Elektrische wagens
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Die geloven er dus wel inDe Lijn zoekt tegen 2023 negenhonderdenzeventig elektrische bussen aan te kopen
inclusief de bijhorende installaties.
Klein probleempje: de e-bussen en toebehoren vergen een investering van meer dan een miljard euro, wat meer is dan de huidige voorziene financieringsmiddelen. De Lijn vraagt de Vlaamse regering om de bijkomende financiering te voorzien … Zo is 't gemakkelijk hé
Hou je portemonnee maar al open Ice
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
'T zal proper worden..... die 1.000 bussen dagelijks opladen......E.T. schreef: ↑23 dec 2019, 19:48Die geloven er dus wel inDe Lijn zoekt tegen 2023 negenhonderdenzeventig elektrische bussen aan te kopen
inclusief de bijhorende installaties.![]()
Klein probleempje: de e-bussen en toebehoren vergen een investering van meer dan een miljard euro, wat meer is dan de huidige voorziene financieringsmiddelen. De Lijn vraagt de Vlaamse regering om de bijkomende financiering te voorzien … Zo is 't gemakkelijk hé
Hou je portemonnee maar al open Ice
Ze zitten nu al met een ei in hun kont als het één week aan een stuk 5°c onder nul is.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ice
Míjn portemonnee? Nee, nee, ET, Ik heb immers geen elektrische melkkoe...en voor LEZ zullen ze géén eurocent zien...E.T. schreef: ↑23 dec 2019, 19:48Die geloven er dus wel inDe Lijn zoekt tegen 2023 negenhonderdenzeventig elektrische bussen aan te kopen
inclusief de bijhorende installaties.![]()
Klein probleempje: de e-bussen en toebehoren vergen een investering van meer dan een miljard euro, wat meer is dan de huidige voorziene financieringsmiddelen. De Lijn vraagt de Vlaamse regering om de bijkomende financiering te voorzien … Zo is 't gemakkelijk hé
Hou je portemonnee maar al open Ice
In hún portemonnee zullen ze zitten: de e-melkkoe....komt sneller dan verwacht, hé?
Ze wachten niet eens, zoals bij de diesel, tot 80% elektrisch rijdt...
9 JULI 2016:
Het geld is nu op, 2020, en ziedaar de volgende rooftocht al:Het kernkabinet heeft donderdag op voorstel van minister van Mobiliteit François Bellot een dotatie van 13,699 miljard euro voor de NMBS en Infrabel voor de periode 2016-2020 beslist....
De NMBS zal 5,6 miljard euro ontvangen en daar komt nog de infrastructuurvergoeding bij (3,1 miljard euo) die de spoorwegmaatschappij aan spoornetbeheerder Infrabel zal betalen.
Alles samen geeft dat 8,7 miljard euro.
Infrabel krijgt 5 miljard euro toegewezen, maar met de infrastructuurvergoeding van de NMBS erbij loopt dat op tot 8,1 miljard euro voor de periode 2016-2020.
Het spoor krijgt er de volgende tien jaar nog eens 35 miljárd euro federáál bíj bovenop al de miljarden die reeds opgesoupeerd werden....intussen is het openbaar vervoer toch zoooooo verbeterd door al die miljarden, nietwaar?
29 november 2019:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/29 ... an-de-fed/
De treinen lopen intussen precies en perfect op tijd, er zijn geen stakingen, geen tekorten bij het onderbetaalde personeel en de ceo's rijven bonussen vh belastinggeld binnen alsof het elke dag Kerstmis is....miljarden goed besteedt, nietwaar?
Dus dat miljard euro voor de bussen? Dat zijn peanuts maar die kunnen er ook nog wel bij....álles voor het klimaat natuurlijk?
Voor het spoor betalen we federaal en voor de Lijn zal de vlaamse dievenbende Vlaanderen wel alleen de factuur weer door de strot duwen.
En allemaal dankzij de schaapjes die elektrisch rijden en blijven promoten uit schrik dat ze alleen zullen opdraaien als van de e-auto de melkkoe wordt gemaakt om al die miljarden te financieren maar hey: álles voor het klimaat dat, ondanks de inspanningen, toch maar blíjft veranderen, nietwaar?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Weet ge dat als men al die bussen met behulp van dieselgeneratoren zou opladen , ge minder diesel gaat verbruiken dan moesten al die bussen zelf op diesel rijden ? ( en dus ook minder CO2, NOx en fijn stof uitstoten )Charlie Maru schreef: ↑23 dec 2019, 21:13.....
