Elektrische wagens
-
Ice
Komaan zeg...daar gaan we weer....het vanzelfsprekende moet weer eerst nóg eens uitgelegd worden......wát is een wagen voor beroepsdoeleinden, een salariswagen of bedrijfswagen??????
Bezoeken werknemers met een salariswagen soms klanten in functie van hun beroep?!
Man, man...je drijft het wel op de spits, nitwit.
Dat verschil en definities werden hier reeds tot in den treure uitgelegd!
Ge weet er niks van, geen énkel IT-bedrijf heeft een COLLECTIEF WAGENPARK voor IEDEREEN ter beschikking als stand by en ook níet allemaal 'beschilderde' rondrijdende reclameborden. (Wel worden bedrijfswagens onderling doorgeschoven, bijv als er een nieuweling bijkomt en dan die bedrijfswagen op zíjne naam en in zíjn loonpakket krijgt...dat vermeld ik even anders begin je daarover weer te zeuren)Fred1950 schreef: ↑08 jan 2020, 12:02Iemand die een interventie moet doen staat paraat ( op permanentie ) in het bedrijf zelf, en daarvoor heeft het bedrijf in dergelijke gevallen hybride-wagens ( met reclame/logo beschilderd ) ter beschikking. Wil de werknemer hiernaast ook nog eens een salariswagen, geen probleem maar die gebruikt hij niet voor zijn taak.
IEDERE werknemer in de IT onderhandelt bij SOLLICITATIE zijn eígen loonpakket mét of zonder EIGEN bedrijfswagen voor beroepsdoeleinden - dat heet een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst en heeft weer helemaal níks te maken met een elektrisch wagenpark voor IT-bedrijven..
Je oplossing zou dus zijn elk IT-bedrijf én een apart, collectief wagenpark voor interventies én ook nog een persoonlijke salariswagen voor persoonlijk gebruik voor elke werknemer verplichten zodat ze de klanten zouden kunnen bedienen met de beperkte, actieradius van hun elektrische voertuigen?
Hahahahaha...stel het eens voor, de werkgevers zouden je zien komen, je zou je gang nogal gaan...hoe zou je dat verkopen?
Moeten IT-bedrijven nu al hard-/software en opleidingen ván hun klanten verkopen om minder interventies te moeten doen?
Léés toch eens welke onzin je schrijft...
En doe dan maar eens een andere topic open over de werking van IT-bedrijven want dat heeft weeral NIKS te maken met hoe een IT-er met elektrisch beperkte actieradius stand by zou kunnen zijn voor klanten met de bedrijfswagen waarvoor hij betaalt!
En dat durf je dan nog een oplossing te noemen...
Geen probleem: contacteer eens eender welk IT-bedrijf met je voorstellen en kijk dan eens hoe dat onthaald wordt, dan weet je meteen of je iets oplost...
Ik daag je uit: put your money where your mouth is: geen woorden maar daden om je "elektrische oplossing" te bewijzen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dit zijn salariswagens en worden gegeven in ruil voor minder loon. Je mag er mee op vakantie gaan nietwaar ...Ice schreef: ↑08 jan 2020, 14:00...
(Wel worden bedrijfswagens onderling doorgeschoven, bijv als er een nieuweling bijkomt en dan die bedrijfswagen op zíjne naam en in zíjn loonpakket krijgt...dat vermeld ik even anders begin je daarover weer te zeuren)
IEDERE werknemer in de IT onderhandelt bij SOLLICITATIE zijn eígen loonpakket mét of zonder EIGEN bedrijfswagen voor beroepsdoeleinden - dat heet een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst en heeft weer helemaal níks te maken met een elektrisch wagenpark voor IT-bedrijven..![]()
Bedrijfswagens worden met een logo voorzien, de bestuurder gaat er NIET mee naar het Zuiden rijden, maar mag er zich wel mee verplaatsen van woon naar werk en vice versa. Voorbeelden : Carglass , Solidariteit voor het Gezin, Wit-Geel kruis , .... Het personeel dat hiermee rijdt ondergaat geen weddedaling voor het gebruik van de wagen, en zo hoort dat. En als die werknemers dan inderdaad lange afstanden moeten afleggen, dan kan men hier opteren voor een hybride. Dit aantal voertuigen zal ook lager zijn dan het aantal werknemers, ik kan men niet voorstellen dat het kaderpersoneel met een dergelijke wagen voor interventie de weg op gaat.
