Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

12 jan 2020, 11:10

Het is anders toch gewoon erg simpel allemaal.

Jullie wouden geen slimme kilometerheffing dus gaan ze onze auto's afpakken :!:

Alleen de rijken nog op de baan

Fred1950

12 jan 2020, 12:53

E.T. schreef:

En al de rest met den elektrieken vélo. :)

Fazal

12 jan 2020, 13:45

Al de rest gaat terug naar de tijd van de Flintstones.

Dicksy

12 jan 2020, 13:54

Fazal schreef:
Al de rest gaat terug naar de tijd van de Flintstones.
Zalig. Geen internet, geen gemekker over pc-problemen of ouderdomskwaaltjes, geen gsm, geen tv of radio, enz........leven van de liefde, de jacht en de visvangst. Komaan BDW/EU waar wachten jullie op. :lol:

tokkio

12 jan 2020, 16:24

E.T. schreef:

Brussel wilt al rekening rijden, in hoeveel stukken is België al gesplitst, eerst de lez die iedere stad gaat invoeren,dan rekening rijden,wat gaan ze nog allemaal uitvinden.....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/12 ... rden-door/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto

12 jan 2020, 16:36

Met de energie die velen hier in dit item al hebben gegooid kan men waarschijnlijk al drie elektrische wagens een jaar lang laten rondrijden. :roll:
Ice

12 jan 2020, 18:06

tokkio schreef:
12 jan 2020, 16:24
Brussel wilt al rekening rijden, in hoeveel stukken is België al gesplitst, eerst de lez die iedere stad gaat invoeren,dan rekening rijden,wat gaan ze nog allemaal uitvinden.....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/12 ... rden-door/
Toch simpel voor de Vlaamse pendelaars: allemaal en gezamenlijk hun ontslag geven, dan is het meteen 'game over'. :mrgreen:
In brussel zelf zijn er hopen werklozen maar geen arbeidskrachten meer, dus moet brussel de Vlaamse pendelaars pluimen en dan hebben de pseudo-vlaamse huichelaars meteen ook het excuus om heel Vlaanderen het rekening rijden in de maag te splitsen: twéé vliegen in één klap en weer wat méér selectieve verarming voor de Vlamingen. :evil:

En over de afschaffing vd verkeersbelasting zullen ze dan eerst nog wel bakkeleien in de praatbarakken om jaren tijd te rekken terwijl wij dubbel moeten blijven betalen..zoals de 27 jaar eenmalige crisistaks van de loodgieter.. :roll:
Dat is even wat anders dan zich te verstoppen achter een eu-richtlijn: de schuld afschuiven op de brusselse regering om hun handen in onschuld te wassen om de Vlaming uit te buiten. :evil:
Vanaf volgend jaar, 2021, zou overigens het hele Brusselse gewest 30km/u zone worden.

Fred1950

13 jan 2020, 00:47

figaretto schreef:
12 jan 2020, 16:36
Met de energie die velen hier in dit item al hebben gegooid kan men waarschijnlijk al drie elektrische wagens een jaar lang laten rondrijden. :roll:
:lol: Hangt er van af hoe efficiënt die energie wordt gebruikt. Dat bepaalt hoeveel CO2 en methaan uitlaatgassen er bij die energieproductie ontsnappen. :lol:

Brussel ? Toch geen probleem ! Ge parkeert op een P&R buiten de betaalzone en ge neemt hun metro , een elektrische bus of tram. De MIVG , dat is iets dat goed blijkt te werken, beter dan onze Lijn met al zijn politieke zitjes.

boeffer

13 jan 2020, 14:11

Al eens aangekomen bxl-noord?
1° een lange straat met roze lichtjes, buitenslapers. Zonder gps vindt je daar niks. Elektrische voordeuren tegen .....
Ge kunt daar niks gaan doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

E.T.

13 jan 2020, 23:26

Wie gaat die elektrische wagens kopen?
De 88.000 mannen (en vrouwen) die in Duitsland betrokken zijn bij de productie van verbrandingsmotoren en -onderdelen en gevaar lopen hun baan te verliezen?
Krachtbronnen van elektrische auto’s bevatten minder onderdelen en vereisen minder onderhoud dan verbrandingsmotoren, de gewone garagist heeft dus ook al bijna afgedaan.

Eeuhh, eenvoudiger en minder onderdelen en toch zoveel duurder 8O 8O 8O

Fred1950

13 jan 2020, 23:39

boeffer schreef:
13 jan 2020, 14:11
Al eens aangekomen bxl-noord?
1° een lange straat met roze lichtjes, buitenslapers. Zonder gps vindt je daar niks. Elektrische voordeuren tegen .....
Ge kunt daar niks gaan doen.
Als ge daar niks kunt gaan doen moet ge ook niet in bxl-noord afstappen, nietwaar. :lol:

Fred1950

13 jan 2020, 23:45

E.T. schreef:
13 jan 2020, 23:26
Wie gaat die elektrische wagens kopen?
De 88.000 mannen (en vrouwen) die in Duitsland betrokken zijn bij de productie van verbrandingsmotoren en -onderdelen en gevaar lopen hun baan te verliezen?
Krachtbronnen van elektrische auto’s bevatten minder onderdelen en vereisen minder onderhoud dan verbrandingsmotoren, de gewone garagist heeft dus ook al bijna afgedaan.

Eeuhh, eenvoudiger en minder onderdelen en toch zoveel duurder 8O 8O 8O
Die 88.000 man gaan elektrische motoren samenstellen. Niet denken dat dit zomaar een wasmachien motortje is. Daar zit een pak electronica rond die ook gemonteerd moet worden ( en om die te monteren heb je geen electronica kennis nodig ).

De prijs van e-auto's zal wel dalen. Bekijk nu al eens het verschil in prijs tussen een Tesla-S en een Tesla-Model-3. Beide wagens moeten voor mekaar niet onderdoen qua prestaties, maar het prijsverschil draait al rond de 20.000 Euro.

Dicksy

14 jan 2020, 08:32

Fred1950 schreef:
De prijs van e-auto's zal wel dalen. Bekijk nu al eens het verschil in prijs tussen een Tesla-S en een Tesla-Model-3. Beide wagens moeten voor mekaar niet onderdoen qua prestaties, maar het prijsverschil draait al rond de 20.000 Euro.
Welk model van e-wagen hebt u zich al aangeschaft als bijdrage aan het verminderen van de CO2 uitstoot en wat is uw persoonlijke ervaring met de (uw) e-wagen?
Mocht ik mij er eentje aanschaffen dan liefst op basis van de ervaringen uit eerste hand van mensen die er eentje hebben en niet hun ‘ervaringen’ halen uit de boekskes, u zal het hiermee wel eens zijn denk ik.

Charlie Maru

14 jan 2020, 10:36

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

De kannibaal

14 jan 2020, 11:06

Dicksy schreef:
14 jan 2020, 08:32
Fred1950 schreef:
Welk model van e-wagen hebt u zich al aangeschaft als bijdrage aan het verminderen van de CO2 uitstoot en wat is uw persoonlijke ervaring met de (uw) e-wagen?
Mocht ik mij er eentje aanschaffen dan liefst op basis van de ervaringen uit eerste hand van mensen die er eentje hebben en niet hun ‘ervaringen’ halen uit de boekskes, u zal het hiermee wel eens zijn denk ik.
Ik heb dat al heel lang geleden gevraagd, maar gij krijgt daar geen antwoord op. Ik heb persoonlijk gekozen voor de Navix van Vermeiren. Spijtig genoeg maar één persoons, een kleine koffer en het regent binnen. De echte ontgoocheling kwam gisteren, nu werd medegedeeld dat hij nooit de trein zal kunnen oprijden. Vermoedelijk heeft Fred gekozen voor een duwbaar model met elektrische ondersteuning, de V-drive, met de allerkleinste CO2 uitstoot van de markt. :D :D :D :lol: :lol: