Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

14 dec 2019, 19:53

Ik wist niet dat het Seniorennet forum een bokswedstrijd was …

Op het laatste grote klimaattop, die in Parijs, waren niet alleen de Europese landen aanwezig, toch 8O
Wel is het zo dat jullie grote kleine vriend Donald niet meer wil meespelen.
En dit in tegenstelling met bepaalde staten, steden en veel grote bedrijven.

Dicksy

14 dec 2019, 21:40

Fred1950 schreef:
Ik zou het ook snel afbollen als een razende bokskampioen komt aangelopen ....
Uw probleem is dat u als lid van de klimaatkerk niet kunt verdragen dat er argumenten naar voor gebracht worden die u wel eens aan het twijfelen zouden kunnen brengen. Daarom dat de linkse klimaatkerk ook elke discussie ten gronde uit de weg gaat en mensen die de discussie willen aangaan, of u dwingen tot nadenken, opzij worden geschoven met argumenten als klimaatnegationist of nog zo’n dooddoener: “ Ik sluit hierbij elke discussie met jou af.” e.a.
U denkt uw ‘suprematie’ hier ten toon te kunnen spreiden omdat u denkt met een stel seniele gepensioneerden te maken te hebben die u gemakkelijk kunt overbluffen. En hier hebt zich nu duidelijk mispakt en dan is het case closed.
Eén ding is wel duidelijk en dat is wie hier de bokskampioen is, en voor alle duidelijkheid u bent het niet, en wie de razende is.

Wil.

14 dec 2019, 22:10

Mijn motto is: stel alles in vraag wat je niet logisch lijkt, maar blijf open staan voor verhelderende argumenten. Dat heb ik onthouden van een leraar die me in de humaniora die stelregel herhaaldelijk heeft voorgehouden.

Het CO2-verhaal behandel ik op gelijkaardige wijze. Een half jaar geleden stelde ik dezelfde vraag aan Jill Peters, de weervrouw. Haar secretaresse, of degene die haar mails beantwoordt, liet me weten dat Jill zei dat ik dat maar op het internet moest opzoeken. Ook Jill had geen pasklaar antwoord op "het ballenbad met slechts 4 CO2-ballen erin" en het 'warm deken' dat die 4 balletjes ons dan blijkbaar leveren.

De knaap die riep dat de keizer geen kleren aan heeft: da's deze jongen. :wink:

Een laatste opmerking: ik ben geen 'klimaatontkenner' maar ik heb mijn vragen bij de werking van het systeem en ook bij de vanzelfsprekendheid om 'de schuldige' aan te duiden: de mens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

14 dec 2019, 22:24

Ondertussen geloven de Vlaamse regering en de n.v.A ministers wel in wat jullie die klimaathoax noemen.
Van een linkse klimaatkerk gesproken :mrgreen:

Meer dan 300 maatregelen worden er nu reeds genomen!
Dat ze haalbaar en betaalbaar moeten zijn is niet meer dan normaal, toch? :roll:

E.T.

14 dec 2019, 23:11

3 of 4 balletjes / 3 of 4 dekens / defecte thermostaat
Wie zal het zeggen?
Wel is er een zeer duidelijke correlatie tussen de gemiddelde temperatuur en de concentratie broeikasgassen:

Afbeelding

Wil.

15 dec 2019, 01:34

Vervang nu op de X-as die woorden CO2 door "jaarlijks bierverbruik" en je krijgt mogelijks wel een gelijkaardige verdeling; of nog : "het aantal mensen dat bruine schoenen koopt" .

Het feit dat twee verschijnselen gelijklopend zijn, betekent nog niet dat het ene verschijnsel het andere opwekt. Misschien is het net omgekeerd: hoge temperaturen leiden naar meer CO2 ? Dan is de vraag: waarom zijn de temperaturen aan het stijgen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

15 dec 2019, 01:35

Dicksy schreef:
14 dec 2019, 21:40
....
U denkt uw ‘suprematie’ hier ten toon te kunnen spreiden omdat u denkt met een stel seniele gepensioneerden te maken te hebben die u gemakkelijk kunt overbluffen. En hier hebt zich nu duidelijk mispakt en dan is het case closed.
....
Dat is hier niet de kwestie. De kwestie is dat ik moeilijk van gedacht kan wisselen met iemand die denkt dat een kat wel eens een hond zou kunnen zijn, en hier de "logica" bijsleurt dat het ook een viervoeter is. :|

E.T.

15 dec 2019, 10:31

Wil. schreef:
15 dec 2019, 01:34
Vervang nu op de X-as die woorden CO2 door "jaarlijks bierverbruik" en je krijgt mogelijks wel een gelijkaardige verdeling ...
Inderdaad Wil. met de nadruk op mogelijks :lol: :lol: :lol:

Er is door de eeuwen heen altijd wel bier gedronken hé gewoon water was redelijk 'giftig'

E.T.

