse regering onderhandelen, bestaat daarover een consensus. Dat schrijft De Tijd vandaag.
Daar zijn ze weer met hun ballonnetje...het zal afhangen van de publieke verontwaardiging of goedkeuring uit jaloezie op werklozen - welke strategie zal gevolgd worden om de SZ verder af te breken en elk sociaal recht te ontzeggen aan de vlamingen.

https://www.hln.be/geld/economie/gemeen ... ~a8f242e4/
Informateur Bart De Wever (N-VA) stelde als doel in zijn startnota om 120.000 Vlamingen extra aan de slag te krijgen om tot een werkzaamheidsgraad van 80 procent te komen.
Om dat waar te maken leggen de onderhandelaars van de N-VA, CD&V en Open Vld de laatste hand aan een waslijst maatregelen om niet-werkenden aan te sporen aan de slag te gaan en hen ook aantrekkelijker te maken voor werkgevers.
Lees: maatregelen door VLAAMSE niet-werkende mensen, die de politiek zelf in de werkloosheid joeg, én zieke niet-werkenden onder het mom van 'aansporing aan de slag te gaan' hun inkomen, vanuit SZ, het sociale vángnet waar ze recht op hebben én zelf betaald hebben, af te pakken om naar het ocmw en in armoede te drijven.

Behalve discriminatie van vlamingen, want van aansporing om aan de slag te gaan voor asieleisers en migranten in de hangmatten is geen sprake, worden ook selectief onze vlaamse sociale réchten ontnomen waarvoor destijds gevochten werd,
EN krijgen werkgevers nóg goedkopere arbeidskrachten die hun eígen loon gedeeltelijk zélf betalen door te werken in ruil voor de uitkeringen waarvoor ze zélf bijdroegen tijdens hun eerdere job.
Een van die maatregelen is gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen. De federale regering-Michel creëerde daarvoor in 2018 het wettelijke kader, maar alle deelstaten haalden er hun neus voor op.
Daar komt nu verandering in.
Zo zou de VDAB de mogelijkheid krijgen om wie langer dan twee jaar werkloos is op gemeenschapsdienst te sturen bij een stad of een gemeente.
De voorwaarde is wel dat de opgelegde taken nuttig genoeg zijn om ervaring op te doen.
Momenteel komen zo’n 60.000 mensen in aanmerking.
Als de VDAB een werkloze gemeenschapsdienst oplegt, kan die niet weigeren.
Wie verplicht wordt om te werken moet betaald worden met een statuut en een wettig lóón.
Gemeenschapsdienst waarbij gemeentepersoneel werkloos wordt om dan in de rij aan te sluiten als werkloze om hun eerdere job goedkoper, onder het minimumloon, uit te voeren...ze worden dan betaald (voor hun uitkering) met hun eígen bijdragen die ze eerder als gemeentepersoneel in hun job afdroegen aan de SZ. :roll:

Deze vlaamse regering is de ergste vijand van de vlamingen en ontneemt Vlamingen selectíef behalve onze rechten op SZ ook nog eens onze arbeidsrechten waarvoor destijds gevóchten werd. Waar zijn de vakbonden?

Horus1

10 sep 2019, 19:33

Lap nog een samenzwering om onze stamboek Vlamingen een korf te zetten.