Salariswagens daarentegen zijn puur bedrog. Ze bedriegen de werknemer met een lager loon in ruil voor het gebruik van die wagen, maar ook met later een lager pensioen. Ze bedriegen de ganse bevolking omwille van de fiscale aftrek die de bedrijven ervoor krijgen maar die de bevolking wel moet betalen via zijn belastingen. Afschaffen dat gesjoemel. Europa is er trouwens ook tegen en terecht omdat het een vorm van staatsteun is ( concurrentievervalsing ).
Maar goed, ge gaat me hierbij weeral verwijten dat ik de niwit ben, en dat uw uitgebuite zoon of dochter met zijn salariswagen het toch zo goed heeft en alles beter weet.
-
Ice
Ik ga niet meer in discussie over het verschil tussen bedrijfswagens versus salariswagens in een discussie over hoe IT-bedrijven hun klanten stand by moeten gaan bedienen met elektrische wagens.
Bewijs eerst maar eens je "elektrische oplossing" voor IT-bedrijven en start dan maar een nieuwe topic, dan kun je daar verder je onwetendheid en jaloezie ventileren over werknemers met salaris- of bedrijfswagens want je hebt weer ergens een klok horen luiden maar weet de klepel niet hangen...
In de car policy van het arbeidscontract tussen werknemer en bedrijf wordt bij aanwerving overeengekomen wat mag en niet mag.

Bewijs eerst maar eens je "elektrische oplossing" voor IT-bedrijven en start dan maar een nieuwe topic, dan kun je daar verder je onwetendheid en jaloezie ventileren over werknemers met salaris- of bedrijfswagens want je hebt weer ergens een klok horen luiden maar weet de klepel niet hangen...
In de car policy van het arbeidscontract tussen werknemer en bedrijf wordt bij aanwerving overeengekomen wat mag en niet mag.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
A.u.b Ice gebruikt gij nu uw verstand eens. De wereld warmt op, elektrische wagens zijn de oplossing, het is de mens zijn schuld en in 2050 bestaan we niet meer. Fred1950 heeft gelijk en de rest kent er niks van.Ice schreef:
Ik ga niet meer in discussie
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Een elektrische auto is voor de gewone arbeider te duur, het 2de probleem is het opladen, men moet al over een garage beschikken,of oprit, en ook nog zonnepanelen om er in de zomer geniet van te hebben,(Als ze al geen airco in huis hebben)al wie in een rijwoning woont, kan aan de laadpaal als die er al een vind,en die onbeheerd durft laten staan gedurende het laden, inde winter is al stroom te weinig ,en zijn nu nog maar (vorig jaar) een kleine 5000 E auto's,laat staan dat het er 100000 of 1 miljoen worden,dan spreken we nog niet van al die verschillende stekkers en pasjes.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/04 ... he-auto-s/
Voorts is de E auto niet milieu vriendelijker,want een E auto verbruikt heel zijn leven C0² zeker omdat 60% van de stroom uit gas en steenkool centrales komt.
Een hybride dan, die belazeren zich zelf als ze denken dat ze het voor het milieu doen, ze hebben een klein elektro motor en een dikke diesel,maar ze rijden hybride omdat ze minder wegentaks ,moeten betalen,maar ze vervuilen meer dan een diesel van 5 jaar oud.
https://www.energids.be/nl/vraag-antwoo ... elijk/197/
En eens de E auto nog meer ingeburgerd is .......komt er zeker accijns op, vorig jaar bracht de accijns alleen op benzine en diesel wagen 6 miljard op,dus.....
