Elektrische wagens
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
In België is een GPS (bijna) nutteloos geworden.
De sukkel vindt de weg niet meer door al die knippen in het circulatieplan, en omleidingen door wegenwerken.
Je hebt dan een GPS in de wagen, en op sommige plaatsen dien je dan nog de weg te vragen.
En de updates kunnen al lang niet meer volgen.
Hier in Gent en omstreken, heeft het toestel van de knippen in het circulatieplan nog altijd geen kaas gegeten.
En dat zal allicht elders ook het geval wel zijn.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik weet niet waar u het haalt, maar ga eens buiten Vlaanderen, overal in west europa hebben de gezinnen die kinderen hebben 2 of meer auto's,want bijna iedereen deie 8 jaar wordt en in het bezit is van een rijbewijs wily zelf een auto hebben,dat noemt evolutie, nooit 16 jaar geweest en een brommertje gewild, of 18 jaar voor een auto?Vlaanderen staat op de derde plaats in de wereld als de regio met de grootste ecologische voetafdruk, dus met de meeste CO2 en vervuiling per persoon. Hier en nergens elders vind je huishoudens waar beide partners en ook nog eens de kinderen terzelfdertijd met een wagen rijden. We zijn klein in oppervlakte maar gedragen ons als nestvervuilers, zelfs ten opzichte van China
En de groot vervuilers overal in Europa is de industrie,en de havens,en dan al wie niet anders kan dan mazout, hout of kolen te stoken,en met een auto rijden die meer dan 7 jaar is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/22 ... antwerpen/
En die geven werkgelegenheid,en als die pipo's van het parlement hun wil doordrijven ,en alle verbrandings- motoren afschaffen,zullen ze veel arbeidsplaatsen doen verdwijnen ,en als ze willen dat iedereen met een e-auto gaat rijden is er niet genoeg stroom.
En voor het vracht vervoer is er nog geen alternatief,die blijven op diesel rijden, en zonder vracht vervoer valt alles stil.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~ac5ed1ed/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Misschien wat naast de kwestie maar sinds in mijn stad (Leuven dus) knipjes, "verboden toegang" platen etc. de plak zwaaien moet ik minstens het dubbele van de afstand met mijn wagen doen als ik van A naar B wil! Heb me zelfs al afgevraagd of er een schepen of zo een percentje op elke verkeersplaat kreeg.
De tijden veranderen wat ...en dat mag ... maar in een straat wonen waarvan de lokale bewoners niet eens meer een parkeerplaats vinden in de buurt van hun eigen huis is van het goede teveel.
Tokio 1960? Geen persoonlijke/gekochte/gehuurde parkeerplaats? GEEN vergunning tot aankoop van een voertuig.
Heb verdorie al dikwijls goesting gehad om mijn straatnaamplaat te vervangen door "Parkeerstraat"!
Wie ooit nog voor het politiebureel of café Gambrinus op de Grote markt in Leuven gemakkelijk een parkeerplaats vond zal me begrijpen.
Mijn eigenste pa (+1965) had een lumineuze oplossing voor dit opkomend probleem: "Alle voertuigen die niet volledig betaald zijn ... van de baan !". Zelf heb ik nooit een lening aangegaan voor het aankopen van een nieuwe auto.
De tijden veranderen wat ...en dat mag ... maar in een straat wonen waarvan de lokale bewoners niet eens meer een parkeerplaats vinden in de buurt van hun eigen huis is van het goede teveel.
Tokio 1960? Geen persoonlijke/gekochte/gehuurde parkeerplaats? GEEN vergunning tot aankoop van een voertuig.
Heb verdorie al dikwijls goesting gehad om mijn straatnaamplaat te vervangen door "Parkeerstraat"!
Wie ooit nog voor het politiebureel of café Gambrinus op de Grote markt in Leuven gemakkelijk een parkeerplaats vond zal me begrijpen.
