Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal

11 dec 2019, 12:27

voorn schreef:
10 dec 2019, 19:50
Waar zit Jules we lezen niks meer.
Het is hier nu zo dood als een pier.
Negen kansen van de tien, moe gestreden. Zelfs de beste soldaten geraken gedemotiveerd en lijden onder een zware burn-out. Daarbij is het dikwijls een ongelijke strijd. Eén tegen allen.
Het valt mij ook op dat het thema "Politiek" steeds minder mensen aanspreekt. Waarschijnlijk zware afkeer van de huidige politieke evolutie.
Ice

11 dec 2019, 13:40

Niet alleen in het thema politiek, ook nieuws en dat is best te begrijpen als forumleden telkens de discussie wurgen door op de boodschapper te schieten omdat ze geen argumenten hebben tegen de bewijzen die worden aangebracht om misleiding en bedrog te ontmaskeren.
Blijkbaar kunnen niet alleen jongeren geen discussie meer voeren, geen respect voor andere meningen opbrengen of foutloos schrijven. :roll:

En dan heb je nog forumleden die zelden met een eigen mening een zinnige bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp, maar er wel als de kippen bij zijn om iemand persoonlijk te beledigen en te schofferen voor zijn/haar mening, ondanks de forumregels.

Enkel en alleen over een onderwerp discussiëren schijnt met senioren onmogelijk geworden te zijn doordat ze, telkens bij elke mening die niet strookt met hun mening, zich persoonlijk aangesproken voelen en dan boos, emotioneel en beledigend reageren om de mond te snoeren.
Vanzelfsprekend dat mensen dan afhaken en zelfs geen persoonlijke ervaringen meer durven posten want die worden steevast tegen je gebruikt door zulke trollen.
Je zou voor minder wegblijven.

Cedo Nulli

11 dec 2019, 13:53

Er zijn nog wel degelijk forumleden die interesse in politiek hebben. Maar ik heb geen zin om de discussie te voeren met anderen die, met zeer weinig , respect antwoorden of zelfs beledigend worden.
Dat valt me vaak op, ik lees regelmatig mee en zie, net als in het echte leven, de standpunten en stellingen extremer, rechtser en harder worden.
Vrijheid van mening is een recht, maar dat zou dan met respect moeten zijn voor diegenen die een andere mening toegedaan zijn, en dat is het vaker niet dan wel het geval.
Dat is de reden dat ik me hier niet in meng.
Extreem denkende mensen staan zelden open voor andere meningen en daar steek ik simpelweg geen energie in.
Maar het is wel jammer omdat hier best wel voer voor een pittig depat verschijnt.

tokkio

11 dec 2019, 16:10

voorn schreef: ↑
Gisteren, 19:50
Waar zit Jules we lezen niks meer.
Het is hier nu zo dood als een pier.

niet alleen Jules, ook van Wil, en Spirit blijft het stil..... :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

11 dec 2019, 20:34

Ice schreef:
... best te begrijpen als forumleden telkens de discussie wurgen door op de boodschapper te schieten omdat ze geen argumenten hebben tegen de bewijzen die worden aangebracht om misleiding en bedrog te ontmaskeren ...
Vooral als we dan steeds weer moeten vaststellen dat die bewijzen gewoon uit de zgn. sociale media komen 8)

Vandaag de Vlaamse regering haar klimaatplan horen verdedigen :roll: :roll: :roll:

Wij spiegelen ons aan het noorden … qua milieu & klimaat dan toch in zo'n kermisspiegel :idea:
Ice

12 dec 2019, 09:31

E.T. schreef:
11 dec 2019, 20:34
Vooral als we dan steeds weer moeten vaststellen dat die bewijzen gewoon uit de zgn. sociale media komen 8)
De informatie bron heeft niks te maken met de informatie met bewijzen dat leugens ontmaskert? Inside klokkenluiders gebruiken ook geen reguliere media?
Te moeilijk? :roll:
Je bevestigt nét wat ik bedoel:
Ice schreef:
....op de boodschapper te schieten omdat ze geen argumenten hebben...
Door oa sociale media en ongecensureerde, kritische websites aan te halen als 'ongeloofwaardige bron'....
Blijkbaar kunnen niet alleen jongeren geen discussie meer voeren.... 8O

E.T.

12 dec 2019, 10:47

Ice schreef:
… en dan heb je nog forumleden die zelden met een eigen mening een zinnige bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp, maar er wel als de kippen bij zijn om iemand persoonlijk te beledigen en te schofferen voor zijn/haar mening ...
Ice post schreef:Te moeilijk?

Je bevestigt inderdaad zelf wat wij bedoelen 8)

Publicaties van klokkenluiders best niet verwarren met de prefab teksten die je krijgt van de partij om ze dan samen met de andere trollen overal te laten publiceren...
Ice

12 dec 2019, 11:50

E.T. schreef:
12 dec 2019, 10:47
Ice schreef:
… en dan heb je nog forumleden die zelden met een eigen mening een zinnige bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp, maar er wel als de kippen bij zijn om iemand persoonlijk te beledigen en te schofferen voor zijn/haar mening ...
Ice post schreef:Te moeilijk?

