Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Ice
Ik had het niet over de syrische vluchtelingen problematiek maar over de irakese en iraanse soennietenen bevolking en hun juichende reacties over de dood van de sjiiet suleimani, dat de westerse leugenpers niet wil vermelden en nu opeens van trump, die eerder steeds verguisd werd, de held te maken door suleimani als terrorist op te voeren...van geloofwaardigheid gesproken...
Ik ga niet meer in op onzin van grofgebekte mierenneukers die niet weten waar het over gaat en maar zitten te lullen naast de kwestie, zelfs over abonnementen en hoofdletters.
Ik ga niet meer in op onzin van grofgebekte mierenneukers die niet weten waar het over gaat en maar zitten te lullen naast de kwestie, zelfs over abonnementen en hoofdletters.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Inderdaad! Ook België …
alhoewel het soms handig is om rechtse trollen snel te herkennen
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe wij en de Trumplovers zouden reageren als die Iraanse bevelhebber op Zaventem opgeblazen was samen met generaal Compernol.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Pardon, excuseer, gelieve niet die tendensieuze terminologie uit de poco-rioolmedia over te nemen.
Ook in poco-gazet HLN gebruikt men doelbewust het waardeoordeel "vermoorde" Soleimani.
Terwijl men in andere, gelijkaardige gevallen steeds de term "gedode" zal gebruiken.
Het was geen moord, klaar?!!
Soleimani voerde oorlog met de VS, en dan kan men al wel eens gedood worden.
Dergelijke woordspelletjes lijken misschien details, die vele mensen niet eens opmerken.
Dat bewijst eens te meer hoe geraffineerd de poco media ons proberen te hersenspoelen.
Ondank is 's werelds loon
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Niks met trollen te maken. Ik gebruik het ook soms om mijn misprijzen te tonen tegen iets of iemand. Aan de lezer om zijn conclusies te trekken. Dus belgië kan voor mij perfect ondanks dat de Nederlandse spelling B zegt.E.T. schreef:
Inderdaad! Ook België …
alhoewel het soms handig is om rechtse trollen snel te herkennen![]()
De Trumplovers zouden zeggen: “ Shit happens.” De andere zeggen niks maar zouden een theelichtje aansteken en imagine zingen.Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe wij en de Trumplovers zouden reageren als die Iraanse bevelhebber op Zaventem opgeblazen was samen met generaal Compernol.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik snap waar je naartoe wil. Maar wanneer iemand met opzet op gewelddadige manier om het leven wordt gebracht dan beantwoordt dat aan de definitie van 'vermoorden' .maior domus schreef: ↑07 jan 2020, 16:58Pardon, excuseer, gelieve niet die tendensieuze terminologie uit de poco-rioolmedia over te nemen.
Ook in poco-gazet HLN gebruikt men doelbewust het waardeoordeel "vermoorde" Soleimani.
Terwijl men in andere, gelijkaardige gevallen steeds de term "gedode" zal gebruiken.
De term vermoorden wordt buiten oorlogssituaties veelal gebruikt met de bijklank van onwenselijkheid, vooral wanneer het tussen burgers onderling gebeurt. Maar ook wanneer iemand als Gadaffi of Ceaușescu werd uitgeschakeld, dan kon men zeggen dat hij werd vermoord hoewel bijna niemand die daad heeft afgekeurd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe wij en de Trumplovers zouden reageren als die Iraanse bevelhebber op Zaventem opgeblazen was samen met generaal Compernol.
Denk dat het nieuwe woord "Trumplovers" meestal de 'lading niet dekt'...
"Tumplovers" zijn Amerikaanse burgers, die wel voor hem hebben gestemd en terug met nog meer op hem zullen stemmen ...
Mensen die hier 'wonen en leven' (buiten de Amerikaanse onderdanen) hebben er geen baat bij als ze nu voor of tegen hem zijn, nu zullen er die wat aandelen en aanverwante papieren bezitten hem verwensen... anderen daarentegen zullen hem prijzen om 'de vijand' z'n tanden te tonen...
Moest evenwel die generaal in Zaventem zijn gedood, ja dan was Vlaanderen al een tijdje Vlaanderen niet meer, liepen de meisjes/vrouwen gesluierd....
