Elektrische wagens
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Overdag genereren de zonnepanelen van particulieren ( en van Fernand Huts ) een surplus aan stroom die men aan de buitenlanders moet verkopen ( of zelfs niet meer kwijt kan aan een negatieve prijs ). Stop die stroom in batterijen en laad daarmee 's nachts je elektrisch voertuig op.
Black-outs is een drogreden en pressiemiddel van de voorstanders van kernenergie. Elia kan er voor zorgen dat er stroom vanuit het buitenland wordt geimporteerd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Al wat je schrijft klopt langs geen kanten, behalve over die ethische ontginning van cobalt. Dat komt omdat daar iemand heel snel heel rijk wil van worden, terwijl men de grondstoffen ook machinaal kan ontginnen. Daar moet de politieke wereld ingrijpen, daar heeft de elektrische auto op zich niets mee te maken.maior domus schreef: ↑02 dec 2019, 12:30Allez komaan Fred, een beetje serieus he.
Geen inschrijvingstaks en geen verkeersbelasting, dat komt omdat die elektrische brol anders niet aan de man kan gebracht worden zonder subsidie.
En dat komt omdat die techniek die nog in de kinderschoenen staat, zichzelf uit de markt prijst.
De overheid vervalst dus nog maar eens de normale marktmechanismen, door hier massa's belastinggeld tegenaan te gooien.
(Zoals bij dat socialistisch debacle met de zonnepanelen).
En zoals je weet bestaat gratis niet.
(Zoals met het andere socialistische debacle van de "gratis" bussen in Hasselt)
Dus de ganse gemeenschap betaalt inderdaad meer belastingen, door de oneerlijke kortingen die de overheid uitdeelt.
De lagere verbruikskosten zijn voor heel wat mensen een argument.
Het gaat hem dus om de portefeuille.
"Milieuvriendelijk" kan hen aan de reet roesten.
En over dat milieuvriendelijk lopen de meningen ook sterk uiteen.
Van de weinig ethische ontginning van bodemrijkdommen in Afrika, om al die batterijen te produceren.
Tot gesjoemel met zogezegd milieuvriendelijke elektriciteitsproductie om die auto's op te laden.
En dan zwijgen we over de gigantische en problematische afvalbergen die de batterijen binnen enkele jaren gaan opleveren.
-
Ice
In deze tijd van desinformatie, bedrog, schijn en valse voorwendselen betekenen uitspraken en voorál voorspellingen helemaal niks.
We kunnen nog wel zelf veranderingen in het klimaat vaststellen over een periode van 30 jaar.....maar níemand kan zelfs maar bij benádering het vervolg voorspellen.
Niemand ontkent ook klimaatVERANDERINGEN, die we zelf kunnen waarnemen, maar de bedriegers veranderden klimaatOPWARMING reeds naar klimaatVERANDERING.
Blijkbaar merken enkel 'complotdenkers' dat subtiele maar essentiële verschil op?
Ze spreken níet meer van opwarming....een complotdenker weet waarom, gij ook?
Kun je akkoord gaan dat deze veranderingen zich over EEUWEN voltrekken of denk je dat volgend jaar elke gletsjer en álle sneeuw reeds gesmolten zijn en de temperatuur oploopt tot de hitte van de zon?
Dan heb je meteen je 'hopeloze achterhoedegevecht' zelf ontkracht...
Ben je écht overtuigd dat de nietige mens in staat is de planetaire en natuurlijke klimaatcyclus te stoppen door onze beschaving, welvaart en industrie/technologie terug te draaien naar de middeleeuwen? Wérkelijk?
-
Ice
Ja, batterijen met grondstoffen uit afrika, gedolven door kinderhanden...zodat elektrische wagens in europa het klimaat kunnen redden...Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 12:38Overdag genereren de zonnepanelen van particulieren ( en van Fernand Huts ) een surplus aan stroom die men aan de buitenlanders moet verkopen ( of zelfs niet meer kwijt kan aan een negatieve prijs ). Stop die stroom in batterijen en laad daarmee 's nachts je elektrisch voertuig op.
Black-outs is een drogreden en pressiemiddel van de voorstanders van kernenergie. Elia kan er voor zorgen dat er stroom vanuit het buitenland wordt geimporteerd.
Hoe ga je controleren dat enkel 's nachts mag opgeladen worden? Mogen degenen die 's nachts werken, wel overdag opladen? Wat met het afval van die talloze batterijen? Zéér milieu- en klimaatvriendelijk, hé?