15 dec 2019, 10:47

zeer duidelijke correlatie tussen de gemiddelde temperatuur en de concentratie broeikasgassen
Waarom zijn er op het wereldwijde internet dan geen andere grafieken te vinden Wil.?
Ik weet zeker dat er zeer hard naar gezocht is. Zowel door de klimaat voor- en tegenstanders.
Ice

15 dec 2019, 12:48

E.T. schreef:
zeer duidelijke correlatie tussen de gemiddelde temperatuur en de concentratie broeikasgassen
Waarom zijn er op het wereldwijde internet dan geen andere grafieken te vinden Wil.?
Ik weet zeker dat er zeer hard naar gezocht is. Zowel door de klimaat voor- en tegenstanders.
Is dat nog belangrijk?
Het doel is immers bereikt dankzij de blinde klimaat aanbidders:
E.T. schreef:
Meer dan 300 maatregelen worden er nu reeds genomen!
Dat ze haalbaar en betaalbaar moeten zijn is niet meer dan normaal, toch?
Voorstanders van de klimaatleugen hier kunnen niet eens de haalbaarheid aantonen, ze kunnen zelfs geen oplossing bedenken voor de praktische bezwaren, laat staan hoe dat betaald moet gaan worden.
Maar de politici zullen er wel voor zorgen dat alles haalbaar en betaalbaar zal zijn, nietwaar?
Dat is toch 'normaal'? :roll:

Nu, jullie zullen zien hoe wij állen deze 300 wurgmaatregelen zullen moeten gaan betalen met onze welvaart dankzij naïevelingen, groene geitenwollensokken, die zich weer bij de neus lieten nemen want ze leren niet uit het verleden.
Denk daaraan als onze hoogste belastingdruk nog zal toenemen met allerlei klimaatbelastingen, -taksen, -accijnzen en verdoken belastingen en wie dat mogelijk maakte door klimaat maatregelen te eisen, dan mogen voorstanders mea culpa janken. :x

Fred1950

15 dec 2019, 13:44

Schaf de subsidies voor salariswagens met verbrandingsmotor af, en behoud die voor de elektrische salariswagens. Dat zou al een grote stap zijn naar de ideale wereld. Weet je van wie dit voorstel komt ?

Fred1950

15 dec 2019, 13:49

E.T. schreef:
Correlatie of niet, beide curves zijn nefast voor de toekomst van de aarde als dit zo doorgaat. De negationisten kunnen beide stijgingen op zich ook niet op hun eigen schijn-wetenschappelijke manier verklaren.
Ice

15 dec 2019, 16:13

Fred1950 schreef:
15 dec 2019, 13:44
Schaf de subsidies voor salariswagens met verbrandingsmotor af, en behoud die voor de elektrische salariswagens. Dat zou al een grote stap zijn naar de ideale wereld.
Dát is nog eens de oplossing voor de financiering van 300 klimaat maatregelen voor de klimaatleugen, séh: behalve inbreuk op de anti-discriminatiewet ook nog subsidies overhevelen van de ene salariswagen naar de andere... ja hoor, dat is pas een reuzenstap, daar los je het hele probleem mee op. :twisted:

tokkio

15 dec 2019, 16:56

E.T. schreef:
14 dec 2019, 23:11
3 of 4 balletjes / 3 of 4 dekens / defecte thermostaat
Wie zal het zeggen?
Wel is er een zeer duidelijke correlatie tussen de gemiddelde temperatuur en de concentratie broeikasgassen:

Afbeelding
Dat is logisch,de inpakt van de mens vanaf 1880 tot 2018 geeft een gelijkstellende curve en de opwarming is van 0,2 tot 0;8 gestegen ,dus de vermeerdering van de bevolking, de industrie, en het auto, vlieg en scheepvaart verkeer zal daar wel een + aan bijgedragen hebben, maar rampzaliger zijn al de bosbranden die er in al die jaren zijn ontstaan,en daar heeft de mens geen invloed op, en niemand wilt terug naar paard en kar.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~abba3ca3/
En dan spreken we nog niet van de invloed van al die C0² en andere gassen die vrijkomen bij een vulkaan uitbarsting......
Men gebruikt het c0² verhaal en de opwarming als melkkoe, en nu ze de diesel in het verdomhoekje hebben geduwd en ze opnieuw de benzine auto promoten gaat het er niet op verbeteren,maar het maakt al de regeringen niets uit als ze er maar taksen, en LEZ zones en boeten kunnen maken, het klimaat is gewoon platte commercie, maar heeft helemaal geen invloed, als ze de bruin/steenkool centrales, het vlieg verkeer en de scheepvaart niet aan banden leggen ,en Europa alleen kan niet op tegen al die andere continenten die zeker over bevolkt zijn, en waar de lucht vervuiling 80% slechter is dan hier, en daar zijn geen salaris wagens met verbranding motor.......daar rijden ze nog met miljoenen bromfietsen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

15 dec 2019, 17:53

Het green deal is de doelstelling van Europa om Europa naar de tijd van de sovjet te schoppen onder aanvoering van Ursula von der leyen ,dus super rijke macht wellustelingen, en een armtierige bevolking.....
https://opiniez.com/2019/12/10/hoe-klim ... -vervloed/
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.