Denk dat het nieuwe woord "Trumplovers" meestal de 'lading niet dekt'...
"Tumplovers" zijn Amerikaanse burgers, die wel voor hem hebben gestemd en terug met nog meer op hem zullen stemmen ...
Mensen die hier 'wonen en leven' (buiten de Amerikaanse onderdanen) hebben er geen baat bij als ze nu voor of tegen hem zijn, nu zullen er die wat aandelen en aanverwante papieren bezitten hem verwensen... anderen daarentegen zullen hem prijzen om 'de vijand' z'n tanden te tonen...
Moest evenwel die generaal in Zaventem zijn gedood, ja dan was Vlaanderen al een tijdje Vlaanderen niet meer, liepen de meisjes/vrouwen gesluierd....
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Wil., ik volg uw linguïstische analyse.Wil. schreef: ↑07 jan 2020, 18:46Ik snap waar je naartoe wil. Maar wanneer iemand met opzet op gewelddadige manier om het leven wordt gebracht dan beantwoordt dat aan de definitie van 'vermoorden' .maior domus schreef: ↑07 jan 2020, 16:58Pardon, excuseer, gelieve niet die tendensieuze terminologie uit de poco-rioolmedia over te nemen.
De term vermoorden wordt buiten oorlogssituaties veelal gebruikt met de bijklank van onwenselijkheid, vooral wanneer het tussen burgers onderling gebeurt. Maar ook wanneer iemand als Gadaffi of Ceaușescu werd uitgeschakeld, dan kon men zeggen dat hij werd vermoord hoewel bijna niemand die daad heeft afgekeurd.
( Om dat eens lekker academisch uit te drukken
Maar op de redactie van HLN en aanverwanten, zitten ze zich nu waarschijnlijk te verkneukelen om de verwarring die ze gezaaid hebben met hun woordspelletjes. Opzet geslaagd: Onoplettend lezerspubliek subtiel beïnvloed, want kijk: eigenlijk zijn de Amerikanen de slechteriken, en eigenlijk had die arme vermoorde Soleimani zo'n lot niet verdiend.
De Amerikaanse minister van defensie is duidelijker en eerlijker dan alle Belze gazetten samen:
Mark Esper verdedigde ook de omstreden beslissing om de Iraanse generaal Qassem Soleimani met een droneaanval in Irak uit de weg te ruimen. “Hij bevond zich ondubbelzinnig op het slagveld. Hij was een legitiem doelwit."
Ik weet niet hoe de Amerikanen "uit de weg ruimen" vertalen.
Maar ik ben er wel zeker van dat ze daar over Soleimani niet zullen berichten als zijnde "vermoord".
Eerder als "geneutraliseerd".
In Nederland gebruikt men soms de leuke term "weggeregeld".
Enfin, met taal is veel mogelijk, net als met statistieken.
En dat weten ze op de redacties van sommige gazetten heel goed.
Als je de lezer met open vizier tegemoet treedt, heb ik daar geen probleem mee.
Maar het is die kwaadaardige achterbaksheid, het doelbewust manipuleren van je publiek, dat mij tot de term rioolpers brengt.
"Leugenpers" is in deze ook "to the point".
Ondank is 's werelds loon
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
-
In het Franse departement Côte-d’Or zijn 523 immigranten grondig gescreend op ouderdom. Van deze groep die allen beweerden minderjarig te zijn, waren er slechts een honderdtal effectief minderjarig. De 80% anderen waren dat niet.
Als minderjarige krijg je vanzelfsprekend een grotere bescherming en is de kans op een ticket retour veel kleiner.
Als minderjarige krijg je vanzelfsprekend een grotere bescherming en is de kans op een ticket retour veel kleiner.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-

De enige vrouwelijk winnares van een olympische medaille verlaat Iran voorgoed. Ze zegt dat ze het beu is te leven in het onderdrukkende systeem en omwille van de schijnheiligheid.
Ze klaagt ook over het feit dat ze een hijab (hoofddoek) moest dragen.
Ze is vertrokken naar Europa. Dat meldt de N-VA volksvertegenwoordiger Daria Safai, zelf ook van Iraanse afkomst.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.