Hoezo, stroom vanuit het buitenland? Dat is nu reeds het geval en we hebben door zonnepanelen van particulieren volgens jou toch helemaal geen tekorten?
Black-outs zijn een drogreden maar het klimaat niet....zucht
-
Ice
nee, hoor die ontginning gebeurt ook niet voor de batterijen van de elektrische auto's?Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 12:43.....behalve over die ethische ontginning van cobalt. Dat komt omdat daar iemand heel snel heel rijk wil van worden, terwijl men de grondstoffen ook machinaal kan ontginnen. Daar moet de politieke wereld ingrijpen, daar heeft de elektrische auto op zich niets mee te maken.
Lees toch eens wat je schrijft, man.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Juist , ook voor de batterijen in je GSM , Smartphone , je tablet of laptop , de batterijen in je afstandsbedieningen , etc .... Koop en gebruik die dingen dus niet meer omwille van de ethische problemen die je ermee hebt.Ice schreef: ↑02 dec 2019, 13:18nee, hoor die ontginning gebeurt ook niet voor de batterijen van de elektrische auto's?Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 12:43.....behalve over die ethische ontginning van cobalt. Dat komt omdat daar iemand heel snel heel rijk wil van worden, terwijl men de grondstoffen ook machinaal kan ontginnen. Daar moet de politieke wereld ingrijpen, daar heeft de elektrische auto op zich niets mee te maken.
Lees toch eens wat je schrijft, man.
De cellen in de batterijen van elektrische wagens zijn heel gemakkelijk te recycleren, de batterijen in je afstandsbedieningen bevatten daarentegen heel zeldzame aardmetalen ( en geen cobalt ) die omwille van hun kleine omvang praktisch niet te recycleren zijn. Dat werd jou nooit verteld , nietwaar , en weet je ook waarom dat wel over de batterijen in elektrische wagens wordt verteld ? Je loopt blijkbaar achter wat conservatieve petrol liefhebbers aan ...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Lees wat ik schreef in topic "Klimaat- Gisteren, 18:31" Ik ben niet van plan om hier alles te herhalen en lange epistels neer te pennen.Ice schreef: ↑02 dec 2019, 12:44....
Kun je akkoord gaan dat deze veranderingen zich over EEUWEN voltrekken of denk je dat volgend jaar elke gletsjer en álle sneeuw reeds gesmolten zijn .....
Ben je écht overtuigd dat de nietige mens in staat is de planetaire en natuurlijke klimaatcyclus te stoppen door onze beschaving, welvaart en industrie/technologie terug te draaien naar de middeleeuwen? Wérkelijk?![]()
-
Ice
Nee, vent, er moeten VEEL MEER grondstoffen ontgonnen worden, álleen al voor de e-auto een véélvoud dan voor al de rest bijeen, das simpele LOGICA?Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 13:30Juist , ook voor de batterijen in je GSM , Smartphone , je tablet of laptop , de batterijen in je afstandsbedieningen , etc .... Koop en gebruik die dingen dus niet meer omwille van de ethische problemen die je ermee hebt.Ice schreef: ↑02 dec 2019, 13:18nee, hoor die ontginning gebeurt ook niet voor de batterijen van de elektrische auto's?Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 12:43.....behalve over die ethische ontginning van cobalt. Dat komt omdat daar iemand heel snel heel rijk wil van worden, terwijl men de grondstoffen ook machinaal kan ontginnen. Daar moet de politieke wereld ingrijpen, daar heeft de elektrische auto op zich niets mee te maken.
Lees toch eens wat je schrijft, man.
De cellen in de batterijen van elektrische wagens zijn heel gemakkelijk te recycleren, de batterijen in je afstandsbedieningen bevatten daarentegen heel zeldzame aardmetalen ( en geen cobalt ) die omwille van hun kleine omvang praktisch niet te recycleren zijn. Dat werd jou nooit verteld , nietwaar , en weet je ook waarom dat wel over de batterijen in elektrische wagens wordt verteld ? Je loopt blijkbaar achter wat conservatieve petrol liefhebbers aan ...
Ik heb geen problemen met de technologische vooruitgang door smartphones, laptops etc....GIJ maakt daar een klimaat probleem van!
GIJ wilt terug naar de middeleeuwen zonder de huidige technologie en je welvaart, niet uit ethische bezwaren, maar voor het milieu/klimaat, wíj niet en vást jouw kinderen en kleinkinderen ook niet?
