krijg thunderbird niet aan de gang
-
wd - Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20
O sacho
Ik schrijf hier enkel mijn ervaringen en als je iemand wil belachelijk maken of uitlachen jij bent waarschijnlijk
de allesweter van het Forum.
Gezien dit voor bepaalde elite hier op het Forum niet past zal dit de laatste mogelijke hulp gewezen zijn.
Ik schrijf hier enkel mijn ervaringen en als je iemand wil belachelijk maken of uitlachen jij bent waarschijnlijk
de allesweter van het Forum.
Gezien dit voor bepaalde elite hier op het Forum niet past zal dit de laatste mogelijke hulp gewezen zijn.
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Het is niet dat Thunderbird werkt onder POP of IMAP, maar hoe uw e-mail account bij Telenet is ingesteld, POP of IMAP!
Ik vermoed dat uw e-mail account bij Telenet is ingesteld als POP mailserver. Dan moet op alle toestellen die met deze e-mail account contact maken POP als mailserver type opgegeven worden. Bij het aanmaken van uw account in Thunderbird moet je als Thunderbird IMAP voorstelt dit wijzigen naar POP !
Dit moet werken !
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Hier kies je of het IMAP of POP moet zijn (geel):

Dit moet overeenkomen met de instelling van uw mailbox bij Telenet!
Is de gebruikersnaam correct? (e-mail adres of mailbox ID nummer)

Dit moet overeenkomen met de instelling van uw mailbox bij Telenet!
Is het wachtwoord correct?U krijgt de foutmelding "Configuratie kan niet worden geverifieerd -is de gebruikersnaam of het wachtwoord ongeldig?"
Is de gebruikersnaam correct? (e-mail adres of mailbox ID nummer)
Nee dat is niet mogelijk.Is er een mogelijkheid dat er een conflict is tussen outlook en Thunderbird ????
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Zo denk ik er ook over wd .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Nee, er zijn geen konflikten tussen outlook en Thunderbird, die hebben beide hun instellingen onafhankelijk van elkaar.geo schreef: ↑15 okt 2019, 18:22Met deze gegevens werkt het ook niet... fout: ""Configuratie kan niet worden geverifieerd -is de gebruikersnaam of het wachtwoord ongeldig? """
Ik weet het ook niet meer hoor ben er nu al 1.5 dag mee zoet en toch lukt het niet
er moet toch iemand zijn die precies weet hoe het in elkaar zit?
Toch nog iets dat ik ben vergeten te vermelden, op de pc staat ook nog een outlook 2003 (oud) maar die werkt nog perfect met deze windows 10...en met telenet.
Is er een mogelijkheid dat er een conflict is tussen outlook en Thunderbird ????
Als je schrijft outlook 2003 dan veronderstel ik dat je het over het programma outlook hebt, niet over de website. Dan moet je in outlook toch de instellingen van je telenetaccount kunnen zien. Verwijder dan je telenetaccount in je Thunderbird instellingen en maak die opnieuw aan met de instellingen die je gevonden hebt in Outlook (paswoord is datgene wat je van telenet gkregen hebt).
-
geo - Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Beste helpers
Dit is er gebeurd: Thunderbird verwijd van de pc...opgeruimd met Ccleaner..laatste versie van Thunderbird gedownload en geinstalleerd.
terug ingesteld volgend het voorbeeld van ...hovel zie printscreen

Mijns inziens toch idem.....bij het testen kan je mails ontvangen ....maar versturen lukt niet de volgend foutmelding verschijnt:

Blijkbaar ben ik niet alleen na enig onderzoek op Internet niet alleen, het betreft een veiligheids voorzorg .....alleen kan niemand uitleggen hoe je" authenticate first "oplost,en al zeker bij telenet niet.
Wat mij wel is opgevallen is dat die zogenaamde " authenticate first " steeds weer op wifi betrekking heeft....thunderbird werkt niet met wifi maar met kabel.
De enige aanwijzing bij telenet die ik gevonden heb en zou kunnen wijzen op veiligheids controle is dit
Modem en netwerk info
Je netwerknaam (SSID):
verwijderd door moderator
Je wachtwoord:
Je veiligheidsprotocol:
WPA/WPA2
Maar dit heeft denk ik alleen betrekking op wifi,verder kan ik er niets van maken.
Maar daarmee kan ik nog altijd geen mails verzenden,die veiligheid is het enige die thunderbird weer houd van verzenden ,nu nog de oplossing.
Alvast dank aan de hulpverleners voor de moeite,maar ik ben nog geen stap verder een verdere oplossing hoor ik graag.......misschien dat er iemand van telenet mee leest en zijn goed hartje toont.....grapje.
geo
Dit is er gebeurd: Thunderbird verwijd van de pc...opgeruimd met Ccleaner..laatste versie van Thunderbird gedownload en geinstalleerd.
terug ingesteld volgend het voorbeeld van ...hovel zie printscreen

Mijns inziens toch idem.....bij het testen kan je mails ontvangen ....maar versturen lukt niet de volgend foutmelding verschijnt:

