Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

16 dec 2019, 13:44

E.T. schreef:
16 dec 2019, 12:11
Wij gaan allemaal dood 8O 8O 8O
Maar stedelingen een paar jaar vroeger en dat heeft voor een groot deel te maken met de slechte lucht.
Wie zegt dat? Nog nooit iets gehoord van een overlijden door slechte lucht...geen enkele arts kan dat overigens bewijzen, bevestigen of ook maar een verband aantonen, het is zelfs maar een vermoeden.... :roll: dat zelfs tegengesproken wordt want de mensen leven langer, ondanks die 'slechte lucht'.. :mrgreen:

Fred1950

16 dec 2019, 14:33

Ice schreef:
16 dec 2019, 13:44
E.T. schreef:
Maar stedelingen een paar jaar vroeger en dat heeft voor een groot deel te maken met de slechte lucht.
Wie zegt dat? Nog nooit iets gehoord van een overlijden door slechte lucht...geen enkele arts kan dat overigens bewijzen, bevestigen of ook maar een verband aantonen, het is zelfs maar een vermoeden.... :roll: dat zelfs tegengesproken wordt want de mensen leven langer, ondanks die 'slechte lucht'.. :mrgreen:
Ja , en mijn overgrootvader werd 105 jaar en die heeft gerookt als een Turk. :roll: We kennen dat soort verhaaltjes wel allemaal. Statistieken wijzen uit dat er meer stadsbewoners sterven door vaatziekten en ziektes van het ademhalingsstelsel dan plattelandbewoners. En als er veel fijn stof in de lucht is valt het op dat er dan meer gevallen van hartfalen optreden ( het micro onzichtbaar fijn stof van 2,5 micron dringt tot in de bloedbanen door ). En dan hebben we het nog niets eens over de verhoogde concentraties aan lood en benzenen in het bloed.
Ice

16 dec 2019, 15:01

Zoals ik schreef:
Nog nooit iets gehoord van een overlijden door slechte lucht...geen enkele arts kan dat overigens bewijzen, bevestigen of ook maar een verband aantonen, het is zelfs maar een vermoeden...want er spelen teveel variabele factoren mee.
De poging om slechte luchtkwaliteit tot zondebok voor overlijdens te bombarderen wordt dan natuurlijk gesteund door gemanipuleerde statistieken maar geen enkele arts zal ooit zijn reputatie riskeren door de oorzaak van overlijden aan 'slechte lucht' te durven wijten... :roll:

Fred1950

16 dec 2019, 16:04

Ah bon. Dus alle statistieken zijn fake en gemanipuleerd als ze niet in uw kraam passen. :lol:

Dicksy

16 dec 2019, 17:08

Frits1950 schreef:
Ah bon. Dus alle statistieken zijn fake en gemanipuleerd als ze niet in uw kraam passen. :lol:
Een mes dat aan 2 kanten snijdt. :lol:

E.T.

16 dec 2019, 17:30

Daarnet gelezen op 't internet : DE AARDE IS PLAT

tokkio

16 dec 2019, 17:36

https://fenixx.news/2019/12/10/deze-kin ... 8AlHjQnFuo

https://fenixx.news/2019/10/28/deskundi ... kSH3cV3h_U
[/quote]

En deze kinderen sterven ook door de "slechte" lucht maar niet van de diesel.......
Zet deze reportage maar op de eerste (krant) bladzijde,of maar er een pano TV reportage van , dat de E rijders wakker worden, maar aan gezien het een "ver van mijn bed "is zegen ze gewoon "et alhors"
De enige constante dat men leeft is dat men dood gaat, maar dat ligt niet aan de diesel of benzine damp,
mensen worden 1 jaar of 100 plus,maar als ik het ergens goed gelezen heb was de gemiddelde leeftijd een paar eeuwen terug 50 jaar,en dan was er van "vervuilde " lucht nog geen sprake.
https://nl.wikibooks.org/wiki/Sociale_g ... ingsopbouw
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

16 dec 2019, 17:42

E.T. schreef:
16 dec 2019, 17:30

Dicksy

16 dec 2019, 18:00

E.T. schreef:
Klopt ook. Heb het nog mogen ondervinden afgelopen week-end na avondje gaan stappen. Ik lag plat en niet gebogen.