Maar misschien komt er wel een batterij voor stroom opslag, op zeewater,dan zou het kunnen interessant worden.....
https://www.voordewereldvanmorgen.nl/du ... e-toekomst
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/04 ... he-auto-s/
Voorts is de E auto niet milieu vriendelijker,want een E auto verbruikt heel zijn leven C0² zeker omdat 60% van de stroom uit gas en steenkool centrales komt.
Een hybride dan, die belazeren zich zelf als ze denken dat ze het voor het milieu doen, ze hebben een klein elektro motor en een dikke diesel,maar ze rijden hybride omdat ze minder wegentaks ,moeten betalen,maar ze vervuilen meer dan een diesel van 5 jaar oud.
https://www.energids.be/nl/vraag-antwoo ... elijk/197/
En eens de E auto nog meer ingeburgerd is .......komt er zeker accijns op, vorig jaar bracht de accijns alleen op benzine en diesel wagen 6 miljard op,dus.....
Maar misschien komt er wel een batterij voor stroom opslag, op zeewater,dan zou het kunnen interessant worden.....
https://www.voordewereldvanmorgen.nl/du ... e-toekomst
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ice
-
Ice
"...in een discussie over hoe IT-bedrijven hun klanten stand by moeten gaan bedienen met elektrische wagens."
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Hoeveel van die IT-ers zijn er dan wel dagelijks op de weg? Tel er de mannen van de kopiemachines ook maar bij + de liftmannen. Zouden het er 1000 zijn? 10.000?Ice schreef: ↑08 jan 2020, 11:39Ok, Fred: een praktisch voorbeeld:
Een IT-boite met werknemers die onverwacht interventies moeten doen, van 2 km tot 5/600 km per dag om IT-problemen bij klanten/bedrijven te gaan oplossen:
Die zullen meteen en altijd een opgeladen electrisch vervoermiddel nodig hebben, soms helemaal níet op een dag dat ze vanop kantoor en vanop afstand de klanten kunnen bedienen en soms meer dan 600km of meerdere keren per dag voor een noodzakelijke interventie ter plaatse of het plaatsen van of vervanging van hardware.
Vertel eens hoe jij gaat zorgen dat zij altijd en allemaal meteen kunnen vertrekken met hún auto naar de klant?
Moet de werkgever dan ruimte en genoeg eigen laadpalen hebben waar álle auto's constant staan op te laden en moet de klant/werkgever maar wachten op de interventie terwijl 200 werknemers intussen met de vingers zit te draaien omdat de boel plat ligt en de elektrische auto van de IT-er nog niet opgeladen is?
Enig idee van de economische schade?
En niks schuiven met auto's onderling want de ene IT-er heeft wegens ervaring een andere auto onderhandeld in zijn loonpakket dan een beginneling en betaalt ook voor het gebruik van zíjn bedrijfswagen maandelijks én belastingen.
Vertel eens: hoe denk je dát op te lossen? Met de pedelec? En het materiaal? Op de rug binden? En hoe meer digitaal gebeurt, hoe meer interventies er zullen moeten gedaan worden....dus: economisch model van de jaren'80??![]()
Wie blijft daarin dan eigenlijk hangen?
Wie denkt dan niet na?
En nu niet rond de pot draaien maar een praktische oplossing die wérkt voor deze specifieke sector die nog zal uitbreiden naargelang de digitalisering toeneemt!
En dat is dan maar één sector...![]()
Dan krijgen ze toch gewoon een uitzondering! Ze mogen blijven dieselen tot wagen versleten (= afgeschreven) en dan overgaan op hybride. Het leven kan eenvoudig zijn, toch?