Tesla heeft bij het ontwerpen van e-auto's blijkbaar geen rekening gehouden met de berging, en vooral de kósten, van beschadigde accu's van de e-auto...giftig mengsel na blussen....er komt dus een milieu probleem bíj door de 'milieuvriendelijke' e-auto?Volgens Martin Klinger, afval verwerkingsexpert bij het milieubedrijf DAKA, is zelfs niet eens exact bekend welke giftige stoffen de e-auto fabrikanten allemaal in hun accu’s stoppen.
‘De vloeistof waarin de verongelukte auto werd gekoeld is nu een gevaarlijk giftig mengsel.’ Universitaire onderzoekers hebben monsters genomen om te kijken wat voor stoffen dat precies zijn.
In heel Europa zijn er slechts twee bedrijven (een in Duitsland en een in België) die onbeschadigde accu’s deels (tot maximaal 70%) kunnen recyclen.
Het lithium in de accu’s kan in de praktijk echter niet worden verwerkt, omdat de kosten hiervan gigantisch zijn.
Beide bedrijven kunnen niet overweg met beschadigde accu’s, waar er ongetwijfeld veel meer van zullen komen naarmate er meer e-auto’s op de weg verschijnen en er meer ongelukken mee gebeuren.
Een spontaan ontbrandende batterij van de e-auto na een ongeval blussen?
Zoals die Duitser in Oostenrijk met zijn Tesla, op auto pilot stuurde het voertuig plotseling de andere weghelft op, waarop de bestuurder in paniek een ruk aan het stuur gaf, waardoor hij met 60 km/uur tegen een boom botste en de Tesla vuur vatte waarvoor 72 uur en een speciale tank met 11.000 liter water voor nodig was om het vuur geblust te krijgen.
Vraag eens aan de brandweermannen hoe je een inferno met een onvoorspelbare 600 kilo zware lithium-ion batterij bij een verongelukte tesla geblust krijgt?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ten eerste, er zit heel weinig cobalt in de batterijcel voor een elektrische wagen ( zowat 10 % ). Zowat 80 % van de batterij is koolstof. Ten tweede, in de nieuwste Tesla Model 3 steekt een ander type batterijcel dan in de Tesla S die veel minder snel in brand vliegt bij kortsluiting ( als het ware zichzelf dooft ). Ten derde , ge moet er niet mee gaan botsen, nietwaar. Tesla geeft zelf aan om zeer behoedzaam met die automatische piloot om te springen. De zelfrijdende auto op onze erbarmelijk ingerichte wegen is al zeker niet voor morgen wegens gebrek aan herkenningspunten. Ten vierde , er zijn naar verhouding al meer BMW's door constructiefouten in brand gevlogen dan Tesla's, maar die komen niet in het nieuws.
Wat er in zo'n batterij steekt ? Een Lithium zout, namelijk Lithium-Nikkel-Mangaan-cobaltoxide. Dat weten die recyclage bedrijven nog beter dan ik. Ge hebt ergens desinformatie gelezen. Het klopt dat de kleine AAA celletjes die je in je afstandsbediening stopt heel moeilijk te recycleren zijn met puur een mengsel van zeer zeldzame metalen waarvan men de hoeveelheid niet kent en die afhangt van merk tot merk. Het gaat waarschijnlijk over dergelijke celletjes als men beweert dat ze de samenstelling er niet van kennen.
Wat er in zo'n batterij steekt ? Een Lithium zout, namelijk Lithium-Nikkel-Mangaan-cobaltoxide. Dat weten die recyclage bedrijven nog beter dan ik. Ge hebt ergens desinformatie gelezen. Het klopt dat de kleine AAA celletjes die je in je afstandsbediening stopt heel moeilijk te recycleren zijn met puur een mengsel van zeer zeldzame metalen waarvan men de hoeveelheid niet kent en die afhangt van merk tot merk. Het gaat waarschijnlijk over dergelijke celletjes als men beweert dat ze de samenstelling er niet van kennen.
-
Ice
Laten we het er maar op houden dat er naïeve mensen zijn die hun eigen ondergang eisen, die hopen, tegen beter weten in en ondanks eerdere ervaringen met volksverlakkerij zoals voor oa diesel en talloze andere drogredenen, dat hun opofferingen van rechten en welvaart het milieu en klimaat wereldwijd ten goede zullen komen, dan hebben ze tenminste gemoedsrust en toch al de indruk dat ze aan hun morele plicht voor de hele wereld en hun nageslacht voldaan hebben.