Fred1950

16 dec 2019, 20:49

Dicksy schreef:
16 dec 2019, 18:00
E.T. schreef:
Klopt ook. Heb het nog mogen ondervinden afgelopen week-end na avondje gaan stappen. Ik lag plat en niet gebogen.
Ge moest veel verder weest gaan stappen zijn dan de horizon, dan waart ge er van af gevallen.

Dicksy

16 dec 2019, 21:11

Fred1950 schreef:
Ge moest veel verder weest gaan stappen zijn dan de horizon, dan waart ge er van af gevallen.
Zoiets als waar die 2 sporen elkaar ginder in de verte raken is de eindhalte. 8O :lol:

Wil.

17 dec 2019, 01:04

Wil. schreef:
16 dec 2019, 13:41
E.T. schreef:
Geef eens een link waar ik dat bewijs van die stelling kan lezen?
Geen reactie, ET? Pover, hé?

De volgende:
Fred1950 schreef:
16 dec 2019, 14:33
Ja , en mijn overgrootvader werd 105 jaar en die heeft gerookt als een Turk. :roll: We kennen dat soort verhaaltjes wel allemaal. Statistieken wijzen uit dat er meer stadsbewoners sterven door vaatziekten en ziektes van het ademhalingsstelsel dan plattelandbewoners.
Waarheidsgehalte? Bewijsmateriaal?
Bon, dan zal ik het maar weer zelf geven, nietwaar?

In het overgepolueerde en CO2-uitstotende Vlaanderen, zijn de minste overlijdens tgv ziekten van de ademhalingsorganen.
Het grootstedelijke Brussel zit op hetzelde niveau als Wallonië met zijn zuivereluchtbossen.

Afbeelding

En dan dit om het nog eens goed duidelijk te maken. Vooraf nogmaals de categorische uitspraak van ET:
Wat zeggen de statistieken (waarnaar Fred verwees)? Hou je vast: alweer een hogere levensverwachting voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest dan voor Wallonië, waar de lucht nog puur is.
En hoe erg is het in dit verband gesteld met Vlaanderen? Euuuh .... Dat moet een vergissing zijn, hé, ET? Fred?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

17 dec 2019, 09:26

We hadden het hier over de doodsoorzaak en het verschil tussen stedelingen en plattelandsbewoners, niet over het verschil tussen gewesten.
Wil. schreef:
17 dec 2019, 01:04
....
En hoe erg is het in dit verband gesteld met Vlaanderen? Euuuh .... Dat moet een vergissing zijn, hé, ET? Fred?
....
Blijkbaar toch altijd goesting om een degen op te nemen , nietwaar ? :lol: Ge had de nick name "Darth Vader" moeten kiezen in plaats van die onschuldige jongensnaam. :wink:

Wil.

17 dec 2019, 10:34

Jij schreef:
Statistieken wijzen uit dat er meer stadsbewoners sterven door vaatziekten en ziektes van het ademhalingsstelsel dan plattelandbewoners.
Sterven mensen in Brussel dan verhoudingsgewijs méér aan ziekten van de ademhalingswegen dan mensen in Wallonië?

Ik laat je de statistieken zien waarnaar je vlotjes hebt verwezen. Welke feiten ondersteunen jouw losse beweringen? (idem voor ET)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

17 dec 2019, 11:24

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1817364

Nogmaals , we hebben het hier over de doodsOORZAAK , niet over levensverwachting of sterftecijfers in het algemeen. In steden en regio's met een jonge bevolking zijn de sterftecijfers per definitie sowieso lager.