Mijn eigenste pa (+1965) had een lumineuze oplossing voor dit opkomend probleem: "Alle voertuigen die niet volledig betaald zijn ... van de baan !". Zelf heb ik nooit een lening aangegaan voor het aankopen van een nieuwe auto.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Fred, Uw voorstel verdient "de Gouden Palm" op het uitvinder salon. Begint al maar vast eens uit te rekenen, wat een gust van verlengkabel gij nodig hebt als de auto 100 m van Uw deur geparkeerd staat.Fred1950 schreef: ↑04 dec 2019, 19:49Ge hebt toch niet persé een laadpaal nodig. Ge laadt thuis op via het stopcontact, desnoods via een verlengkabel over het voetpad of in de parkeergarage van een appartementsgebouw. Tehnisch lukt dat allemaal zonder problemen, maar of men het je toelaat is een ander paar mouwen.
-
Ice
Veiligheid, kannibaal?
Daarvoor heeft fred toch degelijke sloten en overal camera's hangen en er zijn immers geen inbrekers/bendes meer die via de verlengkabels zouden binnen kunnen geraken, die worden door justitie op het rechte pad gezet door strenge celstraffen of uitgewezen voor onze veiligheid.
Je moet dan ook wel, net als fred, een goede familiale verzekering hebben voor voetgangers die de benen breken en fietsers die hun nek zullen breken over de spaghetti aan verlengkabels over fiets- en voetpaden maar zo ver reikt het denkvermogen van fredje niet.
Daarvoor heeft fred toch degelijke sloten en overal camera's hangen en er zijn immers geen inbrekers/bendes meer die via de verlengkabels zouden binnen kunnen geraken, die worden door justitie op het rechte pad gezet door strenge celstraffen of uitgewezen voor onze veiligheid.
Je moet dan ook wel, net als fred, een goede familiale verzekering hebben voor voetgangers die de benen breken en fietsers die hun nek zullen breken over de spaghetti aan verlengkabels over fiets- en voetpaden maar zo ver reikt het denkvermogen van fredje niet.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar jongen toch, uw droogkast trekt ook 10 Ampere en ieder stopcontact moet trouwens gekeurd zijn voor een stroom van 10 Ampere. Een elektrische wagen drie uur aan 10 Ampere laden brengt je al meteen 50 km verder. Laat u eens informeren door mensen die er iets van afweten of met ervaring met elektrisch rijden. Een verlengkabel over het voetpad in het geval van een rijwoning is geen 100 meter lang. Ge moet wel de nodige vergunning zien te pakken te krijgen. Voor iemand die zijn wagen op zijn oprit of in zijn garage kan parkeren is het al helemaal geen probleem.De kannibaal schreef: ↑06 dec 2019, 13:24Fred, Uw voorstel verdient "de Gouden Palm" op het uitvinder salon. Begint al maar vast eens uit te rekenen, wat een gust van verlengkabel gij nodig hebt als de auto 100 m van Uw deur geparkeerd staat.Fred1950 schreef: ↑04 dec 2019, 19:49Ge hebt toch niet persé een laadpaal nodig. Ge laadt thuis op via het stopcontact, desnoods via een verlengkabel over het voetpad of in de parkeergarage van een appartementsgebouw. Tehnisch lukt dat allemaal zonder problemen, maar of men het je toelaat is een ander paar mouwen.![]()
Als gij het voor mijn deur doet, zult gij nog al een rekening krijgen. Uw auto batterij blijft zo plat als een vijg.; maar ik verwarm gratis.
En dan spreken wij vooral niet over het aspect veiligheid.
-
En wat doet een bouwfirma die een paar weken lang een kabel over het voetpad legt om ergens stroom af te takken ? Juist , die legt de kabel in een kabelbaan waarover zelfs iemand met een rolstoel geen probleem ondervindt. En juist, die firma heeft daar een vergunning voor. En wie een elektrische wagen bezit die hij voor de deur moet parkeren, moet er ook voor ijveren dat hij die parkeerplaats kan voorbehouden zoals dat voor gehandicapten het geval is. Alle laadproblemen en probleempjes zijn zonder laadpalen her en der op te lossen, en daarbij is thuisladen ook nog een stuk goedkoper dan aan een laadpaal.Ice schreef: ↑06 dec 2019, 14:21Veiligheid, kannibaal?