En er zijn kritische anderen die wel de rookgordijnen van de stelende, misdadige politiek doorzien om van de bevolking straatarme bedelaars en gehoorzame werkslaven zonder rechten te maken in naam van milieu en klimaat, gedirigeerd door de eu/politiek aan controle touwtjes die de hele bevolking zelf nog wel gedwongen moet betalen door de eisen van de naïevelingen.
Als achteraf zal blijken dat de critici gelijk hadden, herlees dan jammerend de waarschuwingen in deze discussie nog maar eens want de naïevelingen, die in eigen vel snijden door vrijwillig hun welvaart en rechten op te geven voor bedrog, zijn dan verantwoordelijk voor de ondergang en de miserie van iedereen.
En er zijn kritische anderen die wel de rookgordijnen van de stelende, misdadige politiek doorzien om van de bevolking straatarme bedelaars en gehoorzame werkslaven zonder rechten te maken in naam van milieu en klimaat, gedirigeerd door de eu/politiek aan controle touwtjes die de hele bevolking zelf nog wel gedwongen moet betalen door de eisen van de naïevelingen.
Als achteraf zal blijken dat de critici gelijk hadden, herlees dan jammerend de waarschuwingen in deze discussie nog maar eens want de naïevelingen, die in eigen vel snijden door vrijwillig hun welvaart en rechten op te geven voor bedrog, zijn dan verantwoordelijk voor de ondergang en de miserie van iedereen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ice, al eens met een vol electrische wagen meegereden als passagier, of er zelf mee gereden als dat nog kan ? Je zal verstomd staan van hoe comfortabel je hiermee kan rijden, en je bent verkocht vanaf het eerste moment.
Nooit geen stank of olievlekken meer in de garage, volledig onderhoudsvrij ( behalve banden en ruitenwissers ). DAT is vooruitgang, luxe en comfort, geen middeleeuwse paard en kar. 
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
de E-auto's zijn nog maar aan een opmars bezig, maar de vervuiling die ze te weeg brengen ,zeker met de aanmaak van de hoognodige batterijen ontkennen ze, maar het draait allemaal zoals altijd om geld,en daar de kobalt steeds moeilijker te verkrijgen is en de mijnen rap uitgeput zijn , willen ze maximale winst er uit halen.
https://tweakers.net/reviews/6081/5/kob ... ijnen.html
En het opladen van E-auto's is en blijft een steeds duurdere onderneming, als er al voldoende stroom is, zeker als de milieu activisten hun zeg krijgen en de kerncentrales afgebouwd worden.
https://www.lowtechmagazine.be/2009/03/ ... twerk.html
Het alternatief is , zoals al dikwijls aangehaald de waterstof motor, maar die zit nog in de kinderschoenen,dus moeten ze zeker 10 jaar overbruggen met de E- auto,de winst die ze er op maken is meegenomen,de afval die ze er mee maken is hun probleem niet.
https://www.engie.be/nl/blog/?p=7752
Beter zou de E-auto zonder batterij zijn,maar het is nog maar een studie model, dus zal het nog jaren durenen waarschijnlijk alleen voor de "aller rijken zijn"
https://www.engie.be/nl/blog/oplossinge ... koetswerk/
https://tweakers.net/reviews/6081/5/kob ... ijnen.html
En het opladen van E-auto's is en blijft een steeds duurdere onderneming, als er al voldoende stroom is, zeker als de milieu activisten hun zeg krijgen en de kerncentrales afgebouwd worden.
https://www.lowtechmagazine.be/2009/03/ ... twerk.html
Het alternatief is , zoals al dikwijls aangehaald de waterstof motor, maar die zit nog in de kinderschoenen,dus moeten ze zeker 10 jaar overbruggen met de E- auto,de winst die ze er op maken is meegenomen,de afval die ze er mee maken is hun probleem niet.
https://www.engie.be/nl/blog/?p=7752
Beter zou de E-auto zonder batterij zijn,maar het is nog maar een studie model, dus zal het nog jaren durenen waarschijnlijk alleen voor de "aller rijken zijn"
https://www.engie.be/nl/blog/oplossinge ... koetswerk/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Om auto's op waterstof te doen rijden die aangemaakt is met elektriciteit hebt ge drie keer meer windmolens of kerncentrales nodig. Als ge die waterstof aanmaakt met aardgas kost je dat twee keer zoveel gas als een auto op aardgas zelf te laten rijden ( en dus ook aan CO2 uitstoot , immers voor iedere molecule omgezet aardgas/methaan in waterstof gaat er één molecule CO2 de lucht in ). Het rendement van een brandstofcel is ca. 50 % , de auto heeft ook nog een zware batterij nodig om te kunnen versnellen omdat de brandstofcel niet snel voldoende stroom kan leveren. Het princiep en werking van een brandstofcel bestaat al tientallen jaren en is nog amper voor verbetering vatbaar.tokkio schreef: ↑02 dec 2019, 18:12....
