Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Negen kansen van de tien, moe gestreden. Zelfs de beste soldaten geraken gedemotiveerd en lijden onder een zware burn-out. Daarbij is het dikwijls een ongelijke strijd. Eén tegen allen.
Het valt mij ook op dat het thema "Politiek" steeds minder mensen aanspreekt. Waarschijnlijk zware afkeer van de huidige politieke evolutie.
-
Ice
Niet alleen in het thema politiek, ook nieuws en dat is best te begrijpen als forumleden telkens de discussie wurgen door op de boodschapper te schieten omdat ze geen argumenten hebben tegen de bewijzen die worden aangebracht om misleiding en bedrog te ontmaskeren.
Blijkbaar kunnen niet alleen jongeren geen discussie meer voeren, geen respect voor andere meningen opbrengen of foutloos schrijven.
En dan heb je nog forumleden die zelden met een eigen mening een zinnige bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp, maar er wel als de kippen bij zijn om iemand persoonlijk te beledigen en te schofferen voor zijn/haar mening, ondanks de forumregels.
Enkel en alleen over een onderwerp discussiëren schijnt met senioren onmogelijk geworden te zijn doordat ze, telkens bij elke mening die niet strookt met hun mening, zich persoonlijk aangesproken voelen en dan boos, emotioneel en beledigend reageren om de mond te snoeren.
Vanzelfsprekend dat mensen dan afhaken en zelfs geen persoonlijke ervaringen meer durven posten want die worden steevast tegen je gebruikt door zulke trollen.
Je zou voor minder wegblijven.
Blijkbaar kunnen niet alleen jongeren geen discussie meer voeren, geen respect voor andere meningen opbrengen of foutloos schrijven.
En dan heb je nog forumleden die zelden met een eigen mening een zinnige bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp, maar er wel als de kippen bij zijn om iemand persoonlijk te beledigen en te schofferen voor zijn/haar mening, ondanks de forumregels.
Enkel en alleen over een onderwerp discussiëren schijnt met senioren onmogelijk geworden te zijn doordat ze, telkens bij elke mening die niet strookt met hun mening, zich persoonlijk aangesproken voelen en dan boos, emotioneel en beledigend reageren om de mond te snoeren.
Vanzelfsprekend dat mensen dan afhaken en zelfs geen persoonlijke ervaringen meer durven posten want die worden steevast tegen je gebruikt door zulke trollen.
Je zou voor minder wegblijven.
-
Cedo Nulli - Lid geworden op: 30 okt 2019, 11:38
Er zijn nog wel degelijk forumleden die interesse in politiek hebben. Maar ik heb geen zin om de discussie te voeren met anderen die, met zeer weinig , respect antwoorden of zelfs beledigend worden.
Dat valt me vaak op, ik lees regelmatig mee en zie, net als in het echte leven, de standpunten en stellingen extremer, rechtser en harder worden.
Vrijheid van mening is een recht, maar dat zou dan met respect moeten zijn voor diegenen die een andere mening toegedaan zijn, en dat is het vaker niet dan wel het geval.
Dat is de reden dat ik me hier niet in meng.
Extreem denkende mensen staan zelden open voor andere meningen en daar steek ik simpelweg geen energie in.
Maar het is wel jammer omdat hier best wel voer voor een pittig depat verschijnt.
Dat valt me vaak op, ik lees regelmatig mee en zie, net als in het echte leven, de standpunten en stellingen extremer, rechtser en harder worden.
Vrijheid van mening is een recht, maar dat zou dan met respect moeten zijn voor diegenen die een andere mening toegedaan zijn, en dat is het vaker niet dan wel het geval.
Dat is de reden dat ik me hier niet in meng.
Extreem denkende mensen staan zelden open voor andere meningen en daar steek ik simpelweg geen energie in.
Maar het is wel jammer omdat hier best wel voer voor een pittig depat verschijnt.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
voorn schreef: ↑
Gisteren, 19:50
Waar zit Jules we lezen niks meer.
Het is hier nu zo dood als een pier.
niet alleen Jules, ook van Wil, en Spirit blijft het stil.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Vooral als we dan steeds weer moeten vaststellen dat die bewijzen gewoon uit de zgn. sociale media komen
Vandaag de Vlaamse regering haar klimaatplan horen verdedigen
Wij spiegelen ons aan het noorden … qua milieu & klimaat dan toch in zo'n kermisspiegel
-
Ice
De informatie bron heeft niks te maken met de informatie met bewijzen dat leugens ontmaskert? Inside klokkenluiders gebruiken ook geen reguliere media?
Te moeilijk?
Je bevestigt nét wat ik bedoel:
Door oa sociale media en ongecensureerde, kritische websites aan te halen als 'ongeloofwaardige bron'....