Daarvoor heeft fred toch degelijke sloten en overal camera's hangen en er zijn immers geen inbrekers/bendes meer die via de verlengkabels zouden binnen kunnen geraken, die worden door justitie op het rechte pad gezet door strenge celstraffen of uitgewezen voor onze veiligheid.![]()
Je moet dan ook wel, net als fred, een goede familiale verzekering hebben voor voetgangers die de benen breken en fietsers die hun nek zullen breken over de spaghetti aan verlengkabels over fiets- en voetpaden maar zo ver reikt het denkvermogen van fredje niet.![]()
Men kan nu echt wel alles in het belachelijke gaan trekken om zich tegen elektrische wagens te verzetten, maar veel ga je er objectief niet kunnen tegen in brengen.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zij maar zeker dat de VREG (vrek) komt zien dat er geen onregelmatigheden zijn : stroom via een zelfgemaakte windmolen of via een waterrad achteraan in de beek achter u.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Hoezo ? Dat mag hoor, geen probleem ! Ge moogt volledig zelf op welke manier dan ook uw eigen elektriciteit opwekken ( zolang het niet te veel stinkt, lawaai maakt of de buren stoort ) , maar ge moogt die niet aan het openbaar net koppelen. Dat mag alleen via gehomologeerde omvormers zoals die bij zonnepaneelbezitters geplaatst worden. De VREG heeft daar trouwens niets mee te maken, maar wel de laagspanningnetbeheerders ( DNB's ) zoals EANDIS.
Ik ben hier nieuw en sta echt verstomd over de ontwetendheid of het slecht ingelicht zijn van sommigen die hier reageren. Hier zitten inderdaad "boomers" maar blijkbaar heel weinig "Jaggers" ( jonge actieve gepensioneerden ) naar het voorbeeld van Mick Jagger
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Het is een utopie om de oplossing voor het opladen van elektrische auto's te zoeken in verlengkabels .
Belgie is een land met een heel hoog percentage aan lintbebouwing. In die huizen zijn meestal geen garages.
Eigen verkeerplaats voor de deur, zoals Fred voorstelt, zal geen goedkeuring krijgen van het gemeentebestuur. Probeer maar eens een parkeerplaats te bekomen voor mindervaliden voor je deur, je zult nogal ne post pakken.
Ik weet een straat met lang stuk lintbebouwing aan een zijde waar toch enkele garages gemaakt zijn bij renovaties, maar de kant van de lintbebouwing is verboden voor parkeren.
Deze zomer heeft iemand met elektrische rolkar -ik denk dat het in Boom was- de voorpagina van de kranten gehaald omdat hij zijn rolkar niet kon opladen dichtbij zijn appartement. Hij gebruikte een verlengkabel vanaf de verdieping.
Opladen zal altijd een probleem zijn voor de gewone mens.
Belgie is een land met een heel hoog percentage aan lintbebouwing. In die huizen zijn meestal geen garages.
Eigen verkeerplaats voor de deur, zoals Fred voorstelt, zal geen goedkeuring krijgen van het gemeentebestuur. Probeer maar eens een parkeerplaats te bekomen voor mindervaliden voor je deur, je zult nogal ne post pakken.
Ik weet een straat met lang stuk lintbebouwing aan een zijde waar toch enkele garages gemaakt zijn bij renovaties, maar de kant van de lintbebouwing is verboden voor parkeren.
Deze zomer heeft iemand met elektrische rolkar -ik denk dat het in Boom was- de voorpagina van de kranten gehaald omdat hij zijn rolkar niet kon opladen dichtbij zijn appartement. Hij gebruikte een verlengkabel vanaf de verdieping.