Blijkbaar ben ik niet alleen na enig onderzoek op Internet niet alleen, het betreft een veiligheids voorzorg .....alleen kan niemand uitleggen hoe je" authenticate first "oplost,en al zeker bij telenet niet.
Wat mij wel is opgevallen is dat die zogenaamde " authenticate first " steeds weer op wifi betrekking heeft....thunderbird werkt niet met wifi maar met kabel.
De enige aanwijzing bij telenet die ik gevonden heb en zou kunnen wijzen op veiligheids controle is dit
Modem en netwerk info
Je netwerknaam (SSID):
Je wachtwoord:
Je veiligheidsprotocol:
WPA/WPA2
Maar dit heeft denk ik alleen betrekking op wifi,verder kan ik er niets van maken.
Maar daarmee kan ik nog altijd geen mails verzenden,die veiligheid is het enige die thunderbird weer houd van verzenden ,nu nog de oplossing.
Alvast dank aan de hulpverleners voor de moeite,maar ik ben nog geen stap verder een verdere oplossing hoor ik graag.......misschien dat er iemand van telenet mee leest en zijn goed hartje toont.....grapje.
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet
-
hovel
Volgens mij zijn de instellingen toch identiek aan hetgeen je voorgesteld hebt ?? zoniet zeg maar.
Wat ik wel zeker weet is: dat het email adres juist .......en het wachtwoord idem
Het wachtwoord ( in de printscreen).....is het originele wachtwoord door Telenet opgegeven tenzij........in plaats
van het wachtwoord daar (gebruikersnaam moet staan),maar dat is dan weer iets anders.
beter dan dat krijg ik het niet hoor,ik weet het verder ook niet meer
Met dank
geo
Volgens mij zijn de instellingen toch identiek aan hetgeen je voorgesteld hebt ?? zoniet zeg maar.
Wat ik wel zeker weet is: dat het email adres juist .......en het wachtwoord idem
Het wachtwoord ( in de printscreen).....is het originele wachtwoord door Telenet opgegeven tenzij........in plaats
van het wachtwoord daar (gebruikersnaam moet staan),maar dat is dan weer iets anders.
beter dan dat krijg ik het niet hoor,ik weet het verder ook niet meer
Met dank
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet
-
hovel
vergeten te antwoorden op uw vraag ...ja die staat op normaal
vergeten te antwoorden op uw vraag ...ja die staat op normaal
-
@ geo
1. Wifi heeft met je probleem niets te maken, maar ondertussen heb je je Wifi paswoord aan heel de wereld bekend gemaakt. Ik zou dat snel wijzigen als ik van jou was.
2. Ik twijfel geen moment aan de geldigheid van de info van hovel op zijn sisteem. Maar waarom kijk je dan niet naar je eigen info op je outlook, daar ben je zeker van dat die werkt.
1. Wifi heeft met je probleem niets te maken, maar ondertussen heb je je Wifi paswoord aan heel de wereld bekend gemaakt. Ik zou dat snel wijzigen als ik van jou was.
2. Ik twijfel geen moment aan de geldigheid van de info van hovel op zijn sisteem. Maar waarom kijk je dan niet naar je eigen info op je outlook, daar ben je zeker van dat die werkt.
-
Met dank aan de moderator om mijn wifi gegevens te verwijderen, wat een stomme fout.
Hviane
Ik twijfel geen moment aan wat Hovel uitlegt, het probleem is enkel dat ik identiek zijn insteltips
heb gevolgd en thunderbird wil niet werken en dat is niet zijn schuld ,wel ontvangen maar niet zenden, en de fout staat er bij vermeld
maar blijkbaar heeft niemand een oplossing hier voor.
geo
Hviane
Ik twijfel geen moment aan wat Hovel uitlegt, het probleem is enkel dat ik identiek zijn insteltips
heb gevolgd en thunderbird wil niet werken en dat is niet zijn schuld ,wel ontvangen maar niet zenden, en de fout staat er bij vermeld
geo
-
Nog eens kijk je instellingen van outlook na en doe dezelfde in thunderbird!!!!!!geo schreef: ↑17 okt 2019, 17:55Met dank aan de moderator om mijn wifi gegevens te verwijderen, wat een stomme fout.
Hviane
geo
-
Ja Ja na 50 keer hetzelfde gedaan te hebben en geen reactie op de echte fout
" Authenticate first " en na 2x een half uur gebeld te hebben met Telenet.....
die het ook niet kan oplossen....heb ik Outlook op uitschakelen gezet want verwijden kan je niet
(onderdeel van microsoft) en Thunderbird naar de prullenmand verwezen.
Maak nu gebruik van Telenet Webmail en alle problemen zijn opgelost.
Hierbij kan dit item afgesloten worden.
Met alle dank aan de helpers.
geo
" Authenticate first " en na 2x een half uur gebeld te hebben met Telenet.....
die het ook niet kan oplossen....heb ik Outlook op uitschakelen gezet want verwijden kan je niet
(onderdeel van microsoft) en Thunderbird naar de prullenmand verwezen.
Maak nu gebruik van Telenet Webmail en alle problemen zijn opgelost.
Hierbij kan dit item afgesloten worden.
Met alle dank aan de helpers.
geo
-
alloo - Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Ik heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt ,ben enkele weken geleden overgeschakkeld naar wigo van telenet van toen af werkte Thunderbird niet meer ,heb ook nog windows live mail op nijn pc staan, werkt ook niet meer.Heb ook alles geprobeerd, krijg geen één van de twee aan de praat.Als ik dat hier allemaal lees ben ik aan twijfelen dat het niet aan telenet ligt ???? Ik gebruik nu ook mijn telenet webmail en geen problemen.
groetjes Fons
groetjes Fons