Blijkbaar kunnen niet alleen jongeren geen discussie meer voeren....
-
Ice
Als je al een vraag persoonlijk beledigend vindt, dan hoor je niet thuis op een forum.
Leg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
-
URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Jouw "vraag" impliceert dat je mij en anderen hier op 't forum niet slim genoeg acht.
Of wij hier thuis horen gade gij nie bepale hè allee voorlopig toch nog nie alleszins nie voor 2024
Als jouw bron het voorgekauwde riedeltje van het partijstandpunt is dan is het redelijk belangrijk om de gegeven informatie (bewijzen) te duidenLeg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Een fantastisch geschreven opinie van Schoenaerts.URSULAMI schreef: ↑12 dec 2019, 11:56Ik had het niet beter kunnen zeggen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/11 ... hoenaerts/
.
Betreft de toplonen van onze politici.
Enige tijd geleden in het programma De Zevende Dag vroeg iemand uit het publiek aan Jan Jambon waarom politici zo veel moeten verdienen, terwijl diezelfde politici overal besparingen aan het doorvoeren zijn. Waarop Jambon antwoordde: We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd.
Een stuk ingeleverd? Ondanks die peulschil dat ze ingeleverd hebben, zijn hun lonen nog onverantwoord hoog.
Jambonneke, ik stel voor om uw loon zo sterk te verminderen dat je iedere maand de eindjes aan mekaar moet knopen om rond te komen, precies zoals Jan met de pet dat maandelijks moet ondergaan.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Ice
We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd. já, nadat ze zich éérst OPSLAG hebben gegeven....10% opslag en dan 5% inleveren noemt jambon inleveren, normale mensen noemen dat BIJKRIJGEN en OPSLAG.DelaVega schreef: ↑12 dec 2019, 19:22Een fantastisch geschreven opinie van Schoenaerts.URSULAMI schreef: ↑12 dec 2019, 11:56Ik had het niet beter kunnen zeggen
.
Enige tijd geleden in het programma De Zevende Dag vroeg iemand uit het publiek aan Jan Jambon waarom politici zo veel moeten verdienen, terwijl diezelfde politici overal besparingen aan het doorvoeren zijn. Waarop Jambon antwoordde: We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd.
Een stuk ingeleverd? Ondanks die peulschil dat ze ingeleverd hebben, zijn hun lonen nog onverantwoord hoog.
Jambonneke, ik stel voor om uw loon zo sterk te verminderen dat je iedere maand de eindjes aan mekaar moet knopen om rond te komen, precies zoals Jan met de pet dat maandelijks moet ondergaan.
Maar daar hoor je dan geen énkele zeveraar jambon over aan de tand te voelen, hé?!
-
Ice
Elkeen interpreteert een vraag naargelang zijn/haar inborst...leg dus je hand op je hoofd en kijk eens in de spiegel?E.T. schreef: ↑12 dec 2019, 13:13Jouw "vraag" impliceert dat je mij en anderen hier op 't forum niet slim genoeg acht.![]()
Of wij hier thuis horen gade gij nie bepale hè allee voorlopig toch nog nie alleszins nie voor 2024
Als jouw bron het voorgekauwde riedeltje van het partijstandpunt is dan is het redelijk belangrijk om de gegeven informatie (bewijzen) te duidenLeg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
En weer op dezelfde nagel BLIJVEN kloppen zonder te antwoorden:
De reputatie van en méning over een bron zou volgens jou dus het waarheidsgehalte van hun informatie inhoud bepalen?Leg eerst maar eens uit waarom je vindt dat de informatie bron belangrijker is dan de gegeven informatie?
Man, man....dat kun je niet uitgelegd krijgen want dat zou té belachelijk zijn, nietwaar?
Blijf nu eens niet spartelen en geef een antwoord!
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Ja, dat klopt, Ice. Ik meen mij dat nog te herinneren ( ik was het al vergeten).Ice schreef: ↑13 dec 2019, 10:39We hebben in het verleden al een stuk van ons loon ingeleverd. já, nadat ze zich éérst OPSLAG hebben gegeven....10% opslag en dan 5% inleveren noemt jambon inleveren, normale mensen noemen dat BIJKRIJGEN en OPSLAG.DelaVega schreef: ↑12 dec 2019, 19:22Een fantastisch geschreven opinie van Schoenaerts.URSULAMI schreef: ↑12 dec 2019, 11:56Ik had het niet beter kunnen zeggen
.
Maar daar hoor je dan geen énkele zeveraar jambon over aan de tand te voelen, hé?!![]()
Ze zouden beter op hun lonen de bezemprocedure opstarten, lees: een forse inkorting op hun inkomen toepassen en bij de bevolking de kaasschaafmethode hanteren, waarop maar een klein beetje bespaard wordt. Het zou hen sieren.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.