'T zal proper worden..... die 1.000 bussen dagelijks opladen......
Ze zitten nu al met een ei in hun kont als het één week aan een stuk 5°c onder nul is.
Aan Ice moet ik dat niet vertellen, die kent waarschijnlijk nog niet het verschil tussen Volt en Ampere.
-
Ice
Nee, vraag dat maar aan horus, die schijnt ook al te weten wat ik denk net als gij meent te weten wat ik ken...Fred1950 schreef: ↑23 dec 2019, 23:03Weet ge dat als men al die bussen met behulp van dieselgeneratoren zou opladen , ge minder diesel gaat verbruiken dan moesten al die bussen zelf op diesel rijden ? ( en dus ook minder CO2, NOx en fijn stof uitstoten )Charlie Maru schreef: ↑23 dec 2019, 21:13.....
'T zal proper worden..... die 1.000 bussen dagelijks opladen......
Ze zitten nu al met een ei in hun kont als het één week aan een stuk 5°c onder nul is.
Aan Ice moet ik dat niet vertellen, die kent waarschijnlijk nog niet het verschil tussen Volt en Ampere.![]()
En vraag dan meteen hoe de diesel sinds de jaren '80 melkkoe werd?
Dat kan horus je meteen ook eens haarfijn uitleggen als dieselrijder want gij weet dát zelfs niet.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Een rendement van 110% dus.....Fred1950 schreef: ↑23 dec 2019, 23:03Weet ge dat als men al die bussen met behulp van dieselgeneratoren zou opladen , ge minder diesel gaat verbruiken dan moesten al die bussen zelf op diesel rijden ? ( en dus ook minder CO2, NOx en fijn stof uitstotenCharlie Maru schreef: ↑23 dec 2019, 21:13.....
'T zal proper worden..... die 1.000 bussen dagelijks opladen......
Ze zitten nu al met een ei in hun kont als het één week aan een stuk 5°c onder nul is.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wel, zoiets ja.Charlie Maru schreef: ↑24 dec 2019, 00:08Een rendement van 110% dus.....Fred1950 schreef: ↑23 dec 2019, 23:03Weet ge dat als men al die bussen met behulp van dieselgeneratoren zou opladen , ge minder diesel gaat verbruiken dan moesten al die bussen zelf op diesel rijden ? ( en dus ook minder CO2, NOx en fijn stof uitstotenCharlie Maru schreef: ↑23 dec 2019, 21:13.....
'T zal proper worden..... die 1.000 bussen dagelijks opladen......
Ze zitten nu al met een ei in hun kont als het één week aan een stuk 5°c onder nul is.![]()
![]()
![]()
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Kan moeilijk volgen.......
Enerzijds ga je tekeer zoals en duivel in een wijwatervat op alles wat met diesel te maken heeft.......
.....en anderzijds zou je dan dieselgeneratoren gaan inschakelen om batterijen op te laden ??
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik schreef dat omdat ge vreest dat er geen stroom genoeg gaat zijn voor al die bussen. Mijn intentie was eerder de bewering dat men minder energie ( brandstof ) zal verbruiken als men elektrische bussen inzet. Voor mijn part kunnen die generatoren ook op aardgas draaien, en dan nog zal het aardgasverbruik ( en dus de CO2 uitstoot ) lager zijn dan moesten al die bussen afzonderlijk op aardgas ( CNG ) rijden. En dus om dezelfde reden, namelijk dat die bussen bij het afremmen op motor ook geen aardgas naar hun tank terug kunnen sturen. Aardgas zou zelfs heel interessant kunnen zijn omdat die generatoren dan ook amper nog NO2 en fijn stof uitstoten.Charlie Maru schreef: ↑24 dec 2019, 10:43Kan moeilijk volgen.......
Enerzijds ga je tekeer zoals en duivel in een wijwatervat op alles wat met diesel te maken heeft.......
.....en anderzijds zou je dan dieselgeneratoren gaan inschakelen om batterijen op te laden ??