Het alternatief is , zoals al dikwijls aangehaald de waterstof motor, maar die zit nog in de kinderschoenen,dus moeten ze zeker 10 jaar overbruggen met de E- auto,de winst die ze er op maken is meegenomen,de afval die ze er mee maken is hun probleem niet.
....
-
Ice
Comfort en gemakzucht worden telkens gebruikt om de burger erin te luizen, nog niet gemerkt?Fred1950 schreef: ↑02 dec 2019, 18:00Ice, al eens met een vol electrische wagen meegereden als passagier, of er zelf mee gereden als dat nog kan ? Je zal verstomd staan van hoe comfortabel je hiermee kan rijden, en je bent verkocht vanaf het eerste moment.Nooit geen stank of olievlekken meer in de garage, volledig onderhoudsvrij ( behalve banden en ruitenwissers ). DAT is vooruitgang, luxe en comfort, geen middeleeuwse paard en kar.
![]()
Digitaal betalen is toch zoooo gemakkelijk, laten we het cash maar verbieden dan kunnen ze ons digitaal bestelen.
Nu reeds gebruiken ze gemakzucht om ons van die vervelende rosse centjes te verlossen...en ja hoor: idioten gaan ermee akkoord dat ze bestolen worden van hun geld voor gemakzucht, tenslotte zijn die rosse centjes óók géld, nietwaar? 0,2 eurocent x 100 is tenslotte óók 20€ of 800 BF?
Afronden maar, zoveel mogelijk en naar boven, dan houdt de burger weer wat minder van zijn zuurverdiende centjes over....en om protest en kritiek de mond te snoeren wordt er natuurlijk ook naar beneden afgerond maar wíe gaat daar nu op letten met het opzettelijke, ingewikkelde bedrog dat ze ervan gemaakt hebben?
Wíe gaat aan de kassa meerekenen of er correct wordt afgerond?
Kent iedereen de onoverzichtelijke 'regeltjes'?
Dit is pure diefstal en die wordt mogelijk gemaakt door gemakzucht.
Hetzelfde met de e-auto: eenmaal er weer genoeg burgers overstappen wordt het weer de ultieme melkkoe zoals met diesel, maar deze keer zal het gros van de bevolking de diefstal niet meer kunnen betalen en zich geen vervoer meer permitteren en dát is het uiteindelijke doel: de burgers mogen geen auto meer bezitten - en de overheid zal bepalen, voor degenen die ondanks deze 'dure, noodzakelijke maatregelen' toch nog kunnen blijven rijden, wanneer en hoever zij nog mogen rijden én wanneer en hoeveel elektriciteit nog mag gebruikt worden voor de huishoudens ook nog.
Dáárvoor dient de digitale meter dan.
Want tégen de e-auto hebben ze meer dan genoeg smoezen: belasting betalen voor de laadpalen, belasting betalen voor de uitstoot/milieu/klimaat, extra belasting betalen voor recyclage van de batterij, beperking van elektriciteit tegen black-outs en energie-schaarste die er niet is enz......
zie je het plaatje?
Wat nu allemaal als terechte argumenten aangevoerd worden tegen het gebruik van de e-auto wordt opzettelijk genegeerd door roverheden om e-auto's te promoten en zal dan gebruikt worden tégen de e-auto om burgers te pluimen, auto bezit te kunnen ontnemen én vooral: totale machtscontrole over de basisbehoefte energie.
Eu/politiek kwijlt bij het zien van de controle en diefstal op de bevolking in het communistische, totalitaire china en stuurt daarop aan met kleine stapjes en met volksverlakkerij....maar daarvoor moet de bevolking vrijwillig haar rechten en vrijheid willen opgeven en dat bekomen ze door het aloude verdeel en heers.
Dus: néén aan de digitale meter, néén aan de e-auto, néén aan vingerafdrukken/dna etc...
De discussie over wel of niet elektrisch rijden is dus naast de kwestie en irrelevant want het gaat over totale controle op basisbehoeften, te beginnen met energie.