Opladen zal altijd een probleem zijn voor de gewone mens.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Beste Fred, Ik vraag mij ondertussen wel af of dat gij zelf spreekt als Jagger met ervaring en of gij zelf een elektrische auto hebt aangekocht en wat voor een auto dat dan wel mag zijn. Als ik spreek over de laders dan zijt gij van oordeel dat 10A meer dan genoeg is. Met een lader van 10A moet een kleine auto van Volkswagen 16 uur aan de fles hangen, voor zijn batterij volgeladen is. Voor de gepensioneerde is dit een haalbare kaart, maar voor een mens die moet werken is dit een niet haalbare kaart. Om sneller te laden - een klein 4 uren, heeft U 30 A nodig mono fasig of 20A driefasig. Menige Vlaming zal nu reeds inzien, dat zijn E- aansluiting zal moeten verzwaard worden.Fred1950 schreef: ↑07 dec 2019, 01:54Hoezo ? Dat mag hoor, geen probleem ! Ge moogt volledig zelf op welke manier dan ook uw eigen elektriciteit opwekken ( zolang het niet te veel stinkt, lawaai maakt of de buren stoort ) , maar ge moogt die niet aan het openbaar net koppelen. Dat mag alleen via gehomologeerde omvormers zoals die bij zonnepaneelbezitters geplaatst worden. De VREG heeft daar trouwens niets mee te maken, maar wel de laagspanningnetbeheerders ( DNB's ) zoals EANDIS.
Ik ben hier nieuw en sta echt verstomd over de ontwetendheid of het slecht ingelicht zijn van sommigen die hier reageren. Hier zitten inderdaad "boomers" maar blijkbaar heel weinig "Jaggers" ( jonge actieve gepensioneerden ) naar het voorbeeld van Mick Jagger![]()
Ik denk dat veel Jaggers groeimelk drinken van de Heilige Greta en het Woord willen verkondigen om erbij te horen..
-
Waarom moet ge steeds uw autobatterij volledig leeg rijden en daarna volledig volladen ? Ik schreef dat ge 50 km verder kunt als ge 3 uur laadt aan 10 Ampere , en dat is zo , zelfs met de laadverliezen erbij. Als ge "gewoon" rijdt verbuikt een elektrische wagen ongeveer 14 kWh/100km
-
Ice
@fred: en hoe moeten gezinnen, waar ze met meerderen een auto nodig hebben om op verschillende plaatsen en tijden te kunnen gaan werken, hun e-auto's opladen en ook nog parkeren?
Twee/drie verlengkabels of met stekkerdozen en auto's opeen stapelen?
Er kan voor gehandicapten nog niet eens een parkeerplaats voorbehouden worden.
En dan nog: zelfs de voorziene parkeerplaatsen aan winkels voor gehandicapten worden niet gerespecteerd door asocialen...gaat er dan ook gevochten worden om een parkeerplaats?
En al die mensen in steden? Een appartementsblok met 50 gezinnen die samen 75 e-auto's hebben?
Je zal maar wonen in een straat waar je niet met de auto mag komen...een uur vroeger opstaan om eerst de tram/fiets te nemen voor je met je e-auto naar je werk kunt?
Er zijn nu al overal parkeerplaatsen tekort...
Waar ben je dan maar mee bezig?
Over die praktische bezwaren hoor je gene enkele politieker, hé? Die zijn enkel maar bezorgd over het 'klimaat'
Twee/drie verlengkabels of met stekkerdozen en auto's opeen stapelen?
Er kan voor gehandicapten nog niet eens een parkeerplaats voorbehouden worden.
En dan nog: zelfs de voorziene parkeerplaatsen aan winkels voor gehandicapten worden niet gerespecteerd door asocialen...gaat er dan ook gevochten worden om een parkeerplaats?
En al die mensen in steden? Een appartementsblok met 50 gezinnen die samen 75 e-auto's hebben?
Je zal maar wonen in een straat waar je niet met de auto mag komen...een uur vroeger opstaan om eerst de tram/fiets te nemen voor je met je e-auto naar je werk kunt?
Er zijn nu al overal parkeerplaatsen tekort...
Waar ben je dan maar mee bezig?
Over die praktische bezwaren hoor je gene enkele politieker, hé? Die zijn enkel maar bezorgd over het 'klimaat'
-
Meerdere auto's per gezin ? Nog nooit over een "modal shift" gehoord ? Een jonge vijftiger en jonger kan met een e-bike gerust 20 km naar het werk rijden, zomer en winter, en dat is gezond voor hemzelf en voor de natuur. En als die verder dan dat moet werken is het aan te raden om te verhuizen als er geen deftig openbaar vervoer ter beschikking is .....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 dec 2019, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.