Juist ! Er zit hier op dit forum toch ten minste één iemand die er iets van snapt
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Je probeert fossiele brandstoffen te bannen, maar als er te weinig energie is, dan mag het wel ?Fred1950 schreef: ↑24 dec 2019, 12:26Ik schreef dat omdat ge vreest dat er geen stroom genoeg gaat zijn voor al die bussen. Mijn intentie was eerder de bewering dat men minder energie ( brandstof ) zal verbruiken als men elektrische bussen inzet. Voor mijn part kunnen die generatoren ook op aardgas draaien, en dan nog zal het aardgasverbruik ( en dus de CO2 uitstoot ) lager zijn dan moesten al die bussen afzonderlijk op aardgas ( CNG ) rijden. En dus om dezelfde reden, namelijk dat die bussen bij het afremmen op motor ook geen aardgas naar hun tank terug kunnen sturen. Aardgas zou zelfs heel interessant kunnen zijn omdat die generatoren dan ook amper nog NO2 en fijn stof uitstoten.
Of mis ik ergens iets ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ice
In eerste instantie zullen wel de e-rijders ervoor opdraaien maar ik weet wel zeker dat wij állemaal ervoor gaan opdraaien na verloop van tijd (dat is immers het doel dat domme e-rijders niet willen inzien) zoals we nu ook allemaal betalen voor zonnepanelen die we niet hebben...
En dat zullen we te wijten hebben aan degenen met oogkleppen die nu zo fervent het onhaalbare en onbetaalbare elektrisch rijden blijven verdedigen voor een klimaatleugen van formaat dat niet bestaat zoals voorgewend wordt voor maatregelen die enkel dienen om weer in onze zakken te zitten.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik tracht daar heel realistisch in te zijn. Fossiele brandstoffen zal men de eerst komende decennia nog niet kunnen bannen, maar er kan al reeds een flinke inspanning worden geleverd in die gevallen waarvoor er een alternatief bestaat zonder dat men met energietekorten te kampen kijgt :Charlie Maru schreef: ↑24 dec 2019, 12:41Je probeert fossiele brandstoffen te bannen, maar als er te weinig energie is, dan mag het wel ?Fred1950 schreef: ↑24 dec 2019, 12:26Ik schreef dat omdat ge vreest dat er geen stroom genoeg gaat zijn voor al die bussen. Mijn intentie was eerder de bewering dat men minder energie ( brandstof ) zal verbruiken als men elektrische bussen inzet. Voor mijn part kunnen die generatoren ook op aardgas draaien, en dan nog zal het aardgasverbruik ( en dus de CO2 uitstoot ) lager zijn dan moesten al die bussen afzonderlijk op aardgas ( CNG ) rijden. En dus om dezelfde reden, namelijk dat die bussen bij het afremmen op motor ook geen aardgas naar hun tank terug kunnen sturen. Aardgas zou zelfs heel interessant kunnen zijn omdat die generatoren dan ook amper nog NO2 en fijn stof uitstoten.
Of mis ik ergens iets ?
- elektrisch rijden ( auto's , treinen , bussen , trams , .... ), dus alles wat beweegt ( dat dus een kinetische energie vraagt )
- warmtepompen
- gebruik van de meest gezonde fossiele brandstof, aardgas dus, en al de rest trachten te bannen
( waterstof komt niet in vraag omwille van de ontzaglijke energieverliezen die ermee gepaard gaan, en ook omdat het gevaarlijk is, gevaarlijker dan het gebruik van aardgas )
-
Ice
Normale mensen kunnen zulke kronkels ook niet volgen...Charlie Maru schreef: ↑24 dec 2019, 10:43Kan moeilijk volgen.......
Enerzijds ga je tekeer zoals en duivel in een wijwatervat op alles wat met diesel te maken heeft.......
.....en anderzijds zou je dan dieselgeneratoren gaan inschakelen om batterijen op te laden ??
In elke discussie goochelen met algemene tegenstrijdigheden maar je krijgt geen uitgesproken, eigen mening te horen..en er zijn er nog die zulke kromme redeneringen volgen, die verstaan dat dan wel wegens dezelfde gestoorde gedachtengang.
Feiten, bewijzen en argumenten negeren en dan pogen gelijk te halen door er onrealistische voorstellen aan vast te knopen, die hij dan zelf weer afbreekt waardoor hij de eerdere feiten bekent en zelfs eerdere argumenten aanhaalt om een punt te maken dat hij eerder ontkende...
Dat heet inderdaad "spartelen als een duivel in een wijwatervat"
maw: onmogelijk om met opportunisten een redelijke discussie te voeren want ze halen wishful thinking, als oplossing en dat niet eens aan de orde is, en realiteit door elkaar.