Je bevestigt inderdaad zelf wat wij bedoelen 8)
Als je al een vraag persoonlijk beledigend vindt, dan hoor je niet thuis op een forum.

Leg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie? :roll:

URSULAMI

12 dec 2019, 11:56

Ik had het niet beter kunnen zeggen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/11 ... hoenaerts/

.

E.T.

12 dec 2019, 13:13

Ice schreef:
Als je al een vraag persoonlijk beledigend vindt, dan hoor je niet thuis op een forum.
Jouw "vraag" impliceert dat je mij en anderen hier op 't forum niet slim genoeg acht. 8O

Of wij hier thuis horen gade gij nie bepale hè allee voorlopig toch nog nie alleszins nie voor 2024 8)

Leg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
Als jouw bron het voorgekauwde riedeltje van het partijstandpunt is dan is het redelijk belangrijk om de gegeven informatie (bewijzen) te duiden

DelaVega

12 dec 2019, 19:22

URSULAMI schreef:

.
Een fantastisch geschreven opinie van Schoenaerts.

Betreft de toplonen van onze politici.
Enige tijd geleden in het programma De Zevende Dag vroeg iemand uit het publiek aan Jan Jambon waarom politici zo veel moeten verdienen, terwijl diezelfde politici overal besparingen aan het doorvoeren zijn. Waarop Jambon antwoordde: We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd.

Een stuk ingeleverd? Ondanks die peulschil dat ze ingeleverd hebben, zijn hun lonen nog onverantwoord hoog.

Jambonneke, ik stel voor om uw loon zo sterk te verminderen dat je iedere maand de eindjes aan mekaar moet knopen om rond te komen, precies zoals Jan met de pet dat maandelijks moet ondergaan.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

sibarita

12 dec 2019, 23:11

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Ice

13 dec 2019, 10:39

DelaVega schreef:
URSULAMI schreef:

.

Enige tijd geleden in het programma De Zevende Dag vroeg iemand uit het publiek aan Jan Jambon waarom politici zo veel moeten verdienen, terwijl diezelfde politici overal besparingen aan het doorvoeren zijn. Waarop Jambon antwoordde: We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd.

Een stuk ingeleverd? Ondanks die peulschil dat ze ingeleverd hebben, zijn hun lonen nog onverantwoord hoog.

Jambonneke, ik stel voor om uw loon zo sterk te verminderen dat je iedere maand de eindjes aan mekaar moet knopen om rond te komen, precies zoals Jan met de pet dat maandelijks moet ondergaan.
We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd. já, nadat ze zich éérst OPSLAG hebben gegeven....10% opslag en dan 5% inleveren noemt jambon inleveren, normale mensen noemen dat BIJKRIJGEN en OPSLAG. :roll:
Maar daar hoor je dan geen énkele zeveraar jambon over aan de tand te voelen, hé?! :evil:
Ice

13 dec 2019, 10:51

E.T. schreef:
12 dec 2019, 13:13
Ice schreef:
Jouw "vraag" impliceert dat je mij en anderen hier op 't forum niet slim genoeg acht. 8O
Of wij hier thuis horen gade gij nie bepale hè allee voorlopig toch nog nie alleszins nie voor 2024 8)
Leg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
Als jouw bron het voorgekauwde riedeltje van het partijstandpunt is dan is het redelijk belangrijk om de gegeven informatie (bewijzen) te duiden
Elkeen interpreteert een vraag naargelang zijn/haar inborst...leg dus je hand op je hoofd en kijk eens in de spiegel?
En weer op dezelfde nagel BLIJVEN kloppen zonder te antwoorden:
De reputatie van en méning over een bron zou volgens jou dus het waarheidsgehalte van hun informatie inhoud bepalen?
Man, man....dat kun je niet uitgelegd krijgen want dat zou té belachelijk zijn, nietwaar? :mrgreen:
Blijf nu eens niet spartelen en geef een antwoord!

DelaVega

13 dec 2019, 10:54

Ice schreef:
13 dec 2019, 10:39
DelaVega schreef:
URSULAMI schreef:

.

We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd. já, nadat ze zich éérst OPSLAG hebben gegeven....10% opslag en dan 5% inleveren noemt jambon inleveren, normale mensen noemen dat BIJKRIJGEN en OPSLAG. :roll:
Maar daar hoor je dan geen énkele zeveraar jambon over aan de tand te voelen, hé?! :evil:
Ja, dat klopt, Ice. Ik meen mij dat nog te herinneren ( ik was het al vergeten).

Ze zouden beter op hun lonen de bezemprocedure opstarten, lees: een forse inkorting op hun inkomen toepassen en bij de bevolking de kaasschaafmethode hanteren, waarop maar een klein beetje bespaard wordt. Het zou hen sieren.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.