Laatst gewijzigd door E.T. op 10 jan 2020, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
't Zal van moetens zijn.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
De regering doet niets anders dan liegen,en promoten ze de ene keer de diesel, en nu is het de benzine auto,maar nu komen ze terug tot de conclusie dat er te veel C0² in de lucht hangt,en uit onderzoek blijkt dat dien brol van een diesel toch nog zo slecht niet is voor het milieu.
Maar gaan ze daarom de lez afschaffen, denk het niet, die koe zal nog jaren melk geven, ook al weten ze dat die maatregel niets ,nul coma nul, iets bijbrengt voor het milieu.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/08 ... auto-s-di/
En een week geleden stonk heel Antwerpen,door een raffinaderij die een andere soort aardolie aan het kraken was,maar geen paniek, het kan geen kwaad voor de volks gezondheid,..........
https://www.antwerpen.be/nl/info/5e0f6f ... n-omgeving
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ook elektrische wagens zullen mettertijd naar de schroothoop worden verwezen.
Dan zullen ze er al wel iets anders hebben op gevonden om geld uit onze zakken te slaan.
Soit, de e-auto zal er maar voor beperkte tijd zijn.
Een e-wagen heeft, afgezien van de aankoopprijs, maar een beperkt radius, en dat zullen de eigenaars snel beu worden. Daarbij mag men bij het opladen, het brandgevaar ook niet zomaar over het hoofd zien.
Zeg nooit: "mij zal het niet gebeuren". Het is al dikwijls genoeg gebeurd.
Neen, de elektrische auto is zeker geen lang leven beschoren.
Wat daarna ...? De toekomst zal het uitwijzen.
Maar het zal alleen maar voor de beteren zijn. Dat is trouwens nu al zo.
Dan zullen ze er al wel iets anders hebben op gevonden om geld uit onze zakken te slaan.
Soit, de e-auto zal er maar voor beperkte tijd zijn.
Een e-wagen heeft, afgezien van de aankoopprijs, maar een beperkt radius, en dat zullen de eigenaars snel beu worden. Daarbij mag men bij het opladen, het brandgevaar ook niet zomaar over het hoofd zien.
Zeg nooit: "mij zal het niet gebeuren". Het is al dikwijls genoeg gebeurd.
Neen, de elektrische auto is zeker geen lang leven beschoren.
Wat daarna ...? De toekomst zal het uitwijzen.
Maar het zal alleen maar voor de beteren zijn. Dat is trouwens nu al zo.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En waarom niet ? Alles dat draait of keert is tegenwoordig al elektrisch, vanaf de grasmaaier tot de boormachien en zo verder, en dan tegenwoordig ook nog op batterijen.
Actieradius is nooit een probleem op zich geweest, maar bij een grotere actieradius moet men meer gewicht aan batterij meesleuren, en dat is wat constructeurs willen vermijden.
A propos , kunt ge 40 zonnepanelen plaatsen en hebt ge 150.000 Euro te veeL ? Zo ja , dan hoef je geen stroom meer van het elektriciteitsnet te halen en ga je ook nog eens de helft aan gas of stookolie voor je verwarming uitsparen, EN een e-auto het jaar door van stroom kunnen voorzien. Zeg dat ik het gezegd heb.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Je zegt het wel, maar zelf doe je het niet.Fred1950 schreef: ↑11 jan 2020, 14:10A propos , kunt ge 40 zonnepanelen plaatsen en hebt ge 150.000 Euro te veeL ? Zo ja , dan hoef je geen stroom meer van het elektriciteitsnet te halen en ga je ook nog eens de helft aan gas of stookolie voor je verwarming uitsparen, EN een e-auto het jaar door van stroom kunnen voorzien. Zeg dat ik het gezegd heb.![]()
Het zou nochtans een mooi begin zijn om het goede voorbeeld te geven.
En hoeveel % van de gewone bevolking heeft 150.000€ te veel denk je ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier